Overstap van Telenet naar andere provider
Hey iedereen,
ik ben momenteel geaboneerd bij Telenet voor internet en heb standard pack van 50€ (dus met telefonie er bij).
Van de stabiliteit heb ik weinig te klagen, maar van de prijs helaas wel. Er zijn nl alternatieven die goedkoper zijn en waarbij je meer kan downloaden.
Maw: ik wil overstappen, vandaar mijn vraag: heeft iemand van jullie enige ervaring met één van deze providers?
- http://www.fulladsl.be/
- http://www.evonet.be/index.php?page=011012n
- http://www.dommel.be/nl/adsl/netconnect.php?cust=home
- http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMax6dyn
- http://www.mobistar.be/ww...l&id=09030d568004b612
Of hebben jullie andere voorstellen? Het moet niet persé met telefonie er bij, maar zou wel handig zijn.
Let wel: ik heb 3 PC's thuis en ze moeten alledrie tegelijk kunnen internetten.
Alvast bedankt!
ik ben momenteel geaboneerd bij Telenet voor internet en heb standard pack van 50€ (dus met telefonie er bij).
Van de stabiliteit heb ik weinig te klagen, maar van de prijs helaas wel. Er zijn nl alternatieven die goedkoper zijn en waarbij je meer kan downloaden.
Maw: ik wil overstappen, vandaar mijn vraag: heeft iemand van jullie enige ervaring met één van deze providers?
- http://www.fulladsl.be/
- http://www.evonet.be/index.php?page=011012n
- http://www.dommel.be/nl/adsl/netconnect.php?cust=home
- http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMax6dyn
- http://www.mobistar.be/ww...l&id=09030d568004b612
Of hebben jullie andere voorstellen? Het moet niet persé met telefonie er bij, maar zou wel handig zijn.
Let wel: ik heb 3 PC's thuis en ze moeten alledrie tegelijk kunnen internetten.
Alvast bedankt!
Ik heb een Dommel Netconnect abo met boostpack, en ben daar enorm tevreden van, zeer stabiele verbinding, en het volume he. 50gig +10gig extra met boostpack. en dat voor 38euro/maand.
En dan hebt ge nog hun meter die de atm overhead niet meetelt, en 12u per dag happy hours. Fantastisch.
En als uw limiet op is en ge geen extra volume bijkoopt hebt ge mediumband, meer dan 100kbyte down!!! en zelfde upload, allemaal volume die niet meegetelt word. Trouwens, upload word al helemaal niet meegetelt!
Op het vlak van telefonie bij Dommel, ze bieden dit aan, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik zou je allenszins Dommel van ganserharte aanraden. EDPnet is ook niet slecht natuurlijk. De keuze hangt af van je verbruikersprofiel he.
Hoeveel zou je willen downloaden per maand? is een nieuwsserver belangrijk (Dommel zijn nieuwsserver is gratis zolang je op breedband zit en is gebaseerd op Giganews) ? Ben je eerder een gamer en is snelheid belangrijker (eerder EDPnet)?
etc.
Oh,Netconnect laat je toe 4PCs aan te sluiten.
En wat voor sommigen ook belangrijk is: Dommel zit op het Turboline netwerk van BGC, wat zeer stabiel is.
En dan hebt ge nog hun meter die de atm overhead niet meetelt, en 12u per dag happy hours. Fantastisch.
En als uw limiet op is en ge geen extra volume bijkoopt hebt ge mediumband, meer dan 100kbyte down!!! en zelfde upload, allemaal volume die niet meegetelt word. Trouwens, upload word al helemaal niet meegetelt!
Op het vlak van telefonie bij Dommel, ze bieden dit aan, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik zou je allenszins Dommel van ganserharte aanraden. EDPnet is ook niet slecht natuurlijk. De keuze hangt af van je verbruikersprofiel he.
Hoeveel zou je willen downloaden per maand? is een nieuwsserver belangrijk (Dommel zijn nieuwsserver is gratis zolang je op breedband zit en is gebaseerd op Giganews) ? Ben je eerder een gamer en is snelheid belangrijker (eerder EDPnet)?
etc.
Oh,Netconnect laat je toe 4PCs aan te sluiten.
En wat voor sommigen ook belangrijk is: Dommel zit op het Turboline netwerk van BGC, wat zeer stabiel is.
Dommel hier, en zeer content van !
Ik kan alles downloaden wat ik wil, eerste maand 300 gieg erdoor gejaagt, nu ben ik wel rustiger geworden (heb alles al )
en dat voor 33€ in de maand.
Ik heb nu boostpakket erbij, mijn upload gaat daardoor omhoog, en ik kan sneller downen op mediumband, en vermits ik na een paar dagen al op mediumband zit te pielen heb ik mij dat pakket daarvoor aangeschaft, 6€ en tis nogaltijd goedkoper dan telenet met zijn schooierige 10gieg.
Dommel, me loves you very much
Ik kan alles downloaden wat ik wil, eerste maand 300 gieg erdoor gejaagt, nu ben ik wel rustiger geworden (heb alles al )
en dat voor 33€ in de maand.
Ik heb nu boostpakket erbij, mijn upload gaat daardoor omhoog, en ik kan sneller downen op mediumband, en vermits ik na een paar dagen al op mediumband zit te pielen heb ik mij dat pakket daarvoor aangeschaft, 6€ en tis nogaltijd goedkoper dan telenet met zijn schooierige 10gieg.
Dommel, me loves you very much
Dommel hier 1jaar 3 maand.
Niks te klagen
Kan het iedereen aanraden!
Niks te klagen
Kan het iedereen aanraden!
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Qua telefonie kan ik je niet veel vertellen, maar voor de isp diensten valt Dommel nog best wel mee. Enkel rekening mee houden dat als ze een technieker sturen, dat het iemand van Belgacom is, maar verder zit het wel goed.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Bedankt voor de info, maar wat bedoel je precies met 'overhead'?Draco888 schreef:Ik heb een Dommel Netconnect abo met boostpack, en ben daar enorm tevreden van, zeer stabiele verbinding, en het volume he. 50gig +10gig extra met boostpack. en dat voor 38euro/maand.
En dan hebt ge nog hun meter die de atm overhead niet meetelt, en 12u per dag happy hours. Fantastisch.
En als uw limiet op is en ge geen extra volume bijkoopt hebt ge mediumband, meer dan 100kbyte down!!! en zelfde upload, allemaal volume die niet meegetelt word. Trouwens, upload word al helemaal niet meegetelt!
Op het vlak van telefonie bij Dommel, ze bieden dit aan, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik zou je allenszins Dommel van ganserharte aanraden. EDPnet is ook niet slecht natuurlijk. De keuze hangt af van je verbruikersprofiel he.
Hoeveel zou je willen downloaden per maand? is een nieuwsserver belangrijk (Dommel zijn nieuwsserver is gratis zolang je op breedband zit en is gebaseerd op Giganews) ? Ben je eerder een gamer en is snelheid belangrijker (eerder EDPnet)?
etc.
Oh,Netconnect laat je toe 4PCs aan te sluiten.
En wat voor sommigen ook belangrijk is: Dommel zit op het Turboline netwerk van BGC, wat zeer stabiel is.
En als je over de limiet gaat, moet je dan extra betalen of zakt de snelheid gewoon tot 1024/256 kbit/sec?
Jep, dat is de hoofdreden waarom ik niet meer bij Telenet wil blijven. Ik heb deze maand alleen al 7€ extra moeten betalen omdat ik over de limiet zatCoop schreef:Dommel hier, en zeer content van !
Ik kan alles downloaden wat ik wil, eerste maand 300 gieg erdoor gejaagt, nu ben ik wel rustiger geworden (heb alles al )
en dat voor 33€ in de maand.
Ik heb nu boostpakket erbij, mijn upload gaat daardoor omhoog, en ik kan sneller downen op mediumband, en vermits ik na een paar dagen al op mediumband zit te pielen heb ik mij dat pakket daarvoor aangeschaft, 6€ en tis nogaltijd goedkoper dan telenet met zijn schooierige 10gieg.
Dommel, me loves you very much
Wat is er mis met een BGC technieker?Robbe schreef:Qua telefonie kan ik je niet veel vertellen, maar voor de isp diensten valt Dommel nog best wel mee. Enkel rekening mee houden dat als ze een technieker sturen, dat het iemand van Belgacom is, maar verder zit het wel goed.
Trouwens, moeten alle kabels vervangen worden? En de router die ik nu heb die Telenet splits? Moet dat ook vervangen worden of doet de technieker dat?
Ja . . .Kanter schreef: Bedankt voor de info, maar wat bedoel je precies met 'overhead'?
well best uit te leggen via een vergelijking: internetten werkt via het versturen en ontvangen van data pakketjes. En net zoals bij een postpakket dat je verstuurt geef je niet gewoon het pakket af aan de postman he, er moet een afzender op, naar wie het moet, naar waar, eventueel via welke route, vie welke douane het passeert,etc.
Het is niet anders bij het internet. het komt er dus op neer dat bij je download en upload steeds ook een gedeelte aangerekend word waar je zelf niets aan hebt. Dommel is de eerste ISp in Belgie die deze ATM overhead niet meerekent. Dat betekend dat je weer x procent meer kan downloaden op een maand. (geloof dat het ergens tussen 10 en 20% is? sorry lang geleden dat ik mijn cursus informatica nog is open moest doen ).
Nog anders gezegd, bij Dommel krijg je effectief 50gig download, terwijl bij de andere ISPs je effectief minder download omdat ze die pakket informatie ook bij je download rekenen.
Als je je limiet nadert krijg je een email van Dommel met erin drie keuzes:Kanter schreef: En als je over de limiet gaat, moet je dan extra betalen of zakt de snelheid gewoon tot 1024/256 kbit/sec?
1) niets doen, als je limiet op is word je op mediumband gezet
2) verder blijven dl'en op breedband, tegen betaling van 0.40cent/gig, tot 100gig
3) verder blijven dl'en op breedband, op volume tussen 50 en 100gig betaal je 40cent/gig en op elke gig over 100gig betaal je 1euro/gig
Natuurlijk kan je dan via die discovery lijn ook bellen. Het is wel niet een van de goedkoopste formules welliswaar.Kanter schreef:Oh ja: ik moet dus altijd 7€ extra bijtellen voor de BGC Discovery. Dan kan ik toch nog bellen, niet?
Het onbegrijpelijke is dat een discoverylijn, waarmee je naast een adsl signaal ook nog eens telefonie krijgt bijna de helft goedkoper is dan zogezegd raw copper, waarover je een adsl signaal kan krijgen, maar geen telefonie. . . mja dat krijgt ge als een bedrijf zowel zelf aanbieder van internet en telefonie is EN uitbater van het onderliggend netwerk, dat het moet verhuren aan andere providers
Kanter schreef: Natuurlijk kan je dan via die discovery lijn ook bellen. Het is wel niet een van de goedkoopste formules welliswaar.
Het onbegrijpelijke is dat een discoverylijn, waarmee je naast een adsl signaal ook nog eens telefonie krijgt bijna de helft goedkoper is dan zogezegd raw copper, waarover je een adsl signaal kan krijgen, maar geen telefonie. . . mja dat krijgt ge als een bedrijf zowel zelf aanbieder van internet en telefonie is EN uitbater van het onderliggend netwerk, dat het moet verhuren aan andere providers
Oei,
dan kan ik beter een andere telefoonlijn nemen, want we hebben vaak de telefoon nodig om te bellen en te faxen. Kan ik m'n nr trouwens behouden als ik naar ADSL ga?
Weet je toevallig ook hoe het zit met bekabeling? Zijn dat gewone telefoonkabels of zijn dat speciale kabels?
Die discovery lijn ga je moeten betalen bij gelijk welke adsl provider je ook gaat in Belgie.
Maar daarom moet je ze nog niet gebruiken om te bellen he
Neem de discovery lijn + je adsl abo bij edpnet of dommel, en dan heb je nog een ruime keuze aan telefonie he.
Dommel bied ook telefonie aan VB http://www.dommel.be/nl/voice/digitel.php?cust=home
Je kan ook voor telefonie VB bij telenet blijven.
Keuze genoeg, maar daar weten er anderen meer over dan ik, kijk en vraag maar eens rond op het forum. In ieder geval zal je je tel nr wel kunnen behouden geloof ik, als ik het niet mis heb staat dat zelfs uitdrukkelijk in een van de telecom richtlijnen, dat men tel nrs moet kosteloos overdragen, en is het nu zelfs ook niet voor gsm nrs?
Bekabeling, weet daar ook niet zoveel van, enkel wat ik hier heb gelezen. In ieder geval legt de BGC installateur de kabel in je huis tot aan het eerste stopcontact (ook verder als je bijbetaald en besteld) en moet je proberen de lengte hiervan (kabel vanaf die je huis in komt) zo kort mogelijk trachten te houden. Dan, indien je verder wilt, leg je een hoge kwaliteit kabel (bescherming voor het signaal dat er doorloopt) vanaf dit eerste contactdoosje tot aan waar je het wilt (je modem en verdere telefoons).
Er staat hier ook ergens meer info over hoor, maar weet niet meer precies waar. . .
EDIT: hier kan je alvast wat info over bekabeling vinden http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ight=kabel
Maar daarom moet je ze nog niet gebruiken om te bellen he
Neem de discovery lijn + je adsl abo bij edpnet of dommel, en dan heb je nog een ruime keuze aan telefonie he.
Dommel bied ook telefonie aan VB http://www.dommel.be/nl/voice/digitel.php?cust=home
Je kan ook voor telefonie VB bij telenet blijven.
Keuze genoeg, maar daar weten er anderen meer over dan ik, kijk en vraag maar eens rond op het forum. In ieder geval zal je je tel nr wel kunnen behouden geloof ik, als ik het niet mis heb staat dat zelfs uitdrukkelijk in een van de telecom richtlijnen, dat men tel nrs moet kosteloos overdragen, en is het nu zelfs ook niet voor gsm nrs?
Bekabeling, weet daar ook niet zoveel van, enkel wat ik hier heb gelezen. In ieder geval legt de BGC installateur de kabel in je huis tot aan het eerste stopcontact (ook verder als je bijbetaald en besteld) en moet je proberen de lengte hiervan (kabel vanaf die je huis in komt) zo kort mogelijk trachten te houden. Dan, indien je verder wilt, leg je een hoge kwaliteit kabel (bescherming voor het signaal dat er doorloopt) vanaf dit eerste contactdoosje tot aan waar je het wilt (je modem en verdere telefoons).
Er staat hier ook ergens meer info over hoor, maar weet niet meer precies waar. . .
EDIT: hier kan je alvast wat info over bekabeling vinden http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ight=kabel
-
- Pro Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bij mobistar connect moet je geen discoveryline nemen
Bij scarlet one ook niet
Bij scarlet one ook niet
Belgacom sinds kort ook niet.proxiboyke schreef:Bij mobistar connect moet je geen discoveryline nemen
Bij scarlet one ook niet
Maar je moet je dan wel afvragen of je écht wel bij een van die drie klant wil zijn, lol.
Scarlet is OK . . . zolang je geen enkel probleem hebt waarbij je hun helpdesk nodig hebt . . . zak maar op je knieën en bid tot god (ook al ben je niet gelovig ) dat je nooit hun deathdesk nodig hebt
Belgacom: veel te duur + helpdesk is ook iets aant achteruitgaan sinds skynet --> Belgacom ADSL
Mobistar: wel, als eens in de thread(s) over hun gaat lezen hier is dat ook niet echt schitterend . .
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12494
Zeker dommel goed overwegen
Het is echt wel de moeite heb zelf een netconnect plus abo. Daarvoor had ik netconnect en heb nog geen seconde spijt gehad
Snelheid is zeer goed, helpdesk weet echt wel over wat ze spreken, volume is niet onbeperkt; maar zo goed als onbeperkt, zeer uitgebreid pakket, turboline (ja ik zie dit als een voordeel), bedrijf doet constant moeite om te blijven innoveren...
Al bij al ben ik een zeer tevrede dommel gebruiker
Greetz Wouter
Het is echt wel de moeite heb zelf een netconnect plus abo. Daarvoor had ik netconnect en heb nog geen seconde spijt gehad
Snelheid is zeer goed, helpdesk weet echt wel over wat ze spreken, volume is niet onbeperkt; maar zo goed als onbeperkt, zeer uitgebreid pakket, turboline (ja ik zie dit als een voordeel), bedrijf doet constant moeite om te blijven innoveren...
Al bij al ben ik een zeer tevrede dommel gebruiker
Greetz Wouter
hoi hier nog een dommel gebruiker
ik wil je deze tip geven
als je dommel neemt en je wil ook telefoon bij dommel
moet je spijtig genoeg de belgacom discovery lijn nemen
en als je dan bij dommel telefoon neemt
komt iemand van dommel de router voor telefoon installeren
namelijk deze
de dommel digitelbox
voor de digitelbox betaalt u een waarborg van 99,00 euro of 149,00 euro voor de wireless versie. deze box is meteen ook een adsl modem, router en firewall.
ik ben zeer tevreden over internet als ook over de telefoon
al altijd bereikbaar geweest en ook altijd goede verbinding
ook naar het verre buitenland zeer goede verbinding
er is wel 1 opmerking
bij telefoon is er een kleine vertraging op de lijn
ik bedoel dat de telefoon van de gene die je wil bellen al 1 of 2 keer gerinkelt heeft voor u telefoon gaat rinkelen
maar ik denk dat dit meer belgacom zijn fout is dan dommel
belgacom klanten eerst
daarna mogen wij pas door
nog vragen laat maar weten
ik wil je deze tip geven
als je dommel neemt en je wil ook telefoon bij dommel
moet je spijtig genoeg de belgacom discovery lijn nemen
en als je dan bij dommel telefoon neemt
komt iemand van dommel de router voor telefoon installeren
namelijk deze
de dommel digitelbox
voor de digitelbox betaalt u een waarborg van 99,00 euro of 149,00 euro voor de wireless versie. deze box is meteen ook een adsl modem, router en firewall.
ik ben zeer tevreden over internet als ook over de telefoon
al altijd bereikbaar geweest en ook altijd goede verbinding
ook naar het verre buitenland zeer goede verbinding
er is wel 1 opmerking
bij telefoon is er een kleine vertraging op de lijn
ik bedoel dat de telefoon van de gene die je wil bellen al 1 of 2 keer gerinkelt heeft voor u telefoon gaat rinkelen
maar ik denk dat dit meer belgacom zijn fout is dan dommel
belgacom klanten eerst
daarna mogen wij pas door
nog vragen laat maar weten
Dus al ik het goed begrijp moet ik zowieso klant worden van Belgacom?
Daarom ben ik nu de site van BGC aan het uitpluizen en zie bv 'Happy Time (Bel gratis na 17 u en in het weekend!'.
Het rare is: er staat enerzijds 'Gratis abonnement' en anderzijds 'Zonder abonnement (opmerking : uw abonnement op de vaste lijn blijft wel verschuldigd)'.
Wat bedoelen ze daar nu mee?
Daarom ben ik nu de site van BGC aan het uitpluizen en zie bv 'Happy Time (Bel gratis na 17 u en in het weekend!'.
Het rare is: er staat enerzijds 'Gratis abonnement' en anderzijds 'Zonder abonnement (opmerking : uw abonnement op de vaste lijn blijft wel verschuldigd)'.
Wat bedoelen ze daar nu mee?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Kanter schreef:Dus al ik het goed begrijp moet ik zowieso klant worden van Belgacom?
Daarom ben ik nu de site van BGC aan het uitpluizen en zie bv 'Happy Time (Bel gratis na 17 u en in het weekend!'.
Het rare is: er staat enerzijds 'Gratis abonnement' en anderzijds 'Zonder abonnement (opmerking : uw abonnement op de vaste lijn blijft wel verschuldigd)'.
Wat bedoelen ze daar nu mee?
U betaald natuurlijk je classic abbo en je belt met de happytime optie gratis na 17u en tijdens weekends/feestdagen, ik heb daarbij voor overdag een abbo bij http://www.callcheap.be/index2.php (2 cent per min vast en 13 cent naar gsm)
Btw 14 maanden dommel hier en voorlopig nog geen spijt had dat ik telenet buitengeschopt heb….
Dus:Coop schreef:Van belgacom moet je alleen de discovery line(vaste lijn) nemen, kost 6.5€ dacht ik, gebruik deze niet voor telefoon !
Telefonie en internet kun je bij dommel nemen.
- Dommel netconnect = 32,95€
- Belgacom Discovery Line = 6,85€
- Telenet Freephone 24 = 20,41€ (heb nog een jaarcontract, grrrrr)
Totaal = 60,21€
Ipv 50€ dat ik nu betaal...
Maar, wel meer downloaden zodat ik die extra GB's niet moet betalen...
Eens voorstellen thuis
Maar de Classic kost 17,95€ per maand.kaise1 schreef:Kanter schreef:Dus al ik het goed begrijp moet ik zowieso klant worden van Belgacom?
Daarom ben ik nu de site van BGC aan het uitpluizen en zie bv 'Happy Time (Bel gratis na 17 u en in het weekend!'.
Het rare is: er staat enerzijds 'Gratis abonnement' en anderzijds 'Zonder abonnement (opmerking : uw abonnement op de vaste lijn blijft wel verschuldigd)'.
Wat bedoelen ze daar nu mee?
U betaald natuurlijk je classic abbo en je belt met de happytime optie gratis na 17u en tijdens weekends/feestdagen, ik heb daarbij voor overdag een abbo bij http://www.callcheap.be/index2.php (2 cent per min vast en 13 cent naar gsm)
Btw 14 maanden dommel hier en voorlopig nog geen spijt had dat ik telenet buitengeschopt heb….
Bij Telenet 20,41€ en je kan onbeperkt bellen...
Of kan ik met die Classic line ook ADSL nemen, zonder Discovery?
En wat is de prijs van de optie HappyTime? Dat vind ik maar niet...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
tja zie dat je nog vast ligt bij telenet free phone dus ga je als je adsl wilt een discovery line moeten nemen….
Met de classic line heb je natuurlijk geen discovery nodig en de optie happy time is gratis dus betaal je dan 17,95 € classic/happy time abbo…
Met de classic line heb je natuurlijk geen discovery nodig en de optie happy time is gratis dus betaal je dan 17,95 € classic/happy time abbo…
Dommel bied trouwens ook telefonie aan he:
http://www.dommel.com/nl/voice/digitel.php?cust=home
Mja je moet maar zelf eens uitrekenen wat jou het beste uitkomt, Dommel telefonie of telenet freephone he.
http://www.dommel.com/nl/voice/digitel.php?cust=home
Mja je moet maar zelf eens uitrekenen wat jou het beste uitkomt, Dommel telefonie of telenet freephone he.
HA!DaNi0 schreef:Wij hebben Telenet telefonie en een discovery lijn die enkel gebruikt wordt voor ADSL...
Ik wist dat dat ging...
Wat een rare verkoper dan, die zei dat ik best even wachtte tot mijn contract bij TN voorbij is...
Ipv te zeggen dat het mogelijk is en mij al aan te sluiten
natuurlijk gaat dat maar je zal wel een ander telefoonnr hebbe voor die dicsovery line dan voor je telenettelefoon.
mja die gebruik je toch niet voor te bellen, heb je enkel nodig om aan dommel doortegeven op welke lijn ze het adsl signaal moette activeren.
mja die gebruik je toch niet voor te bellen, heb je enkel nodig om aan dommel doortegeven op welke lijn ze het adsl signaal moette activeren.
En stel nu dat ik dat doe, dus telefoon bij Telenet behouden en Disco Line nemen. Maar daarna wil ik overstappen naar Dommel Telefonie of Belgacom Happy Time. Kan ik mijn nr van Telenet dan overdragen?Funsize schreef:natuurlijk gaat dat maar je zal wel een ander telefoonnr hebbe voor die dicsovery line dan voor je telenettelefoon.
mja die gebruik je toch niet voor te bellen, heb je enkel nodig om aan dommel doortegeven op welke lijn ze het adsl signaal moette activeren.
Of wordt dat dan het nr dat ik heb gekregen bij de Disco Line?
Ik vrees dat je het een beetje verkeerd voorhebt: je kan wel degelijk Telenet Telefonie nemen als je een BGC lijn neemt (en dus voor je lijn bij BGC blijft), maar een omgekeerde beweging is niet mogelijk. Voor zover ik heb verstaan, bel jij nu ook over de kabel. Je zal dus zowiezo eerst een telefoonlijn van BGC moeten activeren, vooraleer over te stappen.
"To err is human..to really screw up you need a computer."
geen idee eerlijk gezegd,Kanter schreef:En stel nu dat ik dat doe, dus telefoon bij Telenet behouden en Disco Line nemen. Maar daarna wil ik overstappen naar Dommel Telefonie of Belgacom Happy Time. Kan ik mijn nr van Telenet dan overdragen?
Of wordt dat dan het nr dat ik heb gekregen bij de Disco Line?
maar ik denk indien contract voorbij met telenet je nr wel kan porteren naar BGC of dommel, (moet wel zegge door het wijzigen van de nr van de vaste lijn is het wel mogelijk dat je mss enkele dagen zonder telefonie en/of adsl zit) ik denk zelfs dat voor het porteren naar dommel je de nr van de disco lijn zelfs niet moet veranderen omdat dommel via VoIP werkt. (grootste deel dat ik hier zeg is speculatie op mijn ondervindingen als ex-BGC/telenet technieker en dommel/telenet klant)
Thnx iedereen!
Ik ben voor telefonie nog een paar maand gebonden aan Telenet en hoogstwaarschijnlijk gaan we ons tel abo ook behouden.
Dus ik ga BGC Disco Line nemen, zodat ik een Dommel internet abo kan laten activeren.
Nog een laatste vraag: hoe lang duurt dit alles?
Dus als ik een Disco Line wil, kan dat op afstand, of moet er een tech langskomen en hoeveel kost dat (staat dus niet eens op hun website)?
Zodra ik die Disco Line heb, hoelang duurt de activatie van mijn internet abo bij Dommel dan?
Thnx
Ik ben voor telefonie nog een paar maand gebonden aan Telenet en hoogstwaarschijnlijk gaan we ons tel abo ook behouden.
Dus ik ga BGC Disco Line nemen, zodat ik een Dommel internet abo kan laten activeren.
Nog een laatste vraag: hoe lang duurt dit alles?
Dus als ik een Disco Line wil, kan dat op afstand, of moet er een tech langskomen en hoeveel kost dat (staat dus niet eens op hun website)?
Zodra ik die Disco Line heb, hoelang duurt de activatie van mijn internet abo bij Dommel dan?
Thnx
Moeilijk te schatten, hangt voor een goed deel af van Belgacom, hoe snel zij de lijn in orde brengen (mja hier speelt hun vermomde monopolie he).Kanter schreef:
Nog een laatste vraag: hoe lang duurt dit alles?
Ik ken je situatie niet he (nieuwbouw of niet) als er al een kabel ligt van BGC dan kan het snel gaan, als ze eerst moeten graven . . sommigen hebben hier al geklaagd dat BGC zoveel vertraging had met nieuwe discovery lijnen aan te leggen de laatste maanden.
Maar als jij en Dommel goed achter hun veren blijven zitten dan kan het snel gaan
Zijn mischien vragen die ge beter is in een PM aan Hollebollegijs vraagt, die werkt voor BGC geloof ik:Kanter schreef: Dus als ik een Disco Line wil, kan dat op afstand, of moet er een tech langskomen en hoeveel kost dat (staat dus niet eens op hun website)?
http://www.userbase.be/forum/profile.ph ... ile&u=3127
Als er nog geen lijn is:
Als er nog geen lijn is
Normaal gezien heel snel, bij mij was het op een week geregeld, maar ik had al een Belgacom ADSL signaal op mijn lijn. Eenmaal die discovery lijn is opgeleverd, actief is zal dat waarschijnlijk maar 1 tot 3 weken duren (in meeste gevallen sneller, maar ge kunt nooit weten met die mannen van BGC he )Zodra ik die Disco Line heb, hoelang duurt de activatie van mijn internet abo bij Dommel dan?
Laatst gewijzigd door Draco888 11 apr 2007, 02:25, in totaal 1 gewijzigd.
Thnx!
Ik heb vroeger een tel abo gehad bij BGC, dus normaal gezien zou het geen probleem moeten zijn.
De verkoper zei dat het vrijdag de 13e in orde zou moeten zijn (hopelijk geen ongeluksdag ).
Zodra die lijn actief is, vraag ik een Dommel abo aan
Das toch gewoon via dommel.be he?
Ik hoor trouwens net van iemand dat ik mss geen Discovery Line moet nemen, maar gewoon mijn telefoonlijn moet laten activeren als ik Dommel wil.
Klopt dat?
Ik heb vroeger een tel abo gehad bij BGC, dus normaal gezien zou het geen probleem moeten zijn.
De verkoper zei dat het vrijdag de 13e in orde zou moeten zijn (hopelijk geen ongeluksdag ).
Zodra die lijn actief is, vraag ik een Dommel abo aan
Das toch gewoon via dommel.be he?
Ik hoor trouwens net van iemand dat ik mss geen Discovery Line moet nemen, maar gewoon mijn telefoonlijn moet laten activeren als ik Dommel wil.
Klopt dat?
Ga naar http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnect.php?cust=home
Kies je formule die je wil (dit is nu de netconnect pagina) en scroll naar beneden, onder het deel "Prijzen" vind je de tabel met de prijs en rechts ervan een knop met "bestel nu", de rest legt zichzelf uit
Wat je vriend zegt klopt slechts ten dele, je moet zowiezo betalen voor je lijn, je kan dit via raw coper doen zonder een telefoon abo, of via een discovery lijn. Maar raw copper is tweee maal zo duur als een discovery lijn, waar je dan nog op gebeld kunt worden (tja begrijpe wie begrijpe kan he).
Dus kwa prijs ben je het beste met een disco lijn voor adsl.
Kies je formule die je wil (dit is nu de netconnect pagina) en scroll naar beneden, onder het deel "Prijzen" vind je de tabel met de prijs en rechts ervan een knop met "bestel nu", de rest legt zichzelf uit
Wat je vriend zegt klopt slechts ten dele, je moet zowiezo betalen voor je lijn, je kan dit via raw coper doen zonder een telefoon abo, of via een discovery lijn. Maar raw copper is tweee maal zo duur als een discovery lijn, waar je dan nog op gebeld kunt worden (tja begrijpe wie begrijpe kan he).
Dus kwa prijs ben je het beste met een disco lijn voor adsl.
Thnx!Draco888 schreef:Ga naar http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnect.php?cust=home
Kies je formule die je wil (dit is nu de netconnect pagina) en scroll naar beneden, onder het deel "Prijzen" vind je de tabel met de prijs en rechts ervan een knop met "bestel nu", de rest legt zichzelf uit
Wat je vriend zegt klopt slechts ten dele, je moet zowiezo betalen voor je lijn, je kan dit via raw coper doen zonder een telefoon abo, of via een discovery lijn. Maar raw copper is tweee maal zo duur als een discovery lijn, waar je dan nog op gebeld kunt worden (tja begrijpe wie begrijpe kan he).
Dus kwa prijs ben je het beste met een disco lijn voor adsl.
Jammer dat ik die Disco Line nodig heb.
Wil eerlijk gezegd geen kl worden van BGC
Hm, denk dat er iets mis is.
Mijn telefoon ging vandaag werken, maar is dus niet het geval.
Ik sluit de telefoon aan, maar krijg geen kiestoon.
Aangezien ik nog bij TN zit bij telefonie, heb ik mijn nieuw nr gebeld om eens te testen. Ik hoor dat het rinkelt aan de andere kant, maar de telefoon zelf, aangesloten bij BGC, rinkelt niet.
Moet ik eerst betalen voor dat dat werkt? De verkoper zei van niet en volgens de site van Dommel is het nr reeds actief...
Natuurlijk weer te laat om te bellen naar de helpdesk :s
Mijn telefoon ging vandaag werken, maar is dus niet het geval.
Ik sluit de telefoon aan, maar krijg geen kiestoon.
Aangezien ik nog bij TN zit bij telefonie, heb ik mijn nieuw nr gebeld om eens te testen. Ik hoor dat het rinkelt aan de andere kant, maar de telefoon zelf, aangesloten bij BGC, rinkelt niet.
Moet ik eerst betalen voor dat dat werkt? De verkoper zei van niet en volgens de site van Dommel is het nr reeds actief...
Natuurlijk weer te laat om te bellen naar de helpdesk :s