Telenet: misplaatste 1 april grap limieten ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het was reeds een tijdje in het nieuws, de Mechelse Internet provider zou uiteindelijk als (bijna) laatste provider in Europa de beperkte en gescheiden upload limiet afschaffen op 1 april.

Klanten die op punt stonden over te stappen naar de veel goedkopere alternatieve providers zoals EDPnet (20 GB standaard) en Dommel (50 GB standaard) klampten zich dan ook vast aan dit sprankeltje goed nieuws en besloten nog even de kat uit de boom te kijken.

Groot was de verbazing echter wanneer klanten die sinds 1 april in een nieuwe Telemeter periode terechtkwamen nog steeds een aparte aanduiding zagen voor zowel upload als download.

Ondanks de vele werkzaamheden aan de Mijn Telenet website slaagt de Mechelse provider er dus nog steeds niet in zijn administratie vlekkeloos te laten verlopen, erger nog klanten welke tijdens dergelijke werkzaamheden (meestal in de weekends) op smalband komen hebben geen enkele mogelijkheid hier af te geraken.

Telenet slaagt er dus wel in zijn klanten op smalband te plaatsen tijdens dergelijke werkzaamheden, maar wil de meter tijdens dergelijke periode niet uitschakelen om misbruik te voorkomen... of wil men hier van twee walletjes eten ?

Voor een provider die zijn dure prijzen wil verdedigen met service kan de klant alléén maar vaststellen dat deze ver zoek is. De limieten welke ondertussen meer dan 10 jaar onveranderd zijn blijven alvast als een slechte 1 april grap op de maag van veel klanten liggen...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Het lijkt er inderdaad op ja. Hopelijk gaat het hier enkel over het zoveelste technische probleempje en is het niet effectief een grap.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
JonathanOppeel
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 aug 2005, 23:07
Locatie: nevele
Contacteer:

he gaat maar in tijdes je factuurdag
Trek het je niet aan, de wereld gaat eraan.
jeflawaat
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 maa 2005, 10:43

JonathanOppeel schreef:he gaat maar in tijdes je factuurdag
Dat klopt helaas niet.Bij mij wordt er gefactureerd op de eerste dag vd maand :het is nog steeds de "goede oude"Telemeter !
Flyboy
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 maa 2007, 23:56
Locatie: Vlezenbeek
Contacteer:

Same here.
Factuurdatum ligt op den 2de, nog steeds niets.

Ik heb juist even gebeld naar de klantendienst ivm met het niet samengevoegd zijn van de 2 limieten.
De medewerker kon niet direct een oorzaak hiervoor vinden en heeft een dossier hiervoor opgemaakt zodat de technische support mensen dit kunnen bekijken. Ik ga per mail op de hoogte gehouden worden.

Dus zeker al geen grap, anders was dit wel gezegd geweest. Waarschijnlijk hebben weer enkele technische problemen.
Death is the greatest kick of all. That's why they save it for last.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

stap over.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Telenet schreef:De exacte startdatum hangt af met de update van de IT systemen.

Het is dus nog 28 dagen te vroeg om te panikeren...
(wat niet belet dat er vanmiddag al een mailtje vertrokken is naar Telenet om verduidelijking te vragen.))
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

localhost schreef:Het is dus nog 28 dagen te vroeg om te panikeren...
(wat niet belet dat er vanmiddag al een mailtje vertrokken is naar Telenet om verduidelijking te vragen.))


Op die manier heb je natuurlijk altijd gelijk... maar wat mij betreft is het de zoveelste blunder in het rijtje, niet meer niet minder. Competentie is daar ver zoek in Mechelen.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

merkte het ook net op de telemeter van op kot :/
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
localhost schreef:Het is dus nog 28 dagen te vroeg om te panikeren...
(wat niet belet dat er vanmiddag al een mailtje vertrokken is naar Telenet om verduidelijking te vragen.))


Op die manier heb je natuurlijk altijd gelijk... maar wat mij betreft is het de zoveelste blunder in het rijtje, niet meer niet minder. Competentie is daar ver zoek in Mechelen.
Het is niet mijn bedoeling om gelijk te hebben.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

blijf maar zagen en klagen maar doe dat dan bij telenet of anders stapt ge over. ik moet die zever ni meer horen. wordt der zot van.
Iedereen dak ken zit te klagen over zijn of haar limiet maar overstappen doen ze niet. awel zwijg dan :evil:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

malinwa001 schreef:blijf maar zagen en klagen maar doe dat dan bij telenet of anders stapt ge over. ik moet die zever ni meer horen. wordt der zot van.
Iedereen dak ken zit te klagen over zijn of haar limiet maar overstappen doen ze niet. awel zwijg dan :evil:

LOL
OK je hebt ergens gelijk, degenen die klagen en de mogelijkheid hebben zouden moeten overstappen, dan voelt Telenet het waar het ze het meeste zeer doet: in hun portemonnee.

Maar aan de andere kant ondergraaf je zelf wel een beetje je positie: Ge doet alsof er geen probleem is met de limieten maar tegelijk zegt ge dat iedereen die ge kent erover zaagt . . lol :p
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Als erover zagen, niet helpt. Dan zit er idd niet veel anders op. Tenzij je in Brussel of Leuven woont.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

malinwa001 schreef:blijf maar zagen en klagen maar doe dat dan bij telenet of anders stapt ge over. ik moet die zever ni meer horen. wordt der zot van.
Iedereen dak ken zit te klagen over zijn of haar limiet maar overstappen doen ze niet. awel zwijg dan :evil:



Eens zien , op de kabel kun je kiezen tussen TN en ....... , dat is het . Adsl is nog iets voor de verre toekomst ( niet voor begin 2009) .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De eerste sporen van de nieuwe meter blijken er ondertussen te zijn... al is het nog niet voor iedereen (en ik bedoel dan wel degelijk zij die in een nieuwe facturatie periode zitten) correct.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

dopke schreef:
malinwa001 schreef:blijf maar zagen en klagen maar doe dat dan bij telenet of anders stapt ge over. ik moet die zever ni meer horen. wordt der zot van.
Iedereen dak ken zit te klagen over zijn of haar limiet maar overstappen doen ze niet. awel zwijg dan :evil:



Eens zien , op de kabel kun je kiezen tussen TN en ....... , dat is het . Adsl is nog iets voor de verre toekomst ( niet voor begin 2009) .

??? Wat bedoelt ge hiermee? Dat ADSL niet voor begin 2009 is?

Volgens de laatste berichten zou VDSL2 er komen tegen september (kom, BGC kennende, tel er 6 tot 12 maand bij).
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Draco888 schreef:
dopke schreef:
malinwa001 schreef:blijf maar zagen en klagen maar doe dat dan bij telenet of anders stapt ge over. ik moet die zever ni meer horen. wordt der zot van.
Iedereen dak ken zit te klagen over zijn of haar limiet maar overstappen doen ze niet. awel zwijg dan :evil:



Eens zien , op de kabel kun je kiezen tussen TN en ....... , dat is het . Adsl is nog iets voor de verre toekomst ( niet voor begin 2009) .

??? Wat bedoelt ge hiermee? Dat ADSL niet voor begin 2009 is?

Volgens de laatste berichten zou VDSL2 er komen tegen september (kom, BGC kennende, tel er 6 tot 12 maand bij).


Dat het hier niet beschikbaar is voor begin 2009 , niet iedereen heeft het geluk keuze te hebben uit meerdere isp's .
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

't Ja telenet laat me weer vierkant lachen met de gepattenteerde teleslutty knipoog .... oei volgt binnenkort de rekening voor fair use gebruik ... fair use .... wa is da :p

Als je tussen de lijnen leest, dan is telenet er zelfs fier op dat ze mede verantwoordelijk zijn voor de internet achterstand in België. Zo lachen ze google vierkant uit omdat ze het leuk vinden dat google iptv nog niet schaalt terwijl TN zelf een verouderd netwerk heeft ...

Ze zien de splinter in andermans oog maar (niet) de balk in eigen oog <grin>
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 maa 2007, 12:32

Het was idd de bedoeling dat de upload en download vanaf april werd 'samengevoegd'.

Maar er zijn vertragingen opgelopen (ik heb interne bronnen ;)) en het zou dus vanaf mei zijn...

Kan mij persoonlijk niet meer schelen, zit sinds vandaag bij Dommel en voorlopig nog tevreden :D
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”