Ben net overgestapt van Skynet (by way of easynet, zucht) naar EDPNET.
Ik heb het idee echter dat emule nu trager zou zijn (lees: minder snelle downloads) dan bij easynet of skynet. Heeft iemand anders daar ervaringen mee.
Ik woon in regio 09. Zit relatief dicht bij een centrale 1300 of 1600 meter en haal meer dan 4000 bij de snelheidstest.
emule
upnpstaat aan,
de settings die werkten bij easynet en skynet (single port forwarding op de betreffende poorten en DMZ ingeschakeld voor mijn netwerkadres.
Nu, op zich valt het wel mee, ik heb momenteel een up/down ratio van 1/2 bij 5kb/s up en 20 kb/s down, maar vroeger zette ik die geregeld open naar 10 kB/s up en ongelimiteerd down. En toen haalde ik regelmatig pieksnelheden van 80 -100 Kb/s down met een ratio die meer naar 1/3 ging. Als ik nu mijn upload durf openzetten dan nijpt hij precies de bandbreedte van het downloaden toe?
Het is natuurlijk nog vroeg om al uitgebreide conclusies te trekken maar ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn van andere emule gebruikers.
de settings die werkten bij easynet en skynet (single port forwarding op de betreffende poorten en DMZ ingeschakeld voor mijn netwerkadres.
Nu, op zich valt het wel mee, ik heb momenteel een up/down ratio van 1/2 bij 5kb/s up en 20 kb/s down, maar vroeger zette ik die geregeld open naar 10 kB/s up en ongelimiteerd down. En toen haalde ik regelmatig pieksnelheden van 80 -100 Kb/s down met een ratio die meer naar 1/3 ging. Als ik nu mijn upload durf openzetten dan nijpt hij precies de bandbreedte van het downloaden toe?
Het is natuurlijk nog vroeg om al uitgebreide conclusies te trekken maar ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn van andere emule gebruikers.
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Raar, in http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13938 heeft iemand een gelijkaardig probleem met bittorrent.
Misschien is er een (onrechtstreeks) verband ?
Jan
Misschien is er een (onrechtstreeks) verband ?
Jan