Afstand tot centrale en enkele vragen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Senthrax
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:06

Ik heb vorige week een hoop posts gelezen hier over dommel en er was toen iemand die de afstand kon berekenen tot de dichtstbijzijnde centrale. Ik vind deze post niet meer direct en vraag me af hoever ik hiervan verwijderd zit.

Ik wil namelijk van telenet overschakelen op dommel maar hoop wel de 4Megabit te kunnen gebruiken. Ik heb reeds een discovery line aangevraagd en deze wordt eind april geinstalleerd. Mijn nieuwe telefoonnummer heb ik al maar dus nog geen actieve lijn. het nr is 014437920. Ik woon op de parkring in turnhout (aan het stadspark).

Weet er iemand hoever ik van de centrale zit en hoe zijn de ervaringen bij mensen uit turnhout (regio 014).

Wat vinden jullie van deze keuze? telenet wordt gewoon veel te duur zeker als je wat wil downloaden.

Dus nu moet ik enkel nog telenet op zeggen, abonnement bij dommel aanvragen en een modem kopen. Welke modem raden jullie aan en waarom?

Alvast bedankt.
jenske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:08
Locatie: Herselt
Contacteer:

Je moet je abonnement niet onmiddellijk opzeggen. Bij mij heeft Dommel dit zelf gedaan. Zelf gebruik ik een modem van Belkin. Geen klachten over.
Funsize
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 jan 2007, 01:58

ik heb een lijntest gedaan (5min geleden) op dat nr.
meting foutloos, eindapparatuur gemeten en afstand is 750m.
dus als dat aansluitnr al actief is bij jou thuis op dit mmt dan alles inorde,
zoniet laat dan weten als dit nr actief is, dan doe ik opnieuw een meting
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

jenske schreef:Je moet je abonnement niet onmiddellijk opzeggen. Bij mij heeft Dommel dit zelf gedaan. Zelf gebruik ik een modem van Belkin. Geen klachten over.
Ze zeggen alleen Belgacom klanten op, niet van een andere ISP.

hoe stap ik over van telenet naar dommel?


de overstap van telenet naar ons adsl-netwerk houdt volgende stappen in:
1/ u dient een telefoonlijn aan te schaffen bij belgacom. indien u niet via deze lijn wenst te telefoneren of indien u gebruik maakt van de dommel.com telefonie service, adviseren we u met een discovery line te werken. indien u toch wil telefoneren neemt u best een classic line.
2/ na de oplevering van deze lijn kan u bij ons online het adsl-pakket bestellen op basis van de telefoonnummer.
3/ een week na ontvangst van uw contract en uw eerste betaling zal u een modem of router kunnen aansluiten. deze modem/router kan u zelf aanschaffen via eender welke computerwinkel of zelfs via een grootwarenhuis. ook een splitter kan u op dezelfde manier aanschaffen.
indien u gebruik maakt van de dommel.com telefonie service, dient u geen aparte modem aan te schaffen. de digitelbox is immers vereist om gebruik te kunnen maken van onze telefonie.

Maar bij EDPnet is er een voorveeld van opzegbrief te vinden die je gewoon moet afprinten en ondertekenen.


Normaal zal je de 4mbit goed moeten kunnen halen als je idd zo dicht bij de centrale zit.

Zelf ben ik heel tevreden over Dommel. (klant sinds januari).
En modem . . zelf heb ik een Belkin en die is wel OK, maar denk erover om volgende keer een Linksys te te nemen die lijken iets meer mogelijkheden te hebben (zelf je lijn testen).
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Senthrax ik heb een d-link modem en die is :thumbs: maar ik gebruik daarbij een Belkin Pre-N router en dat is dikwijls :bang: :smash2: :puke:
Senthrax
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:06

Ok bedankt voor de snelle reacties.

D-Link of Linksys modem dan waarschijnlijk. Hier sluit ik dan mijn US robotics router op aan die ik hier gebruik voor de 2 pc's en soms laptop die op het net moeten kunnen.
Ik las dat je 4 pc's op de modem kan aansluiten (of dit ondersteunt dommel althans zal wss liggen aan welke modem ik koop).
In dat geval zijn dit 4 aparte kabels die van de modem vertrekken zodat 1 pc geen last heeft als de ander upload? Maar dan zitten deze pc's niet automatisch in hetzelfde thuisnetwerk toch? dus toch beter 1 kabel naar router en vandaar naar de verschillende pc's. ben ik nog niet helemaal uit.

De lijn ligt er nog niet dat komen ze 25 april installeren. Ik zal je tegen dan terug contacteren Funsize alvast bedankt.

Heb geen telefonie nodig. Heb gsm abonnement en daar hou ik het bij. dus alleen discovery line voor internet.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Gewoon modem aan de router hangen.
En je bestaand netwerk behouden he.
Senthrax
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:06

Ja idd denk dat dat het beste is.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”