ADSL op een telenet lijn?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
stijn01
Starter
Starter

Hallo,
is het mogelijk om bv adsl2fit te nemen en dit aan te sluiten op een telenet lijn,indien niet is het dan bv mogelijk om je abbo bij telenet (voor telefonie) te behouden en dan bij Belgacom een extra telefoon abbo afsluiten enkel om dus adsl te kunnen gebruiken. Ik heb vandaag gebeld naar adsl2fit, en volgens hen is dit mogelijk maar dan moet je een zwaarder abbo nemen (dat van € 100)Maarnu als ik het dus op de manier kan doen dmv een extra lijn te nemen bij bc dan kost dit me max €49.5 per maand (ik betaal nu €50 bij telenet) en dan zou het toch 50€ goedkoper zijn dan direct dat large abbo te nemen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Dat moet wel lukken denk ik. Een nieuwe lijn laten leggen om die ADSL op te zetten. Ik denk ook dat dat het voordeligste zal zijn. Ik vraag mij toch af hoe ze dat gaan doen, die ADSL op je Telenetlijn. Ik sta er maar wantrouwig tegenover, want 2 totaal verschillende technologieën zouden hier door elkaar worden gebruikt. Als je belt met telenet gaat dit nog altijd over de TV-kabel. En die is niet zo direct geschikt om ADSL-signalen over te sturen (bij mijn beperkte kennis). Iemand anders die er iets meer over weet? Ik zou een extra telefoonlijn laten leggen.

Cheers
Afbeelding
Gast

Dat lijkt me ook het beste,Hoeveel zou dit kosten bij Belgacom? En kan je de telenet telefoonlijn behouden?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Je kan je telenetlijn altijd behouden. Dat is geen probleem. Wat betreft de kostenraming, daarvoor zou je best eens binnenspringen in een Belgacomwinkel. Daar zou ik echt geen antwoord kunnen op geven. Het hangt allemaal af van welke voorzieningen er al zijn. Moet er nog een aansluiting gemaakt worden, heb je vroeger al gebeld met belgacom, dan zal waarschijnlijk de draad en het stopcontact er nog staan, dan is het enkel aansluiten in de centrale, moeten er nog werken gebeuren. Ik zou het niet kunnen zeggen.

Cheers
Afbeelding
stijn01
Starter
Starter

Belgacom was hier standaard aanwezig in het begin en inderdaad naast de aansluiting van telenet hangt er nogsteeds een bakje van Belgacom.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Dan moet je enkel nog naar de BGCwinkel gaan en vragen dat ze je lijn terug activeren + ADSL opzetten. Dat is alles. Hoeveel het kost, geen flauw idee. Terwijl je er toch bent, meteen eens vragen.

Cheers
Afbeelding
stijn01
Starter
Starter

Ik denk dat ze ook een promo hebben van gratis aansluiting :) Op de site staat dat toch.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Dan heb je geluk. Rep je dan naar de winkel, want er staat altijd bij "zolang de voorraad strekt" :-D Zie dat de lijnen op zijn... laat ons dan iets weten ivm de kostprijs he. Dan weten we dat ook weeral.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Een Adsl abo over een telenet telefonie lijn? Vergeet dat maar.
Die telefonie loopt idd nog over diezelfde coax en diezelfde glasvezel enne bij mijn weten heeft TN geen dslams in BGC centrales om adsl aan te sluiten... nu er moet wel een connectie zijn tussen TN en BGC, om van de ene Provider naar de andere te bellen.. maar adsl? Wil ik eerst zien.

Trouwens die modem zal dat signaal goed kunnen interpreteren.. is andere technologie, met andere frequenties.

Nuja: het makkelijkste is idd je bestaande aansluiting laten activeren. Er gelden idd promo's. tis voor iets solden eh :)
I love it when a plan comes together!
Gast

Zijn er hier nog mensen met adsl2fit?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zie ander fora!! ivm mensen met adsl2fit!!!!

Zie frontpage!
I love it when a plan comes together!
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:Zijn er hier nog mensen met adsl2fit?

Er zijn al meerdere topic over adsl2fit op deze site.
Enkele mensen zullen of zijn al aan het overstappen naar adsl2fit. Zij hebben beloofd hun ervaringen hier te komen neerschrijven. Nog even geduld dus ;)
NuKeM
Vortex24
Starter
Starter

euhm, volgens mij is dat dus gewoon simpelweg onmogelijk...

ADSL over Telenetlijn??? :roll: Forget it imho ...

Ten eerste, je ADSL-modem moet eerst synchroniseren met de (BGC)centrale, ik vraag me af hoe dat gaat gebeuren via een Telenetlijn, er zit namelijk een extra kaart in de centrale die je BGC-telefoonlijn "split" in hoogfrequent en laagfrequent. Vermits deze kaart nog moet geplaatst worden door een BGC-technieker in een BGC-centrale kan ik niet begrijpen hoe Telenet daar in kan tussenkomen ...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”