ADSL2+ ... weldra ook bij edpnet?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Op de homepage van scarlet wordt adsl2+ aangekondigd. Edpnet heeft dit in het verleden ook al aangekondigd maar aangezien edpnet werkt via scarlet en scarlet dit item terug even in de ijskast had gestoken is dit uitgebleven.

Indien scarlet eerstdaags inderdaad adsl2+ lanceert dan stel ik me de vraag of edpnet (snel) zal volgen? Iemand hier al iets meer over vernomen? Misschien iemand van edpnet staff die iets weet hierover?
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik kijk er misschien over, maar ik zie daar toch echt niets van op de Scarlet website staan zo te zien. Nu ja, ik vrees dat dit toch nog even kan duren dan want ik zie scarlet niet direct EDPnet ook de kans geven om nog klanten af te nemen. Maar we zullen wel zien he, hopelijk laat het nu dan niet te lang meer op zich wachten.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik denk dat EDPNET binnenkort wel een aankondiging zal doen. Het is ook voor Scarlet interessant om zoveel mogelijk mensen aan te sluiten op hun eigen DSLAM's.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Mette schreef:Ik kijk er misschien over, maar ik zie daar toch echt niets van op de Scarlet website staan zo te zien. Nu ja, ik vrees dat dit toch nog even kan duren dan want ik zie scarlet niet direct EDPnet ook de kans geven om nog klanten af te nemen. Maar we zullen wel zien he, hopelijk laat het nu dan niet te lang meer op zich wachten.


http://www.scarlet.be/ staat op de eerste pagina die je tegenkomt.
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

downloadvolume 60 GB

OMG.
BULLSHIT. Dat ze hunne adsl2 maar houden dan.

Lekker snel noemen ze dat.
Hahaha, wat een bende debielen in Belgie toch.
Echt een schande.

Dat ze maar eens gemiddelde snelheid / maand berekenen.
Dwz. vollebak door leechen gedurende 30 dagen / 30 dagen = gemiddelde maand snelheid.
Vergelijk deze speed eens met andere landen en men kan nog harder lachen met BELGIE. Mja, test aankoop & andere bureau's die testen dit zo niet. Zou anders te belachelijk klinken denk ik.
Vergelijk Belgie zo maar eens met Zweden & Nederland.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ZMD schreef:
Mette schreef:Ik kijk er misschien over, maar ik zie daar toch echt niets van op de Scarlet website staan zo te zien. Nu ja, ik vrees dat dit toch nog even kan duren dan want ik zie scarlet niet direct EDPnet ook de kans geven om nog klanten af te nemen. Maar we zullen wel zien he, hopelijk laat het nu dan niet te lang meer op zich wachten.


http://www.scarlet.be/ staat op de eerste pagina die je tegenkomt.

ahja klopt, ik zag het nog niet, maar heb de pagina dan geopend in Opera ipv in Firefox en nu zie ik het (Firefox ging automatisch naar http://www.scarlet.be/nl, daarmee dat ik het niet zag)

Zo te zien is het idd niet zo super voordelig of beter als wat er nu te krijgen is. Laten we hopen dat er toch nog iet of wat van concurentiestrijd blijft doorgaan want we zijn er nog lang niet in belgië met ons breedbandinternet.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

maja je vergelijkt met verkeerde spelers
je moet met telenet en belgacom vergelijken (en tele2)
voor zelfde geld krijg je bij telenet 6 keer minder...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik snap nog steeds niet dat volume recht-evenredig moet worden opgetrokken met snelheid?

En dan nog, 20 mbit ... ik heb het gisteren bij iemand geïnstalleerd in Nederland. Da's dus in de praktijk niet sneller dan een 4 mbit-lijn hier.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ik vind dat hier veel te veel wordt geklaagd eigenlijk. Reacties als "is het dat maar?" overdonderen dit forum, terwijl ik eerder voorstander ben van al de nieuwe initiatieven van de kleine(re) spelers, ook al is het "dat" maar.

Elk prikje dat uitgedeeld wordt aan de duopolisten is een goed prikje...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

GeertAki schreef:Ik vind dat hier veel te veel wordt geklaagd eigenlijk. Reacties als "is het dat maar?" overdonderen dit forum, terwijl ik eerder voorstander ben van al de nieuwe initiatieven van de kleine(re) spelers, ook al is het "dat" maar.

Elk prikje dat uitgedeeld wordt aan de duopolisten is een goed prikje...


Agree!
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

1) de discussie over hoe slecht we in het in belgie qua datalimiet hebben is al lang afgerond, die moeten we niet wéééér eens krijgen (en dan nog de manier waarop...) [doeternietoe]

2) meon, omdat jij die test hebt gedaan (met wat voor hardware ? om hoelaat ? met welk protocol ? was de software optimaal geconfigueerd ? etc) bij adsl2+ in nederland en dat JIJ maar 4,5mbit haalt is allesbehalve representatief voor de hele adsl2+ situatie, en al zeker niet voor België

ik ga me de moeite niet doen maar ik kan zo enkele speedtests en benchmarks halen van nederlanders die met adsl2+ al maanden geleden effectieve downloadsnelheden van over de 16mbit (jawel, 2mb/s) haalden, dus dat het geen verbetering is is dan ook onzin... [meon]

3) naar belgische normen is 60gb al tamelijk veel, en ik betrap mezelf er ook op dat ik wel vaak pleit voor FUP of geen limiet, maar dat je er misschien de eerste 3 maanden er ruim overgaat (alles downloaden wat er te downloaden valt) maar daarna een vrij bescheiden gebruik hebt, ofwel heb je imo tijd teveel om films te bekijken of games te spelen, want als we ff niet hypocriet doen is het toch daar weer waar het om gaat... [globaal]
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

met dezelfde hardware als waar ik nu mee een speedtest doe vanaf het werk:

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 52859 kbit/s or 6607 kbyte/s
- Upload speed : 27337 kbit/s or 3417 kbyte/s
Tue Mar 27 2007 at 12:51:28 UTC+0200

Was om 19u20 ongeveer, gewoon de speedtest. En als ge gaat optimaliseren zijt ge ineens wél representatief bezig? Ik merk het hier op het werk goed genoeg: meer dan 5 mbit heeft in de regel bijna geen zin omdat er amper servers zijn die dit kunnen leveren. Ik download hier van download.microsoft.com tegen 8 megabyte per seconde bvb, maar vanaf ander locaties verschilt het niet zo van m'n thuis-skynet-adslleke.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Tja ergens in nederland loopt een project fiber to home ! Ge kunt ook zo beginnen. 'k Vind wel dat het niet opgaat, zelfs al halen ze maar 4,5 mbit dan hebben ze nog altijd limitloos internet, aan 4mbit ! Wat in mijn ogen net iets meer is dan hier ...
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:Tja ergens in nederland loopt een project fiber to home ! Ge kunt ook zo beginnen. 'k Vind wel dat het niet opgaat, zelfs al halen ze maar 4,5 mbit dan hebben ze nog altijd limitloos internet, aan 4mbit ! Wat in mijn ogen net iets meer is dan hier ...

Idd, ik heb ook liever 4Mbit en geen limiet dan 20Mbit en 10Gig limiet (of 20Gig of whatever)
Ook al zou ik nooit extreem veel verbruiken zoals vele hier (sommige maanden zeker meer als andere, maar niet elke maand opnieuw). Gewoon het feit dat ik geen limiet heb zou mij veel rustiger doen surfen zonder constant daar aan te moeten denken (ik heb lang lang geleden FUP gehad bij UPC, die zaten toen op 1Mbit nog, is al weer 7 jaar geleden ofzo)
Dat surfte toch vele malen beter (buiten dat die snelheid wel wat traag is).
Maar ik heb nu 3.3Mbit, en dat is voor mij eigenlijk meer dan snel genoeg voor alles te doen wat ik wil.
Het mag natuurlijk altijd sneller, maar ik heb meer last van mijn limiet dan van het te kort komen aan snelheid om eerlijk te zijn.

Hoe sneller je internet maakt, hoe meer limiet je moet geven. Wat ben je met een lijn waarbij je op een paar uur tijd tegen volle snelheid heel je limiet er door kan jagen.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik had het al gevreesd toen ik deze topic lanceerde ... ik wou geen polemiek starten over het aantal gig dat je kan downloaden.

Ben enkel geïnteresseerd in de snelheidswinst en op iets verdere termijn ben ik ook geïnteresseerd in adsl2+ omdat dit adsl beschikbaar maakt op grotere afstanden van de centrales.
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Ofloo schreef:Maar ik heb nu 3.3Mbit, en dat is voor mij eigenlijk meer dan snel genoeg voor alles te doen wat ik wil.
Het mag natuurlijk altijd sneller, maar ik heb meer last van mijn limiet dan van het te kort komen aan snelheid om eerlijk te zijn.

Idem,

Misschien eens een poll starten wie bereid is om meer (+15euro) te betalen voor een hogere snelheid en dezelfde limiet hanteren als bij adsl..
Ik alle sinds niet. 3.3 mbit is toch meer dan genoeg om wat te mailen & te surfen. Zie het nut niet in van adsl 2 & limiet.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

meon schreef:meer dan 5 mbit heeft in de regel bijna geen zin omdat er amper servers zijn die dit kunnen leveren.


Ik weet niet of het kan bij u maar op mijn pc kan je meer dan 1 connectie tegelijk maken !
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 maa 2004, 20:02

in ieder geval, ik vind op hun website niks van weer.
Via Google kon ik het nog vinden (in cache): http://216.239.59.104/search?q=cache:zH ... cd=1&gl=be

Teruggekomen op hun beslissing?
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Het is idd niet meer te zien op die pagina
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 maa 2004, 20:02

Een collega die klant is bij Scarlet kan het adsl2 pakket bestellen na in te loggen op zijn persoonlijke pagina...
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

klopt, bij mij staat er dit. Ze schrijven wel duidelijk "tot" 20 mbps en van de upload staat er ook nog niets vermeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

ok bij mijn.scarlet.be is de adsl20 optie nu ook vakkundig weggevallen :s
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Mja verschiet er niet van. Door de berichten van Dommel en andere ISps die vertelden dat BGC ADSL2 stopgezet heeft (voor internet) en VDSL2 wil leveren tegen Q4 dit jaar had ik dit al verwacht.
Scarlet hangt immers nog steeds voor een goed deel af van BGC voor die infrastructuur he. Het zou niet opgaan mochten ze slechts 20-30 (of ik-weet-niet-hoeveel) % van hun klanten effectief ADSL2+ bieden.

BTW een vraag die me net te binnen springt:
VDSL2 . . dat betekend waarschijnlijk weer nieuwe modems, en routers. Zijn er al WiFi routersmodems voor VDSL2 ?
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

kunt altijd gewone modem op wifi router aansluiten.. 2bakjes ma werkt wel perfect ( zo draai ik nu mijn adsl ook.. )
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Mja, ik zal wel zien, maar ik ga niet nog een wireless G router kopen, mijn volgende WiFi zal een N-reeks zijn.
NuTzZ
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 mei 2005, 23:33

Beste,

ADSL2+ zal zeer vermoedelijk gelanceerd worden in mei of juni.
Zodra gedetailleerde info beschikbaar is zal EDPnet dit op de website
publiceren.

Met vriendelijke groeten



Wladimir Lind
Helpdesk Engineer

woohoo!, nu hopen dat ik tenminste mijn 100gb kan houden
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Goed nieuws...
ivm limieten, we leven niet meer in de middeleeuwen he mensen waar toen nog een demo game te downloaden was aan 5mb.
Ik heb nu een PS3 en minimum download van een demo of full game gaat al over de 800mb en meer... Ik heb zeker geen zin om tot 2u s'nachts te wachten om deze te downloaden aan 50% dus ik wil deze allemaal downloaden wanneer het mij uitkomt alsook HD 1080i trailers van films gaan al in de richting van 150mb.
En mensen die erover zitten te zagen moeten maar een comfortlijn nemen bij de diverse providers die om handen zijn.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Van werkelijk haalbare snelheden gesproken ... ik heb gisterenavond eens een snelheidstest gedaan via deze site en in het schermpje van de laatste resultaten stond iemand met 97Mbit down en 21Mbit up (min of meer) ...

OMFG :eek:

Is dat een glitch in de speedtest of heeft er effectief iemand die gehaald? :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Sven.VdS schreef:Van werkelijk haalbare snelheden gesproken ... ik heb gisterenavond eens een snelheidstest gedaan via deze site en in het schermpje van de laatste resultaten stond iemand met 97Mbit down en 21Mbit up (min of meer) ...

OMFG :eek:

Is dat een glitch in de speedtest of heeft er effectief iemand die gehaald? :)

In nederland zijn er bepaalde stadsdelen waar je glasvezel kan krijgen dus het is zeker mogelijk.
In de scandinavische landen is ook bijna overal glasvezel dus daar halen ze die snelheden ook.
Het komt er dus op neer dat er alleen hier geen vooruitgang is.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sven.VdS schreef:... deze site en in het schermpje van de laatste resultaten stond iemand met 97Mbit down en 21Mbit up (min of meer) ...

OMFG :eek:

Is dat een glitch in de speedtest of heeft er effectief iemand die gehaald? :)
Als ik dat vanaf het werk doe haal ik da makkelijk. Alleen is de speedtest niet bedoeld voor dit soort brede pijpen en is de werkelijke snelheid makkelijk 10 mbit meer of minder.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

wat denken jullie hoe het met contrakten zit bij edpnet wanneer je overgaat naar ADSL2+?
als je van het gewone naar ADSL2+ gaat, teken je dan opnieuw voor een jaar?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

barbapapa5800 schreef:wat denken jullie hoe het met contrakten zit bij edpnet wanneer je overgaat naar ADSL2+?
als je van het gewone naar ADSL2+ gaat, teken je dan opnieuw voor een jaar?
Dat lijkt me bijna logisch.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

mij niet aangezien je gewoon een upgrade doet van je bestaande abbo.
maar ik zal eens een tiket aanmaken hiervoor wanneer er info op hun site staat :-D
soul
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 mei 2005, 23:07

Bij scarlet moet je nog eens nieuwe modem van 65 euro bijkopen wat logisch is voor adsl2+

maar bij Edpnet in nederland "krijg" je je modem gratis en als je abbo stopzet binnen de 3 jaar moet je hem gewoon terug geven.

Vraag me af of we hier ook zullen kunnen genieten van deze regeling bij edpnet
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Niemand verplicht je die modem bij te kopen. Het staat je vrij zelf een adsl2+ modem naar keuze te kopen.
Vele mensen hebben trouwens al een modem die adsl2+ compatibel is.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

ik heb toen edpnet adsl2+ op hun site aankondigde de overstap gedaan.
echt met de bedoeling om zo snel mogelijk naar adsl2+ te gaan, dus mijn modem is er klaar voor.
net zoals ze toen aankondigde dat hun nieuwserver erg ging verbeteren.
dat is althans wat de medewerker tegen me zei toen ik bij hun zelf in sint niklaas ging bestellen.


eerlijk is eerlijk, ik wil nog steeds die snelheid van adsl2+ (2900 km van de centrale) maar als dommel later vdsl gaat aanbieden en ze hebben nog steeds die geweldige newsserver moet ik klaar zijn om de overstap te doen.
daarom vraag ik me af of ik dan weer vasthang voor een jaar.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

navragen bij edpnet zou ik zeggen.

Mijn persoonlijke mening is echter "ja, je hebt terug een jaarcontract", en wel omwille van de volgende redenen :

-je doet geen hernieuwing, maar een ander contract, met andere voorwaarden en een andere technologie
-als je nu overstapt van een max6dyn nar een max6fix betaal je ook terug aansluitkosten en ga je ook een nieuw contract aan.

Dus : je hebt een technische en boekhoudkundige reden, en je hebt een example situation, reden genoeg om bovenstaande conclusie te trekken imho :)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Zal wel met nieuw contract zijn, daar de omschakeling hen waarschijnlijk meer zal kosten dan de aansluitkosten die jij moet betalen (zeker als er ook lijntesten moeten gebeuren enzo). Maar het merendeel van de klanten gaat dat dan geen probleem vinden omdat ze niet van zin zijn om snel terug van provider te veranderen hé, het is maar een klein deel die bij de minste verandering die een andere provider beter doet 'lijken' direct wil kunnen overschakelen
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

barbapapa5800 schreef:eerlijk is eerlijk, ik wil nog steeds die snelheid van adsl2+ (2900 km van de centrale)

Da's wel extreem ver :lol:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

barbapapa5800 schreef:ik heb toen edpnet adsl2+ op hun site aankondigde de overstap gedaan.
echt met de bedoeling om zo snel mogelijk naar adsl2+ te gaan, dus mijn modem is er klaar voor.
net zoals ze toen aankondigde dat hun nieuwserver erg ging verbeteren.
dat is althans wat de medewerker tegen me zei toen ik bij hun zelf in sint niklaas ging bestellen.


eerlijk is eerlijk, ik wil nog steeds die snelheid van adsl2+ (2900 km van de centrale) maar als dommel later vdsl gaat aanbieden en ze hebben nog steeds die geweldige newsserver moet ik klaar zijn om de overstap te doen.
daarom vraag ik me af of ik dan weer vasthang voor een jaar.


ADSL2+ en VDSL2 hebben dezelfde snelheid vanaf 2km ongeveer (volgens info die ik gevonden heb).
Natuurlijk is/zou het de bedoeling zijn dat men overal kleine wijkcentrales zet voor VDSL(2) zodat iedereen op minder dan 2km zit.
Afbeelding

Ideaal gezien zou er een wijkcentrale moeten zijn binnen de KM . . maar ja, babusteps he, het is hier Belgenland het trotse domein van Telenet en Belgacom.

Ik ben echt wel benieuwd hoe BGC het gaat aanpakken, (binnen hoeveel km-straal men de centrales verspreid).

En op je Vraag: 9.999/10 kans dat je weer vast zit voor een jaar.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”