Hallo iedereen,
Ik zit met een probleempje en een vriend vertelde me dat dit forum het beste was om het te vragen...
Wel ik heb op het moment een belgacom adsl go abonnement, maar ik wil graag overschakelen naar dommel netconnect.
Het enige probleem is dat mijn vader zijn skynet adres zeer veel gebruikt.
en dus het adres niet wilt opzeggen...
Nu is mijn vraag : kan het email adres behouden worden? bv voor een bepaalde som per maand ofzo? Of weten jullie misschien andere oplossingen??
alvast bedankt!
Veranderen van provider maar e-mailadres behouden
Op de eerste vraag weet ik het antwoord niet, maar ik ben zelf van Skynet naar Dommel overgestapt deze januari en van de nood een deugt gemaakt: ik heb maar meteen een google mailadres aangemaakt, nu moet ik nooit meer al dat gedoe met email adres verandering meemaken als ik beslis in de toekomst nog 100,1000 . .of 0 keer over te stappen naar een andere provider
.
Over Dommel heb ik niets dan lof trouwens. Ik zou gewoon uw vader eens rustig vertellen wat de voordelen zijn als hij een google (of een ander grote naam als Yahoo, hotmail,..) email neemt: een keer iedereen die zijn email moet hebben verwittigen en daarna zijt ge er voor altijd vanaf, en veel vrijer om van ISP te verwisselen.

Over Dommel heb ik niets dan lof trouwens. Ik zou gewoon uw vader eens rustig vertellen wat de voordelen zijn als hij een google (of een ander grote naam als Yahoo, hotmail,..) email neemt: een keer iedereen die zijn email moet hebben verwittigen en daarna zijt ge er voor altijd vanaf, en veel vrijer om van ISP te verwisselen.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Maar dan kan zijn vader geen mail meer versturen tenzij hij ook de PPPoE login van die kameraad mag gebruiken...DenDries schreef:Of ge maakt het aan bij de skynet account van ne kameraad
Dus nee, ik vrees dat je vader best een Gmail account aanmaakt en zijn contacten op de hoogte brengt van de nakende wijziging. En aangezien Dommel uitgaand geen poorten blokkeert kan hij de Gmail account perfect in Outlook, Outlook Express of eender welke mail client gebruiken.
Dus da's toch maar een kleine moeite om veel geld te besparen hé

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Waarom zou je niet gewoon gebruik kunnen maken van de SMTP-server van de nieuwe provider?Deej_1977 schreef:Maar dan kan zijn vader geen mail meer versturen tenzij hij ook de PPPoE login van die kameraad mag gebruiken...
- deej
- Elite Poster
Dommel gaat toch niet relayen voor skynet adressen?meon schreef:Waarom zou je niet gewoon gebruik kunnen maken van de SMTP-server van de nieuwe provider?
tuurlijk wel, ge gaat enkel de login nodig hebben om de mails op te halen bij de POP3-server van skynet.Deej_1977 schreef:Dommel gaat toch niet relayen voor skynet adressen?meon schreef:Waarom zou je niet gewoon gebruik kunnen maken van de SMTP-server van de nieuwe provider?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik relay met de skynet-smtp voor m'n eigen domein, gmail, userbase.be, meon.be, en nog een handjevol domeinen. Ik heb nog nooit een provider-smtp daar onderscheid in weten maken hoor ...Deej_1977 schreef:Dommel gaat toch niet relayen voor skynet adressen?meon schreef:Waarom zou je niet gewoon gebruik kunnen maken van de SMTP-server van de nieuwe provider?
- deej
- Elite Poster
Ah tiens dacht dat ze daar veel strenger in gingen zijn. Beroepsmisvorming zekermeon schreef:Ik relay met de skynet-smtp voor m'n eigen domein, gmail, userbase.be, meon.be, en nog een handjevol domeinen. Ik heb nog nooit een provider-smtp daar onderscheid in weten maken hoor ...