Nieuwe dommelaar ^^ (+newsserver vraagje)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Zit nu op Dommel, kwas de 10 (20 na wat acties etc) bij BGC meer dan zat, dus aan men ouder voorgesteld om Dommel te pakken, eerste reactie:

"meh...."

Na het uitleggen van de voordelen enzo

"meh..."

na het uitleggen dat den overstap automatisch gebeurt enzo, zodner problemen:

"aha.... meh...."

Na te zeggen da het ~10€ per maand goedkoper is:

"Ziet er interessant uit he!"

Ingeschreven daar, contract uitgeprint, ons ma haar handtekening laten zetten, ingescand en teruggestuurd, dag later haddek men gegevens al, duurde zo ong. 2-3 dagen om hierop te geraken ^^

Nu nog een vraag: Ne newsserver? Wa is da voor een beest? Khad wa gegoogled, en ik kwam bij een prog uit da "news rover" heette, geprobeerd, wist nie wak daarin moest doen, da waren zo'n 90-100k kanalen ofzo daar O-o

Iemand een simpel program zodak kan "beginnen" me die newsservers? Naart schijnt is daar veel spul op te vinden (al da nie illegaal van wak gehoord had?), (wa voor spul eigenlijk allemaal? xD)

En wa zijn "draadjes"? Is da zoiet gelijk in nen download accelerator dat ge tot 10 threads kunt gebruiken om snellen te downloaden?

Sorry, klinkt noobish, maar kweet er nix van.

Thanks
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

op wikipedia staat uitgelegd wat nieuwsgroepen zijn, maar www.binaries4all.nl is dé site (voor de binaries). voor een inleiding: http://binaries4all.nl/beginners/

het komt er op neer dat het een combinatie is van immense discussiefora (tekst groepen) en een ideale plek om te downloaden (binaries)
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

K, merci, da verklaarde al veel ^^

Kheb nu newsleecher, werkt goe, maar dienen supersearch werkt nie zonder te betalen, en das FERM kut :|
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

Ik heb ooit eens een kleine handleiding gemaakt voor usenet ( toen nog voor gratis eweka bij telenet)
Maar de grote lijnen zijn hetzelfde :)
http://users.telenet.be/tom.germijns/usenet.doc
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Ik gebruik Grabit.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Robinvv schreef:Ik gebruik Grabit.

Zelfde hier.
En Newsbin (V3) en binindex om NZB's te vinden.
Trouwens Newsbin is spotgoedkoop per week maar 0.25 Pond Sterling, das minder dan een halve euro voor een week, of minder dan 2 euro/maand.

Ben trouwens ook maar met newsgroups begonnen bij Dommel hoor, het is even aanpassen maar eenmaal je het te pakken hebt..... dl'en tegen constant 417 KBYTE/s . . ge kunt tijdens de happy hours 20gig binnenhalen, wat met happy hours maar 12gig is :D
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Weet er iemand hoe ge fatsoenlijk kunt zoeken via NL o.i.d.? Powersearch moete voor betalen (of is er een manier om daar "rond" te geraken? :o), en al die headers binnenhalen zou echt wel pokkelang duren, + dan wetek nog nie eens waar alles zit wak moet hebben :o
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Forcemaster schreef:Weet er iemand hoe ge fatsoenlijk kunt zoeken via NL o.i.d.? Powersearch moete voor betalen (of is er een manier om daar "rond" te geraken? :o), en al die headers binnenhalen zou echt wel pokkelang duren, + dan wetek nog nie eens waar alles zit wak moet hebben :o

Zoek eens wat NZB-indexing sites.

NZB's zijn bestandjes die alle delen van een bestand verzamelen.
Newsbin en binindex zijn zulke indexing sites, de eerste is wel betalend als ge de NZB wilt downloaden, de andere is gratis (maar nu juist aant upgraden/ofline).
Een andere gratis indexing site is http://www.binaries.nl/
Maar hier moet ge zelf alle bestandjes/deeltjes zelf selecteren en er een nzb van maken.
Laatst gewijzigd door Draco888 op 04 mei 2007, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Die site werkt nie, 'k krijg gewoon een wit blad.

En merci voor alle antwoorden ^^
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

enmaal je Free nzb + zoek sites zoals http://www.newzleech.com/ en http://www.binsearch.info/
mis je die rommel zoals supersearch powersearch of betaalende nzb sites echt niet :)

eenmaal je echt dingen zoals full dvd's gaat downloaden kun je op FTD overschekalen (FTD.nu of google voor meer info)
Op ftd heb je redelijk goede garantie dat je geen rommel download door de user comments.
Een bijkomende voordeel is dat de nederlanders er voor zowat elke release een dvd versie met nl subs voor maken en ook aan hoge kwaliteit encoderen.

trouwens telenetnews.eweka.nl werkt trouwens nog steeds zonder betalen met telenet (en om 1 of andere reden ook met dommel) :D
Greetz cyberbug

Afbeelding
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Forcemaster schreef:Die site werkt nie, 'k krijg gewoon een wit blad.

En merci voor alle antwoorden ^^

Sorry, het adres is http://www.binaries.nl/
heb het aangepast in de originele post ook.
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

cyberbug schreef:enmaal je Free nzb + zoek sites zoals http://www.newzleech.com/ en http://www.binsearch.info/
mis je die rommel zoals supersearch powersearch of betaalende nzb sites echt niet :)

eenmaal je echt dingen zoals full dvd's gaat downloaden kun je op FTD overschekalen (FTD.nu of google voor meer info)
Op ftd heb je redelijk goede garantie dat je geen rommel download door de user comments.
Een bijkomende voordeel is dat de nederlanders er voor zowat elke release een dvd versie met nl subs voor maken en ook aan hoge kwaliteit encoderen.

trouwens telenetnews.eweka.nl werkt trouwens nog steeds zonder betalen met telenet (en om 1 of andere reden ook met dommel) :D


Binsearch, da was nu warek naar aant zoeken was ^^

Heb al wa dinges kunnen vinden, woot
tjoolder10
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2007, 10:14

In alt.binz kun je vanuit het programma zelf zeer eenvoudig nzb's zoeken in Binsearch en gelijkaardige sites.
Dit progske heeft ook de mogelijkheid om de download te timen en om automatisch par files te zoeken en tenslotte alles te unrarren.

BTW 't is nog gratis ook :lol:
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

FTD zegt dat er in je username geen @ mag staan wat moe't je dan doen?
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

cyberbug schreef:trouwens telenetnews.eweka.nl werkt trouwens nog steeds zonder betalen met telenet (en om 1 of andere reden ook met dommel) :D


Welk paswoord en username moet je dan ingeven ?
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Klinkt mss stom, maar zijn al die newsservers "universeel"? Want ik gebruik nu binsearch, maar het is onmogelijk dat da enkel op dommel zenne server zit te zoeken eh :o

Mss toch is wa maar opzoekwerk verrichten ^^
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Forcemaster schreef:Klinkt mss stom, maar zijn al die newsservers "universeel"? Want ik gebruik nu binsearch, maar het is onmogelijk dat da enkel op dommel zenne server zit te zoeken eh :o

Mss toch is wa maar opzoekwerk verrichten ^^

De grote, en de meesten wel. Grootste verschil ligt in de retentie (hoe lang ze de berichten bijhouden) en de completion (de "compleetheid" van de data).
En de snelheid natuurlijk, zowel per thread, aantal threads, als globaal.

Een goede (Engelstalige) site om meer over nieuwsgroepen te leren:
http://www.slyck.com/ng.php
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Vraagske, bij sommige videobestanden die af usenet komen alsek die probeer te openen crasht explorer.exe + die mediaspeler, iemand daar al ervaring mee gehad?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Forcemaster schreef:Vraagske, bij sommige videobestanden die af usenet komen alsek die probeer te openen crasht explorer.exe + die mediaspeler, iemand daar al ervaring mee gehad?

welke mediaspeler gebruik je?
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

VLC crasht, WMP crasht, Media player classic crasht, ...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Waarschijnlijk corrupted file
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

ljd schreef:Waarschijnlijk corrupted file

Yup, denk ik ook.

Je hebt toch de par-files is bekeken he.
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb vroeger nog newsservers gebruikt, maar ben rap overgestapt naar torrents / FTP trades.

Is er een voordeel aan newsservers t.o.v. bvb torrents?

Thx
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

chaoske schreef:Ik heb vroeger nog newsservers gebruikt, maar ben rap overgestapt naar torrents / FTP trades.

Is er een voordeel aan newsservers t.o.v. bvb torrents?

Thx


Je moet niet uploaden, en de enorme retentie garandeert dat je praktisch alles gaat vinden. Uw dl snelheid is ook altijd het max van uw lijn, tenzij in de piekuren.
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Hoeveel lijntjes tegelijk mag je afhalen bij Dommel?
Scarlet One, m'n huidige abbonement is beperkt tot 2.
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Vladimirke schreef:Hoeveel lijntjes tegelijk mag je afhalen bij Dommel?
Scarlet One, m'n huidige abbonement is beperkt tot 2.


Maximum 12

Tijdens de piekuren zijn het er minder, 6-8 lijntjes.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

chaoske schreef:Ik heb vroeger nog newsservers gebruikt, maar ben rap overgestapt naar torrents / FTP trades.

Is er een voordeel aan newsservers t.o.v. bvb torrents?

Thx


Ik neem aan dat je met vroeger het pré-NZB tijdperk bedoelt? Toen was het idd niet evident om te vinden wat je zocht. Nu is het een makkie. :-)
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

idd, dat tijdperk ;)

Nu neem ik aan dat je via Free nzb + zoek sites zoals http://www.newzleech.com/ en http://www.binsearch.info/ zoekt en redelijk makkelijk vindt wat je nodig hebt?

Misschien domme vraag, maar het was me niet helemaal duidelijk:
--> wordt newsserver traffic bij je limiet geteld? Ik dacht van niet?
Laatst gewijzigd door chaoske op 08 mei 2007, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Robinvv schreef:
Vladimirke schreef:Hoeveel lijntjes tegelijk mag je afhalen bij Dommel?
Scarlet One, m'n huidige abbonement is beperkt tot 2.


Maximum 12

Tijdens de piekuren zijn het er minder, 6-8 lijntjes.


Ik gebruik er constant 8 atm, dan komek zo rond de 380 kb/s, men max DL snelheid, af en toe kunnen er een paar nie connecten 's avonds, om de paar minutes opnieuw proberen, na nen tijd connected die wel ;)
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Hé, dat is een pak meer dan bij Scarlet!Afbeelding

Ik ben geïntresseerd in netconnect (50Gb), maar zonder een Belgacomabbonement zal het niet gaan vrees ik.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Vladimirke schreef:Hé, dat is een pak meer dan bij Scarlet!Afbeelding

Ik ben geïntresseerd in netconnect (50Gb), maar zonder een Belgacomabbonement zal het niet gaan vrees ik.


Vanaf juli 75gig :twisted:
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

chaoske schreef:Misschien domme vraag, maar het was me niet helemaal duidelijk:
--> wordt newsserver traffic bij je limiet geteld? Ik dacht van niet?

dit wordt WEL bijgeteld (anders zou ik nooit op mediumband geraken :worship: usenet)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

kUmbro schreef:
chaoske schreef:Misschien domme vraag, maar het was me niet helemaal duidelijk:
--> wordt newsserver traffic bij je limiet geteld? Ik dacht van niet?

dit wordt WEL bijgeteld (anders zou ik nooit op mediumband geraken :worship: usenet)

LOL, ja niet overdrijven he; dat Giganews abo/access kost Dommel ook een aardige duit ongetwijfeld.
Ge moet maar eens vergelijken met wat andere providers u bieden kwa volume en usenet access, Dommel bied echt veel voor je geld.
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Vraagske: Ons ma heeft die overschrijving gedaan eergisteren (had al ADSL toegang om de een of ander reden, woot ^^), nu ik ga op menne meter kijken vandaag, der was een "u" bijgekomen, ik klik op de I, dan staat er dees:

"expected installation date : 14/05/2007
(08.00u - 12.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested"

--> kzit al een week ofzo op dommel

"total traffic downloaded in broadband: 27.51 gb
(traffic downloaded between 01.00 and 13.00 is only counted for 60%)
remaining : 22.49 gb
next counter reset : 11/05/2007 (days remaining: 2)"

--> Diene meter reset binnen 2 dagen al? Wss een fout ofzo, maar ik klaag nie xD

Kan da wel kloppen? Rofl
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

3 verschillende datum's das raar,

ik had ook al een week dommel voor ik betaalde en dan werd mijn teller gereset en zat ik oop de betaalde maand

18/04-25/04 gratis volume gehad
en teller gereset op
26/4 en toen begon mijn betaalde volume (was ook mijn activatie datum)

maar bij jou zou het 2 keer gratis resetten, of je betaalde maand begint (3dagen) voor je "activatie" datum. zou ik raar vinden
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Niet zo raar hoor.
next counter reset : 11/05/2007 (days remaining: 2)"

=> vanaf nu zal uw nieuwe maand bij Dommel steeds op deze datum beginnen, het volume dat ge tussen nu en die datum hebt gebruikt word u niet aangerekend (noem het een welkomst cadeautje van Dommel).
En om een veel gehoorde vraag te beantwoorden, nee ge hebt daar echt niet extra voor moeten betalen, uw eerste maand, waar ge dus al voor betaald hebt begint pas de 11de (in uw geval).



"expected installation date : 14/05/2007
(08.00u - 12.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested"

Dit is de Datum waar het ADSl signaal verwacht word officieel overgedragen te zijn van BGC naar Dommel.
Soms vergeten ze die status wel eens aan te passen in uw profiel, als dat gebeurd, gewoon is ff bellen/mailen, maar kan geen kwaad.

In het kort: geen problemen, geen gevaar, volkomen normaal.
8)
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Draco888 schreef:Niet zo raar hoor.
next counter reset : 11/05/2007 (days remaining: 2)"

=> vanaf nu zal uw nieuwe maand bij Dommel steeds op deze datum beginnen, het volume dat ge tussen nu en die datum hebt gebruikt word u niet aangerekend (noem het een welkomst cadeautje van Dommel).
En om een veel gehoorde vraag te beantwoorden, nee ge hebt daar echt niet extra voor moeten betalen, uw eerste maand, waar ge dus al voor betaald hebt begint pas de 11de (in uw geval).



"expected installation date : 14/05/2007
(08.00u - 12.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested"

Dit is de Datum waar het ADSl signaal verwacht word officieel overgedragen te zijn van BGC naar Dommel.
Soms vergeten ze die status wel eens aan te passen in uw profiel, als dat gebeurd, gewoon is ff bellen/mailen, maar kan geen kwaad.

In het kort: geen problemen, geen gevaar, volkomen normaal.
8)


Thanks ^^

Kwist al dat da geen probleem was, maar als die datums waren ff iets te veel ineens ;)
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Nog iet: in welke mate is Dl'ing van newsservers (il)legaal?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Forcemaster schreef:Nog iet: in welke mate is Dl'ing van newsservers (il)legaal?

Zelfde als alle P2P toestanden he.

1) Hangt af van de content die ge download
- sommige zaken zijn . . . sorry naam kwijt, open licentie of zo iets ( de maker geeft toestemming dat zijn/haar werk verspreid word) zoals VB Linux, sommige muziek groepen, ...
- illegale content die tegen de opbenbare zeden en zo ingaan
- copyright

2) meestal krijgen grote uploaders van illegale content prioriteit in de vervolging en opsoring, nieuwsgroepen zijn voor de meeste grbuikers enkel downloaden dus...

3) bezoek gewoon is een paar goede web-forums zoals www.slyck.com of zo
want blijkbaar weet ge nog niet veel over P2P.

4) Fluide situatie, der is de laatste jaren altijd zo veel aant het veranderen hierover dat het moeilijk is om bij te blijven, zoals met de nieuwe EU-regels hierover...kijk eens op UB Blue poste hier een artikel over:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14208
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”