vandaag heb ik 2 leuke citaten gehoord
Citaat Bart Somers: "We moeten net zoals Nederland, Duitsland en Spanje een minimale dienstverlening bieden voor treinen".
Citaat Laurette Onkelinx: " we moeten eens de beveiliging zoals in Frankrijk invoegen in onze gevangenissen".
Waarom vergelijkt vandaag dan geen 1 politicus over "we moeten de datalimieten van Belgacom en Telenet eens aanpassen zoals het nu is in het buitenland"?
politieke ergenis
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Treinen : Geld opbrengst + Stemmen uit tevredenheid + Kyoto normenyuan_lee86 schreef:vandaag heb ik 2 leuke citaten gehoord
Citaat Bart Somers: "We moeten net zoals Nederland, Duitsland en Spanje een minimale dienstverlening bieden voor treinen".
Citaat Laurette Onkelinx: " we moeten eens de beveiliging zoals in Frankrijk invoegen in onze gevangenissen".
Waarom vergelijkt vandaag dan geen 1 politicus over "we moeten de datalimieten van Belgacom en Telenet eens aanpassen zoals het nu is in het buitenland"?
Gevangenissen : Geld besparend (ontsnappingen zijn niet gratis) + Stemmen uit tevredenheid
Datalimiet : Brengt (veel) geld op aan de staat. (het "liberaal denken" heeft zo zijn grenzen)

Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
OTyuan_lee86 schreef:Citaat Laurette Onkelinx: " we moeten eens de beveiliging zoals in Frankrijk invoegen in onze gevangenissen".
Dat die dwaze treze het eindelijk es afstapt ! 't es het zoveelste debacle al sinds die er zit, ik vraag me echt af of 1. er vroeger minder coverage was of 2. ze echt zo stom is als ze eruit ziet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
De ergernis is begrijpelijk maar een andere vraag dat je je kan stellen is: waarom kijken landen als Duitsland, Spanje, Frankrijk, ... niet naar België als het om klantenservice gaat?yuan_lee86 schreef:vandaag heb ik 2 leuke citaten gehoord
Citaat Bart Somers: "We moeten net zoals Nederland, Duitsland en Spanje een minimale dienstverlening bieden voor treinen".
Citaat Laurette Onkelinx: " we moeten eens de beveiliging zoals in Frankrijk invoegen in onze gevangenissen".
Waarom vergelijkt vandaag dan geen 1 politicus over "we moeten de datalimieten van Belgacom en Telenet eens aanpassen zoals het nu is in het buitenland"?
Natuurlijk, een systeem waarbij je als het een lieve lust kan downloaden is handig maar een systeem waarbij je gewoon maar hoeft te bellen en ze komen je modem (ik zeg maar wat) binnen de 48 uren vervangen is ook relatief ongezien in het buitenland.
@ devilkin: klopt


-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bedoel je de TN klantenservice contacteren, binnen enkele ogenblikken een bevestigings mail ontvangen... en dan na 5 weken nog steeds geen deftig antwoord ?Kriep schreef:naar België als het om klantenservice gaat?
Men denkt hier dat men service geeft... maar wat mij betreft is die ver zoek.
-
- Plus Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
- Locatie: Zichem
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 2 keer
Ooit een mailtje naar TN gestuurd..., maar het is in de twilight zone terecht gekomen (en is daar nog steeds).
Dat is niet meteen een soort van dienstverlening waar de ons omringende landen een "lesje" van moeten nemen.
Desalnietemin het is best kostenbesparend voor TN en niet voor de klant want ik heb het tenslotte nog via de tel. moeten oplossen (zo kon BC er ook meteen iets aan verdienen).
Dat is niet meteen een soort van dienstverlening waar de ons omringende landen een "lesje" van moeten nemen.
Desalnietemin het is best kostenbesparend voor TN en niet voor de klant want ik heb het tenslotte nog via de tel. moeten oplossen (zo kon BC er ook meteen iets aan verdienen).
-
- Premium Member
- Berichten: 645
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37
geldt hetzelfde met Reynders.. Hoe zijn departement hem telkens weer in zijn hemd zet door gaten van een paar miljard (bfr) achter te houden tot aan de ministerraad...devilkin schreef:OTyuan_lee86 schreef:Citaat Laurette Onkelinx: " we moeten eens de beveiliging zoals in Frankrijk invoegen in onze gevangenissen".
Dat die dwaze treze het eindelijk es afstapt ! 't es het zoveelste debacle al sinds die er zit, ik vraag me echt af of 1. er vroeger minder coverage was of 2. ze echt zo stom is als ze eruit ziet.
ik vind die 'we zijn duurder omdat we meer klantenservice leveren' eigenlijk maar onzin.
Ten eerste zou het zo moeten zijn dat je geen contact hoeft op te nemen met je internetleverancier, en bij Belgacom Adsl heb ik het nog nooit moeten doen.
Ten tweede is er nog het Telenet verhaal, 7 jaar geleden ofzo was de service inderdaad super: je belde en kreeg begeleiding bij het installeren van je netwerk of wanneer er dingen defect waren. Nadien diende je opeens uren en uren te wachten aan de telefoon: op een dag ging internet niet meer omdat de aansluiting aan de gevel niet goed gedaan was en de boel was beginnen roesten. Ik heb bij een tweede poging 3h45 moeten wachten vooraleer ik iemand aan de lijn kreeg!!! Nadien is men begonnen met het gratis 0800 nummer waar mensen gewoon een vragenlijst aflezen, en je werd steeds verwezen naar het betalend 0900 nummer.
Dus vroeger kregen we en een kwalitatief en kwantitatief product, nu enkel nog kwalitatief aan 1€/minuut. Mij lijkt het meer vreemd de meerprijs van min 10€/maand voor een kwantitatief minder product te rechtvaardigen met een service die achter een betalend nummer zit. En hoewel je soms deze kosten kunt terugvorderen blijft het feit dat deze service vroeger volledig gratis was.
En al die dingen zoals Norton etc mogen dan wel voor sommigen handig zijn, er zijn genoeg alternatieven die en gratis zijn en even goed.
Ten eerste zou het zo moeten zijn dat je geen contact hoeft op te nemen met je internetleverancier, en bij Belgacom Adsl heb ik het nog nooit moeten doen.
Ten tweede is er nog het Telenet verhaal, 7 jaar geleden ofzo was de service inderdaad super: je belde en kreeg begeleiding bij het installeren van je netwerk of wanneer er dingen defect waren. Nadien diende je opeens uren en uren te wachten aan de telefoon: op een dag ging internet niet meer omdat de aansluiting aan de gevel niet goed gedaan was en de boel was beginnen roesten. Ik heb bij een tweede poging 3h45 moeten wachten vooraleer ik iemand aan de lijn kreeg!!! Nadien is men begonnen met het gratis 0800 nummer waar mensen gewoon een vragenlijst aflezen, en je werd steeds verwezen naar het betalend 0900 nummer.
Dus vroeger kregen we en een kwalitatief en kwantitatief product, nu enkel nog kwalitatief aan 1€/minuut. Mij lijkt het meer vreemd de meerprijs van min 10€/maand voor een kwantitatief minder product te rechtvaardigen met een service die achter een betalend nummer zit. En hoewel je soms deze kosten kunt terugvorderen blijft het feit dat deze service vroeger volledig gratis was.
En al die dingen zoals Norton etc mogen dan wel voor sommigen handig zijn, er zijn genoeg alternatieven die en gratis zijn en even goed.
Ik hoor wilde dingen van Telenet, dat is mij ondertussen duidelijk. Dat er niet echt grote fans tussen zitten, dat is mij ook al duidelijk geworden. Straks krijg ik de indruk dat ik de enige tevreden mens ben daar 
Ik heb al een kleine zeven jaar geen klagen van Telenet. Als ik trouwens iets zou nodig hebben dan heb ik daar wel mijn contactpersoon, ik bel niet via die 015- of 0800 ('s te gek, dat weet ik ook). Een kerel die mij ooit iets wou verkopen heeft mij zijn e-mailadres gegeven, als ik een vraag heb dan is dat altijd meteen opgelost...

Ik heb al een kleine zeven jaar geen klagen van Telenet. Als ik trouwens iets zou nodig hebben dan heb ik daar wel mijn contactpersoon, ik bel niet via die 015- of 0800 ('s te gek, dat weet ik ook). Een kerel die mij ooit iets wou verkopen heeft mij zijn e-mailadres gegeven, als ik een vraag heb dan is dat altijd meteen opgelost...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Al eens naar SFR in Frankrijk gebeld? Of KPN bvb in Nederland? Geloof me, hoe zij hun clienteel aanpakken is nog steeds iets waar geen enkel Belgisch bedrijf aan kan tippen...De ergernis is begrijpelijk maar een andere vraag dat je je kan stellen is: waarom kijken landen als Duitsland, Spanje, Frankrijk, ... niet naar België als het om klantenservice gaat?
En wat betreft de datalimieten... Die mogen zeker wel eens aangepast worden. Maar van de overheid uit zou ik eerder verwachten dat ze de interconnectiekosten deftig reglementeren, of de publieke diensten zoals bvb BNIX goedkoper maken. Ik Denk dat dit wel ook zijn invloed zal hebben op datalimieten... Op zich verdient de overheid echt niets aan die datalimieten. Ik snap echt niet waar dit gehaald wordt...
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik zal het effe vertalen
: elke € winst die Belgacom extra maakt draagt bij tot een hoger dividend voor de staat.
Het is echter wel nogal populistisch zoals het enkele posts hierboven wordt voorgesteld want ik denk niet dat de volumepacks die moeten gekocht worden door de consument de grootste winstpost uitmaken op de balans van Belgacom... Dat zijn vandaag nog altijd alle vaste lijnen die al lang afgeschreven zijn.
En nu is het wachten op een reactie van de Userbase hofnar over ADSL2+ in verband hiermee.

Het is echter wel nogal populistisch zoals het enkele posts hierboven wordt voorgesteld want ik denk niet dat de volumepacks die moeten gekocht worden door de consument de grootste winstpost uitmaken op de balans van Belgacom... Dat zijn vandaag nog altijd alle vaste lijnen die al lang afgeschreven zijn.
En nu is het wachten op een reactie van de Userbase hofnar over ADSL2+ in verband hiermee.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Neen, maar je gaf aan dat dat de achterliggende gedachte was. Dus verduidelijk ik even dat Belgacom niet instaat voor alle limieten bij derden, die overigens niet allemaal iets opbrengen voor de overheid. En dit terzijde... Dat is echt te verwaarlozen denk ik die volume packs. De grote hoeveelheid mensen is verre van grootgebruiker.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Btw, dat is niet naar u gericht eh :) Begrijp me niet verkeerd... Als ik het zo nalees wat ik schreef komt het nogal aanvallend over in feite...
Ik betwijfel echter dat ADSL2+ ooit echt gebruikt gaat worden in België door anderen.
Ik betwijfel echter dat ADSL2+ ooit echt gebruikt gaat worden in België door anderen.
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Jamaar dat is omdat Belgacom de grote boze wolf is die weigert te innoverenGoendi schreef:Ik betwijfel echter dat ADSL2+ ooit echt gebruikt gaat worden in België door anderen.

Enfin die ADSL2+, als we ooit heil moeten verwachten van het BIPT om Belgacom verder te verplichten dat vrij te geven dan zijn we zoet.
Ik denk dat het al lang duidelijk is dat het de staat van de markt hier is die er voor zorgt dat Telenet & Belgacom een perfect duopolie hebben, niet bewegen omdat er geen concurrentie is en de rest laat grabbelen voor de kruimels.
Dat denk ik ook, jammer genoeg, de enige innovaties die op de Belgische markt kans hebben om door te breken tot in de voorzienbare toekomst zijn die dat BGC en Telenet doorvoeren.Goendi schreef:Btw, dat is niet naar u gericht ehBegrijp me niet verkeerd... Als ik het zo nalees wat ik schreef komt het nogal aanvallend over in feite...
Ik betwijfel echter dat ADSL2+ ooit echt gebruikt gaat worden in België door anderen.
Een ontdubbeling van beide bedrijven zou misschien een oplossing kunnen zijn: hun infrastructuur in een apart bedrijf onderbrengen.
In de UK heeft BT dat trouwens zelf gedaan, hun infrastructuur in een dochterbedrijf ondergebracht, de kost voor gelijk welke ISP om daar een lijn bij te huren is 6 keer minder dan hier.
-
- Plus Member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:46
Dat geldt voor zoveel dingen, en ook voor de politiekers. Wat werkt voor een land, werkt niet per sé voor een ander land. Als die oplossingen werken, dan kunnen ze het doorvoeren (als het een oplossing is voor een daadwerkelijk probleem).Ofloo schreef:Dat ze eens wat minder naar de buren kijken en wat meer naar de noden van hun eigen volk.
Voor zover de datalimieten gaat, da's een kwestie van infrastructuur, en die is in handen van BGC. De overheid heeft daar niet bijster veel over te zeggen. Dat is ten minste tot zover ik weet. Ik ken de volledige relatie tussen BGC en de overheid niet.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De overheid is hoofdaandeelhouderPoedelbrein schreef:Ik ken de volledige relatie tussen BGC en de overheid niet.

-
- Plus Member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:46
Oeps, dan hebben ze er genoeg over te zeggen 

- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Volgens mij is de Belgische staat nog steeds hoofd aandeelhouder of laat ik met toch altijd wijsmaken, volgens mij zijn die dan ook voorzitter het bedrijf. Het kan toch niet zijn dat een partij met het grootste aandeel of bezit van dat bedrijf er niks over te zeggen heeft !?Poedelbrein schreef:Dat geldt voor zoveel dingen, en ook voor de politiekers. Wat werkt voor een land, werkt niet per sé voor een ander land. Als die oplossingen werken, dan kunnen ze het doorvoeren (als het een oplossing is voor een daadwerkelijk probleem).Ofloo schreef:Dat ze eens wat minder naar de buren kijken en wat meer naar de noden van hun eigen volk.
Voor zover de datalimieten gaat, da's een kwestie van infrastructuur, en die is in handen van BGC. De overheid heeft daar niet bijster veel over te zeggen. Dat is ten minste tot zover ik weet. Ik ken de volledige relatie tussen BGC en de overheid niet.