2de ip adres

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Icecubes
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2006, 11:37

Weet iemand of het mogelijk is om een tweede IP-adres te krijgen van dommel. Ik heb een mailtje gestuurd naar hun en wacht nu op een antwoord maar tis verlof nu dusjah. Heeft misschien iemand dit? Ik ben veel met netwerken bezig de laatste tijd en daarom zou erg handig zijn om over een 2de publiek ip adres te beschikken.

Grtz
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

2 ip's over een pppoe verbinding

zoek daar eens achter
Icecubes
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2006, 11:37

Xi schreef:2 ip's over een pppoe verbinding

zoek daar eens achter


Ja ik had al een topic erover gelezen, maar bij mij werkt dat dus niet. Ik heb getest met 2 verschillende modems namelijk een linksys ADSL2MUE en een Speedtouch 530. Beide toestellen als bridge geconfigureerd , maar kan helaas maar 1 verbinding tegelijk maken. Ik heb gelezen dat er mensen zijn die het met een speedtouh 510 klaar krijgen.

Ik ga eens kijken wat dat toestel meer kan , dan ga ik eens kijken of ik zoiets op de kop kan tikken.

ps: vrolijk pasen

Grtz
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het is mogelijk mits je een volgens RIPE geldige reden hebt. En je beschikt over een netconnect pro. Met een gewone netconnect of netconnect plus is het dus niet mogelijk tot op heden.

Greetz Wouter
Laatst gewijzigd door gr4vity op 08 apr 2007, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Icecubes
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2006, 11:37

Dat is echt jammer, dan ben ik goedkoper af met een telenet lijn naast mijn dommel account. Dan is het nog steeds duur voor een student die wat proefjes wilt doen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ANARCHY92 schreef:Het is mogelijk mits je een volgens RIPE geldige reden hebt.


ROFLOL .... en dat voor een Dommel medewerker :)
Icecubes
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2006, 11:37

    boost pack: verhoog uw uploadsnelheid naar 448 kbit/sec en uw downloadlimiet naar 60 gb, verhoog uw mediumband snelheid naar 1536/448 kbit/sec, 4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan. (6,00 euro/maand en 9,95 euro activatie)


Als ik dat boost pack aanvraag kan ik dan 4 publieke ip-adressen krijgen of kan ik gewoon 4 sessies openen met hetzelfde ip-adres dan?

Ik heb nu al eens geprobeerd om meerdere pppoe sessies te openen maar als dat ingesteld is op maximaal 1 dan gaat het natuurlijk niet.

Als ik absoluut geen 2de ip adres kan krijgen bij dommel dan ga ik als extra verbinding een Belgacom ADSL Time overwegen aan 5.95 euro per maand.

Grtz
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ditCh schreef:ROFLOL .... en dat voor een Dommel medewerker :)


Mja we houden ons daar dus wel aan he :) Ik zelf zou ook een 2de ip kunnen gebruiken, maar zelfs als je 2 servers thuis hebt draaien is het volgens RIPE niet voldoende...

EDIT: er zijn idd andere providers die dit wel kunnen, maar daar kan ik op dit moment dan ook geen verklaring voor geven.

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Icecubes
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2006, 11:37

Ik heb naar dommel gebeld daarnet en nu zal ik mijn antwoord ook even meedelen voor de geinteresseerden:

Je kan dus tot 4 publieke ip adressen krijgen met dat boostpack, terwijl dit standaard (netconnect) maar 1 is.

Grtz
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Icecubes schreef:Ik heb naar dommel gebeld daarnet en nu zal ik mijn antwoord ook even meedelen voor de geinteresseerden:

Je kan dus tot 4 publieke ip adressen krijgen met dat boostpack, terwijl dit standaard (netconnect) maar 1 is.

Grtz


ik heb ook zo'n boostpack, hoe moet je dat dan instellen in de router?
Icecubes
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2006, 11:37

Radix schreef:
Icecubes schreef:Ik heb naar dommel gebeld daarnet en nu zal ik mijn antwoord ook even meedelen voor de geinteresseerden:

Je kan dus tot 4 publieke ip adressen krijgen met dat boostpack, terwijl dit standaard (netconnect) maar 1 is.

Grtz


ik heb ook zo'n boostpack, hoe moet je dat dan instellen in de router?


Ik heb een aparte modem die ik op Bridge instel. Van daar laat ik een kabel vertrekken naar mijn router en in die router stel ik ook de login gegevens in. En op mijn server maak ik pppoe verbinding. Er zijn vast nog andere mogelijkheden. Vooral met die speedtouch modems zijn er veel programmeer mogelijkheden ( de 510 bijvoorbeeld ).

Grtz
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Dan moeten ze de tabel toch eens aanpassen op de site, die laat zien dat er standaard 4 ip adressen te verkrijgen zijn.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Hier lukt het om met het gewone abbo 2 ip adressen en pppoe connecties aan te maken (toch 2-3 weken geleden)
Icecubes
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2006, 11:37

Praetorian schreef:Hier lukt het om met het gewone abbo 2 ip adressen en pppoe connecties aan te maken (toch 2-3 weken geleden)


Kan je dat nog eens proberen, ik heb dat in het weekend geprobeerd en dat ging niet...

Laat me maar iets weten, eventueel via pm.

Thx
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

op een smc kan het volgens mij als volgt

Inloggen op je router: -> advanced settings

Wan -> ATM pvc

Afbeelding

en dan 2 of meer Atm verbindingen instellen met dezelvde login gegevens.

Afbeelding

Ik ben natuurlijk niet zeker maar heb zo een vermoeden dat het zo kan.

via DMZ (firewall -> DMZ) kunen de ip's dan eventueel aan een intern worden gelinkt

(Voorbeeld vanop een SMC7904BRA ADSL2+ Router)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Sorry mensen, topic blijkbaar niet hellemaal begrepen :)

Het is zo dat een boost-package je wel degelijk de beschikking geeft over 4 ip's. Het zijn wel dynamic IP's dan :)

Dacht even begrepen te hebben dat het meerdere vaste ip's moesten zijn ;)

Mijn excuses ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Icecubes
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2006, 11:37

ANARCHY92 schreef:Sorry mensen, topic blijkbaar niet hellemaal begrepen :)


Hehe had ik jou misschien niet aan de lijn daarstraks? Het gaat inderdaad om statisch IP-adressen. 4 vaste IP-adressen zou een beetje heel duur zijn als particulier. Maar volgens de medewerker die ik gesproken heb zou het met een netconnect (standaard!) niet mogelijk zijn om meer dan 1 sessie te starten. Grtz
Icecubes
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 mar 2006, 11:37

cyberbug schreef:op een smc kan het volgens mij als volgt...



Ja dat zou goed kunnen, maar je kan ook je modem/router als bridge instellen en dan met je OS een pppoe verbinding maken. Of 1tje door een andere router en dan 1tje door je server. En dan heb je er nog 2 over, eventueel voor andere servers ofzo...

Grtz
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Icecubes schreef:Hehe had ik jou misschien niet aan de lijn daarstraks? Het gaat inderdaad om statisch IP-adressen. 4 vaste IP-adressen zou een beetje heel duur zijn als particulier. Maar volgens de medewerker die ik gesproken heb zou het met een netconnect (standaard!) niet mogelijk zijn om meer dan 1 sessie te starten. Grtz


Zou kunnen :) kan ook iemand anders geweest zijn ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”