Dommel Newsserver snelheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

Ik probeer momenteel iets binnen te halen via dommel newsserver.
Ik haal amper 200KB/s.
Normaal gezien haal ik een constante snelheid van 400KB/s
Heb mijn verbinding al gedisconnect, maar geen verandering.

Ik haal maar 4 draadjes, bij de rest geeft hij "Unable To Logon"
Normaal gezien haal ik er met gemak 12..

Had ik gewoon veel geluk de vorige keren met snelheid en draadjes of loopt het nu toch ergens mis ?

Als ik de speedtest wil doen op deze site, gaat hij altijd terug naar diezelfde pagina, zelfs als ik de plugin versie wil proberen doet hij niks
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

Ondertussen haal ik 6 draadjes met een snelheid van 270KB
dus het zal waarschijnlijk met de belasting van't netwerk zijn zeker
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Zoals al vele malen gepost hier, hangt het aantal connecties welke je krijgt af van de belasting van de newsserver. Als deze zwaar belast is zal je dus idd minder connecties krijgen en lagere snelheid.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

deze week ook al 'problemen' mee gehad maar klagen kunnen we nog niet doen hé. moet wel zeggen dat het enkel tijdens de 'nacht'uren was vanaf 14u had ik terug 12 draadjes
Gebruikersavatar
Nikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 maa 2007, 09:29

gaat hier lekker tege 420kb/s met 10 connecties
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

malinwa001 schreef:deze week ook al 'problemen' mee gehad maar klagen kunnen we nog niet doen hé. moet wel zeggen dat het enkel tijdens de 'nacht'uren was vanaf 14u had ik terug 12 draadjes


malinwa001 je hebt ook in de toekomst geen reden om te klagen hoor.Al heb je dag in dag uit maar 2 draadjes dan kan je nog niks zeggen want er staat duidelijk op de site van dommel geschreven.

om alle gebruikers een eerlijke kans te geven om tegen hoge snelheden van onze nieuwsgroepen te downloaden, zijn er enkele beperkingen van kracht:
1/ een dynamische limiet van 2-12 gelijktijdige verbindingen afhankelijk van de belasting;
2/ een downloadlimiet tussen 0.5 mbps en 3 mbps afhankelijk van de belasting en
3/ de verplichting om ingelogd te zijn via broadband om te kunnen downloaden van onze newsservers.


Dus het is niet meer dan normaal dat je zeker op piekmomenten wat lagere snelheid kan hebben op hun nieuwsserver.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Momenteel geen lijntjes beschikbaar blijkbaar:

Unable to connect. Error 10061: Connection refused

:?
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

tja zelf gebruik ik de newsserver via dommel niet maar heb me een betalende account genomen, altijd volle snelheid wanneer ik wil ;)

is misschien wel een optie vermits het maar 7.5€/maand extra is en nooit gezeik met snelheid ;)
It ain`t what you say but the way you say it !
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Coolrunner: welke provider/voorwaarden/retentie heb je met dat betaal abo?
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Iemand een goede site om mij te leren werken met de news groepen (van dommel)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

ReLoad schreef:Iemand een goede site om mij te leren werken met de news groepen (van dommel)


http://www.binaries4all.nl/

suc6 :wink:
av017
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 sep 2003, 22:46

ik heb al jaren een newshosting account, altijd heeel tevreden mee geweest, en nu ineens ook geen problemen met die dommel server aangezien ik zopas overgestapt ben naar dommel
lijn moet wel nog geactiveerd worden, dus zolang nog wa voortzuigen op mijn skynet account

heeft iemand een idee hoe lang het duurt eer skynet je account disabled wanneer je naar dommel gaat, ik heb vandaag mijn contract doorgefaxt

grtzz
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

Sven.VdS schreef:Coolrunner: welke provider/voorwaarden/retentie heb je met dat betaal abo?


http://www.newshosting.com/index.php?PageName=personalaccounts.php#Unlimited45

45 dagen retentie maar volgens mij meer want kheb al dingen van 75 oud binnengehaald
ongelimiteerd / gewoon vrij downloaden (dus geen voorwaarden) / 8 lijntjes
prijs : 14,95 dollar (komt ongeveer neer op 11€/maand)

ben wel aan het denken om over te stappen op Eweka.nl omdat daar de retentie dezelfde is en prijs is weer wat lager
It ain`t what you say but the way you say it !
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

retenie bij eweka is lang geen 75dagen je mag daar blij zijn als je aan 20 komt met een paar par's
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

ketter schreef:
malinwa001 schreef:deze week ook al 'problemen' mee gehad maar klagen kunnen we nog niet doen hé. moet wel zeggen dat het enkel tijdens de 'nacht'uren was vanaf 14u had ik terug 12 draadjes


malinwa001 je hebt ook in de toekomst geen reden om te klagen hoor.Al heb je dag in dag uit maar 2 draadjes dan kan je nog niks zeggen want er staat duidelijk op de site van dommel geschreven.

om alle gebruikers een eerlijke kans te geven om tegen hoge snelheden van onze nieuwsgroepen te downloaden, zijn er enkele beperkingen van kracht:
1/ een dynamische limiet van 2-12 gelijktijdige verbindingen afhankelijk van de belasting;
2/ een downloadlimiet tussen 0.5 mbps en 3 mbps afhankelijk van de belasting en
3/ de verplichting om ingelogd te zijn via broadband om te kunnen downloaden van onze newsservers.


Dus het is niet meer dan normaal dat je zeker op piekmomenten wat lagere snelheid kan hebben op hun nieuwsserver.

En vergeet niet dat Giganews (de newsserver van Dommel, wel waar zij het bij huren) sinds kort 120 dagen retentie bied he, en naart schijnt willen ze nog verder gaan binnen afzienbare tijd.
av017
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 sep 2003, 22:46

ik heb nog dingen afgehaald van 97 dagen geleden met die newshosting.com account, daarmee ook dat ik er aan hou, tis wel wat meer geld per maand, maar je kan toch altijd alles afhalen ook
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

av017 schreef:ik heb nog dingen afgehaald van 97 dagen geleden met die newshosting.com account, daarmee ook dat ik er aan hou, tis wel wat meer geld per maand, maar je kan toch altijd alles afhalen ook


yup second that :D
It ain`t what you say but the way you say it !
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”