Netwerk/internet problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
unwise
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:33

Ik sukkel al een paarweken met mijn internet/netwerk. Als ik aan het surfen ben valt ineens mij n connectie weg en een paar seconde later(meestal 10-15sec) Heb ik weer connectie. Met het surfen valt dat wel mee maar als ik aan het gamen ben (bv WoW/CoD/CS) is dit een ramp.

Ik heb de laatste driver voor mijn netwerk kaart (Nforce 4) en dat laaste frimware voor mijne router. Heb mijn netwerk kabelke al vervangen maar niet veel verandering.

2 van de 3 computers in het netwerk hebben dit probleem.

Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

als 1 pc normaal werkt vrees ik dat het probleem intern zal zitten

heb je de standaard dingen al gedaan zo als scannen op viri ed?
unwise
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:33

Als ik alleen op het net gaat heb ik geen problemen maar vanaf dat er een 2de pc bijkomt krijg ik de problemen. 1 PC staat na&ast de router en die heeft geen problemen de andere 2 pc staan op een fastand van 20-30 meter. en die 2 pc hebben problemen als er meer PCs naar het internet conecteren. Die andere pc heeft niet echt een probleem omdat het internet niet veel gebruikt wordt.

Ik dacht eerst aan kapotte kabels.Nieuwe kabels gebruikt. Kheb een nieuwe router geplaats. Zelfde probleem. Virus scan gedaan, Spyware scan gedaan. Nog steeds het probleem
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

Halo,

Ik had dat probleem ook, na herinstaleren van Windows opniew(op alle 2 pc'c) was de problem weg.
unwise
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:33

zijn clean installaties van een week geleden. :/ zelfs 5 keer opnieuw geinstalleerd.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Hello,

Schakel de onboard firewall eens uit van de Nforce chipset, heb dit probleem nog meer gehoord en was te wijten aan het feit dat die firewall conflicteerde met Windows Firewall (of andere firewall software).

Mvg,
Afbeelding
unwise
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:33

The_One schreef:Hello,

Schakel de onboard firewall eens uit van de Nforce chipset, heb dit probleem nog meer gehoord en was te wijten aan het feit dat die firewall conflicteerde met Windows Firewall (of andere firewall software).

Mvg,


Hoe bedoel je de onbaord firewall? Degene die meekomt met de driver? Die heb ik niet geinstalleerd. Kan dit voor problemen zorgen? ik heb wel de driver geisntalleerd maar NAM niet.
freazy
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:39

Hij bedoelt waarschijnlijk de nforce firewall uitschakelen als die ingeschakeld staat.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik zou 'm zelfs desinstalleren. Dat ding deugt van geen kanten - 'k had serieuse stabiliteitsproblemen op xp x64, ding desinstalled, weg problemen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
unwise
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:33

devilkin schreef:Ik zou 'm zelfs desinstalleren. Dat ding deugt van geen kanten - 'k had serieuse stabiliteitsproblemen op xp x64, ding desinstalled, weg problemen.

Zover ik weet heb ik enke de drivers geisntalleerd en geen firewall.

De enigste fire walls die ik heb zijn die van windows (die uigeshakeld is) en degen die in bitdefender zit :-)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”