Hallo,ik heb een vraagje als splinternieuwe Telenetabonnee.
Donderdag pas geïnstalleerd. Twee computers : een laptop en een vaste pc.
Ik gebruik geen switch. Alleen de modem van Telenet met 3 Powerline adapters naar de 2 pc's.
Ik gebruik de laptop niet voor buitenshuis, dus geen vast IP adres.
Met de laptop verlies ik nu en dan spontaan het kontakt met Telenet. Plots valt zomaar de verbinding weg. Bij Ipconfig/renew krijg ik als antwoord dat er geen contact kan gemaakt worden met de DHCP-server.
Ik moet dus afsluiten en windows opnieuw opstarten. Soms lukt zelfs dit ook niet om opnieuw te verbinden.
Het eigenaardige is dat mijn zoon met zijn vaste computer op hetzelfde netwerk het uitvalprobleem niet heeft.
Wel heb ik al enkele keren de modem moeten resetten in de voorbije drie dagen, om terug kontakt te krijgen met internet, dit met beide computers. Bij telefonie geen problemen tot nu toe.
Misschien een defekte netwerkadapter op de laptop ? Of ligt het bij Telenet ?
Wie herkent dit ?
Dank bij voorbaat voor uw reaktie.
LAN verbinding
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Al eens geinformeerd bij Telenet? Voorts is het me onduidelijk hoe die netwerkstructuur in elkaar zit... De laptop zit ook aangesloten op die powerline adapters? Als je de modem moet herstarten, is dat omdat de vaste PC dan ook niets heeft op die moment? En tot slot, ik zie dat je drie topics hebt geopend, waar wil je dat we de antwoorden typen? Hier of elders? :)
Sorry Goendi, dat ik 3 topics plaatste, ik wist niet goed waar dit thuishoort en wou toch wel enige reaktie van iemand.
De laptop zit inderdaad ook op een powerline adapter, maar bij de vorige provider had ik daar geen last mee, internet viel nooit uit.
En als ik de modem herstart is het inderdaad omdat op geen van beide computers internetverbinding kan gemaakt worden. Ik had dit al een paar keer voor.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
De laptop zit inderdaad ook op een powerline adapter, maar bij de vorige provider had ik daar geen last mee, internet viel nooit uit.
En als ik de modem herstart is het inderdaad omdat op geen van beide computers internetverbinding kan gemaakt worden. Ik had dit al een paar keer voor.
Laat uw abonnement het toe om meer dan 1 pc aan te sluiten?
Zit uw modem dan rechtstreeks op die powerlan adapter en welk apparaat neemt de router functie op zich waardoor je 2 pc's op 1 internetaansluiting kan hangen?
Ik snap de redenering niet dat je je laptop niet buitenshuis gebruikt en GEEN vast ip-adres heeft...
Zit uw modem dan rechtstreeks op die powerlan adapter en welk apparaat neemt de router functie op zich waardoor je 2 pc's op 1 internetaansluiting kan hangen?
Ik snap de redenering niet dat je je laptop niet buitenshuis gebruikt en GEEN vast ip-adres heeft...
Volgens de technieker die de installatie deed kan met het standard pack 2 pc's bediend worden.
De modem is aangesloten op een powerline adapter. Geen router.
Meestal ligt slechts de laptop alleen aan, maar ook dan verlies ik kontakt met internet.
Vanmiddag geprobeerd met een vast IP adres. Na reset kon ik ook niet meer online, dus nu terug automatisch DHCP.
Probleem blijft dus.
Meestal ligt slechts de laptop alleen aan, maar ook dan verlies ik kontakt met internet.
Vanmiddag geprobeerd met een vast IP adres. Na reset kon ik ook niet meer online, dus nu terug automatisch DHCP.
Probleem blijft dus.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Er is geen router nodig bij het standaard abonnement van Telenet ... er worden 2 ip's uitgedeeld vanaf de modem .Peterken schreef:Laat uw abonnement het toe om meer dan 1 pc aan te sluiten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Een vast ip instellen gaat helemaal niet werken ... je moet wel eens nakijken of je powerline op de laptop niet over een ander circuit gaat. Powerlines zijn nogal gevoelig aan bv. zware machines die op dezelfde stroomkring draaien ( wasmachine, ... ). Vandaar dat de vaste pc zijn verbinding altijd behoud.viko schreef:Volgens de technieker die de installatie deed kan met het standard pack 2 pc's bediend worden.
Probleem blijft dus.
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Er is nog andere optie :) Zitten die powerline adapters op een of ander intern netwerk? Afhankelijk van de aard van die adapters is het mogelijk dat ze een bepaalde netwerkconfiguratie gebruiken.
Het circuit van de woonkamer is apart. De wasmachine bvb. is ook een aparte schakelaar. En vóór Telenet kwam, gebruikte ik diezelfde powerline adapters zonder problemen, op dezelfde stopkontakten.
De vaste pc is ook met powerline verbonden en die valt ook niet uit.
En gisteren probeerde ik een rechtstreekse verbinding met een lan kabel vanuit de modem naar de laptop, viel dus ook uit, tweemaal gisterenavond.
Goendi, ik begrijp je vraag niet helemaal. Bedoel je een communicatie netwerk tussen de 2 pc's onderling ? Die is er dus niet.
De vaste pc is ook met powerline verbonden en die valt ook niet uit.
En gisteren probeerde ik een rechtstreekse verbinding met een lan kabel vanuit de modem naar de laptop, viel dus ook uit, tweemaal gisterenavond.
Goendi, ik begrijp je vraag niet helemaal. Bedoel je een communicatie netwerk tussen de 2 pc's onderling ? Die is er dus niet.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Dan zou ik telenet eens contacteren want dat zou niet mogen.viko schreef:En gisteren probeerde ik een rechtstreekse verbinding met een lan kabel vanuit de modem naar de laptop, viel dus ook uit, tweemaal gisterenavond.