pc opstarten via netwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dag manne ,

vroeger me xp konde via extra software een pc opstarten over het netwerk .( mits de netwerkkaart dat doe liet ) . Ik vond dit best handig ;-)
Maar sins ik over ben geschakeld naar vista lukt me dat niet meer . Vind ook geen dergelijke software die me vista samen werkt ! Heeft iemand daar een oplossing voor gevonden of gebruiken jullie dta niet ?



Snif
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Ik gebruik hier gewoon wol.exe voor (http://www.gammadyne.com/cmdline.htm wel command line, maar werkt perfect
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik heb ook de mogelijkheid om dit via mijn router te doen ( in de webinterface kan ik elke pc waken dat WOL heeft aan staan ).
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ditCh schreef:Ik heb ook de mogelijkheid om dit via mijn router te doen ( in de webinterface kan ik elke pc waken dat WOL heeft aan staan ).


welke router heb je misschien ? en Wol opzetten op de pc kan je dat eens uitleggen ? Als de netwerkkaart dat ondersteund is dat toch voldoende of heb ik het mis onder vista ?

@SeNsEi Ze0n
zal je tip eens bezien ;-)

alvast bedankt mannen !
bouwiex
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 feb 2007, 08:42

zie eens of je router ondersteund wordt op de site van dd-wrt
ALs je je router kan flashen naar deze firmware, kan je via de router interface je pc's laten opwekken.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”