Powerpoint presentatie maken voor op users.skynet.be

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Hey,

Ik heb ingescande foto's, en ik zou graag een powerpoint presentatie (of een andere presentatie) op mijn site op users.skynet.be zetten. Zou iemand mij kunnen zeggen wat de gemakkelijkste methode is?? Hetgeen er wel zeker moet kunnen is dat bij het openen van elke foto een andere geluidje wordt afgespeeld.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je kan een powerpoint maken, op elke slide een foto + geluid zetten, en die via FTP uploaden naar je webruimte.

Een bezoeker moet enkel de url krijgen in de vorm "http://users.skynet.be/alias/bestand.ppt" . Als de bezoeker powerpoint op een correcte manier heeft geïnstalleerd start de presentatie gewoon binnen het explorer-venster.

Voorwaarde is natuurlijk dat de bezoeker over Powerpoint beschikt.
Zonee is er de gratis Powerpoint Player die je vanaf de MS Office-website van microsoft kan downloaden.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Wat meon aanhaalt is een oplossing waarvoor de eindgebruiker Powerpoint nodig heeft.

Powerpoint heeft ook de mogelijkheid de gemaaktde presentatie te convereren (save as ...) naar html... hierdoor zullen html files en mappen gemaakt worden met foto's thumbnails etc etc..

Als je alles upload kan iedereen je presentatie bekijken via een webbrowser en heb je geen Powerpoint nodig.

Indien je toch voor Powerpoint kiest.. kan je nog altijd de powerpoint viewer meegeven voor iemand die geen powerpoint heeft.

Wat betreft die html versie, die neemt vrij véél size in.. allez de foto's toch.. dat is hetgeen ik me herrinner toen ik dat eens getest heb.. zelfs met adsl moest je 10s wachten.. :)
I love it when a plan comes together!
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Mercikes voor de antwoorden, maar ik heb het anders gedaan. Ik heb voor elke foto een pagina gemaakt en dan kunnen de bezoekers gewoon doorklikken naar de volgende pagina met foto en muziek. En dat werkt perfect.

De presentatie is te zien op http://braziboy.web1000.com/site%20presentatie/slide%201.htm

Maar ik zou graag de link naar het venster waarin de foto's worden bekeken zo instellen dat het vensterstandaard wordt getooond zonder adresbalk, snelknoppen, linksbalk en statusbalk (zoals banners worden getoond). Als iemand mij zou kunnen vertellen hoe je dit doet, is het goed genoeg voor mij.

Greetz
Braziboy
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Da's vrij simpel, maar je kan niet die elementen weghalen bij een bestaand venster. Je moet dus via javascript eerst een nieuw venster laten komen.

Dat kan simpel door in de <body>-tag een beetje javascript te zetten:

Code: Selecteer alles

<body onLoad="window.open('start.html', 'foto', 'toolbar=yes, location=yes, status=yes, menubar=yes, scrollbars=yes, resizable=yes, width=400, height=300')">

Eventjes een beetje uitleg:
'start.html' is het bestand waar je mee begint met je foto's
'foto' is de naam van het venster
de volgende attributen kan je op 'yes' of 'no' zetten, afhankelijk van wat je wilt
en dan nog een hoogte en een breedte meegeven van hoe groot het venster in pixels moet zijn.
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Fijn, niet zo moeilijk, maar als ik dit doe, krijg ik een runtime error. Heeft het belang waar ik het in de body-tag zet (ik het het helemaal op het einde gezet)

Greetz
Braziboy
Bijlagen
foto's nieuw window.txt
Mijn html-code
(2.88 KiB) 85 keer gedownload
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Het staat niet juist? Je hebt bij een gewone pagina eerst de <html>, dan de head, der head afsluiten en dan de eerste body-tag. Daar moet meon zijn code komen. Niet ergens gewoon in je pagina.

Cheers

Code: Selecteer alles

<html>
<head>
<title>Mijn pagina</title>
</head>
<body "hier komt je code">
bla bla bla
</body>
</html>
Afbeelding
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Ok dan, maar ik krijgnog altijd een runtime error

Code: Selecteer alles

</head>

<body onLoad="window.open('slide%201.htm', 'Romeo and Juliet Party 2002', 'toolbar=no, location=no, status=no, menubar=no, scrollbars=no, resizable=yes, width=800,height=600')">

<h1 align="center">


Dit is het stuk waar de code staat, ik weet ook niet wat er fout is.

Greetz
Braziboy

[mod="SeNsEi Ze0n"]Ik heb even de code-tag errond gezet[/mod]
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Hey,

Ik zit met een probleemke. Ik heb een fotopresentatie die opent in een nieuw window (venster). Ik zou graag hebben dat het nieuwe venster maximum grote is (geen full screen) dat er geen adresbar, statusbar, toolbar, menubar is, enkel de blauwe balk van het venster bovenaan. Het venster mag wel een border hebben.
Ik heb al een aantal website geraadpleegd waar pop-up generators staan, maar dat blijkt niet te werken.
Dus kan er iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen. De pagina waar de links opstaan is http://users.skynet.be/bk381383/brazil/foto's.htm
Het zou moeten gaan voor de drie links naar de verschillende presentaties.

Kan er iemand mij uitleggen hoe het moet, of het in de in de pagina passen??

Greetz
Braziboy

[mod="The Oddity"]
Nieuwe topic gekilled, post verplaatst naar deze topic.[/mod]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Je kan dit oplossen door volgend script te gebruiken:

Code: Selecteer alles

<script language="JavaScript">
<!-- Begin
function popUp(linkto) {
 w = 750
 h = 650
 var left = (screen.width - w) / 2;
 var top = (screen.height - h) / 2;
 winprops = 'height='+h+',width='+w+',top='+top+',
left='+left+',scrollbars=yes,toolbar=no,resizable=no,resizable=yes,status=no,menubar=no,location=no'

 if (linkto=='slideshow1') {
   window.open('url_naar_slideshow1', '', winprops)
 } else if (linkto=='slideshow2') {
   window.open('url_naar_slideshow1', '', winprops)   
 }
<!--
</script>


Als link gebruik je dan volgende:

Code: Selecteer alles

<a href="javascript:popUp('slideshow1')">Slideshow1</a>


Dit gaat ervoor zorgen dat indien je op die link klikt een script wordt aangesproken en dat er een venstertje opengaat. Indien je 750 en 650 aanpast verander je de grote van het venster. Indien je deze gelijk stelt aan screen.width en screen.height zal het gans je scherm invullen.

Volgens mij is dit wat je wilt?
I love it when a plan comes together!
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Ok, merci voor het antwoord

Maar het lukt nog steeds niet. Ik heb het script in de head-tag gestoken, en de link op de plaats van de originele. Ik ben een totale leek in java-scripts, dus ik vraag mij af wat ik allemaal moet invullen. Bv. 'url_naar_slideshow1' moet ik invullen, maar moet ik in de link ook slideshow1 veranderen of moet dat blijven staan.

So iemand met kennis zal mij nog wat meer moeten vertellen vrees ik

Greetz
Braziboy
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ok, ik heb de code van hierboven even snel in een werkend voorbeeld gegoten met nog een extra voorbeeld voor fullscreen:

http://oddity.userbase.be/sub/forum/html/

Bekijk de source eens van deze index.html pagina en je zal zien wat je moet invullen :)

Die url_naar_slideshow, daar moet je de link naar de file opgeven.. waar die staat op je hosting.. maw in welke file je slideshow zit en waar die staat.. maw: als je slideshow in de file TEST1.html zit, en je hosting is van het type: www.braziboy.be en je hebt die file bvb opgeslaan in de map slideshows,

dan moet je bij die url_naar_slideshow hetvolgende ingeven: http://www.braziboy.be/slideshows/TEST1.html

Die parameter linkto is om te vertellen welke file je wilt openenen...de url, moet je dan ietsje lager in het scriptje aanpassen.

Zie de source van de demo file, na de // (-> commentaar tags, worden niet uitgevoerd in het script, staat extra uitleg)

Code: Selecteer alles

<script language="JavaScript"> 
<!-- Begin
function popUp(linkto)
{
   // deze onderstaande twee parameters zijn de grote van je venster, width en heigt, kan je zelf opgeven
   w = 750
   h = 650
   // hier nemen we twee extra parameters voor width en heigt, maar nu hebben ze de volledige schermgrote
   w2 = screen.width
   h2 = screen.heigth
   // hier zorg je ervoor dat in het eerste geval deze popup in het midden van het scherm staat
   var left = (screen.width - w) / 2;
   var top = (screen.height - h) / 2;
   // winprops definieert de eigenschappen van het nieuwe venster, de popup die je gaat opwekken.
   // winprops -> gebruikt w en h, in het midden van het scherm
        // winprops2 -> gebruikt w2 en h2, full screen, geen centrering nodig
   winprops = 'height='+h+',width='+w+',top='+top+', left='+left+',scrollbars=yes,toolbar=no,resizable=no, resizable=yes,status=no,menubar=no,location=no'
   winprops2 = 'height='+h2+',width='+w2+',scrollbars=yes,toolbar=no, resizable=no,resizable=yes,status=no,menubar=no,location=no'
   // hier start het script.. afhankelijk van de parameter 'linkto' die je meegeeft zal hij de juiste url openen
   // maw in je links zelf pas je enkel de parmeter aan, en hier pas je het script aan zodat de juiste parameter de juiste url oproept
   if (linkto=='slideshow1')
   {
      window.open('http://oddity.userbase.be/sub/forum/html/slide1.html', '', winprops)
   } else
   {
         if (linkto=='slideshow2')
          {
            window.open('http://oddity.userbase.be/sub/forum/html/slide2.html', '', winprops)
         } else if (linkto=='slideshow3')
         {
               window.open('http://oddity.userbase.be/sub/forum/html/slide3.html', '', winprops2)
         }
   }
}
//-->
</script>


Kijk ook eens naar de source van de links.. naar de < a> tags, ivm die parameter.

Ik denk dat het nu duidelijk moet zijn. Indien nog vragen, roep je maar.
I love it when a plan comes together!
Gast

Hey,

mercikes, nu zal het wel lukken, maar als ik de slidesshow (die ge als voorbeeld op de site had gezet open, dus zijn alle bar's op mijn computer gewoon op elkaar gepropt. Maar dit is waarschijnlijk een probleem van mijn browser (IE 6.0.2800.1106). welke instellingen moet ik veranderen om dit probleem van de baan te helpen. En als het mogelijk is, maar dat zal niet gemakkelijk zijn, de namen van de menu's in het portugees te geven (ik zit in brazelië voor een jaar en alles is dus in het portugees)

Greetz
Braziboy
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Ok, ik heb alles ingevuld en het wil nog maar niet lukken. ik zou het echt niet meer weten zene. Ik zou zeggen, kijk de file eens na, dit is de link http://users.skynet.be/bk381383/brazil/foto's%20nieuw%20windows.htm Mijn pc geeft altijd een fout op lijn 27, waarom is mij een raadsel.

Greetz
Braziboy
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Even een opmerking langs de slides heen, je eerste link werkt niet omdat je bvb www.site.com/pagina.html zet terwijl het http://www.site.com/pagina.html moet zijn, let dus op de http:// :)
NuKeM
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

bij de eeerste link, is het de bedoeling dat je hier terecht komt?:
http://www.brazilskyscrapers.hpg.ig.com ... oiania.htm
want er staat als url: http://users.skynet.be/bk381383/brazil/ ... oiania.htm en dat werkt alleen als als die mappen idd op je server staan, en ik denk van niet
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Er zitten nog twee foutjes in je script:

Je hebt daar een url waar een ' in zit:

Code: Selecteer alles

window.open('http://braziboy.web1000.com/site%20presentatie/afs'ers/slide1%201.htm', '', winprops)


Die afs'ers --> dat ' sluit de string af en zorgt voor een error waardoor het script blokeert.
Je bent best dat je de naam van die map wijzigt. Ik heb gezien dat je ook namen voor mappen gebruikt met spaties in. Dat is niet zo goed. Je bent best dat je kort namen voor mappen gebruiktn, zonder speciale tekenes of spaties. Zo bevorder je de goede werking.

Een tweede ding dat het script tegenwerkt is:

Code: Selecteer alles

<base target="_blank">


Kill die lijn en voeg bij de links manueel de target in. Nu gaat dat script steeds nen _blank bij willen uitvoeren en dat lukt niet.. daar loopt het fout, dat werkt elkaar tegen :). Het is sowieso al een _blank dat script :)

Hierna zou het moeten werken. Je moet ook zien dat je urls juist zijn natuurlijk eh :)
I love it when a plan comes together!
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Allemaal mercikes,

Het werkt!!!!!!
Het kwam door de spaties en de '. Java-script ondersteunt dat blijkbaar niet, maar gewoon even alles renamed en nu is het in orde.

Het resultaat is dus te zien op http://www.braziboy.tk in de onderdeel foto's en dan naar de presentaties gaan kijken. Er zit nog een foutje bij de muziek, maar daar ga ik een nieuw onderwerp voor posten.

Greetz
Braziboy
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik denk dat je urls nog niet 100% correct zijn, want hier en daar zit er toch nog een foutje in dat ik een 404 krijg. Dus ik denk dat ge dat best nog eens checkt. Maar je krijgt alleszinds geen jscript debug meldingen meer :).
I love it when a plan comes together!
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Hey,

Het gebeurt inderdaad soms dat je een 404 krijgt, dit komt doordat de pagina's met de foto's op de server van web1000 staan, maar die reageert soms traag of niet. Dus als het niet lukt, probeer direct nog eens en dan zal het wel lukken. Dit is wel een stom probleem, maar daar kan ik zelf niets aan doen spijtig genoeg.

Toch mercikes

Greetz
Braziboy
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”