Goendi schreef:
Wel Bleu-skey dan zou ik dit kunnen aanzien als een aanval naar mij toe. En ik kan zelfs zeggen dat jij ook inbreuk doet in op een andere regel "gedraag je dus niet als moderator."
Eigenlijk is de wereld wel heel klein als je iemand op zijn vingers wilt tikken door hem te vertellen zich aan de regels te houwden, maar door dit te doen eigenlijk zelf de regels te breken.
Nu breekt mijn klomp! Is die eindelijk gekalmeerd denk je, dan gaat die even de crewleden van repliek dienen. Wat is je doel nu eigenlijk? Je hebt gelijk als het over die 4 IP adressen gaat, je kunt er maar 2 gebruiken (voor de duidelijkheid, het radius IP komt op de router toe, je hebt er dus wel degelijk twee bruikbare aangezien het radius IP niet in die /30 zit). EDPnet reageerde zelf da het mogelijk een misverstand was, maar ik betwijfel dat je een /29 zult krijgen voor de prijs van een /30. Maw, het is nu zo... Zeg nu eens wat je er exact mee van plan bent en waarom dat dit niet haalbaar is zonder 4 fixed IP's, en dan is er mogelijk iemand die hier een oplossing biedt? Maar aub, als je enkel en alleen geregistreerd hebt om anderen aan te vallen, ga dan elders klagen. Het alternatief is je gedragen als niet-puber-die-goesting-niet-krijgt en oplossingen aangeboden krijgen.
Nog een tip: EDPnet zijn vriendelijke mensen, als je hen nu eens op een vriendelijke manier uitlegt dat je het verkeerd hebt begrepen en hen om een oplossing vraagt, misschien bieden ze je er dan wel een? Het gebeurd dat bedrijven commerciële tegemoetkomingen doen of alternatieven voorstellen als er misverstanden in het spel zijn?
Eerst eventjes verder op dat ik crew lid aanval. Hij staat niet in de lijst van moderators en hij gedraagt zich als 1. En is het niet zo dat Crew leden zich zeker aan de regels moeten houwden als voorbeeld ?
Maar dat is weer off-topic natuurlijk.
Waarom ik 4 bruikbare IP's nodig heb. Dit is voor een testopstelling van een project voor een klant van mij. Bij de klant zal dit uiteindelijk wel op een leased line komen.
Wat is de noodzaak:
- 3 webservers die uitsluitend bereikbaar mogen zijn via HTTPS met natuurlijk een eigen certificaat en geen wild-card certificaat.
- Deze webservers moeten zich onderling met het certificaat aan elkaar authorizeren.
- verder heb ik ook nood aan 4 VPN tunnels die een hot standby hebben op een secundairy lijn (deze heb ik al daar mijn bestaande ADSL lijn ook een Fixed IP heeft).
Uiteindelijk heeft dit niets te maken met hobby maar effectief een project waar ik iets probeer aan te verdienen.
Verder kwa klant vriendelijkheid kunnen ze bij EDPNet nog heel veel leren. Zij blijven maar praten over ja dat het spijtig is van deze onduidelijkheid. Maar een oplossing komt alleen maar in de vorm van hogere range nemen en meer betalen. Zelfs een compromis oplossing in de vorm van het is onze fout vanwege de onduidelijkheid dus ipv 8 euro/maand krijg je het voor 6 euro/maand.
Ja ik weet dat ik nu muggezift op misschien iets van 4 euro/maand, maar bij mij gaat het om principe en niet het geld. Hadden ze me gewoon een compromis aangeboden dan had ik dat zonder poblemen geaccepteerd.
En ik moet eerlijk zijn zelfs bij Belgacom zijn ze klantvriendelijker als dat tenminste als het om een klacht gaat waar ze zelf van inzien dat zij mede aan de oorzaak liggen. eigen voorbeeld: 2 dagen down geweest door vergissing van een technieker van Belgacom, 3 maand gratis Pro abonnement, mooie tegencompensatie vind je niet ? En ik moet zeggen ik heb dat niet zelf moeten voorstellen ze zijn met die compensatie volledig zelf afgekomen.