Ik vroeg mij af of het mogelijk was om versatel adsl light op 2 computers te hebben. Ik heb via versatel 1 modem, aangesloten op de desktop, en nu zou ik graag internet hebben op de laptop. Ik vraag mij echter af of dit mogelijk is door het feit dat ik ook nog steeds moet inbellen vooraleer ik kan surfen op het net.
Alvast bedankt
washi
Versatel Light ADSL op 2 computers
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Dat is mogelijk indien je gebruik maakt van een router. Bvb dmv de huidige tele2 modem die verkocht wordt kan je zonder problemen twee pc's aansluiten via een netwerkkabel. Draadloos kan ook.
Je zal ook niet langer moeten 'inbellen'.
Je zal ook niet langer moeten 'inbellen'.
en hoe gebeurt het inbellen dan? Moet ik dan afzonderlijk op elke pc inbellen of zorgt die router of modem daarvoor? Ik heb nu de "e-tech usb modem v2" die destijds door versatel zelf geleverd werd. Deze heeft wel maar 1 ingang
Bedankt voor de snelle reactie
Bedankt voor de snelle reactie
-
- Elite Poster
Via die E-tech heb je een inbelverbinding nodig op je computer. Bij zo'n nieuwe ADSL-router gebeurt het 'inbellen' op de modem.
Meer info over de 'easy box' van tele2 vind je op http://www.tele2.be/nl/internet/adsllig ... index.html. Het voordeel van deze modem ivm die e-tech modem is dat je ook meteen op internet kan en niet langer moet wachten tot de modem zich geïnitialiseerd heeft.
Meer info over de 'easy box' van tele2 vind je op http://www.tele2.be/nl/internet/adsllig ... index.html. Het voordeel van deze modem ivm die e-tech modem is dat je ook meteen op internet kan en niet langer moet wachten tot de modem zich geïnitialiseerd heeft.
-
- Elite Poster
Jup. Dat is ook mogelijk met een niet TELE2-modem. Die tele2 is natuurlijk redelijk goedkoop en is doodsimpel om in te stellen (hij is ingesteld door Tele2). Neem je een standaard ADSL-router, dan zal je die router wel manueel moeten instellen. Dit mislukt bij sommige mensen wel eens.
Als je al weet wat een IP-adres is, dan zal dat waarschijnlijk wel lukken om dat ingesteld te krijgen.
Als je al weet wat een IP-adres is, dan zal dat waarschijnlijk wel lukken om dat ingesteld te krijgen.
Ik heb reeds een hééél klein beetje ervaring met de configuratie van een belgacom router en momenteel krijg ik hier op school lessen over. Verder heb ik in de buurt ook wel een paar mensen die daarmee overweg zouden moeten kunnen
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je kan ook Internet Connection Sharing doen op de pc die verbonden is met het Internet, dan heb je geen nieuwe hardware nodig, enkel een kabeltje van laptop naar desktop. De desktop moet wel aan staan wil je kunnen surfen met de laptop.
Let wel op: die router houdt de verbinding actief. Op een maand kan dat blijkbaar wel wat traffic veroorzaken. Om maar te zeggen: hou je verbruik in de gaten als je een router gebruikt, zodat je niet over je basisvolume gaat. Wel heb je met Light unlimited download voor € 10 extra...
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Waar ik nu aan denk....
Als ik nu gebruik maak van de "Easy Box", dan vervangt de router de modem volledig? M.a.w. wanneer de kabel van de straat komt gaat die rechtstreeks in de router?
Want ik heb ook ooit ergens gezien dat de modem blijft en daaraan de router hangt, wat is het verschil dan?
Zou dit ook een verschil geven in snelheid? Met de modem ben ik nu verbonden tegen 5.1Mbps wat mij in theorie 652,8 KB/s zou moeten geven. In praktijk haal ik nooit boven de 100 KB/s....
Als ik nu gebruik maak van de "Easy Box", dan vervangt de router de modem volledig? M.a.w. wanneer de kabel van de straat komt gaat die rechtstreeks in de router?
Want ik heb ook ooit ergens gezien dat de modem blijft en daaraan de router hangt, wat is het verschil dan?
Zou dit ook een verschil geven in snelheid? Met de modem ben ik nu verbonden tegen 5.1Mbps wat mij in theorie 652,8 KB/s zou moeten geven. In praktijk haal ik nooit boven de 100 KB/s....
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Die Easy Box is een router met ingebouwde modem, dus ja, de telefoonkabel gaat daar rechtstreeks in.washi schreef:Als ik nu gebruik maak van de "Easy Box", dan vervangt de router de modem volledig? M.a.w. wanneer de kabel van de straat komt gaat die rechtstreeks in de router?
Dat is dan een router zonder ingebouwde modemwashi schreef:Want ik heb ook ooit ergens gezien dat de modem blijft en daaraan de router hangt, wat is het verschil dan?
washi schreef:Zou dit ook een verschil geven in snelheid? Met de modem ben ik nu verbonden tegen 5.1Mbps wat mij in theorie 652,8 KB/s zou moeten geven. In praktijk haal ik nooit boven de 100 KB/s....
Welk abonnement heb je nog steeds bij Tele2? Want je opent een topic van anderhalf jaar geleden... Kan zijn dat je ondertussen al iets anders hebt van hen.
Indien je nog steeds de Light hebt, is het normaal dat je maar tot zo'n 100kb/sec gaat, ongeacht waaraan je synct.
Jep, het is nog steeds dezelfde formule.
Maakt het het eigenlijk uit of ik gebruik maak van de Easy Box? Want ik heb gehoord dat die niet volledig instelbaar is?
Misschien best eentje kopen in de winkel dan, ook al betaal ik dan iets meer?
Alvast bedankt voor de snelle/duidelijke/'to-the-point' reacties
Maakt het het eigenlijk uit of ik gebruik maak van de Easy Box? Want ik heb gehoord dat die niet volledig instelbaar is?
Misschien best eentje kopen in de winkel dan, ook al betaal ik dan iets meer?
Alvast bedankt voor de snelle/duidelijke/'to-the-point' reacties
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Koop jezelf gewoon een Router met ingebouwde ADSL modem bij de lokale pc-boer of in de speciaalzaak.
Voorbeelden zijn:
Linksys WAG200
D-Link 2740B
Met zo'n WAG200 heb ik wel goeie ervaringen, en kost niet zoveel meer tegenwoordig
Voorbeelden zijn:
Linksys WAG200
D-Link 2740B
Met zo'n WAG200 heb ik wel goeie ervaringen, en kost niet zoveel meer tegenwoordig