vanaf 4 juni: ADSL2+ bij Edpnet!

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ofloo schreef:fixed ip's mogen ook 200gb binnen halen dus het is niet alleen voor fixed ip.

Klopt.
Een fixed IP heeft wel een hogere maximale transfer en dat zit waarschijnlijk ook wel in de prijs verrekend.

In elk geval, het antwoord van Dommel vind ik wel de moeite.
Dat maakt voor mij Dommel ineens goedkoper dan EDP wat tot hiertoe net niet het geval was.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

ditCh schreef:Dus ... als Dommel loert is het een goed teken, als EDP loert dan is het ... naja


Ik betreur het ook dat de nuchterheid en objectiviteit steeds meer en meer ver te zoeken is...
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Iedere provider mag zijn product samenstellen zoals hij dat wil.
Dat daarbij naar de concurrentie wordt gekeken is niet meer dan normaal.
Uiteindelijk is het toch de consument die beslist of het aanbod hem bevalt of niet.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

flt schreef:Flauw aanbod imo.

5eur per maand verschil met Scarlet. Alleen heeft Scarlet nu GEEN activeringskost. Dus als je niet over de 60GB gaat is Scarlet zelfs goedkoper...


Scarlet of EDPnet zelfde lijn dus...
Afbeelding
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Kurt Breezer schreef:
flt schreef:Flauw aanbod imo.

5eur per maand verschil met Scarlet. Alleen heeft Scarlet nu GEEN activeringskost. Dus als je niet over de 60GB gaat is Scarlet zelfs goedkoper...


Scarlet of EDPnet zelfde lijn dus...


edit: nvm :)
Laatst gewijzigd door flt 08 mei 2007, 11:14, in totaal 1 gewijzigd.
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 maa 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zeker interessant.

Ik heb nu ook 100GB met het Max6Dyn abo dus voor dezelfde prijs een hogere snelheid, extra webspace en 4 keer zoveel mailboxen.
Dan neem ik die éénmalige activatiekost er graag bij.

Over nachtsurfen wordt blijkbaar niet gesproken, dat zou dan weer een serieus minpunt zijn mocht het verdwijnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

GHX73 schreef:Over nachtsurfen wordt blijkbaar niet gesproken, dat zou dan weer een serieus minpunt zijn mocht het verdwijnen.


Staat nochtans duidelijk in hun prijsvergelijking... http://www.edpnet.net/docs/adsl2plus_vgl.pdf
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 maa 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:
GHX73 schreef:Over nachtsurfen wordt blijkbaar niet gesproken, dat zou dan weer een serieus minpunt zijn mocht het verdwijnen.


Staat nochtans duidelijk in hun prijsvergelijking... http://www.edpnet.net/docs/adsl2plus_vgl.pdf


Bedankt, dat had ik niet gezien, ging enkel op de post van de TS af.

Dan is het voor mij duidelijk: zodra het mogelijk is schakel ik over. :-)
tonyblixa
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2006, 15:48

GHX73 schreef:
r2504 schreef:
GHX73 schreef:Over nachtsurfen wordt blijkbaar niet gesproken, dat zou dan weer een serieus minpunt zijn mocht het verdwijnen.


Staat nochtans duidelijk in hun prijsvergelijking... http://www.edpnet.net/docs/adsl2plus_vgl.pdf


Bedankt, dat had ik niet gezien, ging enkel op de post van de TS af.

Dan is het voor mij duidelijk: zodra het mogelijk is schakel ik over. :-)


same here, de gemakelijkheid van snel internet is me duidelijk geworden na 2 maand in china gezeten te hebben.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Cool, nu nog wachten op de DSLAM van Leuven. Alleen, wat ben ik in godsnaam met 24 mailboxen :roll:??? Ik heb dat niet nodig. Zet die dan liever om naar webspace of iets anders interessant :p.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ofloo schreef:De setup fee is dat ook voor bestaande klanten

Heb ik even nagevraagd en dit geldt inderdaad ook voor bestaande klanten..
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Ik ben blij dat er weer eens wat gebeurt in het Belgische Internet landschap. Echter, ik zal waarschijnlijk deze upgrade aan mij voorbij laten gaan:

- ik heb nu ook al een 100 GB limiet, dus dat verandert niet
- minder dan 60 GB downloaden is goedkoper met Max6dyn
- 60 GB of meer downloaden is zelfde prijs
- nachtsurfen identiek
- usenet identiek

Voordelen zouden zijn:
- 24 Mbps, maar voor mij persoonlijk is 6 Mbps of 24 Mbps niet zo erg belangrijk (het is nog maar de vraag hoe snel het effectief kan)
- 24 mailboxen, maar wie gaat dat nu nodig hebben? :-)
- Extra upload: dat is wel mooi meegenomen

De aktiveringskost is wel redelijk, 50 euro. Destijds om naar Max6dyn te gaan heb ik 25,- euro betaald (toen was ik ook al klant met hun formule van daarvoor), maar ja, ze moeten hun investering natuurlijk ergens terugbetaald krijgen.

Let op, ik wil zeker niet negatief klinken over hun nieuw aanbod, ik ben blij dat ADSL2+ er eindelijk is. En zoals gewoonlijk is EDPnet bij de eersten als er een nieuwe wind waait. Een uitgebreider aanbod voor verschillende doelgroepen kunnen we trouwens alleen maar toejuichen. Maar een jaar of twee geleden was het wel zo dat het aanbod van EDPnet er echt uitsprong ten opzichte van de rest, terwijl enkele anderen tegenwoordig ook al een meer dan stevig tandje bijsteken.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Je zou moeten blij zijn met zo'n abbonement. Als het niet genoeg is: blijf dan op je 6 mbit zitten he.... Ik vind het persoonlijk een heeeel goed abbonement. Het enige wat minder zou zijn, zijn de newsgroupen voor de leechers.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

In ieder geval begint de concurrentie te werken. Scarlet schakelt, EDPNet volgt en Dommel schiet ook uit zijn krammen. Nu wordt het wachten op de resellers van Scarlet & EDPNet om ook naar ADSL2+ te gaan.

Trouwens, Telenet reargeerde al gepikeerd op het Scarlet 20 abonnement ("wij hebben dat ook"), dus laat ons hopen dat er nog veel meer lawaai wordt gemaakt rond de alternatieve providers. Misschien dat de 2 gevestigde waarden dan ook wakker moeten worden.

Want als je dicht bij de centrale zit (het zwakste punt van het aanbod helaas) surf je evensnel, 50% goedkoper en veel langer op breedband met EDPNet dan met Telenet (om van BGC nog maar te zwijgen).

Alleen sluit ik me aan bij Edward: wat ben je nu in hemelsnaam met 24 mailboxen???
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Kunt ge die mailboxen niet uitdelen aan mensen ofzo^^
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

ik kan trouwens nog eens bevestigen dat nachtsurfen ook bij het nieuwe abbo beschikbaar wordt, had gemailed om te vragen en ze bevestigden het me nog eens :)

in het algemeen ziet het er goed uit, maar als ik lees dat belgacom (en dus dommel ook) vdsl(2?) wil gaan aanbieden met symmetrische bandbreedtes (tot 100mbit/s, maar daar geloof ik zéker in het begin niet in, pakweg dat het 20/2 wordt ofzo, maar toch ook al nice) dan is dat misschien nog de moeite waard...

voor alle mensen die (ook) wouden mailen om te vragen wanneer adsl2+ in hun woonplaats beschikbaar is heb ik slecht nieuws : ze geven je geen extra details.

Indien de stad nog niet vermeld staat op onze mail, is er hierover nog geen informatie bekend.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Idd, volgens mij zullen we dit pas op 4 juni zelf kunnen zien. Maar hangt dit gewoon niet af van capaciteit van die centrale?
cowke
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mei 2007, 15:11

ruben schreef:in het algemeen ziet het er goed uit, maar als ik lees dat belgacom (en dus dommel ook) vdsl(2?) wil gaan aanbieden met symmetrische bandbreedtes (tot 100mbit/s, maar daar geloof ik zéker in het begin niet in, pakweg dat het 20/2 wordt ofzo, maar toch ook al nice) dan is dat misschien nog de moeite waard...


Da zou imo nogal dom zijn van dommel omdat ze daarmee onder het abonnement gaan van EDPNet :) Ik gok eerder dat ze naar een 50/10 gaan gaan ofzo. :) (lees als: hoop tenminste ;))
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Mooi, maar niet mooi genoeg om Dommel van de troon te stoten voor mij, zeker nu ze een volume stijging met 50% gaan doorvoeren en happy hours 50% gaat tellen ipv 60% nu.

Maar der gaat zeker een markt zijn voor EDPnet hun product...hoewel die overschakel kosten wel een serieuze rem zullen vormen vrees ik.
Laatst gewijzigd door Draco888 08 mei 2007, 20:19, in totaal 1 gewijzigd.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ziet er goed uit behalve een ding dat echt stort: activatiekost
50 euro? komaan :/ ze konden ten minste korting geven aan bestaande klanten
en nu met dommel hun reactie hmm
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Idd, en EDPnet klanten weten niet eens of we ADSL2+ wel zullen kunnen hebben, is wss nog niet overal beschikbaar, om niet te zeggen bijna nergens, buiten de belangrijkste steden
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Draco888 schreef:Mooi, maar niet mooi genoeg om Dommel van de tron te stoten voor mij, zeker nu ze een volume stijging met 50% gaan doorvoeren en happy hours 50% gaat tellen ipv 60% nu.
off-topic > tron en ron komt mij wel bekend voor, dat stond op de aansluitklemmen van een al heel oud toestel, toestellen welke nu ergens in een of ander millitair museum staan...

Waarbij tron wel iets te maken heeft met zenden. (zend-klemmen) :twisted:
on topic
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ditCh schreef:
Ofloo schreef:Je moet wel toegeven dat ze loeren en dat is een goed teken.


Dus ... als Dommel loert is het een goed teken, als EDP loert dan is het ... naja


Dat heb ik niet gezegd ik spreek in het algemeen als ze loeren is het een goed teken, dus als ze naar elkaar kijken..
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Blue-Sky schreef:off-topic > tron en ron komt mij wel bekend voor, dat stond op de aansluitklemmen van een al heel oud toestel, toestellen welke nu ergens in een of ander millitair museum staan...

Waarbij tron wel iets te maken heeft met zenden. (zend-klemmen) :twisted:
on topic

Weer sneller getypt dan mijn schaduw :p
Heb het al aangepast.

EDIT
Het valt me wel op dat het LIJKT alsof er de laatste maanden 10 keer zoveel aan het veranderen is in het Vlaamse internet landschap dan de laatste jaren samen.
Hopelijk zet het door.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

LoSeR schreef:ziet er goed uit behalve een ding dat echt stort: activatiekost
50 euro? komaan :/ ze konden ten minste korting geven aan bestaande klanten
en nu met dommel hun reactie hmm


Misschien is er tegen het beschikbaar is bij u een promo.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik denk wel dat ik ADSL+2 ga nemen.

Ze hebben ons goed opgevangen destijd met Adsl2fit (slow), en het netwerk is goed stabiel al die tijd en nog niet moeilijk gedaan als ik eens te laat betaalde (misschien toch eens domiciliëring nemen, maar heb het er niet voor).

Waar kun je uw afstand weer berekenen wat de dichts bijzijnde centrale is en hoeveel snelheid je kunt halen.

't enigst is dat je weer een nieuwe modem moet kopen en die activeringskosten moet opdokken... :s
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Dommel gaat blijkbaar zijn abbo formules tijdelijk aanpassen om mensen ervan te weerhouden om ADSL2+ te nemen bij Edpnet (of Scarlet) en over te schakelen naar hen en dan te wachten op VDSL2.
Deze nieuwe voorwaarden zijn wel interessant, maar ik hoop voor hen dat ze weten wat ze doen, want het zou wel eens voor een pak meer traffiek zorgen en of hun ze dan nog de snelheid e.d. kunnen garanderen is toch wel zeer de vraag. Mja, time will tell. En ik blijf mooi bij Edpnet :wink:

Vind het trouwens maar flauw om de Adsl2+ formule af te kraken omdat je te weinig zou mogen downloaden enzo. Ik zie (buiten Dommel momenteel) de rest, waaronder Skynet en Telenet, zich nog schoon vasthouden aan hun lage downloadlimieten, maar als Edpnet nu Adsl2+ gaat aanbieden dat sneller is, wat hogere downloadlimiet en dan nog eens tegen een prijs dat de rest hun dure gewone ADSL-verbindingen aanbieden, dan moet je daar blij mee zijn en niet zagen dat je nog meer wil voor hetzelfde geld!

Mss een domme vergelijking, maar ga jij in een broodjesbar die goedkoper is dan de rest en die meer tussen het broodje steekt dan de concurentie gaan zagen dat je nog meer wil maar zonder meer te willen betalen? Ze zouden u nogal uitlachen...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

cowke schreef:
ruben schreef:in het algemeen ziet het er goed uit, maar als ik lees dat belgacom (en dus dommel ook) vdsl(2?) wil gaan aanbieden met symmetrische bandbreedtes (tot 100mbit/s, maar daar geloof ik zéker in het begin niet in, pakweg dat het 20/2 wordt ofzo, maar toch ook al nice) dan is dat misschien nog de moeite waard...


Da zou imo nogal dom zijn van dommel omdat ze daarmee onder het abonnement gaan van EDPNet :) Ik gok eerder dat ze naar een 50/10 gaan gaan ofzo. :) (lees als: hoop tenminste ;))


Wat een zever spreek dan niet over VDSL2, 100mbit en symmetrie als je het toch gaat verkrachten. Als ze 10/10 zouden aanbieden zeg ik ja, maar maak van VDSL2 geen ADSL !
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

100mbit kan je maar halen met VDSL2 als je dichter dan 0,5km van centrale zit ... dus niet echt nuttig
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

dupondje schreef:100mbit kan je maar halen met VDSL2 als je dichter dan 0,5km van centrale zit ... dus niet echt nuttig


Dankzij de ROPkes zal iedereen op minder dan een kilometer zitten dus wel nuttig.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

dupondje schreef:100mbit kan je maar halen met VDSL2 als je dichter dan 0,5km van centrale zit ... dus niet echt nuttig


Spreek voor jezelf :angel:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Nu maar wachten tot Lokeren ook een nieuwe DSLAM kaart krijgt...
(zit op 2900 meter en haal nu max 4)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

er is wel wat meer nodig dan een dslam kaart :roll:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Mr.T schreef:er is wel wat meer nodig dan een dslam kaart :roll:


Nu ben ik wel curieus geworden: wat is er dan nog nodig? Het zou mijn begrip van hoe ADSL werkt weer wat kunnen opdrijven :p.
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Ik schakel direct mee over... 50€ activatie of niet.
Maar helaas is de LEX nog niet klaar voor Turnhout City, dus is de vraag hoe lang het weer gaat duren voor het WEL beschikbaar gaat zijn. Zal 9 van de 10 weer in de pruimentijd zijn neem ik aan. Tis altijd wel wat....
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Sven.VdS schreef:
dupondje schreef:100mbit kan je maar halen met VDSL2 als je dichter dan 0,5km van centrale zit ... dus niet echt nuttig


Spreek voor jezelf :angel:

465m 8)
Ik schakel over, wat de kost ook is. Het is een geweldig aanbod imo van EDPNet :)
Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:
Mr.T schreef:er is wel wat meer nodig dan een dslam kaart :roll:


Nu ben ik wel curieus geworden: wat is er dan nog nodig? Het zou mijn begrip van hoe ADSL werkt weer wat kunnen opdrijven :p.


Ligt eraan wat voor DSLAM er staat. Bij de nieuwere kan er gewoon een modem-kaart gewisseld worden, bij de oudere moet het volledige DSLAM rek vervangen worden.

Zo zijn er ook modemkaarten die VDSL2 en ADSL2 ondersteunen.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

ctgilles schreef:
Sven.VdS schreef:
dupondje schreef:100mbit kan je maar halen met VDSL2 als je dichter dan 0,5km van centrale zit ... dus niet echt nuttig


Spreek voor jezelf :angel:

465m 8)
Ik schakel over, wat de kost ook is. Het is een geweldig aanbod imo van EDPNet :)


En om te zorgen dat iedereen binnen 500 meter zitten plaatst Belgacom op het moment overal ROPs (Remote Optical Platform). In zo'n rop zit een mini-DSLAM + elektra + glasvezel, zodat je "koper" afstand sterk afneemt...
(bijna iedereen zit binnen 500 meter van een straat kast...)
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

qless schreef:En om te zorgen dat iedereen binnen 500 meter zitten plaatst Belgacom op het moment overal ROPs (Remote Optical Platform). In zo'n rop zit een mini-DSLAM + elektra + glasvezel, zodat je "koper" afstand sterk afneemt...

Ik veronderstel dat er in die ROPs enkel een DSLAM van Belgacom komt, en geen van Scarlet - en er dus huur aan Belgacom betaald moet worden? Of is daar ook plaats genoeg voor beide?
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

frado schreef:Zeer mooi ;)

Hopelijk moeten huidige EDPnet klanten geen activatiekost betalen, maar ik vrees ervoor :(

*edit: hoe kunt ge weten of ge wel in een gebied woont dat die snelheid wel zal supporten?


Der moeten nieuwe jumpers gelegd worden in de centrale iemand moet dat werk betalen .
Gesloten

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”