Problemen ADSL in 052 ??
Al heel de week heb ik serieuze problemen om op internet te connecteren.
De verbinding word steeds verbroken, soms voor meerdere uren !!!
Zoals vandaag.... frustrerend...
Nog mensen in zone 052 die problemen ondervinden.?
(ik heb weet van nog één Belgacom klant in mijn buurt)
Volgens de helpdesk zijn er geen problemen.
Heb mijn SMC7401BRA terug gewisseld voor mijn oude SpeedToush
maar zonder resultaat. Bekabeling is in orde.
mijn verbindingstijden Deze maand..
01/09/2003 02:42:36 0u 18m 56s 8.228 bytes 1.758 bytes
01/09/2003 03:01:39 2u 54m 37s 69.064 bytes 6.530 bytes
01/09/2003 05:56:22 3u 35m 12s 110.092 bytes 32.463 bytes
01/09/2003 09:32:18 0u 11m 17s 33.180 bytes 53.861 bytes
01/09/2003 10:12:09 0u 08m 20s 229.878 bytes 2.985.692 bytes
01/09/2003 10:20:33 3u 57m 41s 1.974.893 bytes 10.954.926 bytes
01/09/2003 14:18:19 0u 00m 39s 429 bytes 366 bytes
01/09/2003 14:58:37 0u 00m 15s 60 bytes 342 bytes
02/09/2003 14:09:24 0u 01m 34s 758 bytes 304 bytes
02/09/2003 14:11:03 19u 57m 21s 11.537.911 bytes 32.519.037 bytes
03/09/2003 14:30:07 3u 42m 16s 6.150.189 bytes 16.553.209 bytes
04/09/2003 00:25:00 0u 01m 53s 1.100 bytes 706 bytes
04/09/2003 00:26:59 0u 05m 30s 594 bytes 736 bytes
04/09/2003 10:52:52 0u 05m 34s 79.221 bytes 186.364 bytes
04/09/2003 10:58:32 1u 37m 59s 1.211.510 bytes 3.684.137 bytes
04/09/2003 12:36:38 16u 34m 56s 12.128.885 bytes 63.089.417 bytes
05/09/2003 06:43:42 0u 19m 06s 7.460 bytes 706 bytes
05/09/2003 12:12:27 25u 01m 45s 20.751.962 bytes 59.609.640 bytes
06/09/2003 13:31:11 2u 58m 28s 3.700.002 bytes 10.199.705 bytes
06/09/2003 16:29:44 0u 02m 54s 37.642 bytes 171.946 bytes
06/09/2003 16:32:44 0u 01m 36s 32.721 bytes 124.311 bytes
06/09/2003 16:34:23 2u 50m 44s 1.341.607 bytes 5.946.161 bytes
06/09/2003 19:25:14 1u 58m 04s 44.940 bytes 2.997 bytes
06/09/2003 21:23:23 1u 12m 26s 626.356 bytes 5.514.785 bytes
06/09/2003 22:35:55 0u 05m 30s 2.635 bytes 10.709 bytes
06/09/2003 22:46:27 10u 31m 24s 2.560.090 bytes 21.970.200 bytes
07/09/2003 09:17:57 0u 00m 24s 240 bytes 304 bytes
07/09/2003 09:18:27 0u 05m 30s 1.080 bytes 634 bytes
07/09/2003 13:43:03 0u 11m 35s 144.623 bytes 629.663 bytes
07/09/2003 13:54:40 0u 00m 37s 78 bytes 192 bytes
07/09/2003 13:55:24 0u 08m 04s 190.202 bytes 374.398 bytes
Weet hier iemand meer..?
De verbinding word steeds verbroken, soms voor meerdere uren !!!
Zoals vandaag.... frustrerend...
Nog mensen in zone 052 die problemen ondervinden.?
(ik heb weet van nog één Belgacom klant in mijn buurt)
Volgens de helpdesk zijn er geen problemen.
Heb mijn SMC7401BRA terug gewisseld voor mijn oude SpeedToush
maar zonder resultaat. Bekabeling is in orde.
mijn verbindingstijden Deze maand..
01/09/2003 02:42:36 0u 18m 56s 8.228 bytes 1.758 bytes
01/09/2003 03:01:39 2u 54m 37s 69.064 bytes 6.530 bytes
01/09/2003 05:56:22 3u 35m 12s 110.092 bytes 32.463 bytes
01/09/2003 09:32:18 0u 11m 17s 33.180 bytes 53.861 bytes
01/09/2003 10:12:09 0u 08m 20s 229.878 bytes 2.985.692 bytes
01/09/2003 10:20:33 3u 57m 41s 1.974.893 bytes 10.954.926 bytes
01/09/2003 14:18:19 0u 00m 39s 429 bytes 366 bytes
01/09/2003 14:58:37 0u 00m 15s 60 bytes 342 bytes
02/09/2003 14:09:24 0u 01m 34s 758 bytes 304 bytes
02/09/2003 14:11:03 19u 57m 21s 11.537.911 bytes 32.519.037 bytes
03/09/2003 14:30:07 3u 42m 16s 6.150.189 bytes 16.553.209 bytes
04/09/2003 00:25:00 0u 01m 53s 1.100 bytes 706 bytes
04/09/2003 00:26:59 0u 05m 30s 594 bytes 736 bytes
04/09/2003 10:52:52 0u 05m 34s 79.221 bytes 186.364 bytes
04/09/2003 10:58:32 1u 37m 59s 1.211.510 bytes 3.684.137 bytes
04/09/2003 12:36:38 16u 34m 56s 12.128.885 bytes 63.089.417 bytes
05/09/2003 06:43:42 0u 19m 06s 7.460 bytes 706 bytes
05/09/2003 12:12:27 25u 01m 45s 20.751.962 bytes 59.609.640 bytes
06/09/2003 13:31:11 2u 58m 28s 3.700.002 bytes 10.199.705 bytes
06/09/2003 16:29:44 0u 02m 54s 37.642 bytes 171.946 bytes
06/09/2003 16:32:44 0u 01m 36s 32.721 bytes 124.311 bytes
06/09/2003 16:34:23 2u 50m 44s 1.341.607 bytes 5.946.161 bytes
06/09/2003 19:25:14 1u 58m 04s 44.940 bytes 2.997 bytes
06/09/2003 21:23:23 1u 12m 26s 626.356 bytes 5.514.785 bytes
06/09/2003 22:35:55 0u 05m 30s 2.635 bytes 10.709 bytes
06/09/2003 22:46:27 10u 31m 24s 2.560.090 bytes 21.970.200 bytes
07/09/2003 09:17:57 0u 00m 24s 240 bytes 304 bytes
07/09/2003 09:18:27 0u 05m 30s 1.080 bytes 634 bytes
07/09/2003 13:43:03 0u 11m 35s 144.623 bytes 629.663 bytes
07/09/2003 13:54:40 0u 00m 37s 78 bytes 192 bytes
07/09/2003 13:55:24 0u 08m 04s 190.202 bytes 374.398 bytes
Weet hier iemand meer..?
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Op de statuspage staat er niets... Bel morgen eens naar de storingen en vraag dat ze je lijn uitmeten. Als je lijn ok is, verhuis dan eens je PC naar het root-stopcontact van BCG, zo schakel je de binnenbekabeling uit. En als je daar nog het zelfde probleem hebt, dan laat je best een technieker komen. Die zal je lijn dan met de STH uitmeten (je kan dit zelf ook trouwens... het staat tussen de tutorials, zie portal). Als je lijn ok is, laat hem dan je verbindingstijden zien. Hij zal dan zien dat er zeker iets mis moet zijn.
Cheers
Cheers
Hier vind je Info > Klik hier
Heb je op elke tf doos waar een tf geplaatst is een splitter geplaatst dit is van belang.
Ofwel gebruik je de opstelling welke getekend is in de link.
Zie daar het bericht van Vr Jul 25, 2003 8:23 pm van Blue-Sky (Tekening en tekst)
Zie ook eens of in uw tf-dozen geen slechte contacten zijn, zoals oxidatie of zelfs slecht aangeschroefde draad.
(reinigen door middel van wattestaafje, besproeit met contactspray, doos moet er voor geopend worden, je kunt eveneens de stiften van je splitter eens reinigen.
Heb je op elke tf doos waar een tf geplaatst is een splitter geplaatst dit is van belang.
Ofwel gebruik je de opstelling welke getekend is in de link.
Zie daar het bericht van Vr Jul 25, 2003 8:23 pm van Blue-Sky (Tekening en tekst)
Zie ook eens of in uw tf-dozen geen slechte contacten zijn, zoals oxidatie of zelfs slecht aangeschroefde draad.
(reinigen door middel van wattestaafje, besproeit met contactspray, doos moet er voor geopend worden, je kunt eveneens de stiften van je splitter eens reinigen.
Blue-Sky, mijn installatie is zoals ik hier heb uitgelegd
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=1306
Ik gebruik voor alles Cat5 materiaal, voor netwerken dus, ook voor
de wanddozen, van het type RJ11 voor Tf, en RJ45 voor ADSL.
die voorzien zijn van een simpel insteekcontact dat je daarna een
kwartslag moet draaien om een deftig contact te maken.
Normaal miskomt daar nooit iets mee maar heb voor alle zekerheid
alles eens los en terug vastgezet, zonder resultaat.
Sub0, thnx, t'zal bellen worden, ik zit nu op de SpeedTouch USB versie,
dus dat zelf testen zal nie lukken.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=1306
Ik gebruik voor alles Cat5 materiaal, voor netwerken dus, ook voor
de wanddozen, van het type RJ11 voor Tf, en RJ45 voor ADSL.
die voorzien zijn van een simpel insteekcontact dat je daarna een
kwartslag moet draaien om een deftig contact te maken.
Normaal miskomt daar nooit iets mee maar heb voor alle zekerheid
alles eens los en terug vastgezet, zonder resultaat.
Sub0, thnx, t'zal bellen worden, ik zit nu op de SpeedTouch USB versie,
dus dat zelf testen zal nie lukken.
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Als je zeker bent van je binnenbekabeling, je configuratie, enz... dus als je bijna de muren aan't oplopen bent van frustratie, dan kan je ook in dit topic eens kijken.
2 opmerkingen :
- zowel Elrocco als ikzelf zijn van Dendermonde : Elrocco is aangesloten op een centrale in de Kroonveldlaan, en ik waarschijnlijk ook
- als een technieker langskomt en die vindt de fout, en deze fout is jouw schuld, dan zal je een factuur krijgen van onze Bgc vrienden
2 opmerkingen :
- zowel Elrocco als ikzelf zijn van Dendermonde : Elrocco is aangesloten op een centrale in de Kroonveldlaan, en ik waarschijnlijk ook
- als een technieker langskomt en die vindt de fout, en deze fout is jouw schuld, dan zal je een factuur krijgen van onze Bgc vrienden
If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Is maar logisch ook dat je een factuur krijgt als ge Belgacom voor niets laat komen. Er zijn mensen die mij ook soms urgent calls geven, dat ik direct moet komen, dat alles vast zit en alles problemen geeft, terwijl zij eigenlijk in het systeem geknoeid hebben en dat er slechts een kleinigheid om zeep is. Nu ja, in zo'n geval krijgen ze ook een Urgent rekening
Wat betreft die storingen, nu als ik me goed herrinner was het probleem bij Elrocco en Cueboy een kabel die slecht connected was in de centrale, dat kan altijd, maar valt nu ook weer niet zo héél véél voor.
Wat betreft die rj45 voor adsl, das perfect om signaal door te sturen, maar ge gaat daar toch ergens een stukje rj11 of nen rj11 connecter moeten op klikken om dat in uw modem of router te foefelen Want ik dacht niet dat er modems zijn met rj45 connector ingebouwd voor de dsl aansluiting.
Nu, kans is groot dat er een storing is in de centrale waardoor je connectie gestoord is. Ik zou eens bellen. Ik denk niet dat het een algemeen probleem is. Gebruik je steeds die sptu? Of heb je het met de router ook? Indien ja, dan is er véél kans dat het in de centrale is, of dat er storing op uw lijn zit.
Wat betreft die storingen, nu als ik me goed herrinner was het probleem bij Elrocco en Cueboy een kabel die slecht connected was in de centrale, dat kan altijd, maar valt nu ook weer niet zo héél véél voor.
Wat betreft die rj45 voor adsl, das perfect om signaal door te sturen, maar ge gaat daar toch ergens een stukje rj11 of nen rj11 connecter moeten op klikken om dat in uw modem of router te foefelen Want ik dacht niet dat er modems zijn met rj45 connector ingebouwd voor de dsl aansluiting.
Nu, kans is groot dat er een storing is in de centrale waardoor je connectie gestoord is. Ik zou eens bellen. Ik denk niet dat het een algemeen probleem is. Gebruik je steeds die sptu? Of heb je het met de router ook? Indien ja, dan is er véél kans dat het in de centrale is, of dat er storing op uw lijn zit.
I love it when a plan comes together!
O.K. morgenvroeg komt de technieker,
De max. snelheid die ik eruit haal nu = 604 kbit/s. !
Dit met alle mogelijke combinatie's
Waaronder rechtstreeks op de splitter en Tf. uit, dus.....
Ligt duidelijk aan de lijn.
SenSei, Wat betreft die aarding, zulke zijn verschrikkelijk duur
en mijn cat5 draagt geen aarding, plus, heel in den beginne
gebruikte ik afgeschermde kabe waarvan ik de mantel had
geaard, en dat gaf wel problemen.
Volgens een kenner ben je beter af zonder aarding als met een slechte.
En is die enkel nuttig in industriele omgevingen.
(Moet appart van het net geaard worden natuurlijk)
.
groeten
De max. snelheid die ik eruit haal nu = 604 kbit/s. !
Dit met alle mogelijke combinatie's
Waaronder rechtstreeks op de splitter en Tf. uit, dus.....
Ligt duidelijk aan de lijn.
SenSei, Wat betreft die aarding, zulke zijn verschrikkelijk duur
en mijn cat5 draagt geen aarding, plus, heel in den beginne
gebruikte ik afgeschermde kabe waarvan ik de mantel had
geaard, en dat gaf wel problemen.
Volgens een kenner ben je beter af zonder aarding als met een slechte.
En is die enkel nuttig in industriele omgevingen.
(Moet appart van het net geaard worden natuurlijk)
.
groeten
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Hmm, kan je je synchronsatiesnelheid eens nachecken. Indien die 3360 is, kijk je mtu eens na en max receive window. Hierover vind je info in het forum.
Indien je goed synched en je hebt lage snelheid, is de kans héél groot dat het local bij u ligt. Indien geen goede synch > bgc of bekabeling.
Indien je goed synched en je hebt lage snelheid, is de kans héél groot dat het local bij u ligt. Indien geen goede synch > bgc of bekabeling.
I love it when a plan comes together!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
The Oddity schreef:Wat betreft die storingen, nu als ik me goed herrinner was het probleem bij Elrocco en Cueboy een kabel die slecht connected was in de centrale, dat kan altijd, maar valt nu ook weer niet zo héél véél voor.
Euhm, bij mij was het één of andere (netwerk)kaart die niet echt fantastisch meer werkte en die ze dan vervangen hebben in de centrale.
In ieder geval, suc6 aan FDR115...
If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Ik meen me te herinnere dat het om een kabel ging die niet goed op de kaart zat die in de dslam zat... kan zijn dat ze bij u direct die kaart vervangen hebben... het kan,maar die dingen gebeuren toch zo frequent niet dacht ik, allez laat het ons hopen
En dat is niet echt een netwerkkaart Dat zal iets meer advanced zijn dan een nic
En dat is niet echt een netwerkkaart Dat zal iets meer advanced zijn dan een nic
I love it when a plan comes together!
Lieve mensen ...
T'schaamrood op mijn wangen...
Mijn lijn bleek in orde te zijn, maar....
twee defecte modem's....!!!
TWEE DEFECTE MODEMS...!!!!
vraag nu nie hoe ik die gelijk kapot krijg hé
Ben terug gelukkig en blij
Met 3,3 Gbit/s ben ik er weer rap bij...
T'schaamrood op mijn wangen...
Mijn lijn bleek in orde te zijn, maar....
twee defecte modem's....!!!
TWEE DEFECTE MODEMS...!!!!
vraag nu nie hoe ik die gelijk kapot krijg hé
Ben terug gelukkig en blij
Met 3,3 Gbit/s ben ik er weer rap bij...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Euh, twee deftecte toestellen op korte tijd?
Hoe is dat besloten? Zegt een Belgacom techinici dit?
Tests gedaan? 100% zeker?
Is toch raar, moest ik van u zijn, ik zou die modems nog eens testen bij een vriend ofzo die ook adsl heeft..
Het kan altijd door een spanningstoot op de telefoonlijn zelf dat er een storing in het toestel is opgetreden, maar dan zouden ze met de splitter gelijktijdig moeten verbonden zijn.
Raar.
Enne tis 3.3Mbit/s, we willen wel allemaal 3.3Gbit/s, maar adsl kan dat jammer genoeg niet aan
Hoe is dat besloten? Zegt een Belgacom techinici dit?
Tests gedaan? 100% zeker?
Is toch raar, moest ik van u zijn, ik zou die modems nog eens testen bij een vriend ofzo die ook adsl heeft..
Het kan altijd door een spanningstoot op de telefoonlijn zelf dat er een storing in het toestel is opgetreden, maar dan zouden ze met de splitter gelijktijdig moeten verbonden zijn.
Raar.
Enne tis 3.3Mbit/s, we willen wel allemaal 3.3Gbit/s, maar adsl kan dat jammer genoeg niet aan
I love it when a plan comes together!
Nene, ik heb gewoon twee ADSL modems...
Een SMC netwerkmodem die normaal altijd in gebruik is.
Een oude SpeedToush USB in reserve voor als mijn netwerkmodem
het moest begeven... (had ik nog liggen van voor ik mijn netwerkje had)
Die zijn nooit samen aangesloten, zou ook niet werken denk ik.?
Nu, de SMC heeft het echt laten afweten, totaal dood dus
gelukkig nog onder garantie = deze morgen al binnengebracht.
De Speedtouch USB had problemen met synchroniseren...
Als hij dan eens synchroniseerde was het aan halve snelheid.
Toeval dat er aan allebei iets schorte maar dat heeft mij wel op een
serieus verkeerd been gezet.
De technieker had een nieuw exemplaar bij dat perfect werkte dus...
Brave technieker... heeft me de goeie SpeedToush USB achtergelaten.
3,3GBits/s. = typfoutje
rijk..??? ik kan gewoon niks wegdoen... heb nog modems liggen uit de tijd van.... ook ISDN, .... ne Commodore64 , ne 286, ne 486... enz...
--- klein museumke ---
Een SMC netwerkmodem die normaal altijd in gebruik is.
Een oude SpeedToush USB in reserve voor als mijn netwerkmodem
het moest begeven... (had ik nog liggen van voor ik mijn netwerkje had)
Die zijn nooit samen aangesloten, zou ook niet werken denk ik.?
Nu, de SMC heeft het echt laten afweten, totaal dood dus
gelukkig nog onder garantie = deze morgen al binnengebracht.
De Speedtouch USB had problemen met synchroniseren...
Als hij dan eens synchroniseerde was het aan halve snelheid.
Toeval dat er aan allebei iets schorte maar dat heeft mij wel op een
serieus verkeerd been gezet.
De technieker had een nieuw exemplaar bij dat perfect werkte dus...
Brave technieker... heeft me de goeie SpeedToush USB achtergelaten.
3,3GBits/s. = typfoutje
rijk..??? ik kan gewoon niks wegdoen... heb nog modems liggen uit de tijd van.... ook ISDN, .... ne Commodore64 , ne 286, ne 486... enz...
--- klein museumke ---
oditty; wa betreft die RJ11/45,
K'heb gewoon extra kabeltjes gemaakt met de ene kant een RJ11
en de andere kant een RJ45... deze RJ45 is zo gekabeld dat
pin 1+2 bij een kabel voor voor een analoge TF
pin 7+8 bij een kabel voor voor een ADSL-toestel
pin 3-6 was vroeger voor ISDN maar kan nu voor bvb Fax dienen
Mijn kabeltjes deftig gemerkt met een label en een kleurcode.
simpel
Ik heb op elke kamer één RJ45 stopcontact waar ik op deze manier
gelijk wat kan inpluggen.
Op de bureaukamer is het wel een dubbel RJ45 stopcontakt.
Een goei tip voor doe het zelvers
Maar in deze topic nie echt op zijn plaats hé.
groeten
K'heb gewoon extra kabeltjes gemaakt met de ene kant een RJ11
en de andere kant een RJ45... deze RJ45 is zo gekabeld dat
pin 1+2 bij een kabel voor voor een analoge TF
pin 7+8 bij een kabel voor voor een ADSL-toestel
pin 3-6 was vroeger voor ISDN maar kan nu voor bvb Fax dienen
Mijn kabeltjes deftig gemerkt met een label en een kleurcode.
simpel
Ik heb op elke kamer één RJ45 stopcontact waar ik op deze manier
gelijk wat kan inpluggen.
Op de bureaukamer is het wel een dubbel RJ45 stopcontakt.
Een goei tip voor doe het zelvers
Maar in deze topic nie echt op zijn plaats hé.
groeten
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Hmm raar.
Nuja, die smc daar kan ik vrede mee nemen dat hij defect is, maar de stpu.. omdat hij synched aan halve snelheid? Die durft wel meer raar doen, maar daarom is hij nog niet defect... allez ja. Tis raar. bizar dat beiden defect zijn. Ma kom het kan zekers
Nuja, die smc daar kan ik vrede mee nemen dat hij defect is, maar de stpu.. omdat hij synched aan halve snelheid? Die durft wel meer raar doen, maar daarom is hij nog niet defect... allez ja. Tis raar. bizar dat beiden defect zijn. Ma kom het kan zekers
I love it when a plan comes together!
Nu wil het wel "lukken" dat ik vandaag net hetzelfde heb meegemaakt :
tot en met zondagavond 07/09 werkte m'n speedtouch sinds een jaartje naar behoren, maandagmorgen 08/09 geen verbinding meer te krijgen...
BGC gebeld "alles was ok" maar daar ik niet echt de 3.3Mb/s haalde zet die tele-operator de lijn terug op 1.1Mb/s echter hetzelfde resultaat, dus technieker zal woensdag 10/09 langskomen om "alles" uit te testen!!!
Ik niet erg tevreden met back to the future-methode van 1.1Mb/s bel op maandag 08/09 opnieuw naar 0800/22700 met ander operator, leg hem alles uit, zet lijn terug op 3.3Mb/s, stelt vast dat modem wel degelijk synchroniseert doch geen connectie mogelijk... afspraak van technieker blijft behouden...
Ik om zeker te spelen dat het toch maar niet aan de speedtouch zou liggen plaats op dinsdagavond 09/09 m'n "origineel" eicon-usb'ken terug... met identiek hetzelfde probleem !!!!
Vandaag woensdag 10/09, technieker heeft niets vastgesteld in de centrale (???), komt thuis dan maar 's zijn speedtouchken aankoppelen op z'n portaabelken en hoera alles OK... z'in portaabelken op mijn speedtouch geeft opnieuw geen connectie!!!!
DUS: 2 modems kapot?!?!??????????
Wat indien de technieker in de centrale WEL iets had vastgesteld en dit heeft hersteld vóór hij thuis kwam?????
M'n eicon-usb-modem had nooit problemen gegeven en is gewoon in de doos gestopt bij het plaatsen indertijd van m'n speedtouch....
2x hetzelfde verhaal op praktisch dezelfde data ???? misschien een mogelijkheid om eens klacht in te dienen????
@FDR115 : sorry, was nog vergeten erbij te vertellen dat ik in Buggenhout woon... zone 052 !!!!
Indien je eventueel contact met mij wil opnemen voor een eventueel gevolg hieraan te geven, leet me maar iets weten op het forum, dan regelen we wel een afspraak.
@ alle anderen : zijn er hier soms mensen die gelijkaardig probleem hebben gehad, hoe kunnen we eventueel een klacht indien, alle raad welkom...
alvast bedankt
mvg
[mod="The Oddity"]
Posts samengezet. Indien je een registered member bent kan je zelf je posts editten, zodat je niet nogmaals hoeft te posten.[/mod]
tot en met zondagavond 07/09 werkte m'n speedtouch sinds een jaartje naar behoren, maandagmorgen 08/09 geen verbinding meer te krijgen...
BGC gebeld "alles was ok" maar daar ik niet echt de 3.3Mb/s haalde zet die tele-operator de lijn terug op 1.1Mb/s echter hetzelfde resultaat, dus technieker zal woensdag 10/09 langskomen om "alles" uit te testen!!!
Ik niet erg tevreden met back to the future-methode van 1.1Mb/s bel op maandag 08/09 opnieuw naar 0800/22700 met ander operator, leg hem alles uit, zet lijn terug op 3.3Mb/s, stelt vast dat modem wel degelijk synchroniseert doch geen connectie mogelijk... afspraak van technieker blijft behouden...
Ik om zeker te spelen dat het toch maar niet aan de speedtouch zou liggen plaats op dinsdagavond 09/09 m'n "origineel" eicon-usb'ken terug... met identiek hetzelfde probleem !!!!
Vandaag woensdag 10/09, technieker heeft niets vastgesteld in de centrale (???), komt thuis dan maar 's zijn speedtouchken aankoppelen op z'n portaabelken en hoera alles OK... z'in portaabelken op mijn speedtouch geeft opnieuw geen connectie!!!!
DUS: 2 modems kapot?!?!??????????
Wat indien de technieker in de centrale WEL iets had vastgesteld en dit heeft hersteld vóór hij thuis kwam?????
M'n eicon-usb-modem had nooit problemen gegeven en is gewoon in de doos gestopt bij het plaatsen indertijd van m'n speedtouch....
2x hetzelfde verhaal op praktisch dezelfde data ???? misschien een mogelijkheid om eens klacht in te dienen????
@FDR115 : sorry, was nog vergeten erbij te vertellen dat ik in Buggenhout woon... zone 052 !!!!
Indien je eventueel contact met mij wil opnemen voor een eventueel gevolg hieraan te geven, leet me maar iets weten op het forum, dan regelen we wel een afspraak.
@ alle anderen : zijn er hier soms mensen die gelijkaardig probleem hebben gehad, hoe kunnen we eventueel een klacht indien, alle raad welkom...
alvast bedankt
mvg
[mod="The Oddity"]
Posts samengezet. Indien je een registered member bent kan je zelf je posts editten, zodat je niet nogmaals hoeft te posten.[/mod]
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Hmm, bizar geval:
Allereerst via Userbase kunnen nog geen klachten worden ingedien, misschien wel in de toekomst, maar dat is nu nog niet het geval wegens beperkte contacten met Bgc/Skynet.
Trouwens alvorens we zo'n klacht zouden doen, moet de data effectie goed zijn en alles gechecked en gedubbel checked zijn.
Het is inderdaad een raar toeval, maar kom.
Jullie zeggen steeds "kan niet verbinden". Maar dat is geen effectieve foutmelding. Kunnen jullie daar iets concreter in zijn? Meestal zit daar een mooie error code (nummer, vb 691) bij. Die kan wel belangrijk zijn.
Ik zou beiden adviseren de de modems eens uit te testen op een andere pc, op een andere adsl lijn. (bij een vriend?). Kwestie van zeker te zijn dat het device stuk is... je weet immers nooit met die Bgc Technici. Er zitten immers héél goede tussen, maar ook véél kloefkappers. Zoals overal.
Ik zou zeggen instaleer dat daar eens liefst non win98. met een ander kabelke, splitter. Doe de install volgens het boekje en reset de modems eventueel eens, dit kan door de usb fiche uit de pc te trekken terwijl hij aan staat. Je kan de procedure hier wel ergens vinden. (reset kan soms helpen, indien er een fout is opgetreden en die blijft vast zitten in het memory van de modem, dan blijft die probs geven, nen reset cleaned dat memory).
Indien het daar wel lukt, wel dan heeft de technieker zijn job niet goed gedaan en is de modem dus niet stuk. Dan check je best kabels, splitter en configuratie. Lijn is uitgesloten vanwegens goede test van tech.
Indien de modem niet werkt, zal hij idd wel stuk zijn. Het is dan wel raar dat jullie beiden een reserve modem hierbij ook stuk gemaakt hebben. Die in princiepe niet was aangesloten. Nu een modem kan altijd stuk gaan door een spanningstoot tengevolge van een probleem bij BGC. Maar ook tengevolge van een onweer. (enig onweer rond die periode in de buurt?). Langs de andere kant kan het ook zijn (LEES: dit is speculatie!!!) dat er een lange tijd een probleem geweest is in de BGC centrale en dat die te sterke signalen uitstuurde.. waardoor jullie twee modems om zeep geholpen hebben... . Ma dat zou echt wel the worst case scenario zijn.. kan normaal niet .
Ik heb beke mijn twijfels bij het echt defect zijn...
Die test op de portable.. ik weet niet.. of die altijd zo goed gedaan wordt.. steken ze daar voldoende tijd in? Want velen hebben iets tegen die usb gevallen.
Nu die techinici kan iets gewijzigd hebben in de centrale maar ik zie dan nog niet het probleem?? wat zou daar mis mee zijn.. dan heeft hij toch net geholpen?
Je kan altijd klacht indienen. Hiervoor kijk je best eens het nummer van de ombudsdienst na in het telefoonboek. Maar ik vraag me af of het al tijd is voor een klacht... eerst zeker zijn dat BGC fout zit ofzo eh
Allereerst via Userbase kunnen nog geen klachten worden ingedien, misschien wel in de toekomst, maar dat is nu nog niet het geval wegens beperkte contacten met Bgc/Skynet.
Trouwens alvorens we zo'n klacht zouden doen, moet de data effectie goed zijn en alles gechecked en gedubbel checked zijn.
Het is inderdaad een raar toeval, maar kom.
Jullie zeggen steeds "kan niet verbinden". Maar dat is geen effectieve foutmelding. Kunnen jullie daar iets concreter in zijn? Meestal zit daar een mooie error code (nummer, vb 691) bij. Die kan wel belangrijk zijn.
Ik zou beiden adviseren de de modems eens uit te testen op een andere pc, op een andere adsl lijn. (bij een vriend?). Kwestie van zeker te zijn dat het device stuk is... je weet immers nooit met die Bgc Technici. Er zitten immers héél goede tussen, maar ook véél kloefkappers. Zoals overal.
Ik zou zeggen instaleer dat daar eens liefst non win98. met een ander kabelke, splitter. Doe de install volgens het boekje en reset de modems eventueel eens, dit kan door de usb fiche uit de pc te trekken terwijl hij aan staat. Je kan de procedure hier wel ergens vinden. (reset kan soms helpen, indien er een fout is opgetreden en die blijft vast zitten in het memory van de modem, dan blijft die probs geven, nen reset cleaned dat memory).
Indien het daar wel lukt, wel dan heeft de technieker zijn job niet goed gedaan en is de modem dus niet stuk. Dan check je best kabels, splitter en configuratie. Lijn is uitgesloten vanwegens goede test van tech.
Indien de modem niet werkt, zal hij idd wel stuk zijn. Het is dan wel raar dat jullie beiden een reserve modem hierbij ook stuk gemaakt hebben. Die in princiepe niet was aangesloten. Nu een modem kan altijd stuk gaan door een spanningstoot tengevolge van een probleem bij BGC. Maar ook tengevolge van een onweer. (enig onweer rond die periode in de buurt?). Langs de andere kant kan het ook zijn (LEES: dit is speculatie!!!) dat er een lange tijd een probleem geweest is in de BGC centrale en dat die te sterke signalen uitstuurde.. waardoor jullie twee modems om zeep geholpen hebben... . Ma dat zou echt wel the worst case scenario zijn.. kan normaal niet .
Ik heb beke mijn twijfels bij het echt defect zijn...
Die test op de portable.. ik weet niet.. of die altijd zo goed gedaan wordt.. steken ze daar voldoende tijd in? Want velen hebben iets tegen die usb gevallen.
Nu die techinici kan iets gewijzigd hebben in de centrale maar ik zie dan nog niet het probleem?? wat zou daar mis mee zijn.. dan heeft hij toch net geholpen?
Je kan altijd klacht indienen. Hiervoor kijk je best eens het nummer van de ombudsdienst na in het telefoonboek. Maar ik vraag me af of het al tijd is voor een klacht... eerst zeker zijn dat BGC fout zit ofzo eh
I love it when a plan comes together!
(ex-m@rc -> registered now as Pastel)
@ The Oddity :
Bedankt voor het samenvoegen van m'n vorige mails, heb me nu laten registreren want vind dit wel een fijn en behulpzaam forum
Ik zal je raad 's opvolgen, m'n collega gaat de 2 modems bij hem thuis 's aankoppelen en ziet wat 't geeft. Ik zal verder bij mij de hele bekabeling nog 's nachecken en vervangen evenals mijn netwerkkaart (werk toch in de IT-sector en heb wat van alles in overschot ...
Nu was m'n reactie misschien wat "heet van de naald" maar ik vond het op z'n minst "heel toevallig"... en het resetten van de lijn naar 1.1Mb/s omdat ik zogezegd niet effectief constant aan 3.3Mb/s kwam maar soms "maar" aan 2.9 à 3.0 Mb/s vond ik wel wat straf... halen alle adsl'ers hier dan constante verbindingen aan 3.3Mb/s
Verder herinner ik me niet dat we een onweer hebben gehad de laatste week... behalve vuurwerk in Buggenhout op zondagavond ll.
Ik hou jullie in elk geval op de hoogte van het verdere gevolg en hopelijke oplossing, dit kan eventueel andere mensen misschien ook nog helpen.
@NuKeM : bedankt voor de link... hou 'm in m'n Favorites
(PS: ik post hier wel vanaf het werk )
@ The Oddity :
Bedankt voor het samenvoegen van m'n vorige mails, heb me nu laten registreren want vind dit wel een fijn en behulpzaam forum
Ik zal je raad 's opvolgen, m'n collega gaat de 2 modems bij hem thuis 's aankoppelen en ziet wat 't geeft. Ik zal verder bij mij de hele bekabeling nog 's nachecken en vervangen evenals mijn netwerkkaart (werk toch in de IT-sector en heb wat van alles in overschot ...
Nu was m'n reactie misschien wat "heet van de naald" maar ik vond het op z'n minst "heel toevallig"... en het resetten van de lijn naar 1.1Mb/s omdat ik zogezegd niet effectief constant aan 3.3Mb/s kwam maar soms "maar" aan 2.9 à 3.0 Mb/s vond ik wel wat straf... halen alle adsl'ers hier dan constante verbindingen aan 3.3Mb/s
Verder herinner ik me niet dat we een onweer hebben gehad de laatste week... behalve vuurwerk in Buggenhout op zondagavond ll.
Ik hou jullie in elk geval op de hoogte van het verdere gevolg en hopelijke oplossing, dit kan eventueel andere mensen misschien ook nog helpen.
@NuKeM : bedankt voor de link... hou 'm in m'n Favorites
(PS: ik post hier wel vanaf het werk )
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Pastel,
wat betreft die terugschakeling van 3.3Mbps naar 1.1Mbps gebeurt omdat je te ver van de centrale zit. Indien je te ver zit kom je niet meer in aanmerking voor de volle 3.3Mbps. (zie andere topic's hiervoor). Je zal dan de ene keer connecten aan 2.9Mbps, de andere keer aan 3.2Mbps etc etc. Dit geeft een uiterst onstabiele lijn en ja, ook soms snelheidsproblemen. Om dit te vermijden zet Belgacom in véél gevallen die lijn terug pop 1.1Mbps, daar de lijn véél stabieler is en de snelheid min of meer gegarandeerd kan worden door Skynet. Als hun synch varieert omdat gij te ver zit dan geeft dat probs en dan is dat in princiepe voor BGC want de synch is slecht. Maw BGC lost dat best wel goed op.
In de toekomst wordt hier wel aan gewerkt door minidslams te zetten zodat 3.3Mbps een grotere coverage heeft.
Wat betreft die 'haalt iedereen hier steeds 3.3Mbps'. Wel de mensen die binnen een radius van 2.5km ongveer van de centrale zitten en een goede binnenbekabeling hebben kunnen die steeds halen, tenzij technische problemen. Het dus de ene keer wel halen en de andere keer niet. Is niet zo goed, beter naar 1.1Mbps.
Laat ons weten wat je tests uitwijzen
wat betreft die terugschakeling van 3.3Mbps naar 1.1Mbps gebeurt omdat je te ver van de centrale zit. Indien je te ver zit kom je niet meer in aanmerking voor de volle 3.3Mbps. (zie andere topic's hiervoor). Je zal dan de ene keer connecten aan 2.9Mbps, de andere keer aan 3.2Mbps etc etc. Dit geeft een uiterst onstabiele lijn en ja, ook soms snelheidsproblemen. Om dit te vermijden zet Belgacom in véél gevallen die lijn terug pop 1.1Mbps, daar de lijn véél stabieler is en de snelheid min of meer gegarandeerd kan worden door Skynet. Als hun synch varieert omdat gij te ver zit dan geeft dat probs en dan is dat in princiepe voor BGC want de synch is slecht. Maw BGC lost dat best wel goed op.
In de toekomst wordt hier wel aan gewerkt door minidslams te zetten zodat 3.3Mbps een grotere coverage heeft.
Wat betreft die 'haalt iedereen hier steeds 3.3Mbps'. Wel de mensen die binnen een radius van 2.5km ongveer van de centrale zitten en een goede binnenbekabeling hebben kunnen die steeds halen, tenzij technische problemen. Het dus de ene keer wel halen en de andere keer niet. Is niet zo goed, beter naar 1.1Mbps.
Laat ons weten wat je tests uitwijzen
I love it when a plan comes together!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
The Oddity schreef:...wat betreft die terugschakeling van 3.3Mbps naar 1.1Mbps gebeurt omdat je te ver van de centrale zit. Indien je te ver zit kom je niet meer in aanmerking voor de volle 3.3Mbps. (zie andere topic's hiervoor). Je zal dan de ene keer connecten aan 2.9Mbps, de andere keer aan 3.2Mbps etc etc. Dit geeft een uiterst onstabiele lijn en ja, ook soms snelheidsproblemen...
Ten tijde van "mijn" probleem, heeft de helpdesk mij op een gegeven moment ook teruggeschakeld... terwijl ik toch binnen een radius van 2,5km van de centrale zit. (Pastel : misschien kan je de afstand tot de centrale eens vragen aan de helpdesk ?!?)
Ik vermeld dit maar omdat ik denk dat het terugbrengen van de synchrosnelheid ook wel snel wordt uitgevoerd door de mensen van de helpdesk.
If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Nu, niet alle mensen op de helpdesk (hangt af waar je terecht komt) kunnen de afstand zien en proberen gewoon te troubleshooten. Het is dus ook niet altijd gerechtvaardigd die set-back vrees ik. Het is al bewezen dat de helpdesks binnen BGC niet perfect samenwerken en dat zorgt soms voor problemen. Onnodige interventies, etc etc.
Je kan eens informeren, afh van wie je aan de lijn hebt zal je een deftig of geen antwoord krijgen. Best eens informeren bij 0800/22700
Je kan eens informeren, afh van wie je aan de lijn hebt zal je een deftig of geen antwoord krijgen. Best eens informeren bij 0800/22700
I love it when a plan comes together!
The Oddity schreef:
wat betreft die terugschakeling van 3.3Mbps naar 1.1Mbps gebeurt omdat je te ver van de centrale zit.
Hi Oddity,
Volgens de technieker die gisteren thuis langskwam zaten we "dicht bij de centrale, nl. 3,2Km"
Ik snap eigenlijk niet goed waarom ik bijna 2 jaar helemaal geen problemen heb gehad tot maandagmorgen dan... ik heb helemaal niets meer gewijzigd aan m'n hardwareconfiguratie sinds het vervangen van de Eicon-USB door de STHome meer dan 6 maand geleden
Wat die foutmeldingen betreft... er zijn helemaal geen foutmeldingen van het type 691 of dergelijke!!! enkel "HTTP 404 NOT FOUND"
Met de Eicon-USB onder XP kon ik in het connectievenster zelfs de verbindingssnelheid meestal niet zien, gaf enkel melding "Not available" of soms "30bps" tot "60bps" (geen typefout hé, wel degelijk "bps")
Nu wacht ik af wat het bij m'n collega gaat opbrengen, hij werkt met dezelfde Eicon-USb en woont in Mons en... BTW hij heeft nooit een snelheid boven de 2.2Mbps gehaald maar zit wel met een "oude" telefoonbekabeling in de straat... rarara...
Ik hou jullie wel op de hoogte van de verdere ont(ver-)wikkelingen
Mvg
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Normaal gezien zou je op 3.2Km nog de 3.3Mbps moeten halen. Zou geen probleem mogen geven. Indien je wel steeds een verschillende synch snelheid had, kan het misschien de driver zijn, die niet up-to-date was, die niet met hogere snelheden over weg kon. Of moeilijk...(zijn gevallen van geweest). Normaal zou je geen probleem mogen hebben. Al kan het nipt zijn... vind niet de exacte afstand
Ah je hebt een spth ook? wel dan doe eens een line-test zoals hoger beschreven staat de tutorials -> hardware. Hiermee kan je zelf een pak diag gevens oproepen en bestuderen.
Zo'n lage connectiesnelheid, zeker dat je niet met een breuk zit ergens? Maybe breuk bij BGC? Het kan.
Het kan goed zijn dat die idd defect is, als er op komt Not Available.
Ah je hebt een spth ook? wel dan doe eens een line-test zoals hoger beschreven staat de tutorials -> hardware. Hiermee kan je zelf een pak diag gevens oproepen en bestuderen.
Zo'n lage connectiesnelheid, zeker dat je niet met een breuk zit ergens? Maybe breuk bij BGC? Het kan.
Het kan goed zijn dat die idd defect is, als er op komt Not Available.
I love it when a plan comes together!
Hey Pastel,.... een klachtje neerleggen...??? héhé
k'zou nie weten hoe ze te formuleren, de fouten waren zeer vaag,
( én met die tweede defecte modem, inderdaad bizar ) maar opgelost.
Maar ik ken het gevoel, k'heb ook tegen het plafond opgekropen.
Mijn defecte (?) SpeedTouch USB is dus meegenomen. De achtergelaten
modem werkt perfect én op full speed.
Mijn SMC Barricade is nog binnen, geen nieuws van totnogtoe.
De verdeler kon me enkel vertellen dat hij (net als ik) onmogelijk in de browser management van de SMC kon.
Ik had dan nog geprobeerd om een nieuwe Bios te installeren maar daar is het toen volledig misgegaan. (ik had geen Dos die USB undesteunt)
Maar wat is er nu presies misgegaan?,... k'zal het nooit weten.
Ik kon gewoonweg niet connecteren... urenlang een rood knipperende
synchro-led. Om dan plots even voor een uurtje of minder te verbinden.!?
De technieker had met zijn laptopke en mijn ST-USB ook problemen,
tot hij dus de nieuwe ST-USB aankoppelde.
Nu,... Er zijn zoveel factoren die een storende rol kunnen spelen.
Één waaraan ik denk is aan een fout in de spanning. Een piekske van welke oorsprong ook kan uwe electronica rare dingen laten doen.
Daarom denk ik eraan om zo een UPS aan te schaffen, én een volledige
bliksem beveiliging vanaf de verdeelkast. Prijskaartje ligt wel hoog.
K'ga beginnen met het goedkoopste.. den UPS.
k'zou nie weten hoe ze te formuleren, de fouten waren zeer vaag,
( én met die tweede defecte modem, inderdaad bizar ) maar opgelost.
Maar ik ken het gevoel, k'heb ook tegen het plafond opgekropen.
Mijn defecte (?) SpeedTouch USB is dus meegenomen. De achtergelaten
modem werkt perfect én op full speed.
Mijn SMC Barricade is nog binnen, geen nieuws van totnogtoe.
De verdeler kon me enkel vertellen dat hij (net als ik) onmogelijk in de browser management van de SMC kon.
Ik had dan nog geprobeerd om een nieuwe Bios te installeren maar daar is het toen volledig misgegaan. (ik had geen Dos die USB undesteunt)
Maar wat is er nu presies misgegaan?,... k'zal het nooit weten.
Ik kon gewoonweg niet connecteren... urenlang een rood knipperende
synchro-led. Om dan plots even voor een uurtje of minder te verbinden.!?
De technieker had met zijn laptopke en mijn ST-USB ook problemen,
tot hij dus de nieuwe ST-USB aankoppelde.
Nu,... Er zijn zoveel factoren die een storende rol kunnen spelen.
Één waaraan ik denk is aan een fout in de spanning. Een piekske van welke oorsprong ook kan uwe electronica rare dingen laten doen.
Daarom denk ik eraan om zo een UPS aan te schaffen, én een volledige
bliksem beveiliging vanaf de verdeelkast. Prijskaartje ligt wel hoog.
K'ga beginnen met het goedkoopste.. den UPS.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Nen biosflash met problemen ? voor de router? dat kan wel een rede zijn.. als die bios flash gestart is en dan vroegtijdig gestopt is, kan dat miserie geven De tekst is niet volledig duidelijk, maar ik vermoed dat het over de router zijn firmware gaat.
Hmm mja, urenlang rood, lijkt idd wel defect.. kan idd een spanningspiekske zijn.. maar tis wel bizar dat er twee gelijkaardige verhalen zijn in dezelfde regio.. Wie weet hebben jullie niet dezelfde technieker gehad.
Hmm mja, urenlang rood, lijkt idd wel defect.. kan idd een spanningspiekske zijn.. maar tis wel bizar dat er twee gelijkaardige verhalen zijn in dezelfde regio.. Wie weet hebben jullie niet dezelfde technieker gehad.
I love it when a plan comes together!
Hi allemaal,
Ben terug online van thuis maar dan wel met een nieuwe STH 510 (Ethernet) modem... heeft me wel wat bloed, zweet, tranen en euros gekost
Heb de hele bekabeling eraf gegooid, netwerkkaart gedesinstalleerd en vanaf scratch herbegonnen...
Had voor het "incident" volgende waarden met "oude" STH-ethernet-modem:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2824 kbit/s or 353 kbyte/s
- Upload speed : 106 kbit/s or 13 kbyte/s
Sun Aug 31 2003 at 14:10:53 UTC+0200
Vandaag met nieuwe STH 510 ethernet-modem:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2672 kbit/s or 334 kbyte/s
- Upload speed : 106 kbit/s or 13 kbyte/s
Sun Sep 14 2003 at 12:39:51 UTC+0200
M'n oude STH ethernet-modem heb ik nog 's aangesloten na hem te hebben gereset en herconfigureerd maar noppes... connecties van 30sec tot 1min max en een snelheid van enkele tientallen bps
M'n Eicon-USB-modem waarmee ik dinsdag had getest doet 't ook niet meer...
@ FDR115 :
'tja, zou 't ook niet (meer) weten... maar 't is op zijn minst héél toevallig hé
Ik had helemaal niets veranderd, noch soft- noch hardwarematig...
Ik had wel pech dat m'n STH niet meer onder garantie was en dus heeft m'n vrouwtje dan maar 'n nieuwe gaan halen
Anekdote : bellen naar Belgacomwinkel in Dendermonde met de vraag "wat kost dat ding", antwoord "STH-ethernet 510 single-user kost 129 euro"... goed nieuws terplaatse "'k was vergete dat 'm in prijs gezakt was, kost maar 79 euro meer"... en wij blij
Moeten we dan bij Electrabel klagen
IMHO denk ik dat je UPS je enkel tegen stroomonderbrekingen zal beschermen maar niet echt tegen stroompieken.
@ The Oddity :
mja... een spanningspiekje dat het dan heeft uitgehouden tot dinsdagavond en die m'n Eicon-USb er ook heeft van laten afzien
Dezelfde technieker... kan wel want voor dinsdag kon er niemand bij mij langskomen... hij zat dan bij FDR115 ... daarom kon 't bij mij pas op woensdag
Wat die STH 510 betreft:
Bij het "automatisch" instellen met de cd stelde hij alles in als PPPoA, werkte wel maar zat toen met de speedtest rond de 800 kbit/s D/L.
Heb hem via 't systeemmenu "handmatig" ingesteld op PPPoE en haal nu de bovenstaande waarden...
Heeft iemand met die nieuwe STH 510 Ethernet soms ervaring met de juiste instellingen
Alleszins bedankt aan allen voor jullie reacties, opinies en voorstellen van mogelijke oplossingen
Mocht 'k nog verdere "treubels" ondervinden of oplossingen vinden van het "incident" dan post 'k het hier wel verder.
Mvg
Pastel... almost crazy
Ben terug online van thuis maar dan wel met een nieuwe STH 510 (Ethernet) modem... heeft me wel wat bloed, zweet, tranen en euros gekost
Heb de hele bekabeling eraf gegooid, netwerkkaart gedesinstalleerd en vanaf scratch herbegonnen...
Had voor het "incident" volgende waarden met "oude" STH-ethernet-modem:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2824 kbit/s or 353 kbyte/s
- Upload speed : 106 kbit/s or 13 kbyte/s
Sun Aug 31 2003 at 14:10:53 UTC+0200
Vandaag met nieuwe STH 510 ethernet-modem:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2672 kbit/s or 334 kbyte/s
- Upload speed : 106 kbit/s or 13 kbyte/s
Sun Sep 14 2003 at 12:39:51 UTC+0200
M'n oude STH ethernet-modem heb ik nog 's aangesloten na hem te hebben gereset en herconfigureerd maar noppes... connecties van 30sec tot 1min max en een snelheid van enkele tientallen bps
M'n Eicon-USB-modem waarmee ik dinsdag had getest doet 't ook niet meer...
@ FDR115 :
Hey Pastel,.... een klachtje neerleggen...??? héhé
k'zou nie weten hoe ze te formuleren, de fouten waren zeer vaag,
( én met die tweede defecte modem, inderdaad bizar ) maar opgelost.
'tja, zou 't ook niet (meer) weten... maar 't is op zijn minst héél toevallig hé
Ik had helemaal niets veranderd, noch soft- noch hardwarematig...
Ik had wel pech dat m'n STH niet meer onder garantie was en dus heeft m'n vrouwtje dan maar 'n nieuwe gaan halen
Anekdote : bellen naar Belgacomwinkel in Dendermonde met de vraag "wat kost dat ding", antwoord "STH-ethernet 510 single-user kost 129 euro"... goed nieuws terplaatse "'k was vergete dat 'm in prijs gezakt was, kost maar 79 euro meer"... en wij blij
Één waaraan ik denk is aan een fout in de spanning. Een piekske van welke oorsprong ook kan uwe electronica rare dingen laten doen.
Daarom denk ik eraan om zo een UPS aan te schaffen
Moeten we dan bij Electrabel klagen
IMHO denk ik dat je UPS je enkel tegen stroomonderbrekingen zal beschermen maar niet echt tegen stroompieken.
@ The Oddity :
Hmm mja, urenlang rood, lijkt idd wel defect.. kan idd een spanningspiekske zijn.. maar tis wel bizar dat er twee gelijkaardige verhalen zijn in dezelfde regio.. Wie weet hebben jullie niet dezelfde technieker gehad.
mja... een spanningspiekje dat het dan heeft uitgehouden tot dinsdagavond en die m'n Eicon-USb er ook heeft van laten afzien
Dezelfde technieker... kan wel want voor dinsdag kon er niemand bij mij langskomen... hij zat dan bij FDR115 ... daarom kon 't bij mij pas op woensdag
Wat die STH 510 betreft:
Bij het "automatisch" instellen met de cd stelde hij alles in als PPPoA, werkte wel maar zat toen met de speedtest rond de 800 kbit/s D/L.
Heb hem via 't systeemmenu "handmatig" ingesteld op PPPoE en haal nu de bovenstaande waarden...
Heeft iemand met die nieuwe STH 510 Ethernet soms ervaring met de juiste instellingen
Alleszins bedankt aan allen voor jullie reacties, opinies en voorstellen van mogelijke oplossingen
Mocht 'k nog verdere "treubels" ondervinden of oplossingen vinden van het "incident" dan post 'k het hier wel verder.
Mvg
Pastel... almost crazy
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Pastel schreef:Moeten we dan bij Electrabel klagen
IMHO denk ik dat je UPS je enkel tegen stroomonderbrekingen zal beschermen maar niet echt tegen stroompieken.
een ups beveiligd wel en goed tegen stroompieken de elektriciteit gaat nl eerst naar de batterij en uit de batterji gaat de stroom door naar de pc dus beveiligd het zeker tegen stroompieken
SeNsEi Ze0n schreef:een ups beveiligd wel en goed tegen stroompieken de elektriciteit gaat nl eerst naar de batterij en uit de batterji gaat de stroom door naar de pc dus beveiligd het zeker tegen stroompieken
Oeps, ik dacht dat de voeding rechtstreeks gebeurde en dat de batt's slechts de taak overnamen in geval van wegvallen van de stroom... weer iets bijgeleerd...
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
UPS werken voor de stroompieken niet via de batterij (wilt ge de batterij dood of wa ?) maar normaal via ultrasnelle zekeringen of zelfs gasontladingsafleiders. Maar ik denk dat Blue-Sky hier wel van de technische kant afweet.
Hallo,
Wat betreft de beveiliging door UPS is het zo dat langs de primaire zijde (Net) er snelle beveiliging werkt, welke het net afkoppelt vb. bij bliksem inslag.
De trage spanningsdaling op het net wordt opgevangen door de accu, bovendien wordt door middel van software alle progs afgesloten bij totale uitval zodanig dat de PC zonder problemen kan afgesloten worden.
Voor industriële doeleinden heeft men natuurlijk een systeem nodig waar de accu een langere periode van uitval kan overbruggen, in zo'n UPS is een wisselrichter welke een gestabiliseerde 230 V wisselspanning levert.
Komt er door overlast in het voedingsnet enkel maar 215 volt meer aan, wordt dit zonder probleem bijgestuurd naar 230 V, omgekeerd ook bij 245 V wordt deze uiteraard ook bijgestuurd naar 230 Volt )
Opmerking: Bepaalde UPS systemen hebben zelfs een apparte ingang voor je TF (ADSL lijn) zodat deze ook een via overspanningbeveiliging voorbij moet, naar je PC toe. (dit is natuurlijk totaal gescheiden van het voedingscircuit)
Ik laat je hier 2 links waar men het over dit probleem heeft.> Klik hier &> Klik hier
Hier nog een bestaande topic ivm overspanning (bliksem) >
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=9260#9260
(heel bovenaan en juist daaronder een bericht van Meon over UPS.)
Wat betreft de beveiliging door UPS is het zo dat langs de primaire zijde (Net) er snelle beveiliging werkt, welke het net afkoppelt vb. bij bliksem inslag.
De trage spanningsdaling op het net wordt opgevangen door de accu, bovendien wordt door middel van software alle progs afgesloten bij totale uitval zodanig dat de PC zonder problemen kan afgesloten worden.
Voor industriële doeleinden heeft men natuurlijk een systeem nodig waar de accu een langere periode van uitval kan overbruggen, in zo'n UPS is een wisselrichter welke een gestabiliseerde 230 V wisselspanning levert.
Komt er door overlast in het voedingsnet enkel maar 215 volt meer aan, wordt dit zonder probleem bijgestuurd naar 230 V, omgekeerd ook bij 245 V wordt deze uiteraard ook bijgestuurd naar 230 Volt )
Opmerking: Bepaalde UPS systemen hebben zelfs een apparte ingang voor je TF (ADSL lijn) zodat deze ook een via overspanningbeveiliging voorbij moet, naar je PC toe. (dit is natuurlijk totaal gescheiden van het voedingscircuit)
Ik laat je hier 2 links waar men het over dit probleem heeft.> Klik hier &> Klik hier
Hier nog een bestaande topic ivm overspanning (bliksem) >
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=9260#9260
(heel bovenaan en juist daaronder een bericht van Meon over UPS.)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 05 aug 2004, 21:41, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Effe opmerken dat ex-Electrabel hier niks mee te zien heeft. (Ja ex, Electrabel bestaat niet meer en de naam mag in principe niet meer gebruikt worden, wegens concurrentie-oorlog & juridische s**t).
Op uw telefoonlijn (koper) zit ook spanning, zonder spanning > geen telefoon... , maw idd de modems defect zouden geraakt zijn door een spanningsstoot, dan zou dat via de telefoonlijn zijn binnegekomen.
Nu, dat een spanningsverhoging van bgc (een fout dus) meerdere uren, zelfs tot een dag zou duren, kan ik mij niet voorstellen, want dan zou er méér schade geweest zijn. Ik denk zelf dat indien er een spanningstoot optreedt er bij BGC een beveiliging inslaat die de boel afsluit, tot manuele interventie.
Nu het kan altijd een stootje geweest zijn. Ik heb een idee, maar in hoe verre dit kan weet ik niet: het kan misschien zijn, dat die verhoogde spanning in uw woning dus op uw eigen bekabeling langer gezeten heeft dan op het net van BGC. Dat zou bijna de enige reden zijn... zelfde bij FDR.. nu dat BGC zo lang zo overspannen geweest zijn, dat zou beter geweten zijn.. zouden meer slachtoffers zijn..
Nuja, het is bizar en misschien toeval
Indien je nog problemen hebt.. kan je altijd bij ons terecht.. maar open misschien een nieuwe topic indien gepast, zodat je hier niet te veel off-topic gaat.
Enne ivm die router, zie eens in onze modem-driver page voor manual en zoek eens in het forum
Op uw telefoonlijn (koper) zit ook spanning, zonder spanning > geen telefoon... , maw idd de modems defect zouden geraakt zijn door een spanningsstoot, dan zou dat via de telefoonlijn zijn binnegekomen.
Nu, dat een spanningsverhoging van bgc (een fout dus) meerdere uren, zelfs tot een dag zou duren, kan ik mij niet voorstellen, want dan zou er méér schade geweest zijn. Ik denk zelf dat indien er een spanningstoot optreedt er bij BGC een beveiliging inslaat die de boel afsluit, tot manuele interventie.
Nu het kan altijd een stootje geweest zijn. Ik heb een idee, maar in hoe verre dit kan weet ik niet: het kan misschien zijn, dat die verhoogde spanning in uw woning dus op uw eigen bekabeling langer gezeten heeft dan op het net van BGC. Dat zou bijna de enige reden zijn... zelfde bij FDR.. nu dat BGC zo lang zo overspannen geweest zijn, dat zou beter geweten zijn.. zouden meer slachtoffers zijn..
Nuja, het is bizar en misschien toeval
Indien je nog problemen hebt.. kan je altijd bij ons terecht.. maar open misschien een nieuwe topic indien gepast, zodat je hier niet te veel off-topic gaat.
Enne ivm die router, zie eens in onze modem-driver page voor manual en zoek eens in het forum
I love it when a plan comes together!
Hoi,
Als afsluitertje dan ... hoop ik :
Heb nu blijkbaar opnieuw een stabiele verbinding met volgende testwaarden :
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2809 kbit/s or 351 kbyte/s
- Upload speed : 105 kbit/s or 13 kbyte/s
Tue Sep 16 2003 at 20:32:09 UTC+0200
De nog resterende problemen met de nieuwe STH 510 Ethernet bleken nu nog te komen van... m'n netwerkkaart
Sinds ik du nu (ook) heb vervangen blijkt alles opnieuw te draaien zoals vóór het "héél toevallig incident".
Wat het ook kan geweest zijn... ethernet-modem + netwerkkaart defect
Nu nog enkel de "Tevredenheidsonderzoek"-mail invullen die ik vandaag heb mogen ontvangen van BGC... 'k vraag me enkel af wat ik daarop zal moeten antwoorden
mvg
Als afsluitertje dan ... hoop ik :
Heb nu blijkbaar opnieuw een stabiele verbinding met volgende testwaarden :
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2809 kbit/s or 351 kbyte/s
- Upload speed : 105 kbit/s or 13 kbyte/s
Tue Sep 16 2003 at 20:32:09 UTC+0200
De nog resterende problemen met de nieuwe STH 510 Ethernet bleken nu nog te komen van... m'n netwerkkaart
Sinds ik du nu (ook) heb vervangen blijkt alles opnieuw te draaien zoals vóór het "héél toevallig incident".
Wat het ook kan geweest zijn... ethernet-modem + netwerkkaart defect
Nu nog enkel de "Tevredenheidsonderzoek"-mail invullen die ik vandaag heb mogen ontvangen van BGC... 'k vraag me enkel af wat ik daarop zal moeten antwoorden
mvg
Greetz...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Pastel schreef:'k vraag me enkel af wat ik daarop zal moeten antwoorden
Maakt, naar mijn gevoel (heb er zelf ook al zo'n 2 mogen invullen), niet zovéél uit... zeker niet de velden waar je zelf een tekst kunt invullen.
If you can't beat them, confuse them.
Met zo'n geval van overspanning kunnen er heel wat oorzaken zijn, het meest voorkomend geval is wel onweer tijdens de zomerperiode.
Mij is echter een geval bekend waar slimme elektriciens aan de slag waren, na vervanging van een kabel hadden zij de nul geleider met een fase verwisselt.
Resultaat: Op alle stopcontacten in een woning van een bekende waren 400 volt aanwezig ipv 230 volt.
Gevolg: TV video en hifi apparaten defect, de elektriciteit maatschappij deed dan ook nog moeilijk.
Was uw tv niet al vroeger defect?
Deze woning was echter niet de enige in die straat waar er toen een probleem was.
Die maatschappij moest dus noodgedwongen kleur bekennen en voor de onkosten opdraaien. (ttz hun verzekering)
Mij is echter een geval bekend waar slimme elektriciens aan de slag waren, na vervanging van een kabel hadden zij de nul geleider met een fase verwisselt.
Resultaat: Op alle stopcontacten in een woning van een bekende waren 400 volt aanwezig ipv 230 volt.
Gevolg: TV video en hifi apparaten defect, de elektriciteit maatschappij deed dan ook nog moeilijk.
Was uw tv niet al vroeger defect?
Deze woning was echter niet de enige in die straat waar er toen een probleem was.
Die maatschappij moest dus noodgedwongen kleur bekennen en voor de onkosten opdraaien. (ttz hun verzekering)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 27 sep 2003, 15:07, in totaal 1 gewijzigd.
Gisteren heb ik dan een ADSL technieker aan de deur gehad.
Hij had net voordien in de centrale een nieuwe kaart geplaatst.
Deze zou uitijndelijk de oorzaak van de storing blijken te zijn.
Sindsdien geen onderbreking meer gehad (hout vasthouden)
Ik zat al van vrijdag vorige week zonder internet !!!
groeten,
én dank aan allen die reageerden... en moreel steunden...
Hij had net voordien in de centrale een nieuwe kaart geplaatst.
Deze zou uitijndelijk de oorzaak van de storing blijken te zijn.
Sindsdien geen onderbreking meer gehad (hout vasthouden)
Ik zat al van vrijdag vorige week zonder internet !!!
groeten,
én dank aan allen die reageerden... en moreel steunden...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Blijkbaar wordt Dendermonde toch wel achtergesteld als het op hardware aankomt, of moet ik zeggen : blijkbaar gaat de hardware in Dendermonde toch wel vaak om zeep ?
@FDR115
Succes, en hout vasthouden
@FDR115
Succes, en hout vasthouden
If you can't beat them, confuse them.
erg hé.... t'was al kapot wat er aan hing.... van begin tot het einde...