MS is klaar voor Vista, jij ook?

Nieuws omtrent telecom

Wanneer stap jij over op Windows Vista

Ik werk al op Vista
122
16%
Zodra ik mij een exemplaar kan aanschaffen
45
6%
Zodra ik een illegaal kopie'tje kan downloaden
52
7%
Ik wacht nog wat reacties af
77
10%
Voorlopig niet
386
49%
Nooit
100
13%
 
Totaal aantal stemmen: 782
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Heb net eens vista geinstalleerd op 1 van mijn PC's en ik moet zeggen dat het grafisch wel aantrekkelijk is, zeer vlotte installatie +-20 min en het stond erop.
Thuisnetwerk was een plezier voor het installeren, drivers van soundblaster en nvidia grafische kaart werken.
Vreet wel gigantisch veel cpu , windows kadertjes gaan sierlijk open en dicht, en bij het testen van sommige games was het een ramp, alles ging de helft trager ongeveer.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

Weet er iemand welke versie er beschikbaar is van Vista op de MSDNAA site?
Ik ga me er eerstdaags aanmelden :-)

thx
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

de Business versie als ik mij niet vergis
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Met het uitkomen van Vista ben ik overgestapt op Linux.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

En dan zeggen ze nog dat MS geen promotie maakt voor open source :wink: 8)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

kUmbro schreef:de Business versie als ik mij niet vergis


Klopt
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

... en jawel, zoals eerder gedacht, komt MS met het gekende verhaal ...

ARN schreef:Ballmer hints at tougher Vista antipiracy crackdown

Microsoft may 'dial up' the intensity of antipiracy technology baked into Windows Vista as part of an effort to squeeze more revenue emerging markets
Gregg Keizer (Computerworld) 19 February, 2007 08:12:58

"Meer hier"

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
jve
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2007, 15:24
Locatie: Heist-op-den-Berg

Eerst vrij enthousiast over wat het te bieden had, dan geinstalleerd, maar viel serieus tegen. Driver support trekt op niks (externe geluidskaart, midi keyboard & tablet worden niet ondersteund en die hebben genoeg geld gekost) ... Dus voor mij nog geen Vista.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Gisteren heb ik mijn illegale windows XP vervangen door ... een volledig legale Ubuntu. Tot hiertoe bevalt het me nog wel, dus waarschijnlijk voor mij geen Vista de komende 3 jaar.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Nob schreef:Ik.... nooit! (ik moet geen DRM, of gelijk welk systeem dat mij zelfs maar zou kunnen beperken in mijn vrijheid!)

Lang leve Ubuntu linux!

greetz,

Nob


Count me in ! Ubuntu rocks :) installeer er nog beryl op via aiglx en een vista theme en 't is dezelfde look maar veel stabielier!

natuurlijk dit is voor mij , als je echt met bepaalde windows software moet werken en geen gepaste opensource app vindt dan zal je helaas toch ooit is vista moete installe.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

misterjo schreef:als je echt met bepaalde windows software moet werken en geen gepaste opensource app vindt dan zal je helaas toch ooit is vista moete installe.

De meeste zaken werken met wine en als het echt moet kan je ook nog vmware gebruiken.
Please help, looking for a way to get rich and fast
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik vind het wel dom dat de meeste de overstap maken omwille van beryl. GNU/Linux heeft wel meer te bieden.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

crapiecorn schreef:Ik vind het wel dom dat de meeste de overstap maken omwille van beryl. GNU/Linux heeft wel meer te bieden.

True, mor als dat hun catalysator is om het toch is te gaan probere, zulle ze die dan ook (meteen) leren kennen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Pascal2900
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2006, 08:03
Locatie: Schoten

Stilaan aan het afkicken van Windows...sinds de aanschaf van een I-mac. Dus voorlopig op laptop en desktop nog onder xp, totdat deze alweer eens crashen :lol:
Daartegen hoop ik volledig "geswitched" te zijn
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

Mijn keuze: nog niet. Vista is in mijn ogen nog niet helemaal klaar.

Ik zit thuis al een tijd met dual boot (ubuntu LTS en XP) en ik moet zeggen, het werkt gesmeerd zoals het nu is. De moment waarop ik vista moet draaien zal van mijn school afhangen, maar dit jaar doen we nog alles volledig met XP.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Met de komst van Vista ben ik overgeschakeld naar de linux distributie (K)Ubuntu. Het heeft me nog geen moment gespeten dat ik deze overstap heb gedaan. Werkt veel sneller en stabieler dan wat ik ooit heb mogen ervaren onder XP.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

jve schreef:Eerst vrij enthousiast over wat het te bieden had, dan geinstalleerd, maar viel serieus tegen. Driver support trekt op niks (externe geluidskaart, midi keyboard & tablet worden niet ondersteund en die hebben genoeg geld gekost) ... Dus voor mij nog geen Vista.


Dit lijkt me eerder een probleem van de fabrikanten dan van Microsoft, je kan toch niet verwachten dat een besturingssysteem native zo wat alle hardware supporteert?
HP is er duidelijk nog niet in geslaagd om defige drivers op de markt te brengen, terwijl andere printermerken dit wel kunnen. Na heel wat geknoei heb ik mijn printer aan de praat gekregen, maar HP heeft afgedaan...
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik game vrij veel dus heb geen alternatief buiten XP, maar ik ben er tevreden mee en zoek eigenlijk geen alternatief.
Gebruikersavatar
wamukota
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 dec 2005, 10:44
Locatie: Brugge
Contacteer:

Ik werk al enkele jaren met GNU/Linux, en zie niet in welke meerwaarde een Vista op een PIII-1000-256 Mb zal bieden :) enfin dat is mijn desktopje van enkele jaren oud. Ik draai daar nu SAM-Linux op met XFce en die draait super.

Mijn laptop is een dual-boot - preïnstalled XP (1 x geboot, de dag van aankoop LOL)+ SAM-Linux - en daar is er jammer genoeg geen plaats voor een Vista.
Gebruikersavatar
Cyrus23
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:12
Locatie: Lommel
Contacteer:

Ik heb hier vista liggen maar aangezien het om een windows xp pro update gaat wacht ik nog even af.Had nl een bon bij men xp pro gekregen om men windows xp pro up te daten naar vista. Nu een vraag, is het mogelijk deze nu al te installeren. Want ik heb geen flauw idee als ik nu men videokaart upgrade dat deze nog werkt. Had nl gelezen dat oem versies werken met de pc die je hebd. Dus als je hardware upgrade dat deze versie het nt meer doet. Kan natuurlijk verkeerd zitten.
Zever in pakskes daar ben ik goed in dus zeik niet ik weet altijd beter.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Cyrus23 schreef:Ik heb hier vista liggen maar aangezien het om een windows xp pro update gaat wacht ik nog even af.Had nl een bon bij men xp pro gekregen om men windows xp pro up te daten naar vista. Nu een vraag, is het mogelijk deze nu al te installeren. Want ik heb geen flauw idee als ik nu men videokaart upgrade dat deze nog werkt. Had nl gelezen dat oem versies werken met de pc die je hebd. Dus als je hardware upgrade dat deze versie het nt meer doet. Kan natuurlijk verkeerd zitten.


Erm ... Qué ? Zal aan mijn liggen, maar daar begreep ik even niets van.
Nu :
Of bedoel je "of dit nog werkt *als ik mijn videokaart upgrade* ???

IN dat geval, ja, een simpele videokaart upgrade is *niet* voldoende om een Vista in re-activation mode te dwingen. Je moet al aardig wat meer vervangen om dat fenomeen te krijgen, en dan nog, de oplossing is 1 gratis 0800-telefoontje naar MS weg.

Dat nevenbij, ik werk al een tijdje met Vista (moet wel, werkverplichtingen) en in mijn boekje is Apple zelf er nooit in geslaagd om een betere reden te bedenken voor Apple migratie als dit gedrocht uit Redmond. De rotzooi die ik iedere dag zie in Vista is echt te gek voor woorden, zeker als UAC geactiveerd is. Het domme van de zaak is dat uitschakelen van UAC ook wel eens situaties in het leven roept die door een niets-vermoedende gebruiker ook niet meer opgelost kunnen worden.

Of zoals zovelen al gezegd hebben : Vista == Me2, op meer als 1 level.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

ditCh schreef:
Robbe schreef:
En dat ge die programma's niet kunt draaien op linux is ni helemaal waar, ge kunt die normaal gezien perfect emuleren, dmv. speciaal voorzien software.
Er zijn trouwens voldoende alternatieven voor. Photoshop heeft bvb. als een tegenhanger in linux, Gimp.


Eerlijk gezegd vind The Gimp geen goed alternatief voor Photoshop als je een beetje professioneel bezig bent met dergelijke programmas. Het mist nog een pak functies.

Tja, grafische kwieten die al jaren met The Gimp werken, zeggen mij dat ze hun draai niet vinden als ze door omstandigheden gedwongen worden om Photoshop te gebruiken. En zo is het altijd wel iets.

ditCh schreef:Voor Illustrator is er dan wel weer een hele goeie tegenhanger ( zeer tevreden van ), namelijk Incscape
ACK!

ditCh schreef:
satsurfer schreef:En vind de meeste betaalprogramma's toch wel ietsje beter dan de freeware (met uitzondering van openoffice.org) proggies... Nu haal ik waarschijnlijk weer alle 'die-hard' linuxfans op de hals.

Moest windows freeware zijn, dan springen jullie allemaal op die kar.... ;-)


Nee ... want freeware windows blijft onstabiel & buggy ...

Nee... want freeware is iets anders dan Free (Libre) Software.
Freeware = gratis maar niet vrij
Free software = vrij maar niet altijd gratis.

flt schreef:
Zambo schreef:Ik zal Vista aan mij voorbij laten gaan en overstappen op Linux Ubuntu. veiliger werken, gratis en soepelder draaien, ergens in mei komt er een nieuwe versie uit. bey bey Microdinges


bye bye 90% van alle software

bye bye 90% van alle bugs ;-)


edit by Robbe : Die 3 posts samengezet, de edit knop dient daarvoor eh.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

localhost schreef:
flt schreef:
Zambo schreef:Ik zal Vista aan mij voorbij laten gaan en overstappen op Linux Ubuntu. veiliger werken, gratis en soepelder draaien, ergens in mei komt er een nieuwe versie uit. bey bey Microdinges


bye bye 90% van alle software

bye bye 90% van alle bugs ;-)



Moet eerlijk zeggen dat ik alle software gevonden heb onder Linux om mee te werken. In sommige gevallen zelfs aangenaam verrast geweest. Het grote voordeel is dat het soepel draait.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

je kunt dan wel geen games spelen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Coop schreef:je kunt dan wel geen games spelen.


Says who ?
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Coop schreef:je kunt dan wel geen games spelen.

Hangt er ook van af welke games.
Als het first person shooters zijn zoals Doom3, Enemy Territory, Nexuiz, Quake, Unreal Tournament, America's Army,... dan werken die games toch wel native op Linux. Dus zonder emulatie.
Ik ben zelf geen fan van shooters dus ik weet niet of deze voorbeelden representatief zijn. Zelf hou ik meer van een MMORPG zoals Eternal Lands.
SecondLife, niet echt een game maar lijkt wel wat op een MMORPG, werkt ook prima op Linux.
Verder is het zo dat als jij game X niet native kan spelen op Linux, dat er dan nog altijd een mogelijkheid is om het met emulatie te doen. En met de monsterbakjes van tegenwoordig merk je nauwelijks het verschil. Ik bedoel, zie jij het verschil tussen 100 en 110 fps? Ik niet hoor...
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

%isschien deze poll terug eens open zetten voor de mensen die maanden terug eens gestemd hebben. Door de tijd verandert de situatie vn computer gebruikers.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Zambo schreef:Met nieuwe laptop van Vista naar Kubuntu 7.04 en terug naar Vista. (nu zeer tevreden werkend)
Kubuntu vindt de noodzakelijke drivers niet voor de hardware van Nvidia

Welke Nvidia kaart heb je eigenlijk?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ik werk al 2 maanden onder Windows Vista Business.
Ben heel tevreden erover en heb geen problemen.
Ga alleen mijn pc uitbreiden met wat geheugen zodat alles nog vlotter draait.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

hollebollegijs schreef:Ga alleen mijn pc uitbreiden met wat geheugen zodat alles nog vlotter draait.
Hoeveel geheugen kan Windows Vista Busines dan wel aan?
En Windows Vista Busines is heel waarschijnlijk niet verkrijgbaar in het Nederlands?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Blue-Sky schreef:
hollebollegijs schreef:Ga alleen mijn pc uitbreiden met wat geheugen zodat alles nog vlotter draait.
Hoeveel geheugen kan Windows Vista Busines dan wel aan?
En Windows Vista Busines is heel waarschijnlijk niet verkrijgbaar in het Nederlands?


ik heb momenteel 1 GB maar ga er op zijn minst 1 GB bij stoppen.
En jawel, het is wel in het NL beschikbaar.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Windows in het Nederlands... brrrrr brrrrr...

Ik gebruik ook nog altijd geen Windows Vista. Als software consultant en developer sta ik niet echt te springen om over te stappen.

Als informaticaliefhebber wel natuurlijk, maar de afwachtende nee houding van een paar maand geleden is al overgeslagen naar een afwachtende misschien.

Misschien iets om te doen tijdens de kalme zomermaanden. Augustus lijkt me wel een leuke maand om over te stappen.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

localhost schreef:
Zambo schreef:Met nieuwe laptop van Vista naar Kubuntu 7.04 en terug naar Vista. (nu zeer tevreden werkend)
Kubuntu vindt de noodzakelijke drivers niet voor de hardware van Nvidia

Welke Nvidia kaart heb je eigenlijk?

Ja, kaart of chipset ?
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Als gamer zie ik nog altijd geen redenen om over te stappen, en een verouderde game zoals Halo 2 enkel voor Vista uitbrengen is voor mij geen reden.

Professioneel ook niet, er zijn zelfs nog geen plannen om naar Vista over te schakelen dus dat gebeurd niet meer in 2007.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Mja als je games kan spelen erop denk ik dat het nog wel eens de moeite is voor het te testen.

Vroegeh heb ik het eens geïnstalleerd gehad, en eer ik doorhad dat het paswoord voor binnen te komen /localhost (dacht dat het dit was) was waren we een paar uur verder en een paar keer opnieuw installen verder (waar heb ik paswoord gegeven ?)

Vroeger moest er eigenlijk iemand langs je zitten die er wat van kende.

Nu blijkt dat niet meer nodig te zijn ?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Tja, met enige schaamte moet ik toegeven, indien ik niet noodgedwongen Vista draai wegens mijn job, de enige reden voor het installeren van Vista waarschijnlijk Crysis zal heten dit jaar. :oops: Hoewel Crysis ook in DX9 zonder meer indrukwekkend uitziet, ga ik me toch trakteren op een full-experience. Heb mijn pc al jaaren niet meer geupgrade (niet meer sinds Far Cry, eigenlijk), maar tenzij Crytek er vooralsnog een complete stinker van zou maken, zal dit voor Crysis toch wel gaan gebeuren. :roll:

En ja, ik draai een legale Ultimate Vista op mijn "user machine". Kwestie van principe. Maar op mijn "klad/rommel/experiment" machine staat een ....euh... minder legale versie.

Ghijs heeft zonder meer gelijk : in mijn ervaring heeft Vista inderdaad 2 gig nodig om zich een beetje te gedragen, maar zelfs dan is het regelmatig pijnlijk duidelijke dat lang niet alle software al even goed inspeelt op de eigenaardigheden van Vista (and the're plenty of them !)
Laatst gewijzigd door kaween op 21 jun 2007, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

localhost schreef:
Zambo schreef:Met nieuwe laptop van Vista naar Kubuntu 7.04 en terug naar Vista. (nu zeer tevreden werkend)
Kubuntu vindt de noodzakelijke drivers niet voor de hardware van Nvidia

Welke Nvidia kaart heb je eigenlijk?



Nvidia GeForce Go 6100 Turbo cache

Ik kreeg binnen (K)Ubuntu nooit dezelfde resolutie als bij de Vista. En ja heb de Linux driver gevonden voor de kaart - maar blijkbaar was dat niet voldoende - had ook het Nvidia splasch scherm bij de opstart.

Draadloos werkte ook niet - achteraf gezien dat Nvidia daar ook iets mee te maken heeft.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Waarschijnlijk had je zoiets moeten doen

Code: Selecteer alles

dpkg-reconfigure xserver-xorg
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Zambo schreef:
localhost schreef:
Zambo schreef:Met nieuwe laptop van Vista naar Kubuntu 7.04 en terug naar Vista. (nu zeer tevreden werkend)
Kubuntu vindt de noodzakelijke drivers niet voor de hardware van Nvidia

Welke Nvidia kaart heb je eigenlijk?



Nvidia GeForce Go 6100 Turbo cache

Ik kreeg binnen (K)Ubuntu nooit dezelfde resolutie als bij de Vista. En ja heb de Linux driver gevonden voor de kaart - maar blijkbaar was dat niet voldoende - had ook het Nvidia splasch scherm bij de opstart.


Tiens, die kaart staat zelfs in de Ubuntu Shop.
http://www.ubuntushop.be/catalog/produc ... d7831de719

Zambo schreef:Draadloos werkte ook niet - achteraf gezien dat Nvidia daar ook iets mee te maken heeft.
Waarschijnlijk een wireless die ndiswrapper nodig heeft.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

localhost schreef:
Zambo schreef:
localhost schreef:
Zambo schreef:Met nieuwe laptop van Vista naar Kubuntu 7.04 en terug naar Vista. (nu zeer tevreden werkend)
Kubuntu vindt de noodzakelijke drivers niet voor de hardware van Nvidia

Welke Nvidia kaart heb je eigenlijk?



Nvidia GeForce Go 6100 Turbo cache

Ik kreeg binnen (K)Ubuntu nooit dezelfde resolutie als bij de Vista. En ja heb de Linux driver gevonden voor de kaart - maar blijkbaar was dat niet voldoende - had ook het Nvidia splasch scherm bij de opstart.


Tiens, die kaart staat zelfs in de Ubuntu Shop.
http://www.ubuntushop.be/catalog/produc ... d7831de719

Zambo schreef:Draadloos werkte ook niet - achteraf gezien dat Nvidia daar ook iets mee te maken heeft.
Waarschijnlijk een wireless die ndiswrapper nodig heeft.


Hij zal gewoon de resolutie krijgen van een 4:3 beeldscherm ipv van widescreen, de regel die ik herboven gepost heb lost dat op. Daar kan je de juiste resolutie selecteren.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”