Overstappen van provider, wel of niet?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
zeroburn
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maa 2007, 23:27

Momenteel surf ik met het belgacom GO pakket. Normaal moet ik met 4.4mbps surfen maar ik heb problemen met signaalverlies denk ik. Internet viel heel de tijd uit. Nu surf ik op 2.2mpbs en internet valt nog altijd uit. Er is vroeger al eens iemand afgekomen maar het probleem ligt niet bij ons maar bij hun.

Als ik nu zou overstappen naar tele2 (via telefoonkabel) zou ik dan nog altijd hetzelfde probleem hebben?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Tele 2 maakt gebruik van het belgacom netwerk dus je zal dezelfde problemen ondervinden.

Maar weet je wat je afstand is tot de centrale?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

zeroburn schreef:Momenteel surf ik met het belgacom GO pakket. Normaal moet ik met 4.4mbps surfen maar ik heb problemen met signaalverlies denk ik. Internet viel heel de tijd uit. Nu surf ik op 2.2mpbs en internet valt nog altijd uit. Er is vroeger al eens iemand afgekomen maar het probleem ligt niet bij ons maar bij hun.

Als ik nu zou overstappen naar tele2 (via telefoonkabel) zou ik dan nog altijd hetzelfde probleem hebben?

je moet zeker belgacom laten kijken naar hun centrale of kabels en vertel hen nogmaals aan de telefoon dat ze al eens zijn komen kijken bij jou, dat het probleem mogelijk bij hen ligt
Bel eens voor een lijntest op het gratis nr 0800 22312 en vraag meteen eens uw afstand tot de centrale, zij zullen wel zien wat er niet juist is
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
zeroburn
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maa 2007, 23:27

De afstand van de centrale tot bij mij is zeer zeer groot, had eens via statistieken gezien van modemip adres, die noise dingen enzo, en wat opgezocht, weet alleen dat ik ergens heel heel hoog zat en dat het op enkele kilometers aankwam.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

zeroburn schreef:De afstand van de centrale tot bij mij is zeer zeer groot, had eens via statistieken gezien van modemip adres, die noise dingen enzo, en wat opgezocht, weet alleen dat ik ergens heel heel hoog zat en dat het op enkele kilometers aankwam.

En wat is dat zeer groot?
Ikzelf zit op 3.8km en haal nog 420kbyte down.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

patje schreef:je moet zeker belgacom laten kijken naar hun centrale of kabels en vertel hen nogmaals aan de telefoon dat ze al eens zijn komen kijken bij jou, dat het probleem mogelijk bij hen ligt
Bel eens voor een lijntest op het gratis nr 0800 22312 en vraag meteen eens uw afstand tot de centrale, zij zullen wel zien wat er niet juist is

Het heeft bij mij 1 jaar in beslag genomen voor m'n disconnects weg waren. Ik kreeg ook steeds de boodschap dat de lijntest OK was en dat ik mijn bekabeling moest nakijken, m'n splitters nakijken, een technieker laten komen ( tegen betaling ) enz. Na het zoveelste belletje heb ik blijkbaar eens iemand aan de lijn gehad die er echt verstand van had. Hij zei dat er bij hun een betere configuratie mogelijk was en sindsdien is het altijd 36 uur.

Hoe dan ook blijf ik uitkijken naar een andere provider. Eentje die meer geeft voor minder geld zoals Dommel bvb. 8)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”