Scarlet One betrouwbaarheid. ervaring a.u.b

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
CnB
Starter
Starter

Ben deze morgen op gebeld door iemand van Scarlet.
Klonk allemaal goed wat die me vertelde en ziet er ook goed aan.

Maar hoe juist is dit alles.
Zit momenteel bij EDPNET met internet en Euphony voor telefoon.
EDPnet heeft me beetje tegengewerkt de voorbije 3 maanden met een probleem.
Maar scarlet zie er zich sneller aan dan EDPnet of toch even snel.
Hoeveel Kb download/upload wordt er gehaald met scarlet one 6
En zij ze redelijk probleem vrij?

Enige dat misschien wel merkbaar is de 1€ voor 1GB extra bij scarlet, 0.25€ bij EDPnet.
Dat doet em wel soms, over de legale dingen, mijn werk bv download ik toch al gemiddeld 30Gb op een maand.
blijft nog 20Gb over, ga ik zeker over gaan
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Kwa snelheid zou dat hetzelfde moeten zijn, EDPnet gebruikt immers het netwerk van Scarlet.
Maar als je voor scarlet gaat . . hoop dat je nooit hun helpdesk nodig hebt.
CnB
Starter
Starter

tja is overal wat denk ik, edpnet duwt graag de fout van snelheid problemen op heavy users.
Die ze dan zogezegd gaan dwingen minder gebruik te maken van hun internet dat ze betalen.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Zeg, maar als ge veel download voor uw werk, waarom bekijkt ge Dommel hun aanbiedingen niet is?
Ik heb Netconnect + Boostpack.
Netconnect is 50gig puur download, ungelimiteerde upload (word niet meegeteld in je volume) tegen 4mbit down en 256kbit up. tegen 32euro
Met Boostpack heb je 60gig down en is je uploadsnelheid 448kbit up.
En dan heb je nog happy hours tussen 1u en 13u waar al je download tegen 60% gerekend word. Daarnaast is er nog de mediumband als je over je limiet zit en niet extra wenst te betalen voor extra gigs breedband, een vlotte 120kbyte down en 448kbit up (boostpack), gratis volume en werkt nog zeer vlot.
CnB
Starter
Starter

Draco888 schreef:Zeg, maar als ge veel download voor uw werk, waarom bekijkt ge Dommel hun aanbiedingen niet is?
Ik heb Netconnect + Boostpack.
Netconnect is 50gig puur download, ungelimiteerde upload (word niet meegeteld in je volume) tegen 4mbit down en 256kbit up. tegen 32euro
Met Boostpack heb je 60gig down en is je uploadsnelheid 448kbit up.
En dan heb je nog happy hours tussen 1u en 13u waar al je download tegen 60% gerekend word. Daarnaast is er nog de mediumband als je over je limiet zit en niet extra wenst te betalen voor extra gigs breedband, een vlotte 120kbyte down en 448kbit up (boostpack), gratis volume en werkt nog zeer vlot.

aan 4Mbit hoeveel is die download snelheid? 280-300Kb ?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Hangt af van de source he, maar met nieuwsservers (oa de giganews newsserver die bij Dommel gratis is zoalng je op breedband zit) bij voorbeeld haal ik 400-450kbyte, soms trager hangt af van hoeveel lijntjes er vrij zijn.

Maar met een zeer goede torrent of server van het en of ander programma haal ik ook vlot 380kbyte en meer. En ik zit op 3.8km van de centrale.
CnB
Starter
Starter

moet ik eens over nadenken, denk niet dat ik ga overschakelen naar scarlet.
de extra kosten voor extra volume is te hoog, dat was 1 van de redenen dat ik edpnet heb gekozen 0.25€ t.o.v 1.00€ doet het em wel.
en als ze mn werk echt veel is dan ben ik ferm over de 100Gb op een maand.
Als dan 1€ per extra gig moet gaan betalen dan wordt het me een te dure rekening.

Snelheid valt wel mee bij dommel had deze overwogen toen ik bij skynet weg ben gegaan.

ADSL2+ is ook zoiets, dat ze maar eens snel ermee beginnen dat geeft wat meer opties.
Maar ze zullen hun prijs wel weer kennen ervoor.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Snelheid, tjah .. Ge moet ook bedenken dat:
- ADSL: niet iedereen die 6mbit krijgt bij Scarlet en EDPnet he, dat hangt af van hoe ver ge van de centrale zit. Dat geld trouwens voor bijna alle snelheden, uw afstand tot de centrale en de conditie van de kabels (zowel bij u binnen als de koper paren van BGC (dit is de zogenaamde last mile)).
Iemand met 6mbit abo of een 3mbit abo maar die erg ver van de centrale zit kan misschien maar 1mbit krijgen als profiel.
(om de afstand te weten moet je maar eens naar je ISP, of naar BGC bellen om een lijntest te doen)

-ADSL2+
Belgacom heeft ADSL2+ opgegeven voor internet (behalve voor BGC TV klanten) en wil tegen september VDSL2 aanbieden (en dus Dommel en andere resellers en ISPs die op hun netwerk zitten ook). Scarlet en ISPs die er van afhangen (Scarlet netwerk) willen wel ADSL2+ aanbieden, maar zullen dit niet in elke centrale kunnen doen, toch niet op korte termijn.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb sinds anderhalve maand Scarlet One en totnogtoe geen problemen. Telefoonverkeer werkt normaal en interntesnelheid is 3,3 Mb (ik blijk op 3,5 km van de centrale te ztten). Dit is niet sneller of trager dan mijn vroegere skynet-snelheid, dus OK, want goedkoper en groter volume.

De helpdesk stelt inderdaad niet veel voor. Wachttijden zijn soms vrij lang en van iedere operator krijg je een ander antwoord.
Een vb. :
ik heb optie nummerweergave en dat werkte niet.
1. Eerst een mail (via mijn scarlet) : antwoord : toestel mogelijk niet compatibel.
2. Bel naar helpdesk : antwoord : toestel niet compatibel, maar wij kunnen verschillende signalen uitzenden, test eerst eens met een ander toestel.
3. Ander toestel werkt ook niet, terug bellen naar helpdesk : antwoord : uw toestel (Belgacom Twist 545) is niet compatibel, wij hebben geen lijst van toestellen die wel compatibel zijn, alleen van die niet compatibel zijn
4. Eens wat zoeken op internet, weet niet welk toestel kopen, terug gebeld naar helpdesk, andere operator die kan mij wel een lijst geven van compatibele toestellen
5. Enkele dagen gewacht, nog geen tijd gehad om ander toestel te kopen, en wonder boven wonder, plots werkt de nummerweergave wel op mijn Belgacom Twist.
6. Uit nieuwsgierigheid belletje naar helpdesk, om te weten waarom het nu plots werkt. Antwoord : uw nummeroverdracht was nog niet volledig afgerond en pas daarna werkt nummerweergave.

Waarom kon men mij dat niet direct vertellen ?
En waarom zeggen ze dan eerst dat mijn toestel niet compatibel is, had ik direct een ander gekocht was het weggegooid geld geweest.
Op dat vlak heeft Scarlet dus blijkbaar nog heel wat te leren, de helpdeskmedewerkers zijn duidelijk niet voldoende opgeleid !
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Wacht maar is tot ze u bijna elke maand dubbele facturen beginnen te sturen, door hoeveel hoepels ge dan moet springen om maar te bewijzen dat ge WEL al gestort hebt, en OP TIJD. Maar een Excuse? Nooit! Alleen het plezier om het een maand of twee maand later nog eens te mogen overdoen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”