Edpnet via vista

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Hallo allemaal.Ik heb net een nieuwe laptop gekocht met Vista Home Premium. Maar nu zou ik graag mijn internet instellen!! Op mijn oude laptop met win xp ging dit goed.Ik gebruik een Philips draadloze breedband modem/router en dan gebruikte ik gewoon de Belgacom installatiecd. Dan vulde ik gewoon de edpnet login en paswoord in en het werkte.

Maar nu op vista werkt die cd niet en moet ik precies alles manueel instellen. Maar ik kan nog niet goed overweg met vista. Waar juist moet ik edpnet instellen? Voor de duidelijkheid, verbinding met draadloze router maakt hij perfect maar normaal zou ik ergens edpnet gegevens invullen maar waar? Wil iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik verbinding maak? Op edpnet site staat er niks over vista precies
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

de instellingen van edpnet moeten enkel in de router gebeuren.
Aangezien dit reeds in orde is omdat je dit vroeger al had ingesteld
Kan je gewoon draadloos verbinden met je draadloze netwerk en zou je ineens op het internet moeten kunnen.

Die CD is gewoon een manier om gemakkelijk alles in te stellen zonder handmatig te moeten inloggen in je router ;)
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Neen toch niet. Ik heb op de router zelf ook edpnet login en paswoord ingevuld dus via 192.168.1.1 maar het gaat niet.

Vroeger was het op mijn oude laptop zo dat als ik internet explorer opende dat er dan een venster opende en dat zij er wordt ingebeld en dat mijn login en paswoord wordt doorgestuurd en voila ik ben op internet. Maar nu niks van dat....
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Probeer eens met 192.168.1.254 (=Default Gateway)...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Berserk schreef:Vroeger was het op mijn oude laptop zo dat als ik internet explorer opende dat er dan een venster opende en dat zij er wordt ingebeld en dat mijn login en paswoord wordt doorgestuurd en voila ik ben op internet. Maar nu niks van dat....


Dat was dan compleet fout... je router moet de connectie maken, niet je PC. Wat geeft je router aan over de connectie, indien je daar de correcte EDPnet gegevens hebt ingegeven ? Is hij connected of niet ?

In tweede instantie gooi je dan alle rommel van je PC af wat betreft inbellen... gewoon DHCP instellen in Windows is alles wat je nodig hebt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

misschien moet ge een vista driver voor uw router downloaden?

of een firmware update?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:misschien moet ge een vista driver voor uw router downloaden?


Routers hebben geen drivers nodig !

satsurfer schreef:of een firmware update?


Routers weten niet welke Operating Systems gebruik maken van hun !
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Het is gelukt hoor alleen begrepen we niet goed wat. Ok die inbelverbinding heb ik niet meer gebruikt. Ik ben idd naar 192.168.1.1 voor aan de modeminstellingen te geraken. Daar heb ik edpnet login en paswoord ingevuld. Maar gisteren lukte dit allemaal nog niet. We hadden gisteren de laptop helemaal uitgeschakeld (we hadden dit nochtans nog al gedaan, aan en uit doen). We hebbben deze morgen dan de laptop aangedaan en wonder boven wonder had het verbinding met internet. We wonen wel in een appartement en hij vond meerdere draadloze routers, we moesten daarom instellen welke router hij standaard moest pakken.

Al bij al met wat gezoek via het nog wat onbekende vista is het toch gelukt.

Oh ja nog iets, ik krijgt deze site helemaal in groene letters en zwarte achtergrond??
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

A Flash from the past Beserk, Userbase is terug in de tijd gekatapulteerd, naar de vroege dagen van het PC era, toen de schermen nog vol groene letterkes stonden lol (of zijt ge zo jong dat ge dat niet meer weet?).


BTW back on topic: ge woont in een appartement en er zijn verschillende draadloze netwerken he? Beste dat ge uw netwerk beschermd als ge dat nog niet gedaan hebt.
(Signaal onzichtbaar maken, mac filtering, WAP/WAP2 encryptie)
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

Draco888 schreef:BTW back on topic: ge woont in een appartement en er zijn verschillende draadloze netwerken he? Beste dat ge uw netwerk beschermd als ge dat nog niet gedaan hebt.
(Signaal onzichtbaar maken, mac filtering, WAP/WAP2 encryptie)


Ofwel ons gewoon uw adres meedelen dat wij u kunnen helpen om uw limiet te spenderen.
Ik prefereer trouwens WPA :p
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Foutje . . . mijn netwerk is dus WPA2 :D
en onzichtbaar . . . mijn geburen hebben geen zaken met mijn netwerk :D :p
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Draco888 schreef:A Flash from the past Beserk, Userbase is terug in de tijd gekatapulteerd, naar de vroege dagen van het PC era, toen de schermen nog vol groene letterkes stonden lol (of zijt ge zo jong dat ge dat niet meer weet?).


BTW back on topic: ge woont in een appartement en er zijn verschillende draadloze netwerken he? Beste dat ge uw netwerk beschermd als ge dat nog niet gedaan hebt.
(Signaal onzichtbaar maken, mac filtering, WAP/WAP2 encryptie)



Ehm ik gebruik WEP... Niet genoeg dan ofzo? Tja we gebruiken die lange WEP code die Belgacom ons destijds had gegeven
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

WEP is gekraakt op een paar minuten.
WPA is toch wel veel veiliger.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

en wat is het snelste?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

ljd schreef:en wat is het snelste?


WEP is over het algemeen sneller dan WPA
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

alfadude schreef:WEP is gekraakt op een paar minuten.
WPA is toch wel veel veiliger.

http://www.cdc.informatik.tu-darmstadt.de/aircrack-ptw/

Als ge dat leest zult ge wel rap overschakelen naar WPA2.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Via een nieuwe techniek kan WEP ondertussen in minder dan een minuut (!) gekraakt worden. Allen naar WPA2 dus!
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Uzzi schreef:
ljd schreef:en wat is het snelste?


WEP is over het algemeen sneller dan WPA


En helemaal geen beveiliging instellen zal waarschijnlijk nog sneller werken :)

Snelheid heeft en mag niks te maken hebben met graad van beveiliging ...

Daarbij ... wat maakt het uit voor een huis- tuin- en keukengebruiker hoe snel z'n wireless gaat? Je internet connectie is toch de bottleneck...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Bestaan er zo geen Windows tools die WEP kraken? Heb nu ff geen zin om Linux op m'n portable te gooien ;)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Boot cd'ke gebruiken zou ik zeggen ... dan kan je Windows blijven staan en heb je toch de functionaliteit van de linux tools.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Sven.VdS schreef:Boot cd'ke gebruiken zou ik zeggen ... dan kan je Windows blijven staan en heb je toch de functionaliteit van de linux tools.


yups, bestaan genoeg distro's voor welke eenvoudig te vinden zijn op het internet ... gewoon goei wirelesskaartje hebben .... :wink:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

VMWare kan ook helpen.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”