De topicstarter zegt zelf dat hij een HDTV wil gaan kopen... Zo off-topic vind ik het niet, want weet de TS wel het verschil tussen een HD ready TV en een full HD TV.
Op de website van INDI staat er ook iets over (
http://www.indi.be/wat_is_INDI ):
Hogedefinitietelevisie is opgebouwd uit veel meer lijnen dan gewone televisie. Daardoor is het beeld eindeloos preciezer en veel gedetailleerder. Om van televisie in hoge definitie te genieten hebt u 2 HD-toestellen nodig: een HD-receiver of HD-recorder en een HD Ready televisie. Sinds 2006 zijn er ook zogenaamde ‘full HD’ televisies op de markt. Dat zijn tv-toestellen die de hoogste beeldkwaliteit rechtstreeks kunnen weergeven.
Ik vind dat heel belangrijk om te weten. Toen ik mijn zoektoch naar een nieuw televisietoestel startte, heb ik voor mezelf voorgenomen: ik wil een echte full HD TV. Ik schrok toen ik wel de meer gangbare prijzen voor zo'n toestellen zag: minimum 2000 euro...
In een Nederlandse webwinkel heb ik dan toch een toestel gevonden naar m'n smaak (voor een dikke 1500 euro), nl. de Samsung LE40F71B (
http://www.samsung.com/nl/products/tv/l ... 40f71b.asp ). Deze heeft een resolutie van 1920x1080, voldoende uitgangen (2x SCART, component, 2X HDMI,...) en ondersteunt alle gangbare HD uitzendingen tot zelfs 1080p. Ik heb deze nu een maand in mijn bezit en ben er heel tevreden van. Kwatongen beweren dat deze tv veel last zou hebben van ghosting, maar persoonlijk heb ik er nog niets van gemerkt. Het is wel een feit dat momenteel enkel een analoge kabel, een DVD-speler (via HDMI) en een PS2 (via component) op aangesloten (plus een 5.1 surround set natuurlijk, de standaard boxen van deze tv zijn een ramp, maar dat zijn alle speakers van tv's tegenwoordig), dus deze tv wordt (nog) niet tot zijn volle recht gebruikt, maar daar heb ik dus plannen om in de loop van het jaar verandering in te brengen.
Als je HD in huis wilt halen, weet je maar beter waar je aan begint en firma's zoals INDI promoten natuurlijk hun produkten en gaan niet over de nadelen van hun produkten beginnen (zoals dat er eigenlijk maar amper tv-uitzendingen in HD zijn)...
PS: [mierenneukmodus] Braindamage, tis eigenlijk Blu-ray en niet Blue-ray [/mierenneukmodus]
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)