EDPNet is net zoals Belgacom

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Ja ik ben op dit moment echt slecht gezind op EDPNet ik heb net mijn bestelling geplaats eentje met Fixed IP maar dan ook nog eens de optie extra 4 IP's genomen....

Wel in mijn ogen een mooie deal 5 IP's genoeg voor wat sites en VPN.

NEEN niet bij EDPNET want voor hen 4 extra IP's zijn dus 2 werkbare wat je hebt ook nog het broadcast en netwerk ID..... Sorry maar dat stond wel nergens vermeld op hun site.

Nu komen ze af ja dan moet je maar 8 nemen.... Dit lijkt me Belgacom wel als je aan hen iets vraagt dan is het ook altijd van dan moet je maar beter abonnement nemen....

IK EIS mijn 4 extra IP's die ik bestelt heb!!!!!! Ik vraag geen eigen subnet, ik heb 4 werkende IP's bestelt niets anders.....

Wel als jullie allemaal bij zo'n provider willen blijven is dat jullie probleem maar ik denk er al serieus aan mijn bestelling al te annuleren wegens niet nakomen van de bestelling.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Wat voor nut heeft het om op een provider af te geven als het duidelijk gaat om pebkac ?
Dat jij geen inzicht hebt in netwerkarchitectuur, kan edpnet niet aan doen.
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Mr.T schreef:Wat voor nut heeft het om op een provider af te geven als het duidelijk gaat om pebkac ?
Dat jij geen inzicht hebt in netwerkarchitectuur, kan edpnet niet aan doen.


Sorry maar ik heb wel degelijk inzicht in netwerkarchitectuur. Voor mij is een broadcast en netwerk address geen IP. En als ik elders 4 adressen bestel dan krijg ik er ook 4 en geen 2 adressen en 2 voor de broadcast en het netwerk address.

Ik heb geen subnet bestelt ik heb 4 Extra IP's bestelt!!!!! Op zijn minst als zij het anders bekijken is het dubbelzinnig en dat mag niet volgens de wetgeving ter bescherming van de consumenten in Belgie.

Dit is net zoals bij Belgacom die werken ook zo.

En ja ik heb vaak genoeg al IP's bestelt in Nederland voor mijn servers daar in colocatie.

En MR.T dit is niet om kritiek te geven op je maar als ik je baas ben en ik vraag je 4 extra IP adressen dan geef je mij toch ook geen netwerk adress, een broadcast adress en 2 werkende adressen eh ? Want sorry moest ik dan je baas zijn dan mocht je je C4 gaan afhalen bij de personeelsdienst
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Leer aub eens schrijven: besteld ;)

Verder: een broadcast en een gateway adres zijn dus wel degelijk ip-adressen. Het aantal IP's in een subnet is trouwens altijd een veelvoud van 2 waarbij je dus bij ieder subnet 2 ip's verliest.

Bij uw collocatie zal men één groot subnet aanmaken. Dit heeft als nadeel dat je gans het subnet kan platleggen door op uw server het ip van de gateway als jouw ip in te stellen.
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

lithion schreef:Leer aub eens schrijven: besteld ;)

Verder: een broadcast en een gateway adres zijn dus wel degelijk ip-adressen. Het aantal IP's in een subnet is trouwens altijd een veelvoud van 2 waarbij je dus bij ieder subnet 2 ip's verliest.

Bij uw collocatie zal men één groot subnet aanmaken. Dit heeft als nadeel dat je gans het subnet kan platleggen door op uw server het ip van de gateway als jouw ip in te stellen.


Ja en dan zijn we nog altijd even ver eh.... Dubbelzinnigheid is verboden door de Belgische wet. En ik heb 4 extra IP's besteld en geen subnet.

Als zij er dan een subnet van maken intresseerd mij niet, ik reken op 4 IP's die ik kan gebruiken voor wat ik wil en niet 2 die ik kan gebruiken voor wat ik wil en 2 die noodzakelijk zijn om een subnet te maken.

En of ik nu kan schrijven of niet eh dat doet er niet toe. Maja, weet je wat mij opvalt als je hier iets slecht zegt eh dat er direct altijd wel een paar mensen reageren van jij weet niet wat je doet of het is uw fout. Neen er staat 4 extra IP's voor mij 4 extra IP's zijn 4 adressen waar ik mee kan doen wat ik wil, en niet een subnet met maar 2 bruikbare IP's.

Want als ik een subnet wilde van 2 IP's dan zou ik een subnet bestellen eh, ik heb 4 IP's besteld dus dat ze dat nu ook maar zo leveren.

En nog iets ik heb hier ook een ticket voor geopend bij hen, en de melding gegeven dat het niet duidelijk was, ze hebben erop gereageerd dat ze rekening gaan houwden met die onduidelijkheid en de nodige aanpassingen zullen doen. Met andere woorden jullie zitten ze hier te verdedigen terwijl ze bij EDPNet hun fout wel toegeven.

Wees nu eerlijk wie is hier de idioot ???? (niet negatief bedoelt)
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Wees nu eerlijk wie is hier de idioot ???? (niet negatief bedoelt)


Iemand die 5 IP's nodig heeft voor wat sites en VPN? (ook niet negatief bedoeld)


Maar toegegeven ik zou ook 4 IP's verwachten dan.

greetz,

Nob
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Nob schreef:
Wees nu eerlijk wie is hier de idioot ???? (niet negatief bedoelt)


Iemand die 5 IP's nodig heeft voor wat sites en VPN? (ook niet negatief bedoeld)


Maar toegegeven ik zou ook 4 IP's verwachten dan.

greetz,

Nob


Tja Nob eer je iemand beoordeelt weet jij wat ik voor project aan het uitvoeren ben ? Maja laat me raden niemand durft tegen je ingaan omdat je moderator bent eh.... Wel ik intresseer me daar niet aan. Maar waar je geen weet van hebt kun je ook niet over oordelen. Ik heb alleen de mensen ingeligt over iets wat tevens onwettelijk is en kijk de wet maar na.
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

lithion schreef:Leer aub eens schrijven: besteld ;)

Verder: een broadcast en een gateway adres zijn dus wel degelijk ip-adressen. Het aantal IP's in een subnet is trouwens altijd een veelvoud van 2 waarbij je dus bij ieder subnet 2 ip's verliest.

Bij uw collocatie zal men één groot subnet aanmaken. Dit heeft als nadeel dat je gans het subnet kan platleggen door op uw server het ip van de gateway als jouw ip in te stellen.


En ter info nu is dat ook het geval. Want uiteindelijk de router zit mee in het fixed IP subnet van EDPNet dus iemand die daar hetzelfde doet als wat jij hierboven vertelt wel die haalt niet alleen het subnet van EDPNet plat maar ook nog eens dat extra subnet van mij en alle andere subnetten want de routing gaat via het Fixed IP van het EDPNet Fixed range.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Tja Nob eer je iemand beoordeelt weet jij wat ik voor project aan het uitvoeren ben ?


Neen, maar zo groot zal je project wel niet zijn als je het over een edpnet lijntje wil laten lopen.

Maja laat me raden niemand durft tegen je ingaan omdat je moderator bent eh....


Euhm dat durven er heel veel en terecht anders zou het maar een saaie boel zijn ;-)

Voor de rest zei ik dus ook wel dat ik ook 4 IP's zou verwachten dan.

En let een beetje op je spelling aub, overduidelijke fouten zijn nogal storend.

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik snap uw frustratie, maar ik kan er weinig sympathie voor opbrengen met zoveel scheifvauten ... haalt de snelheid een beetje uit je verhaal.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dat laatste is bullshit. Dat ene fixed IP dat je krijgt wordt je toegewezen door de radius servers. Je kunt niet het IP van je subnet toevoegen omdat dit niet aanvaard zal worden.

Duo: ik ben geneigd om je gelijk te geven. Het is effectief zo dat er een verschil is tussen 4 IP's en een subnet. In principe kan dat een duur grapje worden, aangezien je puur volgens wat er staat effectief gelijk hebt (tenzij het anders vermeldt staat in hun algemene voorwaarden). Echter heb ik nog niet geweten dat je effectief 4 IP's nodig hebt voor de doeleinden die jij daar omschrijft...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

blackcobra
veel succes met je rechtzaak. Je zal wel met meer moeten komen om dit te winnen.
Als je eigen servers gecoloceert hebt in Nederland, zal je zelf wel weten dat je steeds een netwerk adres en broadcast adres verliest.
Tenzij je provider alle servers in hetzelfde subnet zet, maar dan zou ik toch snel kiezen voor een andere provider.
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

selder schreef:Ik snap uw frustratie, maar ik kan er weinig sympathie voor opbrengen met zoveel scheifvauten ... haalt de snelheid een beetje uit je verhaal.


Tja niemand is perfect eh, wel ik ben nooit een groot licht geweest op het vlak van spelling maar op andere vlakken wel.
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Goendi schreef:Dat laatste is bullshit. Dat ene fixed IP dat je krijgt wordt je toegewezen door de radius servers. Je kunt niet het IP van je subnet toevoegen omdat dit niet aanvaard zal worden.


Neen het klopt. Je krijgt een fixed IP via hun radius server, die toebehoord tot hun groot fixed IP subnet. In de routing tabellen van EDPNETS routers zullen routes gemaakt worden die naar mijn Radius IP verwijzen als route naar het subnet. Dus zodoende kan je een ketting reactie maken.

Want als je het Radius Fixed IP subnet aanvalt haal je zowel dat Subnet down en alle aanhangende subnetten, dus op het vlak van security is er geen verschil of je in 1 groot subnet zit of een eigen kleintje hebt (in dit geval).
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Zoals ik al zei het slaagt op niets... Als je graag gelooft dat je gelijk hebt, test het dan maar uit!
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Mr.T schreef:blackcobra
veel succes met je rechtzaak. Je zal wel met meer moeten komen om dit te winnen.
Als je eigen servers gecoloceert hebt in Nederland, zal je zelf wel weten dat je steeds een netwerk adres en broadcast adres verliest.
Tenzij je provider alle servers in hetzelfde subnet zet, maar dan zou ik toch snel kiezen voor een andere provider.


Wel dan hoef je je systeem nergens meer neer te zetten want 90% van alle co-locaters verkopen stukken van subnets die meestal al overschot zijn van andere co-locaters. Dat is de manier om het betaalbaar te houwden.

Ik weet ook wel wat het risico ervan is, maar dan moet je eerlijk zijn een router is ook snel onderuit te halen en dan mat je nog een eigen subnet hebben als ze een router op je link laten crashen ben je ook down, want in de realiteit durven vaak wel eens de backup routes niet opkomen of 5 minuten later mee crashen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Geen idee waar jij colo afneemt in Nederland, maar als ik je beschrijving zo hoor... Dan ben ik er al van overtuigd dat ze in de kwaliteitsrangschikking ergens onderaan bengelen in het lijstje :p
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Goendi schreef:Zoals ik al zei het slaagt op niets... Als je graag gelooft dat je gelijk hebt, test het dan maar uit!


Wel als je dan toch weet hoe het werkt zeg het dan eh hoe het werkt ipv kritiek te geven met woorden van slaagt op niets...

Hoe ga jij mijn subnet routen naar mijn router ? Die een fixed IP gekregen heeft van de radius server van EDPNet.

Wel als je zo slim bent zeg het dan maar eh.

Ter info het radius Fixed IP is in de range 213 en het subnet gedeelte zit in de range 212 dus meneer de genius hoe werkt het ?
Laatst gewijzigd door blackcobra op 26 apr 2007, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Goendi schreef:Geen idee waar jij colo afneemt in Nederland, maar als ik je beschrijving zo hoor... Dan ben ik er al van overtuigd dat ze in de kwaliteitsrangschikking ergens onderaan bengelen in het lijstje :p


Tja denk wat je wil. Mijn server zit er nu al 3 jaar zonder problemen (buiten 5 keer power outage door defect in stroom circuit) Er draaien 3 games servers op die elk een eigen IP hebben en eigen HTTPS site met eigen certificaat. En de gebruikers van de game servers klagen niet over performance of slechte ping waarden en beter nog ik betaal minder dan 20 euro/maand ervoor.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik moet helemaal niets zeggen... Ik zeg je dat je een fixed IP krijgt toegewezen via de radius (PPoAof PPoE). Dat is iets anders als een routed subnet. Als je niet begrijpt dat je enkel telkens een identiek IP krijgt omdat de radius je elke maal hetzelfde identiek IP bezorgt, en dat je dus niet kunt kiezen welk IP je gebruikt gezien de aard van het protocol (het ene vereist authenticatie, het andere niet), dan ben je zelf lomp. En nu mag je misschien eens stoppen met de slimmerik uit te hangen. Ik coloceer ook, ik beheer zelf mijn subnetten, ik regel zelf mijn routing, enzovoort. Ik noch anderen die uw mening niet delen hoeven echt geen lesjes aan te nemen van een snotneus die kwaad wordt als hij zijn zin niet krijgt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

blackcobra schreef:Tja denk wat je wil. Mijn server zit er nu al 3 jaar zonder problemen (buiten 5 keer power outage door defect in stroom circuit) Er draaien 3 games servers op die elk een eigen IP hebben en eigen HTTPS site met eigen certificaat. En de gebruikers van de game servers klagen niet over performance of slechte ping waarden en beter nog ik betaal minder dan 20 euro/maand ervoor.


*sigh* wie heeft dit nu niet ...

WOW ... en zelfs een eigen https site ofwa met certificiaat !! En domme ik maar altijd zitten self signen ;)
Laatst gewijzigd door ubremoved_983 op 26 apr 2007, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

@blackcobra
Als je hier zo'n topic opent (en je er blijkbaar voor registreerd) dan kan je kritiek verwachten hé, iedereen hier kan nu eenmaal zijn gedacht zeggen, daar is het trouwens een forum voor.
Als je er toch zo van overtuigd bent dat jij het bij het rechte eind hebt, waarom heb je dan hier bevestiging nodig?

vind trouwens dat je voor een starter nogal hard van stapel loopt tegen de rest en tegen de 'eigenaar' van Userbase (Nob)

Even mijn mening...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

blackcobra schreef:Wel in mijn ogen een mooie deal 5 IP's genoeg voor wat sites en VPN.


Wel erg dat jij niet eens meerdere sites op 1 IP kan draaien ;)
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Braindamage schreef:@blackcobra
Als je hier zo'n topic opent (en je er blijkbaar voor registreerd) dan kan je kritiek verwachten hé, iedereen hier kan nu eenmaal zijn gedacht zeggen, daar is het trouwens een forum voor.
Als je er toch zo van overtuigd bent dat jij het bij het rechte eind hebt, waarom heb je dan hier bevestiging nodig?

vind trouwens dat je voor een starter nogal hard van stapel loopt tegen de rest en tegen de 'eigenaar' van Userbase (Nob)

Even mijn mening...


Ik kan tegen kritiek, daar heb ik helemaal geen probleem mee. Iedereen is vrij om kritiek te geven, maar dan moeten ze er ook tegen kunnen dat ik mijn kritiek op hun kritiek geef.

Ik heb geen bevestiging nodig, ik heb hier alleen iets kenbaar gemaakt dat in mijn ogen het verschil tussen belgacom niet ver weg is. En ik spreek dan over de manier waarop ze me behandelen bij EDPNet.

Komt zo over van oooh is het niet wat je wou wel neem een hoger abonnement en het is zoals je wou. Dat is een typische ervaring die ik met Belgacom had.

Dan andere mij direct beginnen aan te vallen is geen kritiek geven. Als er bij zijn die beweren dat het niet werkt zoals ik zeg wel dat ze dan het tegendeel eerst bewijzen en anders hun mond toehouwden. Maar die persoon in kwestie blijft de oplossing schuldig dus kunnen we ook niet met zekerheid zeggen dat hij het wel weet eh.

In mijn ogen is hij dus gewoon een klein kindje dat op 1 of andere manier aandacht zoekt en hier zijn ding gevonden heeft. Wat mij ook meestal al opviel in andere forums deze kindjes zijn meestal ook diegene met de meeste post en als je ze leest staat er bijna nooit iets nuttigs in en meestal dingen van: "dat werkt niet maar geen reden waarom het niet werkt" " Waarom zou ik zeggen hoe het wel werkt."

Wel eerlijk dat soort mensen en de persoon waarover ik het heb zal wel weten wie ik bedoel dat zijn het type van personen die van de ganse mooie IT wereld een zootje maken want zij denken dat ze alles weten en willen gewoon niets delen met andere, maar de realiteit zegt mij dat die mensen eigenlijk niets weten.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Je kunt dat natuurlijk ook omdraaien. Je hebt van die klanten die veel willen voor weinig geld. Ze willen dus in feite een flatscreen TV voor de prijs van een gewone televisie. Ze bestellen dan, zonder zich goed te informeren, en zijn vervolgens op hun teen getrapt omdat het pakket dat ze namen niet is wat ze in feite nodig hadden. Vervolgens willen ze meer (een ander pakket is noodzakelijk), maar ze willen er niet voor bijbetalen. En als ze dan in feite geen gelijk hebben omdat ze zich zelf niet goed informeerden (en bijgevolg eigenlijk enkel zichzelf de schuld kunnen geven), dan beginnen ze in het wilde weg te schelden, zonder enige kennis van zaken, niets ontziend en alle regels van de beleefdheid vergetend. Vermoedelijk herken jij jezelf hier niet in, ben er anders zeker van dat de meeste posters in deze topic jou hier wel in herkennen.
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

ditCh schreef:
blackcobra schreef:Wel in mijn ogen een mooie deal 5 IP's genoeg voor wat sites en VPN.


Wel erg dat jij niet eens meerdere sites op 1 IP kan draaien ;)


Ahja en hoe ga jij dat doen als je er 3 moet draaien met een eigen SSL certificaat op poort 443 ? Die onderling met elkaar authentication moeten doen aan de hand van het certificaat.

Maja eer je ergens kritiek op geeft eh zorg dat dat je eerst weet waar het over gaat.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Maja eer je ergens kritiek op geeft eh zorg dat dat je eerst weet waar het over gaat.


Steek je hand eens in eigen boezem? Enkele posts terug ging je me radius les geven en uitleggen hoe routing werkt, en als ik je op je plek zet piep je plots anders. Vind u een praatjesmaker eerlijk gezegd... Ik vind dat EDPnet u beter kwijt als rijk is.

En terzijde, ik vind het hoogst bedenkelijk dat Belgacom nu ook in een post wordt gebruikt waar het helemaal niets mee te doen heeft.
Laatst gewijzigd door Goendi op 26 apr 2007, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Goendi schreef:Je kunt dat natuurlijk ook omdraaien. Je hebt van die klanten die veel willen voor weinig geld. Ze willen dus in feite een flatscreen TV voor de prijs van een gewone televisie. Ze bestellen dan, zonder zich goed te informeren, en zijn vervolgens op hun teen getrapt omdat het pakket dat ze namen niet is wat ze in feite nodig hadden. Vervolgens willen ze meer (een ander pakket is noodzakelijk), maar ze willen er niet voor bijbetalen. En als ze dan in feite geen gelijk hebben omdat ze zich zelf niet goed informeerden (en bijgevolg eigenlijk enkel zichzelf de schuld kunnen geven), dan beginnen ze in het wilde weg te schelden, zonder enige kennis van zaken, niets ontziend en alle regels van de beleefdheid vergetend. Vermoedelijk herken jij jezelf hier niet in, ben er anders zeker van dat de meeste posters in deze topic jou hier wel in herkennen.


Zelfde commentaar die ik naar de post hierboven gegeven heb.

Vertel mij eens waarom jij ervan uit gaat dat ik geen informatie ingewonnen heb bij hen ? Heb je er misschien al eens overnagedacht dat ik misschien verkeerde antwoorden gekregen heb en daardoor misschien verkeerde zaken besteld heb ?

Op mijn vraag naar EDPNet kan ik meerdere IP adressen krijgen heb ik als antwoord JA gekregen.
Op mijn vraag of het er 4 konden zijn kreeg ik JA.
Op mijn vraag hoe ik dat kon bestellen kreeg ik: Alles is via het internet bestelbaar.

Dus meneer de idioot en ja nu bedoel ik het als een scheldwoord naar jou toe. Eer je ergens kritiek op geeft zorg dat je de achtergrond weet en gis niet over wat je niet weet.
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Goendi schreef:
Maja eer je ergens kritiek op geeft eh zorg dat dat je eerst weet waar het over gaat.


Steek je hand eens in eigen boezem? Enkele posts terug ging je me radius les geven en uitleggen hoe routing werkt, en als ik je op je plek zet piep je plots anders. Vind u een praatjesmaker eerlijk gezegd... Ik vind dat EDPnet u beter kwijt als rijk is.

En terzijde, ik vind het hoogst bedenkelijk dat Belgacom nu ook in een post wordt gebruikt waar het helemaal niets mee te doen heeft.


Op mijn plek zetten, wel ik heb van jou nog altijd geen uitleg gekregen van hoe het zou moeten werken. Dus voor mij ben je en blijf je gewoon een idioot die intressant probeerd te doen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Grappig, ik ben de idioot, maar jij vindt blijkbaar niet eens de functie in je browser waarmee je kunt scrollen. Terzijde, probeerT is de juiste spelling (wat een idiote fout zeg!). Ow btw, deze idioot hoeft zich niet te informeren, deze idioot had al gezegd dat je uit je nek kletst, en waarom. Ik ben benieuwd wat jij als niet-idioot mij gaat bijbrengen!
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

blackcobra schreef:Op mijn vraag naar EDPNet kan ik meerdere IP adressen krijgen heb ik als antwoord JA gekregen.
Op mijn vraag of het er 4 konden zijn kreeg ik JA.
Op mijn vraag hoe ik dat kon bestellen kreeg ik: Alles is via het internet bestelbaar.


Je kan er vier bruikbare krijgen hé, maar dan moet je er blijkbaar 8 bestellen (volgens wat ik hier lees, ken er zelf niks van)
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Braindamage schreef:
blackcobra schreef:Op mijn vraag naar EDPNet kan ik meerdere IP adressen krijgen heb ik als antwoord JA gekregen.
Op mijn vraag of het er 4 konden zijn kreeg ik JA.
Op mijn vraag hoe ik dat kon bestellen kreeg ik: Alles is via het internet bestelbaar.


Je kan er vier bruikbare krijgen hé, maar dan moet je er blijbkaar 8 bestellen (volgens wat ik hier lees, ken er zelf niks van)


Inderdaad dat heb ik nu ook door. Maar ja als ze me dat niet op voorhand vertellen dan kan ik het ook niet weten.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Inderdaad dat heb ik nu ook door. Maar ja als ze me dat niet op voorhand vertellen dan kan ik het ook niet weten.


Hoe? Jij als colo-expert bent daar niet van op de hoogte hoe dat werkt?
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Goendi schreef:Grappig, ik ben de idioot, maar jij vindt blijkbaar niet eens de functie in je browser waarmee je kunt scrollen. Terzijde, probeerT is de juiste spelling (wat een idiote fout zeg!). Ow btw, deze idioot hoeft zich niet te informeren, deze idioot had al gezegd dat je uit je nek kletst, en waarom. Ik ben benieuwd wat jij als niet-idioot mij gaat bijbrengen!


Sorry meneer de idioot maar eer ik jou iets wil bijbrengen dan zal de wereld toch wel moeten vergaan. En verder meneer de super idioot ik was al lang iets aan het typen wanneer jij iets anders gepost hebt, dus scrollen zal niet helpen dan want dan heb je die berichtjes niet.

En nog eens ter info heb al veel eerder toegegeven dat ik niet uitblink in spelling dus leren lezen moet jij ook al.

Trouwens ik heb alleen maar verteld hoe ik denk dat het zou werken en dat lijkt me de logische manier om het te laten werken. Dus als jij beweerd dat het niet zo is wel bewijs me dan eens het tegendeel als je toch zo slim bent. Of ben je echt zo'n sukkel IT'er die al zijn kennis alleen voor zichzelf wil houwden.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

blackcobra schreef:
Braindamage schreef:
blackcobra schreef:Op mijn vraag naar EDPNet kan ik meerdere IP adressen krijgen heb ik als antwoord JA gekregen.
Op mijn vraag of het er 4 konden zijn kreeg ik JA.
Op mijn vraag hoe ik dat kon bestellen kreeg ik: Alles is via het internet bestelbaar.


Je kan er vier bruikbare krijgen hé, maar dan moet je er blijbkaar 8 bestellen (volgens wat ik hier lees, ken er zelf niks van)


Inderdaad dat heb ik nu ook door. Maar ja als ze me dat niet op voorhand vertellen dan kan ik het ook niet weten.


Mja, ik kan niet oordelen of de situatie bij Edpnet normaal is of niet. Mss is het logisch dat je wanneer je 4 ip adressen besteld je er maar 2 bruikbare hebt (zoals anderen hier zeggen dat normaal is) en mss is het logisch dat bij het bestelde aantal enkel het bruikbare aantal wordt weergegeven en dat die anderen er dan automatisch bijkomen.
Als je een provider hebt waar dat laatste voor geld dan zou je diens prijs is moeten vergelijken met die van Edpnet, dan zie je mss zo ook het verschil.
Ik ga voor de rest me er hier wel niet mee moeien, daar ik niks van hosting ken.
Maar het kan bij twijfel nooit kwaad om in uw vragen aan de provider specifiek te zijn, want eigenlijk hebben ze op jou vraag geantwoord. Als je had gevraagd of het dan 4 bruikbare zouden zijn hadden ze je waarschijnlijk het juiste antwoord gegeven naar situatie...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Meneer is netwerk expert maar kent de basis van ip ranges nog niet eens.

Wij kunnen er niks aan doen dat je een /30 besteld heb ipv. de /29 die je eigenlijk nodig hebt.
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Goendi schreef:
Inderdaad dat heb ik nu ook door. Maar ja als ze me dat niet op voorhand vertellen dan kan ik het ook niet weten.


Hoe? Jij als colo-expert bent daar niet van op de hoogte hoe dat werkt?


Tja bij bedrijf x krijg je 4 IP's als je er 4 besteld bij bedrijf Y krijg je een subnet met maar 2 werkende IP's dus weet jij het dan altijd ? Wel dan ben je helderziende.

Maja bij bedrijven die subnets leveren word dat ook meestal als een subnet omschreven eh en niet als "extra 4 IP adressen"
blackcobra
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:21

Mr.T schreef:Meneer is netwerk expert maar kent de basis van ip ranges nog niet eens.

Wij kunnen er niks aan doen dat je een /30 besteld heb ipv. de /29 die je eigenlijk nodig hebt.


Sorry ik kan nog altijd lezen "extra 4 IP adressen" Betekend voor mij niet een subnet /30 eh maar gewoon 4 adressen.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Al een geluk kan je beter lezen dan schrijven want dat is hopeloos. In't eerste leerjaar kunnen ze al beter spellen!
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dus als jij beweerd dat het niet zo is wel bewijs me dan eens het tegendeel als je toch zo slim bent. Of ben je echt zo'n sukkel IT'er die al zijn kennis alleen voor zichzelf wil houwden.


Houwden? Goh, laat me toe u even uit te lachen met uw gebrekkige spelling als colo-expert zijnde!

En dit is de uitleg die ik enkele posts terug gaf:

Ik moet helemaal niets zeggen... Ik zeg je dat je een fixed IP krijgt toegewezen via de radius (PPoAof PPoE). Dat is iets anders als een routed subnet. Als je niet begrijpt dat je enkel telkens een identiek IP krijgt omdat de radius je elke maal hetzelfde identiek IP bezorgt, en dat je dus niet kunt kiezen welk IP je gebruikt gezien de aard van het protocol (het ene vereist authenticatie, het andere niet), dan ben je zelf lomp. En nu mag je misschien eens stoppen met de slimmerik uit te hangen. Ik coloceer ook, ik beheer zelf mijn subnetten, ik regel zelf mijn routing, enzovoort. Ik noch anderen die uw mening niet delen hoeven echt geen lesjes aan te nemen van een snotneus die kwaad wordt als hij zijn zin niet krijgt.


Ik zal je zelf dan iets bijleren: om te scrollen kun je op de meeste klavieren de pijltjes toetsen gebruiken, of anders de scrollknop op je muis (indien deze aangepast is). Als alternatief kun je je linkermuisknop ingedrukt houden op de balk aan de rechterzijde van je browser en deze naar boven navigeren. Op die manier kun je tekst lezen die eerder gepost is. Tot slot, mocht er onderaan aangegeven staan dat er meerdere pagina's zijn, dan kun je simpel de eerste pagina oproepen door op de overeenstemmende link te klikken (ook met de linker muisknop). Een groen boekje tref je aan in de betere boekhandel. Een cursus IQ bestaat jammer genoeg niet.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”