raad gevraagd ivm zeer trage scarlet-one verbinding

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
fvandewouwer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2007, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

deze opmerking reeds gepost op jullie scarlet forum echter wou graag meer mensen bereiken vandaar nog even dit berichtje :

aangezien ik sinds kort van thuis uit werk en regelmatig grote bestanden moet downloaden heb ik een snelle adsl verbinding nodig ( voordien nooit adsl gehad )
na het uitpluizen van de verschillende mogelijkheden leek mij (toen toch) scarlet-one de beste oplossing.
de telefoonconsulente beloofde me wel geen 6mb echter vol overtuiging werd mij verteld dat ik op ongeveer 3,5 zou komen te staan.
Nu na installatie ( op 1 maart ) blijkt mijn snelheid gemeten met jullie speed test Your DOWNLOAD Speed:82 kbps or 10 KB/sec
Your UPLOAD Speed:211 kbps or 26 KB/sec
mag ik vragen komt dit overeen met 1Mb/sec ?????
wat is er mis ??? Ik bel al ongeveer 2 weken dagelijks met de help desk en krijg telkens verschillende verhalen, verkeerde configuratie ? pc verkeerd ingesteld ? je woont te ver van de centrale enz enz
vandaag werd er verteld dat de lijn zou uitgetest worden maar dat ze niks konden beloven en mijn contract kan ik pas verbreken na 15 maanden ??

Kan er aub iemand mij raad geven
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Of ze hier met dubbelposten kunnen lachen betwijfel ik, maar dit terzijde.

Ga eens naar je scarlet one box -> druk op het rode "dsl" bij het rubriekje :Defined Interfaces -> advanced attributes (bovenaan in het rood). geef de waarden eens van volgende zaken (je ziet mijn waarden hieronder:

Local SNR Margin 20.5 dB
Local Line Attn 37.0 dB
Local Tx Power 11.5 dB

Remote Line Attn 31.5 dB
Remote SNR Margin 19 dB

Je upload zou wel normaal kunnen zijn (afhankelijk van het profiel).
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
fvandewouwer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2007, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

sorry, voor mij is de wereld van pc allemaal zeer nieuw en forum heb ik leren kennen door een beetje te surfen op het net
ik had uiteraard de regels moeten lezen, ben veel te haastig geweest met posten, dit zal me dan ook niet meer gebeuren heb weeral iets bijgeleerd
je tip, bedankt hiervoor ik ga dit proberen en resultaten volgen
fvandewouwer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2007, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dit zijn de waarde :


Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 48.5 dB
Local Tx Power 11.3 dB
Remote Line Attn 29.0 dB
Remote SNR Margin 26 dB


voor mij chinees dus
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

SNR . . . heb je Draadloos internet?
Indien ja dan ligt deze veel te laag en is het dus een netwerk/draadloos probleem.

SNR is namelijk signal noise ratio, en meet de storing op een verbinding.

Indien je niet draadloos is, wel ik weet niet wat de SNR op op scarlet modem zou moeten zijn, dus kan ik niet vergelijken.
fvandewouwer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2007, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

inderdaad ik werk draadloos
scarlet box hangt aan telefoon, router ( draadloos ) hangt aan box

weet u aub een oplossing voor dit probleem of moet ik mij terug wenden tot de installateur van scarlet die ook de router geinstal.heeft

dank u voor uw reaktie
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Eigenlijk schandalig dat ze bij de helpdesk al niet achter die waarden vragen. Aan de hand van die waarden kunnen ze inschatten hoe goed een lijn luistert.

Je SNR margin ligt te laag, dit komt wschl omdat je te ver van de telefooncentrale woont. Je zou die waarden toch eens moeten melden aan de helpdesk.

Ik zou het gek vinden mocht je af en toe niet de verbinding kwijt spelen. Hoelang kan je modem verbinding houden. dit zie je op het eerste scherm van de scarlet box.

....
Connected Time So Far: 25 days, 3 hours
...

Om eens te proberen zou ik toch eens je laptop of computer rechtreeks aan de modem hangen(rode utp kabel).
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
fvandewouwer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2007, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Connected Time So Far: 12:43:32

heb gisteren geprobeerd de bijgeleverde kabel met box en laptop te verbinden echter ik geraakte niet meer op het internet.
De vaste pc kan ik niet verbinden omdat die in een andere plaats staat daarom dus die wireless

ben nu het plan van de box via pc aan het bestuderen om te kijken wat er mis kan zijn, tja ik moet nog veel leren dus het vergt allemaal wel wat tijd
nee de waarden hebben ze me nog nooit gevraagd ik veronderstelde dat zij van bij hen uit dit konden nakijken

ze zeggen wel dat wij ver van de centrale wonen ( zeggen ze nu pas na al die problemen ) echter toen ik scarlet box bestelde werd er me telefonisch verzekerd dat ik 3,5 mb/sec zou hebben ( ik moet kunnen werken ) niet dus
k' voel me er echt niet goed meer bij
toch bedankt aan iedereen voor alle tips en trucs momenteel is het nog niet opgelost echter heb al veel bijgeleerd
fvandewouwer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2007, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heb net speedtest gedaan met verbinding laptop aan box via rode kabel en geen verbetering van snelheid
terug contact opgenomen met helpdesk om de waarde door te geven hierboven door u besproken
volgens technieker scarlet is de verbinding uitstekend zonder uitval en er werd nu nogmaals een dossier opgestart op iemand de lijnen te laten uittesten, eind volgende week mag ik terugbellen voor deze resultaten
ik vraag me nog steeds af hoe het komt dat toen de box pas werd geplaatst ik wel een downloadsnelheid had van 200 kbps en deze nu na transfert van belgacom naar scarlet( periode dat er een tussenstekker tussenzat omdat de lijn nog niet overgedragen was aan scarlet ) teruggevallen is op 40 kbps ( vandaag gemeten )
maar weer afwachten en hopen dak mijn job niet verspeel, ben nu al 2 weken technisch werkloos, verplaatsen naar kantoor is niet mogelijk

bedankt voor ieders reaktie en sorry voor de misschien domme vragen en opmerkingen
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Tussenstekker? je bedoelt toch niet de splitter?
Afbeelding

Voorts vind ik het raar dat het een week duurt om je de resultaten v/e lijntest te geven, bij Dommel had ik na hun uren een aanvraag gedaan per mail en de volgende dag in de namiddag had ik al een mail terug met hun resultaten.
fvandewouwer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2007, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nee die zit er nog steeds, in de beginfase van scarlet wanneer de nummerdeportatie nog niet gebeurd is moet je een tussenstukje ( acs adaptor ) gebruiken om te kunnen bellen na de nummeroverdracht mag dit ertussenuit
heb het gevoel ( kan uiteraard ook toevallig zijn ) dat toen ik nog niet overgedragen was naar scarlet het downloaden iets sneller ging 200 kbps en nu hou ik nog maar 40 over echter volgens scarlet kan het daar niet aan liggen
uploaden gaat ook 3x sneller dan downloaden is dit altijd zo ?
ben nu sinds 16 maart elke dag aan het bellen met scarlet zonder tot hiertoe enig resultaat heb al wel 50 euro moeten betalen abon geld
ik vind dit allemaal nog niet zo erg moest ik weten dat er snel een oplossing
heb denk ik nu zowat alles uitgetest wat mogelijk is, m'n bleef zeggen dat de problemen aan de opstelling hier intern ligt ( scarlet technieker )
of dat de pc verkeerd geconfigureerd was ( scarlet technieker ) dan was de router weer niet goed, bekabling enz
ik kan ( werd me vandaag aangeboden ) tegen betaling terug een scarlet technieker laten komen om is naar de kabeltjes te laten kijken
uiteindelijk heb ik nu iemand die terug een dossier heeft opgestart en tegen eind volgende week mag ik terugbellen
iemand nog tips ???
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Wel, niet echt, maar ge kunt altijd eens de tweaktest doen:
http://www.dslreports.com/tools
Kan in ieder geval geen kwaad he.

Wat kan, maar ik niet weet is het volgende:
Toen je nog niet over gedragen was kan het zijn dat je op een BGC DSLAM zat, ton ze je over gedragen hebben werd je op een Scarlet DSLAM gezet, het kan zijn dat ofwel de Scarlet DSLAM vol zit, of dat deze verder ligt (Scarlet heeft niet overal een DSLAM, dus soms zetten ze je dan op een telefooncentrale die verder ligt dan de dichtstbijzijnde BGC centrale.

Maar dat weet ik niet he, ISps zijn nogal geheimzinnig als het over de locatie en bezetting van hun DSLAMs gaat.
Ik zou zelf ook heel graag weten hoe die hier verspreid zijn (weet dat soort dingen nu eenmaal graag lol :P ).
fvandewouwer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2007, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Draco888 schreef:Wel, niet echt, maar ge kunt altijd eens de tweaktest doen:
http://www.dslreports.com/tools
Kan in ieder geval geen kwaad he.
*

Downloading file of size 1024000 daar blijft de pc op steken
ligt dit aan de trage verbinding ???? wacht al een half uur, kan denk ik niet normaal zijn

Wat kan, maar ik niet weet is het volgende:
Toen je nog niet over gedragen was kan het zijn dat je op een BGC DSLAM zat, ton ze je over gedragen hebben werd je op een Scarlet DSLAM gezet, het kan zijn dat ofwel de Scarlet DSLAM vol zit, of dat deze verder ligt (Scarlet heeft niet overal een DSLAM, dus soms zetten ze je dan op een telefooncentrale die verder ligt dan de dichtstbijzijnde BGC centrale.


deze uitleg heb ik inderdaad al aan de telefoon gekregen echter in verschillende versies : de centrale zat vol, hebben je moeten steken wat verder
versie 2 : je zit al op de dichtsbijzijnde centrale en er is geen dichtere
versie 3 : ( na het vertellen dat m'n buurman wel een stabiele 3,5 verbinding heef met hun scarlet one box ) we gaan proberen er iemand uit te smijten en u in de plaats te steken wacht nog een weekske en dan hoor je of dit gelukt is

geloof je dit nu nog ????

meer resultaten binnen een week dus en dan ?????????
aangetekend schrijven en terug naar belgacom waarschijnlijk


lol :P ).
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Belgacom ?!?!
Kom toch gezellig bij dommel ;)
Als je veel moet uploaden voor je werk kan daar een boostpack nemen, en ze geven je 50gig pure download (upload tellen ze niet) + je zit op Turboline, het BGC netwerk.
Ze bieden ook telefonie, maar daar weet ik niets over, geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Je kan de box uittrekken en dan naar scarlet bellen (je kan dan wel niet met de vaste telefoon bellen natuurlijk). Ze doen een lijntest en die gaat mislukken. Wel zeggen dat het lampje van dsl/power/ethernet brand als ze daar om vragen.

Het is jammer dat je zo de helpdesk moet bedriegen, maar soms moet het gewoon. Ik heb indertijd bij Telenet ook zo moeten doen vooraleer ze een technieker willen sturen.

Wat vinden de andere UB'ers van die waarden die hierboven staan? Die zijn toch om te huilen of zie ik het nu mis? Die local snr moet toch minstens boven de 8 db liggen (en dan nog)?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Toen ik nog bij Scarlet zat deed vooral hun helpdesk en facturatiedienst me huilen (van frustratie en woede). Constant dubbele facturen, onbekwame helpdesk, als je die al kon bereiken of geen hele dag aan de telefoon voor moest hangen grrrrrrrrrrrrrr
PI=Heaven -> Scarlet=Hell
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

fvandewouwer schreef:ik geloof terug in de paasklokken

speedtest gedaan
Your DOWNLOAD Speed:
880 kbps or 110 KB/sec
Your UPLOAD Speed:
213 kbps or 27 KB/sec

hier een vraagje over mag ik nu blij zijn ????????? of is dit nog niet snel en ben ik blij met een bijna dooie mus ??????

en block

de waarde ( paar berichtjes geleden waar je me toen om vroeg )
zijn ineens veranderd naar
Local SNR Margin 25.5 dB
Local Line Attn 47.5 dB
Local Tx Power 11.9 dB

Remote Line Attn 29 dB
Remote SNR Margin 27 dB

moet ik hier nu ook om jubelen of is dit nog te vroeg ?????

misschien een hele domme domme vraag maar kan dit dan niet nog een stuk rapper ( denk dak nu toch maar pas op 1mb/sec zit of niet ??? )


benieuwd naar jullie antwoord

Komt uit een ander topic
Afbeelding
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Wel, het is inderdaad al een verbetering. Je waarden zijn er op vooruitgegaan in ieder geval.
Maar het is nog lang geen 3mbit, eerder 1mbit profiel. Een 3.3 mbit profiel kwam bij mij neer op 300-400kbyte/seconde (bij skynet toen). Nu woon jij wel verder van de centrale dan ik, maar ik denk dat er toch nog vooruitgang zou kunnen zijn.
fvandewouwer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2007, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Draco888 schreef:Wel, het is inderdaad al een verbetering. Je waarden zijn er op vooruitgegaan in ieder geval.
Maar het is nog lang geen 3mbit, eerder 1mbit profiel. Een 3.3 mbit profiel kwam bij mij neer op 300-400kbyte/seconde (bij skynet toen). Nu woon jij wel verder van de centrale dan ik, maar ik denk dat er toch nog vooruitgang zou kunnen zijn.


klein pluspuntje voor scarlet, positief mag ook vermeld worden heb net via mail antwoord gekregen op mijn dagelijkse tefoontjes en mailtjes
"Uw dossier is momenteel volop in behandeling.

Wij doen het nodige dit zo spoedig mogelijk in orde te brengen voor u."

hoop nu dat de 3mb ook snel in orde komt, dan denk ik wel dak (voorlopig toch) bij scarlet blijf kwestie van effe loyaal zijn tov de moeite die ze gedaan hebben.

ik hou jullie nog op de hoogte en mannen, bedankt voor de tips en trucs

fijn weekend
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Dat is inderdaad een 1.1 MBit/profiel. Ik zit met dezelfde snelheid. Je waarden van je SNR zijn extreem gestegen, waarschijnlijk een ander koperpaar in de telefoon-centrale gestoken. Het probleem zal wel verholpen zijn.

Aan je line Attn kan ik voorzichtig gokken dat je te ver van de centrale zit (4km) voor 3.3Mbit of meer.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
fvandewouwer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2007, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Block schreef:Dat is inderdaad een 1.1 MBit/profiel. Ik zit met dezelfde snelheid. Je waarden van je SNR zijn extreem gestegen, waarschijnlijk een ander koperpaar in de telefoon-centrale gestoken. Het probleem zal wel verholpen zijn.

Aan je line Attn kan ik voorzichtig gokken dat je te ver van de centrale zit (4km) voor 3.3Mbit of meer.


volgens scarlet zit ik er 6 km vandaan echter m'n buurman( ook scarlet box gebruiker ) heeft wel 3,5mb en is toch m'n buurman hé dus ik blijf hopen op sneller

toch blij met m'n hele verbetering, echter dit verhaal is nog niet afgelopen ik hou jullie op de hoogte

bedankt mannen voor jullie hulp

iedereen een fijn paasweekend :-)
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”