EDPNET 016 ZONE? Is dit te doen?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
louisver
Starter
Starter

Hallo,

Wie heeft er in de 016 zone een EDPNET account?

Of beter nog in Rotselaar of de buurt?

Tevreden of niet? Wil van die belachelijk lage upload van telenet af.
roo
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik woon in wezemaal en heb sinds een maand edpnet zonder problemen.
4096 (Kbps) / 512 (Kbps).
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Zit nu al een jaar bij EDPnet, zone 016. Snelheid nagenoeg steeds 640 KB/s. Nog geen noemenswaardige problemen gehad. Zit op 729 meter van de centrale...
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Leuven centrum, geen klachten, quasi continu 660kB/s.
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ik heb edpnet in zone 016, zit op 4.2KM van de centrale (zit op de centrale van haasrode)
Ik heb een 3.3Mbit/384Kbit profieltje
snelheid 330 a 350 KB/s praktisch altijd, weinig tot nooit problemen gehad met traag gaand internet ofzo
louisver
Starter
Starter

Hey bedankt jongens,

Dank voor de reacties, nu nog wachten op de reacties in het dommel topic, want daar gaat men voorkeur naar, maar betwijfel of het zo goed zal draaien als EDPNET.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

louisver schreef:Hey bedankt jongens,

Dank voor de reacties, nu nog wachten op de reacties in het dommel topic, want daar gaat men voorkeur naar, maar betwijfel of het zo goed zal draaien als EDPNET.
Waarom zou het niet zo goed gaan? Niet twijfelen, wil je dommel dan neem je dommel.
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

flt schreef:
louisver schreef:Hey bedankt jongens,

Waarom zou het niet zo goed gaan? Niet twijfelen, wil je dommel dan neem je dommel.
idd, ik zou ook niet weten waarom dat zo goed zal draaien
adsl is adsl he, ok ze zitten op een ander netwerk, maar dan nog
ik zou ook gewoon kiezen wat je het liefste wilt eigelijk
imo zijn het alle 2 zeer goede keuzes dus ja, je kan eigelijk niets mis doen
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Holsbeek dicht genoeg? Geen probleem hier.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Tracer07
Pro Member
Pro Member

tienen centrum ( ook 016 )
perfect hier... 600+ kb/s .. geen problemen what so ever :)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Haacht, ook geen problemen :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Holsbeek dorp (centrale aan de kerk) en ik haal het maximum van wat de lijn aankan ... met de userbase snelheidstest komt dat neer op 650KB/s down en 66KB/s up
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
verbert_p
Member
Member

louisver schreef:Hallo,
Wil van die belachelijk lage upload van telenet af.
dit vind ik het flauwste excuus ooit.
meer uploadsnelheid ga je zeker niet krijgen via dsl (als je vergelijkt met een telenet turbo tenminste)
en meer uploadvolume ga je ook niet krijgen, als je tenminste geduldig genoeg bent om te wachten tot je meter deze maand gereset is (wat ongeveer overeenkomt met de tijd die je moet rekenen voor een dsl installatie, dus tijdswinst ga je ook al niet hebben)
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

verbert_p schreef:
louisver schreef:Hallo,
Wil van die belachelijk lage upload van telenet af.
dit vind ik het flauwste excuus ooit.
meer uploadsnelheid ga je zeker niet krijgen via dsl (als je vergelijkt met een telenet turbo tenminste)
en meer uploadvolume ga je ook niet krijgen, als je tenminste geduldig genoeg bent om te wachten tot je meter deze maand gereset is (wat ongeveer overeenkomt met de tijd die je moet rekenen voor een dsl installatie, dus tijdswinst ga je ook al niet hebben)
Toch is het zo, je krijgt zeker meer uploadvolume he omdat je in principe al je limiet kan op-uploaden, dat is bij telenet, voor zover ik weet, niet echt mogelijk. En kwa snelheid, idd tov die dure abo's van telenet zal ADSL nu geen snellere upload meer hebben, maar telenet heeft zeer zeer lang 128KB/s en 192KB/s gehad als upload toen ik al lang 384KB/s had bij scarlet (en EDPnet nu). Zelfs mijn Internet 7 jar geleden had die uploadsnelheid al, samen met 1Mbit/s down, dus het is nogal schandalig dat ze die bij telenet zo lang hebben blijven gebruiken he.

Dus ik snap die reden perfect eigelijk.

En hoe kan je een abo van 60 euro per maand nu vergelijken met een abo van 30 euro per maand ...
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Toch even twee correcties:
1) sinds kort is bij Telenet het verschil tussen up en download volume (aan het) verdwijnen, dus kan je in theorie je hele volume (en eventuele packs) wel aan upload toewijden.

2) verbert, meer uploadsnelheid zal je bij DSL wel niet vinden, maar Dommel + boostpack vormen wel een goed alternatief, okde up snelheid is gelimiterd (met boostpack) tot 45kbyte stabiel upload maar alle upload word niet meegeteld, dus blijft de rest van je volume gewoon over, pure download.
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Draco888 schreef:Toch even twee correcties:
1) sinds kort is bij Telenet het verschil tussen up en download volume (aan het) verdwijnen, dus kan je in theorie je hele volume (en eventuele packs) wel aan upload toewijden.

2) verbert, meer uploadsnelheid zal je bij DSL wel niet vinden, maar Dommel + boostpack vormen wel een goed alternatief, okde up snelheid is gelimiterd (met boostpack) tot 45kbyte stabiel upload maar alle upload word niet meegeteld, dus blijft de rest van je volume gewoon over, pure download.
1) Kan idd wel zijn, ik ben het de laatste tijd niet zo hard meer aan het volgen. Toch goed nieuws dan, dat maakt het toch iets minder afzetterij van telenet dan (en dat is alleen maar goed voor de consument in belgië, het is hier al erg genoeg). Ik kan dit dus alleen maar toejuichen (niet dat ik ooit van plan ben telenet te pakken, maar voor gamers of voor mensen die Torrents willen gebruiken was dit toch serieus irritant lijkt mij.

2) Tja de snelheid is idd niet zo hoog als bij het hoogste telenet abo, maar zoals al gezegd: je kan die 2 moeilijk vergelijken door het prijsverschil imo. Nu ja, het internet in het algemeen is (traag wel maarja) aan het verbeteren in belgië, laten we hopen dat het zo blijft he.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Als het puur op uploadsnelheid aankomt: 640kb/s voor 29,95€ per maand... Wat kan Telenet daar tegenover stellen? 256kb/s voor 42€ per maand? Voor die prijs verbruik je bij EDPNet 60GB en 12 bij Telenet.

Zelfs Dommel komt qua snelheid er niet met hun boostpack. Bij Dommel is de upload dan weer gratis wat bij EDPNet niet het geval is.

Dus als uploaden aan de hoogste snelheid echt belangrijk is: EDPNet / Scarlet / FullADSL. Als je echt veel wil uploaden, Dommel.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Dommel + Boostpack:
45kbyte (als ge enkel upload)*60*60*24/1024(kbyte->megabyte)= 3 796 megabyte

Dat is bijna 4 gig die ge op 24u bij Dommel kunt uploaden . . . en zoveel als ge wilt, ook als ge up mediumband gesmeten word.

Kunt ge eindelijk uw steentje bijdragen aan het verspreiden van die zalige linux distro's ;)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”