Van Telenet naar Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Kanter
Member
Member

Hallo iedereen.

Ik heb HIER duidelijk gemaakt dat ik graag zou overstappen van Telenet naar een andere provider. Dommel werd als winnaar bestempeld ;) (ik dank iedereen daarvoor :p)

Nu heb ik nog een aantal praktische vragen:

- hoe weet ik hoe ver ik van een telefooncentrale woon? Dat zou ik via BGC moeten aanvragen maar vind het niet op hun website

- gaat de ADSL verbinding gewoon via telefoonkabels? Of zijn daar andere kabels voor nodig?

- ik heb nu een router die er voor zorgt dat alle 3 PC's kunnen internetten. Kan ik die verder gebruiken of is er een speciale nodig voor ADSL?

- Als ik het goed begrijp moet ik zowieso klant worden van Belgacom voor een telefoonverbinding. Ik zie echter bij Happy Time enderzijds 'Gratis abonnement' en anderzijds 'Zonder abonnement (opmerking : uw abonnement op de vaste lijn blijft wel verschuldigd)'.
Wat bedoelen ze daar nu mee?

Alvast bedankt!
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

- Om te weten hoe ver je van de centrale woont moet je eens naar belgacom bellen.

- adsl gaat inderdaad over gewone telefoonkabels en verder heb je geen andere kabels nodig

- Die router kan je gewoon verder blijven gebruiken.
[MJ]
Member
Member

Om volledig te zijn: uitgenomen je router heb je natuurlijk ook nog een adsl(2)-modem nodig of een router met ingebouwde adsl-modem.
Kanter
Member
Member

hellsnake schreef:- Om te weten hoe ver je van de centrale woont moet je eens naar belgacom bellen.

- adsl gaat inderdaad over gewone telefoonkabels en verder heb je geen andere kabels nodig

- Die router kan je gewoon verder blijven gebruiken.

YES! ;)

Trouwens langsgeweest bij BGC en de verkoper wist me niet te zeggen hoe ver ik woonde van een centrale. Hij wist denk ik niet eens over wat ik het had.

Nu heb ik net gebeld en ze zeiden dat ze de afstand niet konden zeggen, maar wel konden zeggen of er aansluiting mogelijk is of niet...
Kanter
Member
Member

[MJ] schreef:Om volledig te zijn: uitgenomen je router heb je natuurlijk ook nog een adsl(2)-modem nodig of een router met ingebouwde adsl-modem.
Ik hou het op de goede oude router, dan is er minder werk ;)
Catullus
Member
Member

Kanter schreef:
[MJ] schreef:Om volledig te zijn: uitgenomen je router heb je natuurlijk ook nog een adsl(2)-modem nodig of een router met ingebouwde adsl-modem.
Ik hou het op de goede oude router, dan is er minder werk ;)
Je zal dan toch nog een ADSL modem moeten kopen om tussen je telefoonlijn en je WAN-poort van de router te zetten.
Anders ga je veel mogen proberen aansluiten ;)

Tenzij je oude router al met een ingebouwde ADSL modem werkt, maar dat zou straf zijn, want ik heb nog niet gehoord van een router met 2 wan-poorten, 1 adsl en 1 gewoon ethernet :)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”