ik heb sinds de kerstperiode problemen met mijn internetverbinding. Het is dus zo dat ik tussen 4.00u (smorgens) en 20.00u ('s avonds) een snelheid haal van +_ 70kb/s met de speedtest van userbase. Tussen 20.00u en 4.00u is deze snelheid maar 30kb/s en valt de verbinding om de 2 - 3 minuten weg.
Hiervoor heb ik mijn provider gecontacteerd (Freedomnet). Deze heeft een technieker gestuurd die mij vertelde dat er ergens een storing was doordat er een oude kabel lag die vroeger verbonden was met mijn oude ADSL modem. Op dit moment het ik een SMC Router "SMC7904BRA". Belgacom werkt volgens hen maar tot aan huis en tot waar het ADSL signaal binnen komt is de lijn goed en behaald hij zo'n 300kb/s. Hij vertelde ons (nu dus enkele weken geleden) dat we die kabel dan zelf moesten verwijderen. Dat hebben we nu dus gedaan. Maar het heeft niets af gedaan. We hebben Belgacom terug gecontacteerd, maar deze zeggen dat het niet aan hun ligt.
Wat moeten we nu doen?
Kan het dat als je 2 jaar perfect met een adsl router hebt kunnen surfen dat er plots iets mis gaat door een oude kabel of heeft Belgacom zich eruit willen praten?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik ben volkomen radeloos!