Nieuwe Ubuntu -Feisty Fawn

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

DimaX schreef:Nog nooit linux gebruikt, maar zal wel binnenkort beginnen... Een free cd besteld :wink:
Je kan het ook downloaden. ;)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

AnD schreef:
DimaX schreef:Nog nooit linux gebruikt, maar zal wel binnenkort beginnen... Een free cd besteld :wink:
Je kan het ook downloaden. ;)


Ja ... maar die komt niet in een mooi hoesje met funky ubuntu stikkers ;)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ditCh schreef:Ja ... maar die komt niet in een mooi hoesje met funky ubuntu stikkers ;)
Oew oew. Stickers? Bij m'n vorige bestelling (breezy) zaten geen stickers!
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

ditCh schreef:
AnD schreef:
DimaX schreef:Nog nooit linux gebruikt, maar zal wel binnenkort beginnen... Een free cd besteld :wink:
Je kan het ook downloaden. ;)


Ja ... maar die komt niet in een mooi hoesje met funky ubuntu stikkers ;)


Hehe, downloaden, met mij limiet van telenet , ik wacht liever een beetje dan nog telenet te sponseren door bij te kopen van limiet :wink:

Code: Selecteer alles

1 CDs were approved and sent to the shipping company on 2007-04-23


Ik ken iemand die altijd linux gebruikt, en soms vraagt die ook free cd aan of krijgt die in linux tijdschrift :-)
Gebruikersavatar
henke54
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 okt 2005, 09:06

ditCh schreef:een mooi hoesje met funky ubuntu stikkers ;)

Microsoft to Begin Shipping Windows Linux Ubuntu
...............
In related news, throwing what appeared to be a legal bone to Canonical, Microsoft announced it would not retain the "cutesy" names Ubuntu gives to its various distributions. Therefore, Dapper Drake will now be known as "Dirty Dan"; Edgy Eft will become "Easy Ellen"; and Feisty Fawn, the latest Ubuntu distro, will be called "f***' Flipper."

http://www.pugbus.net/artman/publish/05 ... untu.shtml
:P :lol: :P :lol:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

fyi,
Don't shoot the messenger :wink:
Ubuntu Linux 7.04 Feisty Fawn Review
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Die kerel had aandelen in Xandros. 8)
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik kan de reviewer toch geen ongelijk geven. Ubuntu 6.10 leek me veel betere ontwikkeld dan 7.04.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

alfadude schreef:Die kerel had aandelen in Xandros. 8)


De vraag is ook wat het nut is van een 10 minuten durende install en op basis van het niet vinden van een video driver dan maar meteen een compleet OS negatief te beoordelen.

Dergelijke one-page reviews kan mijn hond ook schrijven :lol:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Dergelijke one-page reviews kan mijn hond ook schrijven :lol:


En toch niet meegedaan aan Super Hond 2007 :eek:??? ;)
Gebruikersavatar
henke54
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 okt 2005, 09:06

Deej_1977 schreef:En toch niet meegedaan aan Super Hond 2007 :eek:??? ;)


wel wat off-topic, maar... van nen hond gesproken .... :P -->
http://blogs.business2.com/business2blo ... micro.html
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Yeeyy vandaag linux cd gekregen + 4 stickers:
Ubuntu
linux for human beings

In het weekend proberen !
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Deej_1977 schreef:hij vliegt er terug af bij mij. de nieuwe restricted drivers manager installeert conflicterende modules tussen de nvidia driver en de nvidia kernel module, plots vind ie het nodig én een x64 én 386 kernel erop te zetten, en na de initiële installatie sloeg fcsck tilt... dan was 6.10 toch beter ontwikkeld vond ik.


Idem bij mij vanwege de ******* ati drivers. De nieuwste versie die meegeleverd werd ondersteund de IGP 9100 onboard video van mijn Assus Pundit niet. Terug naar Edgy, waar de oudere fglrx drivers wel aanwezig zijn.

Mijn epia m 1000 wordt echter wel volledig ondersteund! Dit is nu de eerste maal dat iets niet opnieuw gecompilleerd moest worden op dit toestel
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik wacht nu op de nieuwe Fedora die 31 mei uitkomt. Eens zien wat die gaat geven.
Gebruikersavatar
henke54
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 okt 2005, 09:06

AnD schreef:Je kan het ook downloaden. ;)


yep....
If you don't believe me, then take a look for yourself: http://www.windowsmarketplace.com/detai ... id=3411347


http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=480102

:P
Pensacola
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:44

Ik draai al Ubuntu vanaf versie 5.10 (Breezy Badger) en ik ben er heel tevreden over. Ik heb wel nog een dual boot voor als ik nog eens hardcore wil gamen, maar in Ubuntu heb ik ook games zat, zelfs Counterstrike:Source speel ik in Ubuntu.
Ik update altijd naar de nieuwste versie als de eerste beta uitkomt, op de releasedag zelf liggen de servers altijd plat :D
Voor het dagelijkse werk (surfen, mailen, ...) vind ik persoonlijk Ubuntu beter geschikt. Mijn systeem (alle software, niet enkel het OS zelf) blijft vanzelf up to date, ik hoef niet uit te kijken voor virussen of spyware, hij wordt niet traag als ie al een week aanstaat.
Ik ben een zeer tevreden Ubuntero :)
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Pensacola schreef:Ik draai al Ubuntu vanaf versie 5.10 (Breezy Badger) en ik ben er heel tevreden over. Ik heb wel nog een dual boot voor als ik nog eens hardcore wil gamen, maar in Ubuntu heb ik ook games zat, zelfs Counterstrike:Source speel ik in Ubuntu.
Ik update altijd naar de nieuwste versie als de eerste beta uitkomt, op de releasedag zelf liggen de servers altijd plat :D
Voor het dagelijkse werk (surfen, mailen, ...) vind ik persoonlijk Ubuntu beter geschikt. Mijn systeem (alle software, niet enkel het OS zelf) blijft vanzelf up to date, ik hoef niet uit te kijken voor virussen of spyware, hij wordt niet traag als ie al een week aanstaat.
Ik ben een zeer tevreden Ubuntero :)


Heb jij een linkje hoe je cs source op ubuntu moet draaien?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

DimaX schreef:Heb jij een linkje hoe je cs source op ubuntu moet draaien?


http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=5182
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Pensacola
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:44

Raan03
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 aug 2003, 12:25

Hoj,

Iemand een idee hoe je verloren NTFS-partities terug kunt halen? Ik had vroeger Ubuntu 64-bit en Windows XP in dual boot staan, maar de partitie voor Ubuntu werd te klein (was 7GB) dus had ik die vergroot naar 60GB en de andere partities waren dus van hun 'free space' geript. Dit werd uitgevoerd door Partition Magic 8.0 (ofzo).

Toen ik echter computer opnieuw opstarte gaf GRUB een melding dat de lijst corrupt was... Heb toen de Ubuntu 7.04 [Alternate CD] erin gestoken en na install merkte ik dat ik mijn 3 NTFS-partities [met veel data - inclusief legale, van technet+ ) Vista 32, Vista 64 en XP images en schoolwerk + veel andere data (VB.NET projecten,...)] weg waren...

Ik heb toen de computer afgesloten, wanneer ik het gemerkt had (er zal vermoedelijk al data van mijn vorige partitie overschreven zijn :cry: ) en deze aan een andere computer gehangen. Probleem daar is dat hij geen 2 harde schijven wilt lezen, ook al zitten ze beiden op een andere IDE-channel... 1 harde schijf aansluiten werkt, zowel de mijne als de zijne... Die bezit trouwens ook XP en ik zou dus een datarecovery program van zijn harde schijf willen runnen...

Iemand hulp...?
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik had van de vorige versie een Live CD en daar werkte mijn DLink DWL-G122 Wireless adapter zonder probleem... Vorige week echter de nieuwe geïnstalleerd in dual boot met Vista, maar geen wireless network meer...

'k Heb al wat op verschillende forums gelezen, maar als complete n00b in een niet-Microsoft OS heb ik nog niet direct iets bruikbaars gevonden. Iemand een duidelijke uitleg?
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

http://www.google.be/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=com.ubuntu%3Aen-US%3Aofficial&hs=TVs&q=DLink+DWL-G122+Wireless+adapter+ubuntu&btnG=Zoeken&meta=
Op google de eerste 3 results zijn al perfect :p Ik Denk dat je niet goed hebt gezocht.

Anyway veel wireless driver probs kan je oplossen met ndiswrapper , hierbij kan je je windows drivers in linux gebruiken. Werkt perfect voor mijn 3945abg kaartje.

http://www.hotubuntunews.com/blog_2.shtml
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=244470
is veel over te vinden hoor :d

back on topic:

Ik gebruik ook al even ubuntu en ik vind feisty algemeen praktischer en stabieler op mijn systeem. Maar ik ontbreek wel een paar zaken die onder edgy en dapper beter werkte zoals mijn soundcard, ze werkt wel onder feisty maar er zijn zaken die niet perfect meer kloppen. Het voordeel is wel dat ik ze zelf kan oplossen dus na wa prutsen werkt feisty voor mij zalig :). Ik speel wel niet veel spellekes alleen cs en aoe2 en dat is heeeel af en toe. Ik moet wel soms macromedia en adobe produkten kunnen draaien en heel af en toe is vb.net. Dit heb ik opgelost met wine en andere via qemu met accelerator waar ik dan via rdesktop op connect waardoor ik da windowsXP raampje van dat programma gewoon in men linux krijg. Buiten dat dat programma niet hetzelfde theme heeft werkt het vlot.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

misterjo schreef:http://www.google.be/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=com.ubuntu%3Aen-US%3Aofficial&hs=TVs&q=DLink+DWL-G122+Wireless+adapter+ubuntu&btnG=Zoeken&meta=
Op google de eerste 3 results zijn al perfect :p Ik Denk dat je niet goed hebt gezocht.

Oh jawel hoor, maar de eerste link is dood en 'k was ondertussen al op het forum van Ubuntu beginnen kijken, maar sommigen gaan daar zo ver dat ik niet eens meer wist over wat ze bezig waren (Windows gewoon hé :-D ).
Maar met die derde link uit Google kan ik wel verder... simpel genoeg voor een groentje als mij :wink: Alvast bedankt voor de links!
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Er zijn tegenwoordig zo veel ubuntu gebruikers met zoveel verschillende systemen , dat het al moeilijk is om uw probleem niet te kunnen oplossen :)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”