ADSL uitval
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
De laatste weken heb ik serieus last dat mijn router zijn verbinding verliest door syncro uitval. Op elke contactdoos zit een adsl-splitter. Het eigenaardige is dat ik soms halve dagen geen problemen heb, andere momenten elke 15 minuten. Ik heb al naar de storingen van Belgacom gebeld en die bevestigen mij na een check dat mijn lijn in orde is. Op een mailtje naar Dommel heb ik nog geen antwoord ontvangen.
Wat kan ik nog doen om van dit vervelende probleem af te geraken ?
Wat kan ik nog doen om van dit vervelende probleem af te geraken ?
splitter is enkel nodig als er een telefoon is aangesloten op die contactdoos, want heb ooit is tijdens men lessen bij belgacom gehoort dat ge zo mor max 2a3 moogt gebruiken omdat die het signaal beïnvloeden.stefken1969 schreef:Op elke contactdoos zit een adsl-splitter.
dus verwijder de splitters waar ze niet nodig zijn, zou een oplossing kunnen zijn.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
ook een bepaald apparaat in de buurt van de router kan een storing geven en daarmee dat je op sommige momenten dan een schommeling krijgt waardoor je disconnects hebt....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
ik heb alvast mijn draadloze dect iets verder van mijn voiprouter geplaatst. Hopende op een positief resultaat. Ik hou je op de hoogte.
patje schreef:ook een bepaald apparaat in de buurt van de router kan een storing geven en daarmee dat je op sommige momenten dan een schommeling krijgt waardoor je disconnects hebt....
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Tot over een paar dagen zat er maar enkel bij de router een adsl-splitter. Toen was het probleem er ook al. Omdat ik op het net verscheidene malen gelezen heb dat er overal een splitter moet zitten heb ik dat maar gedaan zonder enig resultaat natuurlijk.
Funsize schreef:splitter is enkel nodig als er een telefoon is aangesloten op die contactdoos, want heb ooit is tijdens men lessen bij belgacom gehoort dat ge zo mor max 2a3 moogt gebruiken omdat die het signaal beïnvloeden.stefken1969 schreef:Op elke contactdoos zit een adsl-splitter.
dus verwijder de splitters waar ze niet nodig zijn, zou een oplossing kunnen zijn.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Probleem ligt bij Dommel, bekijk dit bericht maar eens.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13466
Heb blgc storingen aan de lijn gehad, deze vertelde mij dat dommel een ticket moet aanvragen (bij blgc) om de lijn te testen en niet wijzelf.
Heb een ticket aangemaakt bij dommel, vorige week maar nog steeds geen antwoord. Maar het is dan ook wel Pasen geweest.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13466
Heb blgc storingen aan de lijn gehad, deze vertelde mij dat dommel een ticket moet aanvragen (bij blgc) om de lijn te testen en niet wijzelf.
Heb een ticket aangemaakt bij dommel, vorige week maar nog steeds geen antwoord. Maar het is dan ook wel Pasen geweest.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
sniper1964 ff relaxen rakker.Het wil niet zeggen als jij een ticket aanmaakt en niet direct een reactie krijgt dat er niks gedaan word met jou klacht he Dommel zal zeker wel contact opnemen met Belgacom maar je weet zo goed als iedereen dat Belgacom niet van de snelste is he.Dus tijd afwachten.sniper1964 schreef:Probleem ligt bij Dommel, bekijk dit bericht maar eens.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13466
Heb blgc storingen aan de lijn gehad, deze vertelde mij dat dommel een ticket moet aanvragen (bij blgc) om de lijn te testen en niet wijzelf.
Heb een ticket aangemaakt bij dommel, vorige week maar nog steeds geen antwoord. Maar het is dan ook wel Pasen geweest.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Hmmm, wie staat er nu de ene te verdedigen en de andere te beschuldigen.ketter schreef:sniper1964 ff relaxen rakker.Het wil niet zeggen als jij een ticket aanmaakt en niet direct een reactie krijgt dat er niks gedaan word met jou klacht he Dommel zal zeker wel contact opnemen met Belgacom maar je weet zo goed als iedereen dat Belgacom niet van de snelste is he.Dus tijd afwachten.sniper1964 schreef:Probleem ligt bij Dommel, bekijk dit bericht maar eens.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13466
Heb blgc storingen aan de lijn gehad, deze vertelde mij dat dommel een ticket moet aanvragen (bij blgc) om de lijn te testen en niet wijzelf.
Heb een ticket aangemaakt bij dommel, vorige week maar nog steeds geen antwoord. Maar het is dan ook wel Pasen geweest.
Waarom bel je niet eens gewoon naar ons? Dan doen we snel een lijntest en kunnen we kijken waar het probleem zit. Tickets zijn we vollop mee bezig deze in te halen, maar met de nieuwe dingen die op poten staan hebben we er niet zoveel tijd voor gehad de laatste tijd.
Begin nu wel niet te vragen wat der op poten staat want daar ga ik toch niks op zeggen
Begin nu wel niet te vragen wat der op poten staat want daar ga ik toch niks op zeggen
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Sniper 1964 ik verdedig hier helemaal Dommel niet want ikzelf heb ook wel is ooit problemen gehad met Dommel maar sommige zien gewoon niet in dat Dommel ook afhangkelijk is van Belgacom.Als je aan de bron wil zitten dan moet je maar bij Skynet een abbo nemen dan kan je direct een lijntest aanvragen.Bij oa Dommel en nog vele andere zal je iets meer geduld moeten hebben.sniper1964 schreef:Hmmm, wie staat er nu de ene te verdedigen en de andere te beschuldigen.ketter schreef:sniper1964 ff relaxen rakker.Het wil niet zeggen als jij een ticket aanmaakt en niet direct een reactie krijgt dat er niks gedaan word met jou klacht he Dommel zal zeker wel contact opnemen met Belgacom maar je weet zo goed als iedereen dat Belgacom niet van de snelste is he.Dus tijd afwachten.sniper1964 schreef:Probleem ligt bij Dommel, bekijk dit bericht maar eens.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13466
Heb blgc storingen aan de lijn gehad, deze vertelde mij dat dommel een ticket moet aanvragen (bij blgc) om de lijn te testen en niet wijzelf.
Heb een ticket aangemaakt bij dommel, vorige week maar nog steeds geen antwoord. Maar het is dan ook wel Pasen geweest.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Ik heb geen zin om hier te redetwisten,ketter schreef:Sniper 1964 ik verdedig hier helemaal Dommel niet want ikzelf heb ook wel is ooit problemen gehad met Dommel maar sommige zien gewoon niet in dat Dommel ook afhangkelijk is van Belgacom.Als je aan de bron wil zitten dan moet je maar bij Skynet een abbo nemen dan kan je direct een lijntest aanvragen.Bij oa Dommel en nog vele andere zal je iets meer geduld moeten hebben.sniper1964 schreef:Hmmm, wie staat er nu de ene te verdedigen en de andere te beschuldigen.ketter schreef:sniper1964 ff relaxen rakker.Het wil niet zeggen als jij een ticket aanmaakt en niet direct een reactie krijgt dat er niks gedaan word met jou klacht he Dommel zal zeker wel contact opnemen met Belgacom maar je weet zo goed als iedereen dat Belgacom niet van de snelste is he.Dus tijd afwachten.sniper1964 schreef:Probleem ligt bij Dommel, bekijk dit bericht maar eens.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13466
Heb blgc storingen aan de lijn gehad, deze vertelde mij dat dommel een ticket moet aanvragen (bij blgc) om de lijn te testen en niet wijzelf.
Heb een ticket aangemaakt bij dommel, vorige week maar nog steeds geen antwoord. Maar het is dan ook wel Pasen geweest.
1 als je dommel niet verdedigd waarom ga je dan zo te keer.
2 Mijn lijn is al uitgetest door blgc.
3 Ik heb al een abbo bij skynet gehad, nooit geen problemen gehad.
4 Belgommel zal dit probleem wel oplossen daar ben ik zeker van.
Wat staat er op poten?ANARCHY92 schreef:Waarom bel je niet eens gewoon naar ons? Dan doen we snel een lijntest en kunnen we kijken waar het probleem zit. Tickets zijn we vollop mee bezig deze in te halen, maar met de nieuwe dingen die op poten staan hebben we er niet zoveel tijd voor gehad de laatste tijd.
Begin nu wel niet te vragen wat der op poten staat want daar ga ik toch niks op zeggen
Begint het toevallig met een "V" en eindigt het op "DSL2 binnen de 3 maanden"?
wegens het succes dat belgacom en telenet hebben met hun formules met 10GB en smalband aan 42€ start dommel met de zelfde service aan de zelfde prijs voor de net connect klanten met terug werkende kracht startende van af 1 mei.zippie666 schreef:Wat staat er op poten?ANARCHY92 schreef:Waarom bel je niet eens gewoon naar ons? Dan doen we snel een lijntest en kunnen we kijken waar het probleem zit. Tickets zijn we vollop mee bezig deze in te halen, maar met de nieuwe dingen die op poten staan hebben we er niet zoveel tijd voor gehad de laatste tijd.
Begin nu wel niet te vragen wat der op poten staat want daar ga ik toch niks op zeggen
Begint het toevallig met een "V" en eindigt het op "DSL2 binnen de 3 maanden"?
om een nog betere dienst verlening mogelijk te maken word de suport vervangen door die van realroot eveneens daar waar het mogelijk is worden lijnen overgezet onder het beheer van realroot.
Xi schreef: wegens het succes dat belgacom en telenet hebben met hun formules met 10GB en smalband aan 42€ start dommel met de zelfde service aan de zelfde prijs voor de net connect klanten met terug werkende kracht startende van af 1 mei.
om een nog betere dienst verlening mogelijk te maken word de suport vervangen door die van realroot eveneens daar waar het mogelijk is worden lijnen overgezet onder het beheer van realroot.
Waar slaat dit nu op
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie:ANARCHY92 schreef: Waar slaat dit nu op
"Bij ironie wordt het tegenovergestelde gezegd van wat er wordt bedoeld.
Zuivere geschreven tekst kent intonatie noch lichaamstaal, net díe signalen die irl (het leven buiten het internet) duidelijk maken of een opmerking al dan niet ironisch is. Wanneer niet overduidelijk het tegengestelde waar is, kan het zodoende heel lastig zijn in te schatten of iets al dan niet ironisch bedoeld is. Dit kan vermeden worden door een (smiley) bij het ironische te plaatsen."
Hint: Xi's bericht had 3 smilies ...
Jan (sorry, kon het niet laten )
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Xi jij moet je nu niet geviseerd voelen maar mischien gaan ze klanten als U buiten gooien om de andere klanten een nog betere dienst te kunnen verlenen.Xi schreef:wegens het succes dat belgacom en telenet hebben met hun formules met 10GB en smalband aan 42€ start dommel met de zelfde service aan de zelfde prijs voor de net connect klanten met terug werkende kracht startende van af 1 mei.zippie666 schreef:Wat staat er op poten?ANARCHY92 schreef:Waarom bel je niet eens gewoon naar ons? Dan doen we snel een lijntest en kunnen we kijken waar het probleem zit. Tickets zijn we vollop mee bezig deze in te halen, maar met de nieuwe dingen die op poten staan hebben we er niet zoveel tijd voor gehad de laatste tijd.
Begin nu wel niet te vragen wat der op poten staat want daar ga ik toch niks op zeggen
Begint het toevallig met een "V" en eindigt het op "DSL2 binnen de 3 maanden"?
om een nog betere dienst verlening mogelijk te maken word de suport vervangen door die van realroot eveneens daar waar het mogelijk is worden lijnen overgezet onder het beheer van realroot.
Nevermind zwaar weekend achter de rugJan_B schreef: Uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie:
"Bij ironie wordt het tegenovergestelde gezegd van wat er wordt bedoeld.
Zuivere geschreven tekst kent intonatie noch lichaamstaal, net díe signalen die irl (het leven buiten het internet) duidelijk maken of een opmerking al dan niet ironisch is. Wanneer niet overduidelijk het tegengestelde waar is, kan het zodoende heel lastig zijn in te schatten of iets al dan niet ironisch bedoeld is. Dit kan vermeden worden door een (smiley) bij het ironische te plaatsen."
Hint: Xi's bericht had 3 smilies ...
Jan (sorry, kon het niet laten )
-
- Premium Member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
hier in zone 09 (Gent) geen probleemeniac schreef:Ik kan al een hele dag niet online, zone 09... Morgen eens naar helpdesk bellen, maar misschien kan me hier al verteld worden of er een probleem is?
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bij Dommel hiervoor een ticket aangemaakt op 6April, tot op heden nog steeds geen reply Dit had ik nu niet verwacht van hen.
stefken1969 schreef:De laatste weken heb ik serieus last dat mijn router zijn verbinding verliest door syncro uitval. Op elke contactdoos zit een adsl-splitter. Het eigenaardige is dat ik soms halve dagen geen problemen heb, andere momenten elke 15 minuten. Ik heb al naar de storingen van Belgacom gebeld en die bevestigen mij na een check dat mijn lijn in orde is. Op een mailtje naar Dommel heb ik nog geen antwoord ontvangen.
Wat kan ik nog doen om van dit vervelende probleem af te geraken ?
Best is bellen, ze hebben een achterstand met de mails, doordat er weer zaken op til staan bij Dommel:
ANARCHY92 schreef:Waarom bel je niet eens gewoon naar ons? Dan doen we snel een lijntest en kunnen we kijken waar het probleem zit. Tickets zijn we vollop mee bezig deze in te halen, maar met de nieuwe dingen die op poten staan hebben we er niet zoveel tijd voor gehad de laatste tijd.
Begin nu wel niet te vragen wat der op poten staat want daar ga ik toch niks op zeggen
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Ja, blijkbaar is bellen het beste want als ik vandaag naar Dommel belde durvden ze me gewoon zeggen dat mijn ticket blijkbaar verloren gegaan zal zijn of zo... ze deden de moeite niet om het op te zoeken, ze moesten niet eens weten welk ticketnr ik had. Ze gingen direkt een ticket aanmaken bij Belgacom, dus ik leef op hoop maar het vertrouwen is toch geschonden.
ANARCHY92 schreef:Ja idd, best eens bellen. Bellen is de beste en snelste manier, kunnen we ook live een lijntest doen waarna we uitsluitsel hebben.Draco888 schreef:Best is bellen, ze hebben een achterstand met de mails, doordat er weer zaken op til staan bij Dommel:
Greetz
Ik begrijp je wel hoor, maar ik vind dat er serieus verzachtende omstandigheden zijn. Ze zijn bij Dommel de laatste maanden serieus bezig geweest om ons steeds meer te bieden (gratis upload, happy hours, boostpack, atm-overhead die niet meegerekend word) en er zijn steeds meer klanten bijgekomen in deze periode net door deze aanbiedingen. En nu zijn ze weer met iets bezig.
En blijkbaar is het vooral de e-mail he, als ze nu aan de telefoon ook niet zouden antwoorden of u weken op antwoord laten wachten (aan de telefoon).
En blijkbaar is het vooral de e-mail he, als ze nu aan de telefoon ook niet zouden antwoorden of u weken op antwoord laten wachten (aan de telefoon).
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Aha?? ge weet van meer?? Ken je het gezegde van de sluier en de tip?Draco888 schreef:... En nu zijn ze weer met iets bezig.
Moet je Anarchy92 vragen . . maar die wil niets concreets lossenKoelreuteria schreef:Aha?? ge weet van meer?? Ken je het gezegde van de sluier en de tip?Draco888 schreef:... En nu zijn ze weer met iets bezig.
@Anarchy kun je ons op zijn minst een time-table geven?
Het siert hen enorm dat ze daar hun best doen om ons steeds meer te geven, maar ik wil natuurlijk wel een stabiele verbinding blijven houden, dat is prioriteit.Draco888 schreef:Ik begrijp je wel hoor, maar ik vind dat er serieus verzachtende omstandigheden zijn. Ze zijn bij Dommel de laatste maanden serieus bezig geweest om ons steeds meer te bieden (gratis upload, happy hours, boostpack, atm-overhead die niet meegerekend word) en er zijn steeds meer klanten bijgekomen in deze periode net door deze aanbiedingen. En nu zijn ze weer met iets bezig.
Sinds maandagochtend heb ik een enorm instabiele verbinding, maandag helemaal geen internet gehad (geen sync op modem), gisteren heel af en toe wel, vanmorgen lukt het dus ook, maar voor hoe lang?
Nu, ik zeg niet dat het probleem hier bij Dommel ligt, ik weet niet aan wie het ligt. Even afwachten, vandaag zou een Belgacom technieker moeten komen. Ik blijf wel nog even vertrouwen hebben in Dommel
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Inderdaad, het probleem ligt aan mijn modem/router zeggen ze bij dommel.NoFate schreef:welcome to the world of dommel
bel maar eens na dommel, ze zeggen dat je router defect is!!!
same problems here, had voorheen geen problemen met sync met andere provider...
Mijn ticket begin april aangemaakt geen reactie , gebeld lijntest gedaan door blgc alles in orde afstand tot de centrale 4,1 km,maar kan niet op de volle snelheid van 4,2 Mb/sec, wat voor januari geen probleem was, zit nu op 3,3 Mb/sec en nog steeds disconnects.
Ik heb een Belkin modem/router en een Fritzbox 7140 van AVM, zou toch straf zijn dat beide de geest gegeven hebben.
Aaahja, ga het volgende antwoord hier ook al neerpoten.
Het ligt aan uw bekabeling.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
sniper1964 maar ik heb een belkin router en ook niks als meserie hier hoor.Telkens resetten enz.Als ik een andere router gebruik is alles Dus ik vrees dat ik nooit nog belkin zal kopen.
-
- Plus Member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Met welke router (merk en type) heb je dan geen problemen ?ketter schreef:sniper1964 maar ik heb een belkin router en ook niks als meserie hier hoor.Telkens resetten enz.Als ik een andere router gebruik is alles Dus ik vrees dat ik nooit nog belkin zal kopen.