BelgacomT(e)V(ree) ?
Ik volg het forum van userbase al een tijdje. Passief weliswaar. Er werd mijn inszien nogal onterecht kritiek geleverd op belgacom, mijn ervaringen waren meestal positief.
Tot sinds kort.
En dit moet mij toch van het hart.
Ik gebruik al een tijdje belgacom tv vooral voor het voetbal. In de praktijk betekent dit dat ik een uurtje op voorhand moest beginnen te prutsen om toch maar iets van het voetbal te zien. De technische dienst bracht geen soelaas.
Plots begaf de decoder het helemaal. (en dan valt plots je frank, vermoedelijk heeft ie nooit degelijk gemarcheert.) Dus de volgende morgen naar belgacom om een nieuwe decoder.
In de winkel wilde men mij echter geen geven. Volgens de vriendelijke heer/dame moest ik hem terug meenemen. Thuis naar de storingen bellen en zij zouden eerst uitmeten en opdracht geven om een nieuwe decoder te halen.
Nu was ik niet van plan om dit kapot toestel mee terug naar huis te nemen. Dit was eenvoudig ter plaatste te contoleren maar die dame/kerel daar was er blijkbaar te lui voor. kort gezegd: Ze wilde daar geen nieuwe decorder geven en ik was niet van plan om terug naar huis te gaan met een decoder die stuk is.
Ik kan er met mijn gezond verstand echt niet bij dat ze u terugsturen met kapot materiaal. Ik hou er ook niet van de ze me behandelen als een achterlijke ezel (en de "wij_zullen_wel_zelf_bepalen_of_ie_kapot_is_en_doe_maar_wat_ik_zeg_of_je_krijgt_geen_nieuwe"-mentaliteit). Ik heb dan maar het hele boeltje opgezegd en de decorder meteen ter plaatse gelaten. Gelukkig was de try & buy periode nog niet afgelopen.
In het achterhoofd houdend dat ik echt op mijn knieen heb moeten smeken om belgacomtv te mogen krijgen. Vraag ik toch wel af wie die 100000 andere zijn ?
Ik heb er wel een modem aan overgehouden, maar ik had toch liever ook elk weekend naar de voetbal gekeken. Maar zoveel moeite doen om klant te mogen zijn ! Nee, dat is er voor mij teveel aan.
Tot sinds kort.
En dit moet mij toch van het hart.
Ik gebruik al een tijdje belgacom tv vooral voor het voetbal. In de praktijk betekent dit dat ik een uurtje op voorhand moest beginnen te prutsen om toch maar iets van het voetbal te zien. De technische dienst bracht geen soelaas.
Plots begaf de decoder het helemaal. (en dan valt plots je frank, vermoedelijk heeft ie nooit degelijk gemarcheert.) Dus de volgende morgen naar belgacom om een nieuwe decoder.
In de winkel wilde men mij echter geen geven. Volgens de vriendelijke heer/dame moest ik hem terug meenemen. Thuis naar de storingen bellen en zij zouden eerst uitmeten en opdracht geven om een nieuwe decoder te halen.
Nu was ik niet van plan om dit kapot toestel mee terug naar huis te nemen. Dit was eenvoudig ter plaatste te contoleren maar die dame/kerel daar was er blijkbaar te lui voor. kort gezegd: Ze wilde daar geen nieuwe decorder geven en ik was niet van plan om terug naar huis te gaan met een decoder die stuk is.
Ik kan er met mijn gezond verstand echt niet bij dat ze u terugsturen met kapot materiaal. Ik hou er ook niet van de ze me behandelen als een achterlijke ezel (en de "wij_zullen_wel_zelf_bepalen_of_ie_kapot_is_en_doe_maar_wat_ik_zeg_of_je_krijgt_geen_nieuwe"-mentaliteit). Ik heb dan maar het hele boeltje opgezegd en de decorder meteen ter plaatse gelaten. Gelukkig was de try & buy periode nog niet afgelopen.
In het achterhoofd houdend dat ik echt op mijn knieen heb moeten smeken om belgacomtv te mogen krijgen. Vraag ik toch wel af wie die 100000 andere zijn ?
Ik heb er wel een modem aan overgehouden, maar ik had toch liever ook elk weekend naar de voetbal gekeken. Maar zoveel moeite doen om klant te mogen zijn ! Nee, dat is er voor mij teveel aan.
Laatst gewijzigd door niiwii 21 jan 2007, 19:52, in totaal 1 gewijzigd.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaad, sommige grote bedrijven hebben echt geen duidelijke huisregels voor de werknemers in de shops. Dan krijg je van die dwaze luie mensen die denken dat ze het goed menen/doen. Kommaan de storingendienst. Wat voor antwoord is dit nu? Dan zou je waarschijnlijk 2 weken zonder TV zitten.
Nogmaals een bewijs dat sommige mensen echt geen inzicht hebben op de manier waarop zij behandeld zouden kunnen worden. Van klantenvriendelijkheid gesproken?
Nogmaals een bewijs dat sommige mensen echt geen inzicht hebben op de manier waarop zij behandeld zouden kunnen worden. Van klantenvriendelijkheid gesproken?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Begrijp dat het ergerlijk is als je zeker ervan bent dat de decoder wel degelijk defect is.
Maar begrijp belgacom ook wel ergens dat men eerst bepaalde zaken via de storingsdienst wilt nakijken.
Misschien had men helemaal niet moeilijk gedaan en je onmiddellijk iets gegeven waarmee je hem kon gaan omruilen in een Belgacom winkel.
Bij Belgacom vind ik het een voordeel dat je (ok dan wel met toestemming van storingsdienst) het kunt omruilen in winkel want lees dat bvb bij Telenet ze een nieuwe met taxipost ofzo opsturen en denk dat je dan langer moogt wachten.
Maar begrijp belgacom ook wel ergens dat men eerst bepaalde zaken via de storingsdienst wilt nakijken.
Misschien had men helemaal niet moeilijk gedaan en je onmiddellijk iets gegeven waarmee je hem kon gaan omruilen in een Belgacom winkel.
Bij Belgacom vind ik het een voordeel dat je (ok dan wel met toestemming van storingsdienst) het kunt omruilen in winkel want lees dat bvb bij Telenet ze een nieuwe met taxipost ofzo opsturen en denk dat je dan langer moogt wachten.
Eigen ervaring hier
Had problemen met decoder en gebeld naar gratis storingsnummer
Die hebben alles uitgetest op een paar min
Ze hadden hun twijfels maar toch gaven ze mijn een storingsnummer
Met da nummer plus de decoder naar een Belgacomwinkel en daar heeft men mij gewoon een nieuwe bezorgt
Kreeg zelfs laatste nieuw model op da moment
Als men de regels volgt en eerst storingen opbelt dan loopt da wel flotjes hoor
Weet echt nie waarom niiwii hier zit te janken op userbase, volg eerst eens de algemene werkwijze zeker wat Belgacom betreft bij storingen en da s eerst contact opnemen met hun GRATIS storingsnummer en die vertellen u dan wel hoe het verder moet
Had problemen met decoder en gebeld naar gratis storingsnummer
Die hebben alles uitgetest op een paar min
Ze hadden hun twijfels maar toch gaven ze mijn een storingsnummer
Met da nummer plus de decoder naar een Belgacomwinkel en daar heeft men mij gewoon een nieuwe bezorgt
Kreeg zelfs laatste nieuw model op da moment
Als men de regels volgt en eerst storingen opbelt dan loopt da wel flotjes hoor
Weet echt nie waarom niiwii hier zit te janken op userbase, volg eerst eens de algemene werkwijze zeker wat Belgacom betreft bij storingen en da s eerst contact opnemen met hun GRATIS storingsnummer en die vertellen u dan wel hoe het verder moet
De clou vind ik wel dat de box en/of aansluiting nooit of maar half gewerkt heeft. (als ik dat zo lees).
Proficiat, verplicht ADSl verkopen aan de klanten en hen een product opzadelen waarvan jullie niet eens de moeite doen om te kijken of het goed werkt.
Moet je daarvoor zoveel betalen bij jullie Belgacom? en jullie zijn al zo duur zo'n 25 % duurder dan de rest.
Vraag me echt af hoeveel van die 100.000 klanten effectieve en betalende klanten zijn? hoe dan ook niet echt vet voor een klantenbestand die heel België bestrijkt.
Proficiat, verplicht ADSl verkopen aan de klanten en hen een product opzadelen waarvan jullie niet eens de moeite doen om te kijken of het goed werkt.
Moet je daarvoor zoveel betalen bij jullie Belgacom? en jullie zijn al zo duur zo'n 25 % duurder dan de rest.
Vraag me echt af hoeveel van die 100.000 klanten effectieve en betalende klanten zijn? hoe dan ook niet echt vet voor een klantenbestand die heel België bestrijkt.
Zambo da s nu eens zever wat je hier schrijft
De technieker die BelgacomTV installeert controleert eerst of alles degelijk werkt voor die vertrekt want je moet aftekenen dat alle testen zijn uitgevoerd
Een decoder kan altijd defect geraken en die vervangen ze gewoon hoor zonder probleem zelf ondervonden
De technieker die BelgacomTV installeert controleert eerst of alles degelijk werkt voor die vertrekt want je moet aftekenen dat alle testen zijn uitgevoerd
Een decoder kan altijd defect geraken en die vervangen ze gewoon hoor zonder probleem zelf ondervonden
-
- Elite Poster
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
- Locatie: Gent
- Bedankt: 5 keer
StB schreef:Bij Belgacom vind ik het een voordeel dat je (ok dan wel met toestemming van storingsdienst) het kunt omruilen in winkel want lees dat bvb bij Telenet ze een nieuwe met taxipost ofzo opsturen en denk dat je dan langer moogt wachten.
Als er een klant bij ons een Digibox binnen brengt die defect is, wordt deze meestal binnen de 2 werkdagen vervangen door Telenet.
Zambo is weer daar met zijn waardevolle bijdrage.
Denk dat je zowel bij Belgacom als Telenet een mogelijkheid hebt om bij problemen een technicus te laten langskomen voor nazicht.
Waar de discussie dacht ik over gaat:
Moet men een decoder in een voorkooppunt onmiddellijk omruilen zonder vooraf bepaalde zaken door de storingsdienst te laten nakijken ?!
Kan inderdaad best zijn. Dus geef ik de verkoper in de Belgacom winkel gelijk dat deze niet zomaar een decoder vervangt zonder vooraf een nazicht van de lijn door de storingsdienst.
Uit Lion zijn verhaal blijkt dat men bij twijfel blijkbaar niet moeilijk doet voor een omruiling in een Belgacom winkel mits een storingsnummer verkregen te hebben.
Ik weet niet op welke planeet jij juist woont maar hier in België waar ik woon beslis ik als consument bij welke aanbieder ik mijn producten neem. Heb me nog nooit gedwongen of bedreigd gevoeld.
Inderdaad, bij problemen moet je meestal zelf bellen om je problemen te melden.
Houden zo want kan me moeilijk inbeelden dat ik elke avond opgebeld zou worden om te zien of alles nog goed werkt.
Zambo gaat Belgacom vergelijken met .............. "de rest"
Je moet je niet afvragen hoe betrouwbaar deze vergelijking zal zijn
Nog iemand die zich dit echt afvraagd ?!
Denk dat je zowel bij Belgacom als Telenet een mogelijkheid hebt om bij problemen een technicus te laten langskomen voor nazicht.
Waar de discussie dacht ik over gaat:
Moet men een decoder in een voorkooppunt onmiddellijk omruilen zonder vooraf bepaalde zaken door de storingsdienst te laten nakijken ?!
De clou vind ik wel dat de box en/of aansluiting nooit of maar half gewerkt heeft. (als ik dat zo lees).
Kan inderdaad best zijn. Dus geef ik de verkoper in de Belgacom winkel gelijk dat deze niet zomaar een decoder vervangt zonder vooraf een nazicht van de lijn door de storingsdienst.
Uit Lion zijn verhaal blijkt dat men bij twijfel blijkbaar niet moeilijk doet voor een omruiling in een Belgacom winkel mits een storingsnummer verkregen te hebben.
Proficiat, verplicht ADSl verkopen aan de klanten en hen een product opzadelen
Ik weet niet op welke planeet jij juist woont maar hier in België waar ik woon beslis ik als consument bij welke aanbieder ik mijn producten neem. Heb me nog nooit gedwongen of bedreigd gevoeld.
waarvan jullie niet eens de moeite doen om te kijken of het goed werkt.
Inderdaad, bij problemen moet je meestal zelf bellen om je problemen te melden.
Houden zo want kan me moeilijk inbeelden dat ik elke avond opgebeld zou worden om te zien of alles nog goed werkt.
Moet je daarvoor zoveel betalen bij jullie Belgacom? en jullie zijn al zo duur zo'n 25 % duurder dan de rest.
Zambo gaat Belgacom vergelijken met .............. "de rest"
Je moet je niet afvragen hoe betrouwbaar deze vergelijking zal zijn
Vraag me echt af hoeveel van die 100.000 klanten effectieve en betalende klanten zijn? hoe dan ook niet echt vet voor een klantenbestand die heel België bestrijkt.
Nog iemand die zich dit echt afvraagd ?!
Quote:
Vraag me echt af hoeveel van die 100.000 klanten effectieve en betalende klanten zijn? hoe dan ook niet echt vet voor een klantenbestand die heel België bestrijkt.
Nog iemand die zich dit echt afvraagd ?!
Ikke!
off topic; vraag ik me echt af hoeveel blijvende en betalende klanten ze effectief hebben. Die statistieken met zoveel users dat is makkelijk genoeg gemanipuleerd. Hoe lang houden ze de promo al gaande?
En als je belt, eventueel voor op te zeggen omdat je problemen hebt of dat je niet tevreden bent dan krijg je er nog promo's bovenop zoals 9 maanden je decoder gratis.
Ik heb er zelf voor gewerkt dus ik weet wel wat het inhoud en wat men kan doen.
On topic:
Elk bedrijf heeft zijn protocols en die kun je als vriendelijke verkoper niet zomaar veranderen of ombuigen.
Dus deze klacht is onterecht. Wat wel zo is; is dat vele werknemers de bal vaak misslaan omdat elke dienst zijn eigen informatie krijgt en eigen procedures heeft waarvan de andere diensten dan weer geen weet hebben.
Interne communicatie is hier een héél groot probleem, maar da's een ander verhaal.
Lion schreef:Weet echt nie waarom niiwii hier zit te janken op userbase, volg eerst eens de algemene werkwijze zeker wat Belgacom betreft bij storingen en da s eerst contact opnemen met hun GRATIS storingsnummer en die vertellen u dan wel hoe het verder moet
Ik wilde enkel mijn ei kwiet. Want ik vond dat NIET normaal.
Want hoe moet ik nu in godsnaam weten dat er van mij verwacht wordt dat ik eerst een storingsnummer moet bellen als er helemaal geen storing is. Wel een kapot apparaat. En daarmee ga je terug naar de winkel.
Als jij dit normaal vindt, ik niet. Ik ga ervanuit -en ik denk terrecht - dat mijn mij in de winkel kan verder helpen.
Nu ik ga er zowizo van uit dat belgacom content is af te zijn van (die enkele) mensen die niet HUN manier van werken wil laten opdringen.
Wil hier op nog een reactie geven
De mensen in de Belgacom winkel zijn geen technici en hebben zeker geen tijd om testen op een toestel uit te voeren
In uw geval is dat zo moeilijk als BelgacomTv niet werkte even naar storingsnummer te bellen wat nog gratis is daarbij en die doen de testen of het de lijn , de modem of de decoder is die problemen geeft
Ben jij zo alwetende dat je zeker was dat het toestel defect was, dan ben je ofwel een heel slimme gast ofwel had je puur geluk
Zelfs een doorwinterde dataspecialist maakt in dit geval nog altijd gebruik van de helpdesk om zaken te laten testen en te vergelijken
IK zelf heb hen al een paar keer nodig gehad zowel bij mij thuis als bij vrienden en altijd ben ik vriendelijk door die helpdesk geholpen in tegenstelling tot de helpdesk van telenet waar ik andere zaken heb meegemaakt en zeker als ze ontdekken dat je zelf een netwerktechnieker bent
De mensen in de Belgacom winkel zijn geen technici en hebben zeker geen tijd om testen op een toestel uit te voeren
In uw geval is dat zo moeilijk als BelgacomTv niet werkte even naar storingsnummer te bellen wat nog gratis is daarbij en die doen de testen of het de lijn , de modem of de decoder is die problemen geeft
Ben jij zo alwetende dat je zeker was dat het toestel defect was, dan ben je ofwel een heel slimme gast ofwel had je puur geluk
Zelfs een doorwinterde dataspecialist maakt in dit geval nog altijd gebruik van de helpdesk om zaken te laten testen en te vergelijken
IK zelf heb hen al een paar keer nodig gehad zowel bij mij thuis als bij vrienden en altijd ben ik vriendelijk door die helpdesk geholpen in tegenstelling tot de helpdesk van telenet waar ik andere zaken heb meegemaakt en zeker als ze ontdekken dat je zelf een netwerktechnieker bent
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
Tja.... Ik zou zeggen wacht nog eventjes met die gebrekkige digitale rommel in België, binnen een jaar of 3 zal het wel lekker lopen.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- Mahimahi
- Elite Poster
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
- Locatie: Derde straatje op de rechterkant
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Tja.... Ik zou zeggen wacht nog eventjes met die gebrekkige digitale rommel in België, binnen een jaar of 3 zal het wel lekker lopen.
Wijs gesproken!
Ik heb nu sinds een klein jaar een S**-box en dat dingetje moet nog de eerste keer vastlopen.
So long, and thanks for all the fish
brooklyn schreef:Tja.... Ik zou zeggen wacht nog eventjes met die gebrekkige digitale rommel in België, binnen een jaar of 3 zal het wel lekker lopen.
Bwa, ik zit nu toch al een poosje bij TV Vlaanderen (digitale tv via satelliet) en dat werkt prima! Je hebt natuurlijk geen interactiviteit maar voor mij is dat toch niet belangrijk, ik wil ondergaan, niet meedoen
[MJ] schreef:brooklyn schreef:Tja.... Ik zou zeggen wacht nog eventjes met die gebrekkige digitale rommel in België, binnen een jaar of 3 zal het wel lekker lopen.
Bwa, ik zit nu toch al een poosje bij TV Vlaanderen (digitale tv via satelliet) en dat werkt prima! Je hebt natuurlijk geen interactiviteit maar voor mij is dat toch niet belangrijk, ik wil ondergaan, niet meedoen
goedkoop is het toch niet :s
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Ik heb ook steeds met mijn ADSL router/modem eerst via de storingsdienst moeten gaan (telefonisch) om dan pas in de Teleboetiek te kunnen vervangen worden.
Bij Belgacom is het redelijk simpel: zeg gewoon dat uw apparaat dood is, 9 kansen van de 10 geeft de helpdeskmedewerker jouw een ticketnummer, en met die ticketnummer ga je naar de BGC winkel. Daar vertrouwen ze het voor 100%, aangzien iemand van de storingen het heeft 'nagekeken'...
En ik heb er al wat ervaring mee, aangezien ik nu al aan mijn 5de (!) SNA6X00 zit op anderhalf jaar tijd.
Gelukkig werd hij steeds probleemloos ingeruild...
Bij Belgacom is het redelijk simpel: zeg gewoon dat uw apparaat dood is, 9 kansen van de 10 geeft de helpdeskmedewerker jouw een ticketnummer, en met die ticketnummer ga je naar de BGC winkel. Daar vertrouwen ze het voor 100%, aangzien iemand van de storingen het heeft 'nagekeken'...
En ik heb er al wat ervaring mee, aangezien ik nu al aan mijn 5de (!) SNA6X00 zit op anderhalf jaar tijd.
Gelukkig werd hij steeds probleemloos ingeruild...
Lion schreef: is dat zo moeilijk als BelgacomTv niet werkte even naar storingsnummer te bellen
Ik sta in de belgacom winkel, even denken ....
Lion schreef:Ben jij zo alwetende dat je zeker was dat het toestel defect was
Hij werkt of wij werkt niet. Moeilijk is dat toch niet. Maar aan de reacties te horen is dat zelfs voor die zogezegde specialisten al te moeilijk.
Ze willen je wel graag laten terugkomen !! Eerst een installatie pak afhalen. Dan nog eens terug want het belangrijkste was er niet bij nl de splitter. Dan nog eens speciaal moeten thuisblijven voor die technieker.
En dan nog eens op en af om een storingsnummer te bellen. Ik ben geen chinees.
killer schreef:feit blijft dat had je je decoder daar gelaten en een nieuwe meegenomen dat je decoder dan niet had gewerkt aangezien je kapotte geregistreerd was op je lijn. dus om problemen te vermijden wordt dit zo gedaan.
feit is dat belgacom zich niet houdt aan zijn eigen verplichtingen die ze zichzelf oplegt in de algemene voorwaarden.
... zal alles in het werk stellen om een defect toestel te vervangen ...
En ook als dit niet in de algemene voorwaarden zou staan, is dit iets wat men als klant verwacht.
En aan de reacties van sommigen te zien. Ik kan belgacom nog eens geen ongelijk geven.
En ook als dit niet in de algemene voorwaarden zou staan, is dit iets wat men als klant verwacht.
En aan de reacties van sommigen te zien. Ik kan belgacom nog eens geen ongelijk geven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
En ook als dit niet in de algemene voorwaarden zou staan, is dit iets wat men als klant verwacht.
Dit vind ik enorm naïef... Het is niet omdat de klant iets verwacht, dat een bedrijf daarom daarin tegemoet moet komen. Ik denk dat de klant dan de oorzaak bij zichzelf kan zoeken. Het is net daarom overigens dat er algemene voorwaarden bestaan. Als je die leest op voorhand, dan weet je wat je mag verwachten, en bespaar je je de ontgoocheling als je iets verwacht wat je helemaal niet kon verwachten. Jammer genoeg verwachten velen een hoop, zonder deze voorwaarden te lezen, tekenen ze blindelings in en zijn daarna kwaad terwijl ze zichzelf die problemen hadden kunnen besparen. Zeg nu zelf, moet een bedrijf wakker liggen in zo'n geval van dergelijke klanten? Algemene voorwaarden bestaan al zo lang, als klanten na al die jaren nog niet weten dat men deze best eerst leest vooraleer men ergens op intekent, dan heetd at brute pech en eigen schuld, ...
... zal alles in het werk stellen om een defect toestel te vervangen ...
Dit ging om een decoder niet? Wel, je moet eerst naar de storingen bellen omdat... ze daar je decoder technisch afmelden, en er enorm veel mensen zijn die 'vergeten' om de decoder uit standby te halen... Kleine dingen allemaal, maar het kost enorm veel om defecte decoders te repareren, zeker als ze onnodig naar de leveranciers gestuurd worden omdat ze helemaal niet defect zijn. En nee, in de winkel kunnen ze dat niet.
Nu dat weet jij als klant niet als je de algemene voorwaarden niet naleest... En het zal inderdaad niet leuk zijn om in de winkel te staan met die decoder en dan terug te moeten. Maar... ze vragen dat dus niet zonder reden of gewoon 'omdat het zo moet', maar effectief omdat het noodzakelijk is.
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb ook eens een Gratis technieker laten langskomen, omdat mijn lampje van mijn modem (aangekocht bij Beglacom!) eerst 5 tot 30 min rood was voor ik een verbinding kreeg,
die man stopte ZIJN modem in de splitter en zijn lampje brandt onmiddellijk groen zijn conclusie is "alles is in orde"
Ik zeg hem maar mijn modem werk niet, hij zegt maar bij mij werkt het dus alles ok! ?, dan is mijn modem kapot, alles is ok zegt hij, ik toon het nog eens, hij ziet dat het lampje rood is maar zegt nog steeds dat alles ok is, toen zei hij je moet maar eens die betaalde mannen laten langskomen.
k'heb een eindje later router aangeschaft wegens meerdere pc on the net, geen problemen meer gehad.
(mijn conclusie modem te licht, maar wat doe je eraan)
die man stopte ZIJN modem in de splitter en zijn lampje brandt onmiddellijk groen zijn conclusie is "alles is in orde"
Ik zeg hem maar mijn modem werk niet, hij zegt maar bij mij werkt het dus alles ok! ?, dan is mijn modem kapot, alles is ok zegt hij, ik toon het nog eens, hij ziet dat het lampje rood is maar zegt nog steeds dat alles ok is, toen zei hij je moet maar eens die betaalde mannen laten langskomen.
k'heb een eindje later router aangeschaft wegens meerdere pc on the net, geen problemen meer gehad.
(mijn conclusie modem te licht, maar wat doe je eraan)
Laatst gewijzigd door ReLoad 23 jan 2011, 20:46, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
En dit is die technieker zijn schuld? Of Belgacom? Belgacom levert je een xDSL abonnement, that's it. PC, modem, router is allemaal voor jou. Ik kan me al levendig inbeelden hoe onbeschoft je waarschijnlijk wel bent!
-
- Premium Member
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
- Locatie: Neerpelt
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
ReLoad schreef:Ik heb ook eens een GRAtis techniker laten langskomen, omdat mijn lampje van mijn modem eerst 5 tot 30 min rood was voor ik een verbinding kreeg,
die man stopte ZIJN modem in de splitter en zijn lampje brande onmiddelijk groen zijn conclusie is "alles is in orde"
Ik zeg hem maar mijn modem werk niet, hij zegt maar bij mij werkt het dus alles ok!!! ??????, dan is mijn modem kapot, alles is ok zegt hij, ik toon het nog eens, hij ziet dat het lampje rood is maar zegt nog steeds dat alles ok is, kwammen lichten zot, toen zijn je moet maar eens die betaalde mannen laten langskomen.
Khad hem bijna buiten geschopt,
k'heb eindje later router aangeschaft wegens meerdere pc on the net, geen probleemen meer gehad.
(mijn conclusie modem te licht, maarja wat doe je eraan)
Wow, je woorden kan ik bijna niet volgen. Was die gratis technieker van Belgacom?
Hoe kan jij bepalen of die gratis is?
Als de fout bij jou binnen zit moet je normaal de technieker betalen, ook al is de modem nog in garantie.
Dus zal een Belgacom-technieker nooit zeggen:"laat dan maar eens een technieker komen die niet gratis is".
Rare situatie die je daar beschrijft.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik steek m'n tv in, 'm werkt niet. Zie maar, lichtje blijft rood ipv dat ie groen wordt. Ik bel dus naar Electrabel en eis dat ze het oplossen! De technieker komt langs en steekt zijn eigen tv in, die werkt, dus alles is ok. Ik toon hem nog eens mijn tv die niet werkt en hij zegt nog steeds: alles is ok. Ik heb 'm bijna buiten gesjot. En mij nog geld durven vragen omdat hij voor niks is gekomen!
Ik heb nu een nieuwe, grotere tv gekocht waar we met meer mensen naar kunnen kijken en heb sindsdien geen problemen meer.
...
Ik heb nu een nieuwe, grotere tv gekocht waar we met meer mensen naar kunnen kijken en heb sindsdien geen problemen meer.
...
killer schreef:feit blijft dat had je je decoder daar gelaten en een nieuwe meegenomen dat je decoder dan niet had gewerkt aangezien je kapotte geregistreerd was op je lijn. dus om problemen te vermijden wordt dit zo gedaan.
Da's dikke zever. Uw decoder heeft niks met uw lijn te maken. Ik heb 2 decoders gekocht op ebay en die werkten allebei direct, zonder dat belgacom ooit kon weten vanwaar die kwamen (één komt zelfs uit duitsland), laat staan dat ze het serienummer wisten.
On topic: De situatie is een beetje belachelijk. Als er je als shopkeeper van een Belgacom TV winkel zoiets overkomt en je kan echt niet buiten die aangehaalde procedure dan stelt ge toch gewoon voor dat die klant van in de winkel belt, of ge belt zelf? Dat is de basis van klantvriendelijkheid, maar ik heb de indruk dat je dat in't algemeen niet veel meer ziet tegenwoordig (vanmorgen nog te maken gehad met de blaffende en uitsluitend franssprekende callcenter agents bij Sibelga)
Zelfs moest die decoder perfect werken, het kost niet veel om die te checken en ze zullen hoogstwaarschijnlijk een support contract hebben met de leverancier daarvan dus da's gewoon terugsturen.
Ik kan er echt niet van over dat ze daar zo moeilijk over doen.
Nuja, bij mij werkt alles perfect. Ik heb wel 2 maanden moeten wachten in't begin omdat ze zogezegd hadden ingepland om mijn ADSL te activeren maar dit was nooit gebeurd. En zelfs de derde keer dat ik belde (er werd mij weer beloofd dat het dossier aangemaakt was) was er niets gebeurd. Pas toen ik nog eens belde was het ineens enkele dagen erop al geactiveerd.
Ik heb alleen enkele kleine "problemen", eerder irritaties: de afstandsbediening werkt op de twee decoders (tegelijk)en mijn modem/router (philips wifi) geeft ineens geen DNS meer door. Uiterst tevreden dus van de gewone werking, een heel verschil met Coditel (waarvan de support bij hoog en laag beweerde dat er geen problemen waren terwijl mijn tv-signaal al enkele uren uitlag).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Da's dikke zever. Uw decoder heeft niks met uw lijn te maken. Ik heb 2 decoders gekocht op ebay en die werkten allebei direct, zonder dat belgacom ooit kon weten vanwaar die kwamen (één komt zelfs uit duitsland), laat staan dat ze het serienummer wisten.
Die decoders melden zich aan via een interne range op basis van mac adres, en kunnen zo netwerk connectiviteit krijgen waarlangs ze de verschillende streamings binnenhalen. Ga elders de wijsneus uithangen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Omdat je in jouw geval een netwerkconfiguratie op je router hebt staan die dat netwerk herkent. In dit geval gaat het over een decoder die ingeruild wordt. Niet iedereen weet hoe die configuratie uit te voeren, en er is een beperking op het aantal simultaan aangemelde apparaten op de lijnconfiguratie. Een decoder meldt zich dus aan op dit netwerk, jij geeft jou interface gewoon een lokaal IP en je bent vertrokken. Dat zijn twee verschillende zaken: in het ene geval is het een vorm van dhcp, in het tweede geval gaat het eerder om statische routing. In het eerste geval moet de bestaande toekenning eerst afgemeld worden, in het tweede geval niet.
Voor een gewone klant is er nog de nuance dat hij /zij een apparaat aanwend dat zich niet auto afmeldt als het defect gaat. Een ander apparaat kan dus niet opstarten zolang het vorige is aangemeld.
Voor een gewone klant is er nog de nuance dat hij /zij een apparaat aanwend dat zich niet auto afmeldt als het defect gaat. Een ander apparaat kan dus niet opstarten zolang het vorige is aangemeld.
ok sorry dan was ik mis. Dus als één van mijn decoders kapot is kan ik die niet zo maar vervangen, altijd goed om te weten.
Er is blijkbaar toch iets mis bij mij: als ik iets aan het downloaden ben verstoort dit soms het beeld. Ik zet een speed limiter op en alles is terug normaal. Weird, dat werkte vroeger wel deftig.
Er is blijkbaar toch iets mis bij mij: als ik iets aan het downloaden ben verstoort dit soms het beeld. Ik zet een speed limiter op en alles is terug normaal. Weird, dat werkte vroeger wel deftig.
whacker schreef:ok sorry dan was ik mis. Dus als één van mijn decoders kapot is kan ik die niet zo maar vervangen, altijd goed om te weten.
Zwijg me er van, de remote van onze digibox was stuk en we moeten hem helemaal terugbrengen (alle kabels, de box,remote,codes,...).
Maar denk dat het bij ons te maken had met een klein productiefoutje van hun eerste boxen lol, ge kon er twee TV's op aansluiten via de analoge uitgang . . op de nieuwe gaat da niet meer
ZMD schreef:Als de remote van uw telenet digibox kapot is krijgt ge gewoon een nieuwe voor niks (zonder de ouder in te moeten leveren).
Daarom dat ik ook zei dat het eerder met dat andere te maken had, een "foutje" in hun eerste boxen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
- Locatie: Gent
- Bedankt: 5 keer
whacker schreef:en gij hebt er nu waarschijnlijk al acht?
Nope, heb zelf geen digibox, te veel geld voor niks, een analoog beeld van de kabel geeft een even goed beeld als het analoge beeld dat uit de digibox/corder komt op mijn LCD TV.
Maar heb al een paar klanten gehad die ze stuk hebben gekregen.
Net ook een vreemde ervaring gehad met de storingdienst van belgacomtv.
Omdat ik in het weekend niet op mijn kot ben (waar ik dus tv heb) trek ik voor het weekend de stekker van de decoder (mood 300) uit het stopcontact. Nu steek ik die daarnet weer in en doet de decoder niets, geen lichtjes en enkel een zoemend geluid.
Ik bel naar de storingsdienst (0800 van in het instructieboekje). Al meteen probleem, want ik moet een telefoonnummer intoetsen, sinds 1 april heb ik geen telefoonlijn meer (adsl zonder telefoonlijn kan nu namelijk, hoera!). Telefoonnummer van thuis gegeven, en technieker aan de lijn gekregen.
Die wil toch het oude telefoonnummer weten, dat was wel ff zoeken want ik heb hier nooit een telefoon gebruikt. Soit, de man aan de lijn beweert dat "de lijn terug actief moet gemaakt worden", en zolang dat niet gebeurd is, kan hij mij niet verder helpen...
Morgen mag ik terugbellen.
Omdat ik in het weekend niet op mijn kot ben (waar ik dus tv heb) trek ik voor het weekend de stekker van de decoder (mood 300) uit het stopcontact. Nu steek ik die daarnet weer in en doet de decoder niets, geen lichtjes en enkel een zoemend geluid.
Ik bel naar de storingsdienst (0800 van in het instructieboekje). Al meteen probleem, want ik moet een telefoonnummer intoetsen, sinds 1 april heb ik geen telefoonlijn meer (adsl zonder telefoonlijn kan nu namelijk, hoera!). Telefoonnummer van thuis gegeven, en technieker aan de lijn gekregen.
Die wil toch het oude telefoonnummer weten, dat was wel ff zoeken want ik heb hier nooit een telefoon gebruikt. Soit, de man aan de lijn beweert dat "de lijn terug actief moet gemaakt worden", en zolang dat niet gebeurd is, kan hij mij niet verder helpen...
Morgen mag ik terugbellen.
scampi schreef:Al meteen probleem, want ik moet een telefoonnummer intoetsen, sinds 1 april heb ik geen telefoonlijn meer (adsl zonder telefoonlijn kan nu namelijk, hoera!)
ADSL zonder vaste lijn betekent dat er geen gesprekken over de lijn kunnen gebeuren en dat je bijgevolg daar ook geen abonnementsgeld voor moet betalen. Doch het blijft gewoon raw copper die ergens op aangesloten moet worden.
Je krijgt bij de aanvraag een aansluitingsnummer mee, maar deze kan je gewoon beschouwen als je telefoonnummer. De storingsdienst heeft dit nummer wel nodig omdat dit nummer een referentie is in het systeem waar ze jou gegevens mee kunnen opvragen en metingen op de lijn kunnen uitvoeren..
Ziggy Boogy Doog
En dit is toch nu wel het toppunt.
het is nu de derde keer dat ik de klantendienst moet contacteren.
en telkens sturen ze me naar een belgacom winkel.
ga je naar een belgacom winkel sturen ze je terrug want je moet eerst telefoneren.
telefoneer je dan sturen ze je naar de winkel.
rare jongens die belgacommers.
het is nu de derde keer dat ik de klantendienst moet contacteren.
en telkens sturen ze me naar een belgacom winkel.
ga je naar een belgacom winkel sturen ze je terrug want je moet eerst telefoneren.
telefoneer je dan sturen ze je naar de winkel.
rare jongens die belgacommers.