24/04 geen verbinding

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Starter Plus
Starter Plus

nog mensen die geen connectie krijgen met dommel, zone gent??
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Alles werkt perfect bij mij. heb al enkele gigs binnen gehaald :roll:

Eens modem resetten denk ik
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

zone Oostende geen problemen.

Ik merk wel dat ik soms zelf moet m'n router herstarten. Ik had dat vroeger bij Scarlet nooit.. Héél vreemd ma bon.
Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bwa, modem herstarten moet ook wel af en toe gebeuren bij Skynet en rara dommel zit op het skynet netwerk
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

ljd schreef:Bwa, modem herstarten moet ook wel af en toe gebeuren bij Skynet en rara dommel zit op het skynet netwerk
belgakoe hé! Ik merk ook als ik de volle upload snelheid gebruik dat m'n download snelheid ook ferm achteruit gaat wel héél vervelend.
Afbeelding
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Kurt Breezer schreef:belgakoe hé! Ik merk ook als ik de volle upload snelheid gebruik dat m'n download snelheid ook ferm achteruit gaat wel héél vervelend.
Dat is dan weer vanzelfsprekend... je hebt je upload ook nodig voor het versturen van ACKs en andere regulerende pakketten - soepeer je alles op dan gaat de andere kant moeten wachten op de ACKs, enz.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

devilkin schreef:
Kurt Breezer schreef:belgakoe hé! Ik merk ook als ik de volle upload snelheid gebruik dat m'n download snelheid ook ferm achteruit gaat wel héél vervelend.
Dat is dan weer vanzelfsprekend... je hebt je upload ook nodig voor het versturen van ACKs en andere regulerende pakketten - soepeer je alles op dan gaat de andere kant moeten wachten op de ACKs, enz.
Wel dat vind ik dan weer niet zo normaal, ik begrijp wat je wilt zeggen daar niet van. Ik zat vroeger bij m'n ouders bij Scarlet ik kon daar de volle upload snelheid gebruiken en dan nog eens aan de volle download snelheid te gelijkertijd gaan. Ik zag dat ook bij een vriend die Skynet heeft zelfde probleem als bij dommel.
Afbeelding
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Kurt Breezer schreef:zone Oostende geen problemen.

Ik merk wel dat ik soms zelf moet m'n router herstarten. Ik had dat vroeger bij Scarlet nooit.. Héél vreemd ma bon.
Kurt Breezer welke router gebruik je ?
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Wireless-G ADSL Home Gateway WAG354G
Afbeelding
ketter
Elite Poster
Elite Poster

Kurt Breezer schreef:Wireless-G ADSL Home Gateway WAG354G
Blijkbaar dan toch niet alleen problemen bij Belkin routers.Mischien is het dan toch wel een probleem bij Dommel zelf dat we steeds onze routers moeten resetten.
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Neen niet alleen belkin,kheb zelf een netopia cayman en deze is in het begin ook regelmatig uitgevallen.Dus snachts als je voluit kan downloaden tegen 60% valt je ineens je router uit en tja helaas heeft ie maar misschien 1 gb gedownload.Na een router update ,heb ik het hierna nog maar een enkele keer gehad :-) Voorheen bij EDpnet nooit last van gehad! :???: :???:
Live life to the Max
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Kurt Breezer schreef:
devilkin schreef:
Wel dat vind ik dan weer niet zo normaal, ik begrijp wat je wilt zeggen daar niet van. Ik zat vroeger bij m'n ouders bij Scarlet ik kon daar de volle upload snelheid gebruiken en dan nog eens aan de volle download snelheid te gelijkertijd gaan. Ik zag dat ook bij een vriend die Skynet heeft zelfde probleem als bij dommel.
Inderdaad, ik kom ook van bij Skynet voor ik naar Dommel kwam en daar was het net hetzelfde, vanaf een bepaald punt ruilt ge uploadsnelheid in tegen download.
Ik denk dat het te maken heeft met de manier waarop ze het traffic over hun netwerk shapen.
elldiablo
Pro Member
Pro Member

zone 011 geen probleem ondervonde ...ben content mag niet klagen :)
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Draco888 schreef: Inderdaad, ik kom ook van bij Skynet voor ik naar Dommel kwam en daar was het net hetzelfde, vanaf een bepaald punt ruilt ge uploadsnelheid in tegen download.
Ik denk dat het te maken heeft met de manier waarop ze het traffic over hun netwerk shapen.
Dit heeft nix met shapen te maken ... maar alles met de technologie die achter ADSL zit. Op een kabelverbinding heb je dit "probleem" niet.
sniper1964
Starter Plus
Starter Plus

ketter schreef:
Blijkbaar dan toch niet alleen problemen bij Belkin routers.Mischien is het dan toch wel een probleem bij Dommel zelf dat we steeds onze routers moeten resetten.
Hoi Ketter,

Begint het nu een beetje door te dringen dar het niet alleen bij een Belkin of een Fritzbox is.
De problemen duiken steeds vaker op net als de disconnects. :P
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet niet hoor het is toch raar dat het bij enkele modellen en merken (veel) meer voorkomt dan bij andere he :p

Maar ik heb geen klagen, het is al enkele weken geleden dat ik het voor had *knock on wood*.
ketter
Elite Poster
Elite Poster

sniper1964 schreef:
ketter schreef:
Hoi Ketter,

Begint het nu een beetje door te dringen dar het niet alleen bij een Belkin of een Fritzbox is.
De problemen duiken steeds vaker op net als de disconnects. :P
Idd sniper1964 ik dacht eerst dat het vooral met Belkin te maken had maar niet dus.
Daarom heb ik ook die nieuwe tread gestart nu hebben we toch al een iets beter overzicht en mischien kan dommel er dan ook wat aan doen aan dit probleem.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Vanmorgen was het nog eens zo ver . . damn! het was bijna een maand geleden dat ik er nog last van had.

Belkin modem/router had adsl signaal en verbinding met het internet (twee groene lampjes) maar azureus en Firefox konden niet op het internet.
Weer es een heropstart gedaan (van de router) en ze waren weer vertrokken.

En natuurlijk had ik weer een nieuw IP adres he.
Er moet toch ergens een conflict zijn met de DNS-servers van Dommel en bepalde routers he.

Mischien moet ik is proberen om de DNS in mijn router in te stellen op Dommel zijn range, en die automatische toewijzing uit te zetten.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hint: zet er een DNS server tussen van opendns. Als die van dommel al eens een steekje laten vallen merk je het waarschijnlijk zelfs nieteens.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”