Zakken van snelheid na aansluiting Scarlet One?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
MDMA
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2003, 15:13

Hallo,

Ik ben juist verhuisd, en heb in ons nieuwe huis gekozen voor Scarlet One 6 ... Omwille van de hogere download, upload-snelheid, en de telefoonlijn..

Tot mijn spijt moet ik vaststellen dat m'n snelheid lager is dan op m'n vorige adres.. en ik nog maar maximum 280 KB/Sec haal..
Volgens Scarlet woon ik te ver van de centrale :-S

Woensdag komen ze de Scarlet One box installeren... Zal mijn snelheid dan NOG zakken??

Ik heb hier al gelezen van mensen die nog maar 1 Mbit overhouden... 1/6 van waar ze zo over opscheppen dus!
Aangezien ik een hoge down- uploadsnelheid nodig heb van thuis voor mijn werk, zou dit compleet onaanvaardbaar zijn..

Moest dit het geval zijn, kan ik dan onmiddelijk mijn abonnement opzeggen, of moet ik de 15maanden uitdoen?

grtz,
MDMA
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Aan welke snelheid synct je modem momenteel?
MDMA
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2003, 15:13

volgens Scarlet is dit 3,3
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Normaal zal dit zo blijven tenzij je problemen zou hebben met telefoneren.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

lithion schreef:Normaal zal dit zo blijven tenzij je problemen zou hebben met telefoneren.

Ja, dan word het een loeiend snel 1mbit profiel.
Scarlet, thuis van het snelste ADSL abo in Vlaanderen ;)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Tja, dan vraag je ADSL 6Mbits aan in een one formule en krijg je maar 1Mbits aangereikt met het voorwendsel te ver van de centrale te wonen. Even advocaat v an de duivel spelen maar voor hetzelfde geld kan je bellen en heb je een 10Mbits lijntje bij Telenet. Die niet gaat zakken van snelheid tot 1Mbits.
fusionbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 aug 2005, 17:41
Bedankt: 3 keer

Telenet Standard Pack: €50 per maand

ExpressNet:

Je kan maandelijks tot 12 GB aan gegevens versturen en ontvangen. Wil je extra moet je fors bijbetalen. Ik zou met 12 GB toch niet meer toekomen. Kan ik beter 7,5€ betalen voor Eweka nieuwsserver. Nu heb ik bij Scarlet One 50 GB.


FreePhone:

Je belt ’s avonds en in het weekend onbeperkt naar vaste lijnen in het binnenland. Wil je 24 uur gratis bellen = 5€ extra.
Scarlet one = 24 uur gratis inbegrepen.


Telenet Mobile:

geen idee hoe dat zit. Gebruik ik niet.

Flexview

Kan ik niks mee doen. Zit hier in Indi gebied.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Zambo schreef:Tja, dan vraag je ADSL 6Mbits aan in een one formule en krijg je maar 1Mbits aangereikt met het voorwendsel te ver van de centrale te wonen. Even advocaat v an de duivel spelen maar voor hetzelfde geld kan je bellen en heb je een 10Mbits lijntje bij Telenet. Die niet gaat zakken van snelheid tot 1Mbits.


Gemakkelijk de schuld op de provider te steken wegens technische beperkingen.
Je bent ook gewoon zo iemand die naar de snelheid kijkt zonder naar het totale pakket.
MDMA
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2003, 15:13

Tja.. Moest het zakken naar 1MBit, zal ik het toch opzeggen.. 1/6 van wat ze beloven op hun snelheid vind ik toch wa weining!

Ik kom van Scarlet (enkel ADSL), en was hier wel tevreden van.. Achteraf dus beginnen te vergelijken wat me het beste leek in onze nieuwe woning, en heb dus gekozen voor Scarlet One, aangezien ik verwachtte dat m'n snelheid toch iéts hoger zou gaan liggen..

Upload bij Scarlet is volgens mij wel een van de beste, en de 50GB traffic is ook wel mooi meegenomen (streaming video enzo)

Ik gebruik m'n verbinding ook vaak voor het werk, en dus teruggaan naar de steentijd, en op 1MBit moete surfen... dat zie ik toch niet zitten!

Ik heb dit even gechekt met de helpdesk, en alles uitgelegd.. Als ik zou zakken van snelheid, kan ik mijn abonnement wel opzeggen wegens "technische problemen".. Anyway.. 3,3 is nog wel te doen, en 50 EUR/maand voor alles blijft wel ni extreem duur vind ik

Wanneer ADSL2 zou uitkomen zal volgens de helpdesk ook een verhoging van de snelheid kunnen doorgevoerd worden voor klanten die verder van de centrale wonen... Mahja.. We zullen zien,eh!

Nog 2 dagen voor de installatie.. en dus hopelijk toch nog aan 3,3 dan! :-)

greetz,
MDMA
mic
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2007, 16:54

Het hangt idd veel af van je afstand tot de telefooncentrale...
Je zal in je vorige woning korter bij zo'n centrale gezeten hebben.

Ik had altijd al Scarlet (kwam van Planetinternet) we hadden Scarlet Premium en sinds twee weken Scarlet One 6 ADSL.
Wel ik moet zeggen dat het net hetzelfde is. Dus met ADSL modem of Scarletbox. De One6 of de Premium gaat hier even snel. Wat normaal is. Dus aan 6 Mbps... Maar meestal hang ik tussen de 5 en de 5,5 Mbps...
Ik woon op zo'n 1700 meter van de telefooncentrale.

Mijn gedacht is dat je nieuwe woning zich dus ietsje verder van de centrale bevind en je dus iets zakt in snelheid.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

flt schreef:
Zambo schreef:Tja, dan vraag je ADSL 6Mbits aan in een one formule en krijg je maar 1Mbits aangereikt met het voorwendsel te ver van de centrale te wonen. Even advocaat v an de duivel spelen maar voor hetzelfde geld kan je bellen en heb je een 10Mbits lijntje bij Telenet. Die niet gaat zakken van snelheid tot 1Mbits.


Gemakkelijk de schuld op de provider te steken wegens technische beperkingen.
Je bent ook gewoon zo iemand die naar de snelheid kijkt zonder naar het totale pakket.



Als de provider 6Mbits formule aanbied en dan krijg je maar 1Mbits, dan stel ik mij daar terecht vragen bij. De prijs zou dan ook 1/6 van het totaal mogen zijn. Daarenboven klinkt het mij als misleidende reclame in de oren.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Zambo schreef:
flt schreef:
Zambo schreef:Tja, dan vraag je ADSL 6Mbits aan in een one formule en krijg je maar 1Mbits aangereikt met het voorwendsel te ver van de centrale te wonen. Even advocaat v an de duivel spelen maar voor hetzelfde geld kan je bellen en heb je een 10Mbits lijntje bij Telenet. Die niet gaat zakken van snelheid tot 1Mbits.


Gemakkelijk de schuld op de provider te steken wegens technische beperkingen.
Je bent ook gewoon zo iemand die naar de snelheid kijkt zonder naar het totale pakket.



Als de provider 6Mbits formule aanbied en dan krijg je maar 1Mbits, dan stel ik mij daar terecht vragen bij. De prijs zou dan ook 1/6 van het totaal mogen zijn. Daarenboven klinkt het mij als misleidende reclame in de oren.


Misleidende reclame? Waar dan? Blijkbaar moet je maar eens naar de oorarts gaan dan.
Er staat nochtans:
Scarlet website schreef:De downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ja, inderdaad niet de provider afbreken maar de techniek...
Best lezen wat er staat bij de voorwaarden :lol:

@flt: En het is niet oorarst , maar OOGARTS :-D
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

svermassen schreef:@flt: En het is niet oorarst , maar OOGARTS :-D


Nee want hij zei dat het als misleidende reclame in de oren klonk :eek:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

flt schreef:
svermassen schreef:@flt: En het is niet oorarst , maar OOGARTS :-D


Nee want hij zei dat het als misleidende reclame in de oren klonk :eek:


Hehe, daar hebde ook een punt :-D
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”