Hallo,
is het mogelijk om bv adsl2fit te nemen en dit aan te sluiten op een telenet lijn,indien niet is het dan bv mogelijk om je abbo bij telenet (voor telefonie) te behouden en dan bij Belgacom een extra telefoon abbo afsluiten enkel om dus adsl te kunnen gebruiken. Ik heb vandaag gebeld naar adsl2fit, en volgens hen is dit mogelijk maar dan moet je een zwaarder abbo nemen (dat van € 100)Maarnu als ik het dus op de manier kan doen dmv een extra lijn te nemen bij bc dan kost dit me max €49.5 per maand (ik betaal nu €50 bij telenet) en dan zou het toch 50€ goedkoper zijn dan direct dat large abbo te nemen.
ADSL op een telenet lijn?
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Dat moet wel lukken denk ik. Een nieuwe lijn laten leggen om die ADSL op te zetten. Ik denk ook dat dat het voordeligste zal zijn. Ik vraag mij toch af hoe ze dat gaan doen, die ADSL op je Telenetlijn. Ik sta er maar wantrouwig tegenover, want 2 totaal verschillende technologieën zouden hier door elkaar worden gebruikt. Als je belt met telenet gaat dit nog altijd over de TV-kabel. En die is niet zo direct geschikt om ADSL-signalen over te sturen (bij mijn beperkte kennis). Iemand anders die er iets meer over weet? Ik zou een extra telefoonlijn laten leggen.
Cheers
Cheers
Dat lijkt me ook het beste,Hoeveel zou dit kosten bij Belgacom? En kan je de telenet telefoonlijn behouden?
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Je kan je telenetlijn altijd behouden. Dat is geen probleem. Wat betreft de kostenraming, daarvoor zou je best eens binnenspringen in een Belgacomwinkel. Daar zou ik echt geen antwoord kunnen op geven. Het hangt allemaal af van welke voorzieningen er al zijn. Moet er nog een aansluiting gemaakt worden, heb je vroeger al gebeld met belgacom, dan zal waarschijnlijk de draad en het stopcontact er nog staan, dan is het enkel aansluiten in de centrale, moeten er nog werken gebeuren. Ik zou het niet kunnen zeggen.
Cheers
Cheers
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Een Adsl abo over een telenet telefonie lijn? Vergeet dat maar.
Die telefonie loopt idd nog over diezelfde coax en diezelfde glasvezel enne bij mijn weten heeft TN geen dslams in BGC centrales om adsl aan te sluiten... nu er moet wel een connectie zijn tussen TN en BGC, om van de ene Provider naar de andere te bellen.. maar adsl? Wil ik eerst zien.
Trouwens die modem zal dat signaal goed kunnen interpreteren.. is andere technologie, met andere frequenties.
Nuja: het makkelijkste is idd je bestaande aansluiting laten activeren. Er gelden idd promo's. tis voor iets solden eh![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Die telefonie loopt idd nog over diezelfde coax en diezelfde glasvezel enne bij mijn weten heeft TN geen dslams in BGC centrales om adsl aan te sluiten... nu er moet wel een connectie zijn tussen TN en BGC, om van de ene Provider naar de andere te bellen.. maar adsl? Wil ik eerst zien.
Trouwens die modem zal dat signaal goed kunnen interpreteren.. is andere technologie, met andere frequenties.
Nuja: het makkelijkste is idd je bestaande aansluiting laten activeren. Er gelden idd promo's. tis voor iets solden eh
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
I love it when a plan comes together!
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Zie ander fora!! ivm mensen met adsl2fit!!!!
Zie frontpage!
Zie frontpage!
I love it when a plan comes together!
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Anonymous schreef:Zijn er hier nog mensen met adsl2fit?
Er zijn al meerdere topic over adsl2fit op deze site.
Enkele mensen zullen of zijn al aan het overstappen naar adsl2fit. Zij hebben beloofd hun ervaringen hier te komen neerschrijven. Nog even geduld dus
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
NuKeM
euhm, volgens mij is dat dus gewoon simpelweg onmogelijk...
ADSL over Telenetlijn???
Forget it imho ...
Ten eerste, je ADSL-modem moet eerst synchroniseren met de (BGC)centrale, ik vraag me af hoe dat gaat gebeuren via een Telenetlijn, er zit namelijk een extra kaart in de centrale die je BGC-telefoonlijn "split" in hoogfrequent en laagfrequent. Vermits deze kaart nog moet geplaatst worden door een BGC-technieker in een BGC-centrale kan ik niet begrijpen hoe Telenet daar in kan tussenkomen ...
ADSL over Telenetlijn???
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ten eerste, je ADSL-modem moet eerst synchroniseren met de (BGC)centrale, ik vraag me af hoe dat gaat gebeuren via een Telenetlijn, er zit namelijk een extra kaart in de centrale die je BGC-telefoonlijn "split" in hoogfrequent en laagfrequent. Vermits deze kaart nog moet geplaatst worden door een BGC-technieker in een BGC-centrale kan ik niet begrijpen hoe Telenet daar in kan tussenkomen ...