Problemen met internet

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
gekkedave
Starter
Starter

Hoi,
ik heb sinds de kerstperiode problemen met mijn internetverbinding. Het is dus zo dat ik tussen 4.00u (smorgens) en 20.00u ('s avonds) een snelheid haal van +_ 70kb/s met de speedtest van userbase. Tussen 20.00u en 4.00u is deze snelheid maar 30kb/s en valt de verbinding om de 2 - 3 minuten weg.

Hiervoor heb ik mijn provider gecontacteerd (Freedomnet). Deze heeft een technieker gestuurd die mij vertelde dat er ergens een storing was doordat er een oude kabel lag die vroeger verbonden was met mijn oude ADSL modem. Op dit moment het ik een SMC Router "SMC7904BRA". Belgacom werkt volgens hen maar tot aan huis en tot waar het ADSL signaal binnen komt is de lijn goed en behaald hij zo'n 300kb/s. Hij vertelde ons (nu dus enkele weken geleden) dat we die kabel dan zelf moesten verwijderen. Dat hebben we nu dus gedaan. Maar het heeft niets af gedaan. We hebben Belgacom terug gecontacteerd, maar deze zeggen dat het niet aan hun ligt.

Wat moeten we nu doen?
Kan het dat als je 2 jaar perfect met een adsl router hebt kunnen surfen dat er plots iets mis gaat door een oude kabel of heeft Belgacom zich eruit willen praten?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik ben volkomen radeloos! :?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster

Je kan eens bij je buren vragen of zij ook hetzelfde probeem hebben (als ze ook adsl hebben natuurlijk). Als bij hen alles goed werkt dan weet je tenminste zeker dat het ergens aan de binnenbekabeling of de modem ligt.
gekkedave
Starter
Starter

Ik weet dat ik net op de grens lig van het bereik voor ADSL maar omdat het tot kerstmis altijd heeft gegaan, ik weet dat ze hier ongeveer 50 meter verder zijn moeten overschakelen op Telenet omdat ze geen ADSL konden ontvangen. Maar de huizen naast ons hebben nog steeds een mooie snelheid.

Maar daarmee is ons probleem dat het datalimiet bij Telenet zo laag is, en wij surfen hier met 3 pc's in een netwerk die intens gebruik maken van internet (vooral overdag) dus 12gb per maand is veel te weinig.
Of zijn er al alternatieven (waarvan we dan geen weet hebben)?
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

gekkedave schreef:Ik weet dat ik net op de grens lig van het bereik voor ADSL maar omdat het tot kerstmis altijd heeft gegaan, ik weet dat ze hier ongeveer 50 meter verder zijn moeten overschakelen op Telenet omdat ze geen ADSL konden ontvangen. Maar de huizen naast ons hebben nog steeds een mooie snelheid.

Maar daarmee is ons probleem dat het datalimiet bij Telenet zo laag is, en wij surfen hier met 3 pc's in een netwerk die intens gebruik maken van internet (vooral overdag) dus 12gb per maand is veel te weinig.
Of zijn er al alternatieven (waarvan we dan geen weet hebben)?
Het is ooit goed gegaan, dus waarom zou het nu niet meer gaan, kun je een pc niet direct verbinden met waar je adsl binnenkomt? Zijn je modem/router instellingen nog juist? Als het nu slechter gaat heeft het volgens mij wel degelijk te maken met wat van buiten komt, zeker ben je als je daar een pc even aanhangt en kijk wat js snelheid is.
gekkedave
Starter
Starter

De instellingen van de router zijn nog juist, dat heb ik al meerdere malen gecontroleerd, gereset en opnieuw geprobeerd, maar het wil niet lukken. Ook heb ik al geprobeerd om met de router van de buren te proberen, maar dat geeft hetzelfde effect :-(
Volgens mij zit de fout ook buitenhuis, maar wat doe je eraan als Belgacom het tegendeel beweert?
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

gekkedave schreef:De instellingen van de router zijn nog juist, dat heb ik al meerdere malen gecontroleerd, gereset en opnieuw geprobeerd, maar het wil niet lukken. Ook heb ik al geprobeerd om met de router van de buren te proberen, maar dat geeft hetzelfde effect :-(
Volgens mij zit de fout ook buitenhuis, maar wat doe je eraan als Belgacom het tegendeel beweert?
Zit je bij een andere provider dan skynet, zo ja zeg dan gewoon dat je telefoon kraakt, en misschien is dat wel zo, als er dan toch een technieker komt kun je die gerust de vraag stellen om even verder te zien dan zijn neus lang is, ja op zijn Belgisch dus. Werkte hier ook ooit eens, sindsdien nooit geen problemen mee gehad (ja deze week maar dat was enkel telefoon)

Een leugentje om bestwil, als je maar een technieker thuis krijg sta je al ver, die mensen zijn helemaal niet moeilijk, als je tenminste ook vriendelijk bent.

Het lijken vrij zinloze opmerkingen, maar je zou versteld kunnen staan van het resultaat.
gekkedave
Starter
Starter

Mja, maar er moet maar eens een vervelende technieker komen die dat niet niet doet ?! Wat zeg dan?
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kunde niet eens een andere modem gebruiken ?
Ik heb hier ook een router staan van smc en die heeft het 2 weken geleden ook begeven . Word plots veel te warm waardoor hij geen verbindingen kon behouden en dus om de zoveel minuten uitviel .
Gelukkig had ik een linksys routerke met wireless dat ik in de plaats heb kunnen zetten. Tijdelijke oplossing tot de gewilde upgrade beschikbaar word . Het is het proberen waard hoor !
gekkedave
Starter
Starter

dat heb ik met kerstmis ook geprobeerd, misschien is ie nu wel kapot, hoewel ik dat sterk betwijfel.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”