Vorige week besloot ik ADSL Unlimited te nemen bij Scarlet. Daarop kreeg ik een bevestiging via e-mail van deze bestelling.
Maar als ik op de website ga kijken naar de status van mijn bestelling staat er ADSL Premium, Uw bestelling is goed ontvangen. Bij detail staat er Status van Scarlet One (breedbandinternet en vaste telefonie)... Als ik het zo bekijk spreken ze over 3 verschillende formules? Ik heb die vaste telefonie helemaal niet besteld. Begrijpt iemand hier iets van?
Bestelling ADSL via website Scarlet
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Is inderdaad een foutje.
Nog niet alles zal in de nieuwe look gestoken zijn zeker
Nog niet alles zal in de nieuwe look gestoken zijn zeker
De website werkt blijkbaar nog niet zo goed In ieder geval heb ik mijn aansluiting sinds vorige week... ging een beetje vlotter dan bij Mobistar
Wat ik nog moet nakijken is de snelheid, ik heb blijkbaar 4 Mbits, op de website stond er 6 Mbits... maar zo erg is dat nu ook weer niet als ik maar op internet kan surfen
Wat ik nog moet nakijken is de snelheid, ik heb blijkbaar 4 Mbits, op de website stond er 6 Mbits... maar zo erg is dat nu ook weer niet als ik maar op internet kan surfen
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Ik denk niet dat zoveel mensen (technisch) in aanmerking komen voor 6 MBit/s. Als het over 30% van hun klanten gaat zal het al een succes zijn denk ik.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Leuk reclame maken voor een technisch niet haalbare snelheid. Dat is de ADSL technologie. Die blijkbaar ver staat dan wat men belooft.
Ik zou toch wel denken dat men toch minimum 85% dient te hebben van wat men in de formule aangeeft.
Tis juste, tis adsl en dan moet men ook rekening houden met de afstand tot de centrale.
Dat is dus de reden waarom ik niet geneigd ben om ADSL in huis te nemen. Veel te veel factoren die de snelheid in negatieve zin kunnen beinvloeden.
Ik zou toch wel denken dat men toch minimum 85% dient te hebben van wat men in de formule aangeeft.
Tis juste, tis adsl en dan moet men ook rekening houden met de afstand tot de centrale.
Dat is dus de reden waarom ik niet geneigd ben om ADSL in huis te nemen. Veel te veel factoren die de snelheid in negatieve zin kunnen beinvloeden.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
en toch is adsl stabieler dan de kabel van telenet, want als je met veel telenetters in dezelfe straat woont zie je mooi uw snelheid dalen (tot op adsl snelheid)
kijk maar naar hun turbo van 20mb bij telenet, die mannen halen maar 16 a 17 mb uit hun lijntje dus dat blijft net hetzelfde met hun reclame van 20 die niet haalbaar is .....
maw telenet of kabel heeft Geen betere factoren dan adsl.
vb je koopt een auto, de verkoper zegt dat hij 200 per uur kan
je rijd er mee en haalt maar 160, wat ga je doen ? ... terug gaan en uw gedacht zeggen toch?
kijk maar naar hun turbo van 20mb bij telenet, die mannen halen maar 16 a 17 mb uit hun lijntje dus dat blijft net hetzelfde met hun reclame van 20 die niet haalbaar is .....
Zambo schreef:Dat is dus de reden waarom ik niet geneigd ben om ADSL in huis te nemen. Veel te veel factoren die de snelheid in negatieve zin kunnen beinvloeden.
maw telenet of kabel heeft Geen betere factoren dan adsl.
vb je koopt een auto, de verkoper zegt dat hij 200 per uur kan
je rijd er mee en haalt maar 160, wat ga je doen ? ... terug gaan en uw gedacht zeggen toch?
Laatst gewijzigd door Patje 09 apr 2007, 21:40, in totaal 2 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
SantaSCSI schreef:Ik zou eerlijk gezegd niet met die 3Mb inzitten op de 20 die je max kan halen. Theorie en praktijk liggen zelden op dezelfde lijn.
nope daar zit ik niet mee in, ben bij Belgacom, telenet is niks voor mij
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
De keuze voor een nieuwe ISP is altijd weer een beetje een lot trekken uit de loterij . . . maar bij Scarlet vind ik het eerder Russische roulette spelen
Ge kunt maar beter hopen dat het geluk aan uw kant staat, want als het niet zo is . . .
Beter een schietgebedje doen dat ge nooit in aanraking moet komen met hun deathdesk.
Ge kunt maar beter hopen dat het geluk aan uw kant staat, want als het niet zo is . . .
Beter een schietgebedje doen dat ge nooit in aanraking moet komen met hun deathdesk.
Draco888 schreef:De keuze voor een nieuwe ISP is altijd weer een beetje een lot trekken uit de loterij . . . maar bij Scarlet vind ik het eerder Russische roulette spelen
Ge kunt maar beter hopen dat het geluk aan uw kant staat, want als het niet zo is . . .
Beter een schietgebedje doen dat ge nooit in aanraking moet komen met hun deathdesk.
De helpdesk is idd maar iets vreemd daar, in de automatische e-mail stond een prijs van 34 euro dus had ik gemaild om te vragen hoeveel de prijs nu echt was van adsl omdat de website 6 maanden aan 24,95 euro meegaf... het antwoord van de helpdesk was 34,95 euro...
Daarnaast hebben ze de overige vragen in mijn e-mail vrijwel onbeantwoord gelaten maar na al de problemen die ik bij Mobistar heb gekend ben ik al blij zolang het adsl signaal hier in huis aanwezig blijft
Als oude planet internet gebruiker mag ik zeggen dat ik toch al wat ervaring heb met wat nu Scarlet is.
Nu afgaand op al de replieken hier kan ik wel een ding vrij duidelijk stellen, zolang je bij Scarlet geen problemen hebt is het een snelle en goedkope isp. Maar heb je problemen op wel vlak dan ook dan gaat het gewoonlijk veel minder vlot, al mag ik ook daar stilaan een toch wat positievere manier van werken zien.
Maar er blijf bij Scarlet op gebied van communicatie naar de klant toe nog veel werk over.
Nu afgaand op al de replieken hier kan ik wel een ding vrij duidelijk stellen, zolang je bij Scarlet geen problemen hebt is het een snelle en goedkope isp. Maar heb je problemen op wel vlak dan ook dan gaat het gewoonlijk veel minder vlot, al mag ik ook daar stilaan een toch wat positievere manier van werken zien.
Maar er blijf bij Scarlet op gebied van communicatie naar de klant toe nog veel werk over.
- localhost
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
- Twitter: amedee
- Locatie: Sint-Niklaas
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Patje schreef:en toch is adsl stabieler dan de kabel van telenet, want als je met veel telenetters in dezelfe straat woont zie je mooi uw snelheid dalen (tot op adsl snelheid)
kijk maar naar hun turbo van 20mb bij telenet, die mannen halen maar 16 a 17 mb uit hun lijntje dus dat blijft net hetzelfde met hun reclame van 20 die niet haalbaar is .....Zambo schreef:Dat is dus de reden waarom ik niet geneigd ben om ADSL in huis te nemen. Veel te veel factoren die de snelheid in negatieve zin kunnen beinvloeden.
maw telenet of kabel heeft Geen betere factoren dan adsl.
Telenet EN Turbo haalt 11/20 Mbps
Chello Pro Classic haalt 10/20 Mbps
Telenet EN Plus haalt 10/15 Mbps
Belgacom VDSL haalt 6/17 Mbps
Telenet EN haalt 6/10 Mbps
EDPnet Extra Max 6 haalt 4/6 Mbps
EDPnet Plus Meson haalt 3/4 Mbps
Belgacom ADSL Power haalt 3/4 Mbps
Belgacom ADSL Go/Plus haalt 2,5/4 Mbps
Dommel Netconnect Lite en Plus halen 2,5/4 Mbps
Scarlet Light/Premium/One haalt 2,5/6 Mbps
EDPnet Go/Neutrino/Lepton haalt 2,5/3.3 Mbps
Testgegevens volgens ISP Monitor. Ik heb enkel de groten (op basis van het aantal testresultaten) opgenomen in het overzicht.
Wat mij opvalt, is dat de snelheidsgrafiek bij kabel een zo goed als vlakke lijn is, en bij *DSL regelmatig fluctueert. Ik trek daar geen conclusies uit, ik stel enkel vast.
Ik trek maar één conclusie uit dit overzicht: namelijk bij alle technologieën heb je maar tussen de 50% en de 75% van het theoretische maximum.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Vandaag kreeg ik een brief van Scarlet met de bevestiging van wat ik reeds in een e-mail had aangekregen... "proficiat u behoort nu tot de snelste surfers van België" staat er in te lezen.
Daarnaast was er nog een tweede brief van Scarlet "Met Scarlet ADSL heeft u een downloadsnelheid van 3,3 Mbps"...
Bij de gegevens van mijn internetverbinding op mijn computer staat er snelheid 4Mbps... het downloaden verloopt echter moeizaam vind ik... de snelheid is niet constant, begin aan 555kbps en blijft dan stabiel rond 47kbps... of ligt dit aan mijn computer?
Altijd wel iets met die internet providers
Daarnaast was er nog een tweede brief van Scarlet "Met Scarlet ADSL heeft u een downloadsnelheid van 3,3 Mbps"...
Bij de gegevens van mijn internetverbinding op mijn computer staat er snelheid 4Mbps... het downloaden verloopt echter moeizaam vind ik... de snelheid is niet constant, begin aan 555kbps en blijft dan stabiel rond 47kbps... of ligt dit aan mijn computer?
Altijd wel iets met die internet providers
Sinds vandaag blijkt er veel geruis te zitten op de telefoonlijn... heb nu ongeveer twee weken ADSL van Scarlet op bestaande Belgacom lijn zonder problemen en nu dit... zou het dan aan Belgacom kunnen liggen?
Zonder splitters en enkel de telefoon aangesloten geeft nog steeds geruis ook...
Zonder splitters en enkel de telefoon aangesloten geeft nog steeds geruis ook...
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Je telefoonlijn op zich is nog niet overgezet.
Door de koppeling via de ACS-adapter gaat je signaal nog altijd via BGC.
Pas als je daarvan bericht hebt gehad is dat ook overgezet.
De ACS-adapter mag je dan ook verwijderen...
Door de koppeling via de ACS-adapter gaat je signaal nog altijd via BGC.
Pas als je daarvan bericht hebt gehad is dat ook overgezet.
De ACS-adapter mag je dan ook verwijderen...
svermassen schreef:Je telefoonlijn op zich is nog niet overgezet.
Door de koppeling via de ACS-adapter gaat je signaal nog altijd via BGC.
Pas als je daarvan bericht hebt gehad is dat ook overgezet.
De ACS-adapter mag je dan ook verwijderen...
Naar waar moet de telefoonlijn overgezet worden? Ik heb enkel ADSL gevraagd bij Scarlet en geen telefonie?
Lutin schreef:svermassen schreef:Je telefoonlijn op zich is nog niet overgezet.
Door de koppeling via de ACS-adapter gaat je signaal nog altijd via BGC.
Pas als je daarvan bericht hebt gehad is dat ook overgezet.
De ACS-adapter mag je dan ook verwijderen...
Naar waar moet de telefoonlijn overgezet worden? Ik heb enkel ADSL gevraagd bij Scarlet en geen telefonie?
Als er ruis op je lijn zit en je hebt geen Scarlet phone aangevraagd is het een Belgacomlijn en zijn zij die dat euvel moeten oplossen. Maar dat snapte je zelf al.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Oeps had het niet goed gelezen ...
Tja, kan gebeuren
Tja, kan gebeuren
Op de website beloven ze de eerste zes maanden aan 24,95 euro, in onze eerste factuur rekenen ze de prijs aan van 34,95 euro...
De eerste zes maanden is het maandelijks abonnementsgeld € 24,95 incl. btw, daarna betaalt u € 34,95 tot het einde van het 12 maandelijkse contract.
-
- Pro Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
patje
uw verhaaltje van TN is zever in de beginperiode was dit zo maar zeker nu niet.
Van de 20MB haal ik tijdens de dag 16-17 snachts18, maar bijna geen enkele server kan 20 aan ook nie de servers waar je metingen op doet
als je download en ge telt al us snelheden op kom je zeker in de buurt van 20.
wat wel waar is bij sommigen die asdsl hebben en digitale tv en die zetten ze op dan daalt de snelheid van4 naar 0.2 0.3 0.4.
Daar zijn ze ook wel aan het werken, maar er zijn nog altijd mensen die ermee verveeld zitten
uw verhaaltje van TN is zever in de beginperiode was dit zo maar zeker nu niet.
Van de 20MB haal ik tijdens de dag 16-17 snachts18, maar bijna geen enkele server kan 20 aan ook nie de servers waar je metingen op doet
als je download en ge telt al us snelheden op kom je zeker in de buurt van 20.
wat wel waar is bij sommigen die asdsl hebben en digitale tv en die zetten ze op dan daalt de snelheid van4 naar 0.2 0.3 0.4.
Daar zijn ze ook wel aan het werken, maar er zijn nog altijd mensen die ermee verveeld zitten
Lutin schreef:Op de website beloven ze de eerste zes maanden aan 24,95 euro, in onze eerste factuur rekenen ze de prijs aan van 34,95 euro...De eerste zes maanden is het maandelijks abonnementsgeld € 24,95 incl. btw, daarna betaalt u € 34,95 tot het einde van het 12 maandelijkse contract.
Heb je hierover al contact genomen met de helpdesk?
Verwijs in je melding ook naar hun site http://www.scarlet.be/nl/adsl_unlimited/ en eis een creditnota.
Moest de helpdesk onwillig zijn of zelfs helemaal niet antwoorden, laat dan iets weten aan het TIK-supportadres.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Volgens mij weer een fout in hun facturatie.
Gewoon aan de helpdesk melden.
Tot mijn verbazing moet ik zelf zeggen dat facturatiefouten vrij snel opgelost worden tegenwoordig.
Meestal bij de volgende factuur.
Nadeel dat je het niet in mijn.scarlet kan zien als men iets heeft gecrediteerd.
Het is dus altijd wachten tot de volgende factuur.
Gewoon aan de helpdesk melden.
Tot mijn verbazing moet ik zelf zeggen dat facturatiefouten vrij snel opgelost worden tegenwoordig.
Meestal bij de volgende factuur.
Nadeel dat je het niet in mijn.scarlet kan zien als men iets heeft gecrediteerd.
Het is dus altijd wachten tot de volgende factuur.
MarcelVdm schreef:Lutin schreef:Op de website beloven ze de eerste zes maanden aan 24,95 euro, in onze eerste factuur rekenen ze de prijs aan van 34,95 euro...De eerste zes maanden is het maandelijks abonnementsgeld € 24,95 incl. btw, daarna betaalt u € 34,95 tot het einde van het 12 maandelijkse contract.
Heb je hierover al contact genomen met de helpdesk?
Verwijs in je melding ook naar hun site http://www.scarlet.be/nl/adsl_unlimited/ en eis een creditnota.
Moest de helpdesk onwillig zijn of zelfs helemaal niet antwoorden, laat dan iets weten aan het TIK-supportadres.
Hallo,
ik had vorige week een e-mail gestuurd naar Scarlet hiervoor en heb vandaag het onderstaande antwoord gehad om het recht te zetten.
Ik denk dat dit dan weer opgelost is
Het antwoord is:
Wij hebben uw aanvraag voor een compensatie in goede orde ontvangen. Na onderzoek van uw situatie hebben wij uw aanvraag in behandeling genomen.
Op uw volgende factuur zal een bedrag van 60 euro (BTW incl.) in mindering worden gebracht.
Wij hopen hiermee een aanvaardbare oplossing te hebben geboden voor de door u gestelde vraag.
Met vriendelijke groet,
Afdeling klantenservice