Ik ben van plan binnenkort over te stappen naar Dommel, maar de overschakeling is mij nog niet 100% duidelijk.
Normaal zou ge bij Edpnet maandelijks moeten kunnen opzeggen (na 1 jaar) met aangetekend schrijven. Als ik dan de brief opstuur op bvb. 1 mei, kan het abo dan stopgezet worden op 1 juni of moet ik nog 2-3 werkdagen rekenen voordat de brief aankomt?
Ook, mijn maandelijks abo loopt van 16de van de maand tot 16 van de volgende maand. Kan ik dan ook op andere datums opzeggen of moet dit abo altijd beeindigd worden op de 16de?
Nog een vraag, normaal moet ik eerst abo aanvragen bij Dommel en dan laten zij weten als ge uw oude abo moogt opzeggen. Maar gaat het abo bij Dommel dan pas een maand later in of vroeger? Want als ik epdnet één maand op voorhand moet opzeggen is mijn dommel abo misschien tegen dan al actief terwijl ik nog een maand edpnet moet betalen terwijl ik al surf met mijn nieuw abo. Maw, is er overlapping? Ik heb niet echt zin om een ganse maand voor mijn oude abo te betalen terwijl ik al op mijn nieuw abo zit. De overstap zelf brengt ook al de nodige kosten mee (activatiekosten + aangetekende zending + eventueel activatiekosten boostpack) dus ik zou liefst zou weinig mogelijk geld willen 'wegsmijten'.
opzeggen Edpnet
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Het laatste wat we willen, is u stimuleren om ons te verlaten.
Niettemin: indien onze wiki u geen antwoord kan geven op uw vragen, dan volstaat een telefoontje naar onze commerciële dienst: 03 265 67 00.
Niettemin: indien onze wiki u geen antwoord kan geven op uw vragen, dan volstaat een telefoontje naar onze commerciële dienst: 03 265 67 00.
internet, fiber & telephony
Deze link was misschien beter geweest : http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... ement_stop
Maar dit is eigenlijk niks nieuws. Is letterlijk overgenomen uit de algemene voorwaarden.
Maar hiermee weet ik eigenlijk nog altijd niet genoeg. Denk dat ik straks maar eens zal bellen. Al ben ik daar eigenlijk ook niet echt heel happig op. Zo providers hebben wel eens de neiging om bepaalde info 'vergeten' te vertellen of erger, verkeerde info te geven. Bij edpnet gelukkig nog niet aan de hand gehad, maarja, ik bel dan ook zelden. En probeer dat maar eens te bewijzen. Ge zou al bijna elk gesprek met de klantendienst moeten opnemen om u in te dekken :s
Maar dit is eigenlijk niks nieuws. Is letterlijk overgenomen uit de algemene voorwaarden.
Maar hiermee weet ik eigenlijk nog altijd niet genoeg. Denk dat ik straks maar eens zal bellen. Al ben ik daar eigenlijk ook niet echt heel happig op. Zo providers hebben wel eens de neiging om bepaalde info 'vergeten' te vertellen of erger, verkeerde info te geven. Bij edpnet gelukkig nog niet aan de hand gehad, maarja, ik bel dan ook zelden. En probeer dat maar eens te bewijzen. Ge zou al bijna elk gesprek met de klantendienst moeten opnemen om u in te dekken :s
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 31 keer
briefje sturen naar edpnet met opzegging en datum van gewenste opzegging geven
ongeveer 2 weken voor die datum abo bij dommel aanvragen en het zal ongeveer gelijktijdig met de opzeggin geactiveerd worden
ongeveer 2 weken voor die datum abo bij dommel aanvragen en het zal ongeveer gelijktijdig met de opzeggin geactiveerd worden
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand vóór vervaldatum. Zonder beëindiging door de klant/abonnee wordt de overeenkomst na het verstrijken van de minimum contractduur, telkens per maand stilzwijgend verlengd.
Ik denk dat je dus telkens voor een volledige maand betaald (en er niks terug betaald wordt als je nog maar een halve blijft), voor u dus van de 16de tot de 16de.
Dus als je voor 16 mei (en na 16 april, gisteren dus) opzegt, wordt je abonnement nog één maal verlengd tot 16 juni, waarop je verbinding geschorst wordt.
Voor u is het dus het best dat je een fax of aangetekende brief stuurt (voor 16 mei) naar EDPnet met 16/06/2007 als afsluitdatum, en dan een bestelling plaatst bij dommel met die datum als aansluitdatum en dit 2-3 weken voor die datum.
-
- Plus Member
Aqua schreef:Normaal zou ge bij Edpnet maandelijks moeten kunnen opzeggen (na 1 jaar) met aangetekend schrijven. Als ik dan de brief opstuur op bvb. 1 mei, kan het abo dan stopgezet worden op 1 juni of moet ik nog 2-3 werkdagen rekenen voordat de brief aankomt?
Moet dit echt aangetekend gebeuren?
Ik zou dat wel echt SCHANDALIG vinden.
Klant worden kan gewoon via http zonder iets zelfs hoeven te tekenen.
Eruit stappen kost de klant meer moeite & geld (aangetekende zending)
Zo ver als ik mij kan herinneren heb ik nooit iets officieels getekend bij EDPNET.
doeternietoe schreef:Aqua schreef:Normaal zou ge bij Edpnet maandelijks moeten kunnen opzeggen (na 1 jaar) met aangetekend schrijven. Als ik dan de brief opstuur op bvb. 1 mei, kan het abo dan stopgezet worden op 1 juni of moet ik nog 2-3 werkdagen rekenen voordat de brief aankomt?
Zo ver als ik mij kan herinneren heb ik nooit iets officieels getekend bij EDPNET.
opzeggen kan ook per fax
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
doeternietoe schreef:Aqua schreef:Normaal zou ge bij Edpnet maandelijks moeten kunnen opzeggen (na 1 jaar) met aangetekend schrijven. Als ik dan de brief opstuur op bvb. 1 mei, kan het abo dan stopgezet worden op 1 juni of moet ik nog 2-3 werkdagen rekenen voordat de brief aankomt?
Zoals Radix al zij kan het ook via fax.
Dit is gewoon omdat je zo een bewijs hebt dat je opgezegd hebt, anders zijn er altijd wel klant die zeggen dat ze bijvoorbeeld al 2 maanden geleden opgezegd hebben om zo de laatste maanden niet te betalen. Ook heb je dan een bewijs dat je hen geschreven hebt indien zij zeggen dat ze de brief niet ontvangen hebben of als de brief gewoonniet aan kwam.
hmm, dat is idd wel een heel goeie tip. Dat scheelt al direct 6 €. Maar in de algemene voorwaarden staat wel dat het aangetekend moet, is het dan ook echt rechtsgeldig als je het via fax stuurt? Ik vindt het wel een beetje achterbaks dat ze deze mogelijkheid er niet bijzetten in hun algemene voorwaarden. Dat is de mensen op kosten jagen of doet mensen misschien 2 keer nadenken voor ze overschakelen.
Update : ik ben ondertussen voorlopig van gedacht veranderd. Ik ben er nog niet zeker van of ik ga overschakelen. Dommel is voor mij persoonlijk beter, maar met overschakelen komen toch ook weer wat kosten kijken (activatiekosten) en Dommel is iets duurder. Ik ben er voorlopig nog niet uit of het dit mij waard is. Maar er is niet echt veel nodig om mij over de streep te trekken (negatieve ontwikkeling EDPnet of positieve ontwikkeling Dommel). En ik wil eigenlijk nog wel even wachten om te zien wat EDPnet gaat brengen met ADSL2+.
Update : ik ben ondertussen voorlopig van gedacht veranderd. Ik ben er nog niet zeker van of ik ga overschakelen. Dommel is voor mij persoonlijk beter, maar met overschakelen komen toch ook weer wat kosten kijken (activatiekosten) en Dommel is iets duurder. Ik ben er voorlopig nog niet uit of het dit mij waard is. Maar er is niet echt veel nodig om mij over de streep te trekken (negatieve ontwikkeling EDPnet of positieve ontwikkeling Dommel). En ik wil eigenlijk nog wel even wachten om te zien wat EDPnet gaat brengen met ADSL2+.
-
- Plus Member
Aqua schreef:En ik wil eigenlijk nog wel even wachten om te zien wat EDPnet gaat brengen met ADSL2+.
Idem, edpnet & dommel zijn +- gelijkwaardig.
Ik wacht ook met een overstap ifv adsl2+ & limiet & prijs