Afstand tot centrale

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
xaryC
Starter
Starter

Beste allemaal,

Ik en mijn vriendin zijn al enkele maanden op zoek naar ons eigen stekje.
Nu zijn we gisteren naar een huis gaan kijken die ons erg aanstaat, maar ik had eigenlijk graag eens de afstand geweten van dat huis naar de edpnet (scarlet?) centrale.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik heb al de gegevens ingevuld op de edpnet website maar ik vind nergens de afstand terug, zoals dat vroeger wel kon.

Alvast bedankt voor de hulp :-)
Xi
Pro Member
Pro Member

eventjes langs u lokale belgacom winkel lopen
of bellen naar belgacom, die kunnen u dat vertellen
edpnet mag het niet langer gratis doen.

bij belgacom krijg je te horen of je in een groene zone zit al dan niet.

wat je ook kan proberen is de belgacom tv test tool gebruiken
http://www.belgacom.be/bwt/control/en/j ... vision=RES

nu daar moet ik wel een *etje bij zetten.
het zou kunnen dat ze u dan adsl snelheden met een vdsl verbinding willen geven.

maar ga er maar gewoon van uit dat je als je belgacom tv kan krijgen je wel safe zit.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

xaryC schreef:Beste allemaal,

Nu zijn we gisteren naar een huis gaan kijken die ons erg aanstaat, maar ik had eigenlijk graag eens de afstand geweten van dat huis naar de edpnet (scarlet?) centrale.
Ik heb al de gegevens ingevuld op de edpnet website maar ik vind nergens de afstand terug, zoals dat vroeger wel kon.

ja idd vroeger kon je dat nazien op een ander adres waar je nog niet woonde, heb ik toen een 8tal maand geleden ook gedaan toen ik interesse had voor een huis waar ik hier nu woon.
zoals Xi zegt zal het ook niet lukken, want het is een ander adres waar je nog niet woont en daar kun je geen afstand van checken ... alleen pas als een er actieve telefoonlijn is kunnen ze een lijntest doen en dan kunnen ze de afstand vaststellen
PS: het huis waar je bent gaan kijken is er daar een actieve lijn? weet je hun tel nr? dan pas kun je mss bellen naar belgacom en ipv je eigen nr in te toetsen, toets je het nr in van dat huis, dan kunnen ze pas de afstand checken) -> op 0800 22312
Laatst gewijzigd door Patje 08 apr 2007, 12:14, in totaal 2 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

patje schreef:
xaryC schreef:Beste allemaal,

ja idd vroeger kon je dat nazien op een ander adres waar je nog niet woonde, heb ik toen een 8tal maand geleden ook gedaan toen ik interesse had voor een huis waar ik hier nu woon. (2,2km) :)
zoals Xi zegt zal het ook niet lukken, want het is een ander adres waar je nog niet woont en daar kun je geen afstand van checken ... alleen pas als een er actieve telefoonlijn is kunnen ze een lijntest doen en dan kunnen ze de afstand vaststellen
Je zou het nummer van de buren kunnen proberen. Er zal wel iemand in die straat zijn met een actieve telefoonlijn.
xaryC
Starter
Starter

Maar is het niet zo dat EDPnet de centrales gebruikt van scarlet en niet van Belgacom zelf?

Ik weet idd hun telefoonnummer dus er is een active lijn aanwezig.

De BGC tv tool zegt mij dat BGCTV niet beschikbaar is voor die lijn, maar dat was mijn huidige lijn enkele maanden geleden ook niet, en nu wel... Dus ik denk dat we ons daar niet te veel moeten op richten.

Ik hoop alleen maar dat daar een deftige adsl lijn mogelijk is. Ik heb momenteel een 4Mbits lijn omdat ik 400m te ver van de centrale zit van edpnet om een 6MBits te halen...

Oja, aan allen een vrolijk pasen 8)
verbert_p
Member
Member

als je even het adres en/of de telefonnnummer van de huidige lijn geeft kan ik het wel even voor je nakijken :)
xaryC
Starter
Starter

verbert_p schreef:als je even het adres en/of de telefonnnummer van de huidige lijn geeft kan ik het wel even voor je nakijken :)
Ik stuur je even een pm met de gegevens :-)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

xaryC schreef:Maar is het niet zo dat EDPnet de centrales gebruikt van scarlet en niet van Belgacom zelf?

Ik weet idd hun telefoonnummer dus er is een active lijn aanwezig.
Nee, ze gebruiken allemaal Belgacom centrales, maar Scarlet (en EDPnet die het scarlet netwerk gebruikt) hebben niet in elke telefooncentrale een DSLAM zitten, dus het kan zijn dat je met een BGC account op een dichtere centrale zit dan bij een Scarlet centrale. Volgens wat ik hier al een paar gelezen heb moeten ze je soms nog verder steken als je bij Scarlet die formule van DSL+telefonie neemt.

Jammer genoeg is dit allemaal een beetje op de lotto spelen he, luck of the draw, want ge kunt nergens zelf kijken waar de centrales zitten, en wie waar een DSLAM heeft en zeker akl niet hoeveel capaciteit die heeft . . .blahhhhh
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Draco888 schreef: Nee, ze gebruiken allemaal Belgacom centrales, maar Scarlet (en EDPnet die het scarlet netwerk gebruikt) hebben niet in elke telefooncentrale een DSLAM zitten, dus het kan zijn dat je met een BGC account op een dichtere centrale zit dan bij een Scarlet centrale. Volgens wat ik hier al een paar gelezen heb moeten ze je soms nog verder steken als je bij Scarlet die formule van DSL+telefonie neemt.

Jammer genoeg is dit allemaal een beetje op de lotto spelen he, luck of the draw, want ge kunt nergens zelf kijken waar de centrales zitten, en wie waar een DSLAM heeft en zeker akl niet hoeveel capaciteit die heeft . . .blahhhhh
Bullshit dus. Scarlet heeft inderdaad niet in iedere centrale een eigen DSLAM staan, maar in dat geval worden er poorten op de DSLAM van Belgacom gehuurd. Je blijft altijd op dezelfde centrale aangesloten.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

lithion schreef:
Draco888 schreef: Nee, ze gebruiken allemaal Belgacom centrales, maar Scarlet (en EDPnet die het scarlet netwerk gebruikt) hebben niet in elke telefooncentrale een DSLAM zitten, dus het kan zijn dat je met een BGC account op een dichtere centrale zit dan bij een Scarlet centrale. Volgens wat ik hier al een paar gelezen heb moeten ze je soms nog verder steken als je bij Scarlet die formule van DSL+telefonie neemt.

Bullshit dus. Scarlet heeft inderdaad niet in iedere centrale een eigen DSLAM staan, maar in dat geval worden er poorten op de DSLAM van Belgacom gehuurd. Je blijft altijd op dezelfde centrale aangesloten.
Toch niet, ik heb al voorbeelden uit de praktijk waarbij Belgacom een dichtere centrale kon aanbieden dan EDPnet/Scarlet. Ik moet even nakijken in mijn mails wat daarvoor de reden was, maar het kwam erop neer dat Scarlet geen toegang had tot die dslam. 100% dekking is nog steeds een relatief begrip in Belgie.

En onze monopolist heeft nog een nieuwe methode gevonden om alternatieve providers te saboteren: ze hebben van de afstandstest een betalende service gemaakt...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Siglo,

Scarlet kan in elke LEX/LDC van Belgacom gebruik maken de Belgacom DSLAM's.
Als je een voorbeeld hebt waar dit niet zo is, mag je me dit best eens tonen.

Wat wel mogelijk is, is dat Scarlet geen VP heeft op een bepaalde LDC. Het is dan ook niet winstgevend om een VP te huren als je maar 1 klant op die LDC kan aansluiten. Als er meerdere klanten kunnen aangesloten worden, zal men wel voor een VP zorgen.
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Ik had het hier laatst ook over met men pa, en die zei dat er inderdaad geen verscihil is.
Siglo
Premium Member
Premium Member

Mr.T schreef:Siglo,

Scarlet kan in elke LEX/LDC van Belgacom gebruik maken de Belgacom DSLAM's.
Als je een voorbeeld hebt waar dit niet zo is, mag je me dit best eens tonen.

Wat wel mogelijk is, is dat Scarlet geen VP heeft op een bepaalde LDC. Het is dan ook niet winstgevend om een VP te huren als je maar 1 klant op die LDC kan aansluiten. Als er meerdere klanten kunnen aangesloten worden, zal men wel voor een VP zorgen.
Klopt, als ik het mij goed herinner was er geen VP, maar daarvoor moet ik de mail van mijn vorige werkgever erbij halen. Dus het is blijkbaar een kwestie van niet willen... Als ik even tijd heb zoek ik de locaties nog eens op.
lithion
Elite Poster
Elite Poster

Siglo,

Moraal van het verhaal: Je blijft dus altijd op dezelfde centrale aangesloten of je nu Belgacom ADSL of EDPNET/Scarlet hebt
Siglo
Premium Member
Premium Member

lithion schreef:Siglo,

Moraal van het verhaal: Je blijft dus altijd op dezelfde centrale aangesloten of je nu Belgacom ADSL of EDPNET/Scarlet hebt
Neen, want in dit geval kon ik enkel bij Belgacom van die centrale gebruik maken (verkorte afstand voor adsl over isdn), Scarlet wilde mij op een centrale zetten die te veraf zat.

En mijn tweede verhaal liep net hetzelfde: Scarlet bood enkel een centrale aan die dubbel zo ver was als die van Skynet.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

ik wacht op je voorbeelden ;-)
lithion
Elite Poster
Elite Poster

Me 2 :-D
Plaats reactie