Telenet gooit klant van kabel na 'misverstand'

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De Telenetverkoper maakte Nicole Steeman half december met 100 euro korting warm voor een digibox, maar op de factuur kreeg ze de volle pot aangerekend. Toen ze weigerde te betalen, gooide Telenet haar prompt van de kabel. Nu erkennen ze het ,,misverstand''.

Bron en volledig artikel: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=1U1AGIA6
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Hoe komt het dat zo'n mensen nog altijd niet de weg vinden naar Tik of naar de ombudsman voor telecommunicatie?

EDIT: ik lees dat er klanten geronseld worden met de LEUGEN dat analoge televisie binnenkort van de kabel verdwijnt? Tik to the rescue...
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

localhost schreef:Hoe komt het dat zo'n mensen nog altijd niet de weg vinden naar Tik of naar de ombudsman voor telecommunicatie?


Hoeveel mensen bezoeken de TIK website, en hoeveel klanten heeft TN... dan weet je ook dat er een enorme massa is die met z'n problemen in de kou blijft staan. TN maakt trouwens ook nooit fouten... het is altijd de schuld van de klant.

De Ombudsman kan trouwens niets doen ivm. (digitale) TV.

localhost schreef:EDIT: ik lees dat er klanten geronseld worden met de LEUGEN dat analoge televisie binnenkort van de kabel verdwijnt? Tik to the rescue...


Da's nochtans al lang aan de gang (net zoals leugens over de komst van HDTV decoders en omruilmogelijkheden !)... maar TN wast zich altijd in de onschuld, het zijn namelijk de zelfstandige verkopers die dit doen.
joker66
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2007, 19:03

localhost schreef:Hoe komt het dat zo'n mensen nog altijd niet de weg vinden naar Tik of naar de ombudsman voor telecommunicatie?

EDIT: ik lees dat er klanten geronseld worden met de LEUGEN dat analoge televisie binnenkort van de kabel verdwijnt? Tik to the rescue...


Misschien meld r2504 dit niet op alle forums.

En als ik problemen heb los ik ze zelf op hoef dan ook geen hulp,meestal zijn het altijd dezelfde die problemen hebben,dezelfde die op meerdere forums hun uitleg geven en dan gaat het niet eens om een 20 tal posters.
Maar vullen alle forums met hetzelfde nutteloos gedoe.

joker66
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

Wij willen ons daar ten zeerste voor excuseren, want dit is absoluut niet de normale gang van zaken bij Telenet.

dat is het nu net wel, lol
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

joker66 schreef:Misschien meld r2504 dit niet op alle forums.


Ik begrijp niet waar je naartoe wil...

joker66 schreef:En als ik problemen heb los ik ze zelf op hoef dan ook geen hulp


Proficiat, ik heb zelf ook een mond die groot genoeg is, maar ik kan je verzekeren dat problemen oplossen bij TN niet altijd evident is, ver van zelfs. In dat opzicht kunnen we blij zijn dat PUB de nodige moeite wil doen om in dergelijke "moeilijke" dossiers tussenbeide te komen. Het probleem is alléén dat slechts een fractie van de klanten met problemen tot bij PUB geraakt.
joker66
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2007, 19:03

r2504
Vanaf u iets weet of leest bent u er als de kippen bij om op meerdere forums een topic op te starten,en de reacties altijd maar van dezelfde posters.Gelukkig is het nog niet op alle forum's en is er nog iets anders te lezen dan jullie nutteloos gedoe. :twisted: :twisted: :evil: :evil:

Ik heb al meerdere problemen opgelost gekregen niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen.Niet langs een forum maar met rechtstreeks kontakt met telenet,en dat is voor mij de enige uitweg. :-) :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

joker66 schreef:Vanaf u iets weet of leest bent u er als de kippen bij om op meerdere forums een topic op te starten,en de reacties altijd maar van dezelfde posters.


Het hoeft niet altijd de "good news show" van de providers zelf te zijn, straks ga je nog ontkennen dat er iets fout loopt bij hun en beweren dat hun service uitstekend is (alhoewel, als ik je eigen posting lees loopt het toch ook vaak fout).

Dat jij je problemen wel alléén kan oplossen is alléén maar positief, maar er leven echter wel wat meer mensen op de wereld dan jij alléén. Misschien kan je eens met PUB praten hoe complex het is om bepaalde dossiers op te lossen (en dan spreken we niet over één of twee dossiertjes).

Wees dus niet egoistisch maar laat andere gebruikers hun ervaring ook eens onder de aandacht komen.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ik kan alleen maar zeggen dat Telenet het vuilste en smerigste bedrijf is dat ik ooit ben tegengekomen in mijn leven.
Daarvoor ook mijn respect aan PUB, met zo een geldhongerige honden die het zelfs durven een oud moedertje dat zelf gene nagel heeft om aan haar kont te krabben af te zetten voor 1 van hun super producten.
Telenet schaamt zich nergens voor, alles voor geld, alles voor een extra klant.

Ikzelf heb telenet buitengestampt, deels door hun abnormale 10 gieg. maar zeker ook om hun idiote werkwijze/ronselwijze...

Nu zit ik bij Dommel, daar bieden ze niet alleen veel meer voor veel minder, maar er zitten ook mensen achter het bedrijf, ze begrijpen wat je zegt, ze luisteren, en als ze vinden dat je inderdaad bent benadeelt zetten ze je terug op breedband, voorniks ! ja je leest het goed telenet, verniks !

Telenet, ik haat je uit de grond van m'n hart, en ook al zouden jullie in de toekomst het beste product aanbieden voor de beste prijs dan zou ik nog niet terug over gaan !
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Coop schreef:Telenet, ik haat je uit de grond van m'n hart, en ook al zouden jullie in de toekomst het beste product aanbieden voor de beste prijs dan zou ik nog niet terug over gaan !

Hoor ik daar een award uitreiking voor slechtste ISP in Vlaanderen ? :twisted:


edit :
r2504 schreef:Wees dus niet egoistisch maar laat andere gebruikers hun ervaring ook eens onder de aandacht komen.

@ joker66 : Telenet kan de grote middelen inzetten om hun "goed nieuws show" te orkestreren. Door posts zoals deze van r2504 krijg je juist een tegengewicht die je in staat stelt om een kritische beschouwing te hebben op de gang van zaken bij Telenet, waardoor je beter weet wat je echt kan gaan verwachten.
Laatst gewijzigd door Robbe 03 apr 2007, 18:46, in totaal 2 gewijzigd.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Robbe schreef:
Coop schreef:Telenet, ik haat je uit de grond van m'n hart, en ook al zouden jullie in de toekomst het beste product aanbieden voor de beste prijs dan zou ik nog niet terug over gaan !

Hoor ik daar een award uitreiking voor slechtste ISP in Vlaanderen ? :twisted:

De prijs van corrupste gaat in ieder geval naar BGC . . omwille van hoe ze andere "toegang tot hun netwerk" geeft.
joker66
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2007, 19:03

r2504 schreef:
joker66 schreef:Vanaf u iets weet of leest bent u er als de kippen bij om op meerdere forums een topic op te starten,en de reacties altijd maar van dezelfde posters.


Het hoeft niet altijd de "good news show" van de providers zelf te zijn, straks ga je nog ontkennen dat er iets fout loopt bij hun en beweren dat hun service uitstekend is (alhoewel, als ik je eigen posting lees loopt het toch ook vaak fout).

Dat jij je problemen wel alléén kan oplossen is alléén maar positief, maar er leven echter wel wat meer mensen op de wereld dan jij alléén. Misschien kan je eens met PUB praten hoe complex het is om bepaalde dossiers op te lossen (en dan spreken we niet over één of twee dossiertjes).

Wees dus niet egoistisch maar laat andere gebruikers hun ervaring ook eens onder de aandacht komen.


Egoistisch ben ik niet want ik help buren vrienden en familie,anderen zou ik ook helpen als het in mijn mogelijkheden moest liggen.
Hier komen melken is heen oplossing want worden hier alleen door enkele posters maar gewezen op de slechte service van telenet en ik moet deze volledig tegenspreken.
Mijn ondervindingen en dit voor vrienden,s'morgens bellen modem defekt na onweer om 17h technieker kosteloze interventie,bellen om 17 internet werkt niet modem defekt s'morgens om 8h een technieker gratis interventie.
Eigen gebruik op een zaterdag voormiddag stel ik vast dat mijn internet het niet meer doet,bellen naar telenet 2uur later staat een technieker aan mijn deur probleem opgelost gratis interventie.
Mijn rekening klopte helemaal niet na aansluiten van digitale TV eenmaal gebeld,wel betaald maar de volgende afrekening was alles in mindering gebracht.
Voor velen is het enkel afbreken dat telt en niet de persoon in moeilijkheden helpen.
Meerdere medewerkers van telenet hebben al een poging gedaan om op meerdere forum's behulpzaam te zijn maar worden door de elite posters afgeschilderd en daarmee blijven ze weg.

joker66
Flyboy
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 maa 2007, 23:56
Locatie: Vlezenbeek
Contacteer:

Voor velen is het enkel afbreken dat telt en niet de persoon in moeilijkheden helpen.

Het zijn nu eenmaal de mensen met problemen die hun weg vinden naar fora zoals dit. Mensen zonder problemen gaan niet direct op zoek gaan technische fora waar problemen besproken worden en naar klantenverenigingen.

Ik ben wel volledig akkoord met u dat er misschien ook goede berichtgeving moet/mag komen.
Niemand hier zal u tegenhouden om hier de eerste stap te zetten.
Een post maken met een positieve ervaring zal misschien andere mensen ertoe aanzetten van ook hun positieve ervaringen met telenet boven te halen en dus zo een tegengewicht bieden voor de problemen/geklaag.

En om op de bovenstaande quote terug te komen, niet velen, maar enkelen breken af. Velen melden gewoon hun problemen dat dan door enkelen opgelost geraakt, of toch in de goede richting geduwd.
Death is the greatest kick of all. That's why they save it for last.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

joker66 schreef:Egoistisch ben ik niet want ik help buren vrienden en familie,anderen zou ik ook helpen als het in mijn mogelijkheden moest liggen.
Hier komen melken is heen oplossing want worden hier alleen door enkele posters maar gewezen op de slechte service van telenet en ik moet deze volledig tegenspreken.
Mijn ondervindingen en dit voor vrienden,s'morgens bellen modem defekt na onweer om 17h technieker kosteloze interventie,bellen om 17 internet werkt niet modem defekt s'morgens om 8h een technieker gratis interventie.
Eigen gebruik op een zaterdag voormiddag stel ik vast dat mijn internet het niet meer doet,bellen naar telenet 2uur later staat een technieker aan mijn deur probleem opgelost gratis interventie.
Mijn rekening klopte helemaal niet na aansluiten van digitale TV eenmaal gebeld,wel betaald maar de volgende afrekening was alles in mindering gebracht.
Voor velen is het enkel afbreken dat telt en niet de persoon in moeilijkheden helpen.
Meerdere medewerkers van telenet hebben al een poging gedaan om op meerdere forum's behulpzaam te zijn maar worden door de elite posters afgeschilderd en daarmee blijven ze weg.

joker66


Leuk dat je al volledig over het probleem heen kijkt: namelijk de verplichte modem van tn alleen al en de technieker die MOET langskomen.
joker66
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2007, 19:03

Ja flt en niet zoals iemand verder in de straat die afhankelijk is van belgacom die nodeloos een nieuwe modem moet aankopen.
5dagen moet wachten op een interventie die dan nog eens aangerekend word,probleem lag dan nog in de centrale en dit ook na onweer.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

joker66 schreef:Ja flt en niet zoals iemand verder in de straat die afhankelijk is van belgacom die nodeloos een nieuwe modem moet aankopen.
5dagen moet wachten op een interventie die dan nog eens aangerekend word,probleem lag dan nog in de centrale en dit ook na onweer.


Hoezo nodeloos? Ik spaar 16eur uit per maand (met 3x de limiet van telenet). Na een klein half jaar heb ik al mijn modem terugverdiend + geen congédag nemen (stel dat ik al mocht werken).

Ik zie niet in waarom jij zo hardnekkig telenet verdedigd.
joker66
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2007, 19:03

flt schreef:
joker66 schreef:Ja flt en niet zoals iemand verder in de straat die afhankelijk is van belgacom die nodeloos een nieuwe modem moet aankopen.
5dagen moet wachten op een interventie die dan nog eens aangerekend word,probleem lag dan nog in de centrale en dit ook na onweer.


Hoezo nodeloos? Ik spaar 16eur uit per maand (met 3x de limiet van telenet). Na een klein half jaar heb ik al mijn modem terugverdiend + geen congédag nemen (stel dat ik al mocht werken).

Ik zie niet in waarom jij zo hardnekkig telenet verdedigd.


Onnodig gezien de modem die hij had niet defekt was en de enige fout volgens de provider was het de modem.
Het hoge limiet voor niks nodig en telenet bied mij met een packt veel meer voordelen.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb hier ook al paar maal problemen gehad . En ik kan niet zeggen dat ze me ook hebben geholpen ! . Als je problemen hebt , en je belt , dan ga je eerst naar muziekskes moete luisteren , daarna krijg je iemand aan de telefoon , die je dan toch verteld dat alles in orde is .Als er na lang aandringen toch een technieker van TN komt , zijn het er elke keer 2 . Eerst die van TN die niks vind en zegt dat het probleem op straat ligt . Daarna ene interelectra die binnen de minuut vaststeld dat niu kapot is .

Nu service kennen ze daar niet , en dan mag jij als 6 jaar klant en alleen inet nodig hebt nog meer gaan betalen . Er is maar 1 woord voor , PURE SCHANDE .
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

joker66 schreef:Het hoge limiet voor niks nodig en telenet bied mij met een packt veel meer voordelen.


Ik ga mij dan morgen een Ferrari gaan kopen, niet dat ik al die pk's en snelheid nodig heb maar ik betaal graag te veel voor wat ik maar nodig heb. :bang:
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

joker66 schreef:Ja flt en niet zoals iemand verder in de straat die afhankelijk is van belgacom die nodeloos een nieuwe modem moet aankopen.
5dagen moet wachten op een interventie die dan nog eens aangerekend word,probleem lag dan nog in de centrale en dit ook na onweer.


Ik heb een backup modem liggen die ik zelf heb kunnen kiezen liggen, zodat ik na 3 minuten terug online ben als de modem om zeep is. En ik kan tenminste de kwaliteit van mijn modem kiezen, en moet mij niet verschrikkelijk kwaad maken om een totaal verouderd model met een max speed van 6Mbit ipv 10Mbit te kunnen laten omruilen van een familielid (met dreigementen dat het op eigen kosten gaat zijn als het probleem niet bij de modem ligt).
Ik heb persoonlijk tweemaal een defecte Cybersurfr gehad waarvan ze per se eerst de voeding wilden opsturen voor ik een andere kreeg, zelfs als ik hen vertelde dat ik de voeding had uitgemeten en dat die correct werkte.

Telenet is een clone geworden van zijn rivaal Belgacom: klanten zijn een kudde achterlijke nummertjes die je moet melken zonder dat ze het beseffen. Status quo is de beste garantie op snelle winst, en de PR molen verkoopt dat stokoude product wel alsof het een trendy hebbeding is.
Pech voor professionelen waarvoor uptime belangrijk is: dan moet je maar voor waanzinnig dure kopieen van net hetzelfde productje (met een ander labeltje) waar ze bepaalde pesterijen (disconnects, volume, caps, qos) achterwege laten.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Snap niet dat dit in de media komt eigenlijk... dit gebeurt gewoon dagelijks...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

flt schreef:Ik ga mij dan morgen een Ferrari gaan kopen, niet dat ik al die pk's en snelheid nodig heb maar ik betaal graag te veel voor wat ik maar nodig heb. :bang:


Ik denk dat Ferrari's niet voornamelijk voor de snelheid gekocht worden, maar wel voor het prestige dat errond hangt. Misschien is dat met Telenet nu ook zo aan het worden? :twisted:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Robbe schreef:@ joker66 : Telenet kan de grote middelen inzetten om hun "goed nieuws show" te orkestreren. Door posts zoals deze van r2504 krijg je juist een tegengewicht die je in staat stelt om een kritische beschouwing te hebben op de gang van zaken bij Telenet, waardoor je beter weet wat je echt kan gaan verwachten.


Ik begrijp de reactie van joker66 ook niet... net alsof er niets slecht mag geschreven worden over TN (ben je soms werknemer van TN... al vraagt men dat soms zelfs aan mij :-D ).

Het gaat hier over een FEIT dat in de media staat en erkend is door TN ! Trouwens de eenvoudigste manier om dergelijke berichten van dit forum te houden (als dat jou probleem is) is gewoon een betere service leveren.

Aan al de andere; voortaan geen negatieve berichten meer over RealDSL, BGC, Scarlet, Tele2, .... en TN want ze doen ook wel eens goede dingen :roll:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ach ja, in monopolie land is éénoog koning zeker?

Ik vind dat De Standaard het vandaag prachtig verwoord:

De Standaard schreef:Zoals de structuur er nu uitziet, is Telenet, opgericht als Vlaams initiatief om een monopolie in de telecommarkt te doorbreken, geëvolueerd naar een bedrijf dat een monopolie heeft op grote delen van de Vlaamse kabel, maar stevig in Amerikaanse handen zit.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”