Voipbuster blokkering?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Hallo mensen ik heb een probleem met Voipbuster. Bij mijn vriendin werkt dit perfect (edpnet) maar bij mij thuis werkt het niet, ik heb Telenet. Als ik naar mijn vriendin probeer te bellen via het programma dan hoor ik alleen klikjes en de verbinding wordt precies verbroken. Want op het moment dat ik bel dan probeer ik outlook express e-mails te laten ophalen, of ik probeer naar een site te surfen maar telkens is de verbinding dan verbroken.
Dan sluit ik de connectie van voipbuster en dan springt internet terug aan.
Ik heb dit ook geprobeerd door naar onze eigen huistelefoon te werken en dan is hetzelfde verhaal.

De Direct Callback functie werkt wel, dat is een optie in voipbuster dat je dan je eigen huistel nummer moet opgeven. Dan belt voipbuster naar je huistelefoon, je neemt op en dan wordt er meteen gebeld naar je contact dat je wil bellen. Hiervoor betaal je telkens 0,05 euro en je kan zolang bellen als je wil.

maar goed de normale functie werkt dus niet, kan het zijn door poorten blokkering van Telenet ofzo?
Flyboy
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 maa 2007, 23:56
Locatie: Vlezenbeek
Contacteer:

onder poort 1024 zal je geen verbinding kunnen maken, dus eens in de opties kijken of je nergens zelf een poort op moet geven dat gebruikt moet worden.
en als je achter een router zit zal je waarschijnlijk port forwarding aan moeten zetten.
Death is the greatest kick of all. That's why they save it for last.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Berserk schreef:Want op het moment dat ik bel dan probeer ik outlook express e-mails te laten ophalen, of ik probeer naar een site te surfen maar telkens is de verbinding dan verbroken.


TN verbreekt geen verbindingen... er is dus wel degelijk iets anders aan de hand.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Flyboy schreef:onder poort 1024 zal je geen verbinding kunnen maken, dus eens in de opties kijken of je nergens zelf een poort op moet geven dat gebruikt moet worden.
en als je achter een router zit zal je waarschijnlijk port forwarding aan moeten zetten.


Voor voip moet je dus geen portforwarding doen he ... en Telenet gaat zeker niets blokkeren ( de poorten doen hier helemaal niet ter zake ). Je maakt tenslotte verbinding met een SIP server ( zoals je verbinding maakt met een webserver, mailserver, ftpserver, enzoverder ).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”