Scarlet laat extra euro's vallen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Scarlet laat extra euro's vallen
Nieuw contract voor oude klanten
Pieterjan Van Leemputten
29 maart 2007
Bron: ZDNet

Een week na de online petitie van TIK reageert Scarlet met een aanbod. Oude klanten kunnen een nieuw contract aanvragen waarin het bedrag dat zij voor hogere snelheid betalen wegvalt, zonder dat de snelheid verandert.

Oude klanten van Scarlet, die ooit kozen voor een hogere snelheid, betalen daar twee euro meer voor. Uit de nieuwsbrief van STUG blijkt dat Scarlet zijn standaardsnelheid wil verhogen, maar oude klanten moeten dan nog steeds meer betalen voor dezelfde service.

Scarlet wil nu een toegeving doen. De klanten die hun oude internetabonnement veranderen naar Scarlet One unlimited, stappen zonder extra kosten over, maar zijn wel opnieuw voor vijftien maanden gebonden aan het bedrijf.

STUG zegt dat surfers die pas in de afgelopen maanden klant werden en voor de hogere snelheid kozen, beter overstappen naar het nieuwe contract. Zij zijn maar enkele maanden langer gebonden dan in hun huidig contract. Klanten die niet meer gebonden zijn aan het bedrijf, moeten voor zichzelf uitmaken of ze opnieuw voor vijftien maanden een contract willen afsluiten.

Het is duidelijk dat dit aanbod er komt na de hevige reacties van Scarlet-klanten. Op Nederlandstalige en vooral Franstalige fora werd er hevig gereageerd over de gebrekkige service van de provider. Klanten hekelen niet alleen de twee euro, ook de gebrekkige communicatie van Scarlet blijkt voor velen een doorn in het oog.

Klanten die op het aanbod willen ingaan, moeten een ticket aanmaken in Mijn.scarlet. Het bedrijf belooft de aanvragen zo snel mogelijk te verwerken.

http://www.zdnet.be/news.cfm?id=66855&mxp=101
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Robinvv schreef:
Scarlet wil nu een toegeving doen. De klanten die hun oude internetabonnement veranderen naar Scarlet One unlimited, stappen zonder extra kosten over, maar zijn wel opnieuw voor vijftien maanden gebonden aan het bedrijf.
Wauw, zo een klant vriendelijkheid. Zo onbaatzuchtig.

. . . is dit nu niet wat ze bedoelen met je ziel aan de duivel verkopen? :p
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Men neme 2 Scarlet-klanten, buren van elkaar, die 2 jaar geleden op exact dezelfde datum klant geworden zijn.

Buur A heeft een jaar geleden de optie "verhoogde snelheid" aangezet, en betaalt al een jaar lang 2 euro meer. Buur A zal moeten blijven betalen voor de verhoogde snelheid.
Buur B daarentegen heeft de optie nooit aangezet. Buur B gaat over een paar maanden op het snellere netwerk zitten, zonder meerprijs.
Buur A en buur B zitten dan op hetzelfde netwerk, met hetzelfde contract, aan dezelfde snelheid, maar buur A betaalt meer dan buur B.

Het gaat dus niet om het verschil tussen oude en nieuwe contracten (zoals Scarlet beweert), maar om het verschil tussen oude contracten waar de optie wel of niet is aangezet. (Zoals Tik/STUG beweert)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

@localhost
Je hebt blijkbaar geen inzicht in HOE die snelheidsoptie geactiveerd wordt. ;-)

Mijn inziens is de bewering van STUG dan ook onjuist.

vergelijk maar eens de synchronisatiesnelheid bij zowel buur A als buur B.
Dan zal je zien dat deze voor beide hetzelfde is. Indien de snelheidsverhoging doorgevoerd wordt, zal deze nog steeds voor beide buren dezelfde zijn, nl. beide 6Mbit.
Als je echt er speedtest zal doen, zal je merken dat de buur met de optie extra snelheid, (onder voorbehoud van een aantal factoren) 6Mbit haalt terwijl de andere buur maar 1Mbit haalt.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Mr.T schreef:@localhost
Je hebt blijkbaar geen inzicht in HOE die snelheidsoptie geactiveerd wordt. ;-)

Mijn inziens is de bewering van STUG dan ook onjuist.

vergelijk maar eens de synchronisatiesnelheid bij zowel buur A als buur B.
Dan zal je zien dat deze voor beide hetzelfde is. Indien de snelheidsverhoging doorgevoerd wordt, zal deze nog steeds voor beide buren dezelfde zijn, nl. beide 6Mbit.
Als je echt er speedtest zal doen, zal je merken dat de buur met de optie extra snelheid, (onder voorbehoud van een aantal factoren) 6Mbit haalt terwijl de andere buur maar 1Mbit haalt.
Zijn de contracten van A en B verschillend? Neen.
Waarom Scarlet dus ligt te leuteren over die optie die aangeschakeld staat waardoor B een ander contract zou hebben dan A is dan ook ,laat ons het netjes houden, enigszins vreemd.
Zowel A en B hebben Scarlet One, en Scarlet zou de klanten die Scarlet One hebben zonder meerprijs omschalen naar Scarlet One Unlimited.
Hoeveel kost Scarlet One? 49 euro? Dan zouden zowel A en B Scarlet One Unlimited moeten krijgen voor 49 euro, zijn we het daar over eens?
Begint het al te dagen waarom die bewering van STUG in feite wel juist is?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

A en B zijn het abonnement aangegaan op hetzelfde tijdstip. Ze hebben dus beide een Scarlet One abonnement. Het basis abonnement is inderdaad HETZELFDE. Enkel heeft 1 de optie extra snelheid actief.

Wie beweert hier dat Scarlet de klanten van Scarlet One gaat omschakelen naar Scarlet One Unlimited?

Even een quote uit de reactie van scarlet
De klanten die indertijd bij de ondertekening van hun contract ervoor gekozen hebben om voor de hogere snelheid te betalen, hebben hiervoor een contract aangegaan. Waarin zij expliciet erkennen dat zij bereid zijn te betalen voor deze nieuwe feature.
In het nieuwe product is deze feature gratis. Dat zijn nieuwe voorwaarden en een nieuw contract.
En nog
Indien gewenst, kunnen deze klanten switchen naar het nieuwe Scarlet One unlimited product. Waarbij de 2 euro voor het turbo feature komt te vervallen.
In principe is er ook een activatiekost verbonden aan een dergelijke switch, maar deze zullen we in dit geval niet toepassen. Voorwaarde is wel dat deze klanten een nieuwe contracttermijn van 15 maanden aangaan, omdat ze in feite een nieuw product kopen. Maar ze krijgen hiervoor een maandelijkse korting van 2 euro en de activatie kost wordt niet aangerekend. (50 euro)
De bewering van STUG is dus niet juist.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mr.T schreef:A en B zijn het abonnement aangegaan op hetzelfde tijdstip. Ze hebben dus beide een Scarlet One abonnement. Het basis abonnement is inderdaad HETZELFDE. Enkel heeft 1 de optie extra snelheid actief.

Wie beweert hier dat Scarlet de klanten van Scarlet One gaat omschakelen naar Scarlet One Unlimited?

De klanten die indertijd bij de ondertekening van hun contract ervoor gekozen hebben om voor de hogere snelheid te betalen, hebben hiervoor een contract aangegaan. Waarin zij expliciet erkennen dat zij bereid zijn te betalen voor deze nieuwe feature.
In het nieuwe product is deze feature gratis. Dat zijn nieuwe voorwaarden en een nieuw contract.
En nog
Indien gewenst, kunnen deze klanten switchen naar het nieuwe Scarlet One unlimited product. Waarbij de 2 euro voor het turbo feature komt te vervallen.
In principe is er ook een activatiekost verbonden aan een dergelijke switch, maar deze zullen we in dit geval niet toepassen. Voorwaarde is wel dat deze klanten een nieuwe contracttermijn van 15 maanden aangaan, omdat ze in feite een nieuw product kopen. Maar ze krijgen hiervoor een maandelijkse korting van 2 euro en de activatie kost wordt niet aangerekend. (50 euro)
Raar, je zegt in één enkele post dat de bewering van STUG juist is, en je sluit af door te stellen dan de bewering van STUG onjuist is.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Mr.T schreef:A en B zijn het abonnement aangegaan op hetzelfde tijdstip. Ze hebben dus beide een Scarlet One abonnement. Het basis abonnement is inderdaad HETZELFDE. Enkel heeft 1 de optie extra snelheid actief.

Lees even wat er op de support pagina van Scarlet staat:

Hebt u vandaag reeds een Scarlet One, dan voeren wij automatisch voor u deze aanpassing door vanaf voorjaar 2007.
Als bestaande klant geniet u zonder meerprijs vandeze aanpassingen.

Leuk, om te zien hoe je het jezelf moeilijk maakt.
De basissnelheid bij Scarlet One is 1.1, de feature was hoger dan de basissnelheid, en daar heeft niemand problemen mee om dat te betalen.
De basissnelheid bij Scarlet One Unlimited is 6 Mbps dus bij diegenen die omgeschaald worden is het ook 6 Mbps, leg mij eens uit wat ik voor die 2 euro krijg?
Trouwens ik heb geen contract aangegaan voor die hogere snelheid, ik heb een optie geactiveerd nadat mijn lijn werd opgeleverd, een optie net zoals oproepdoorschakeling er een is.
En nog
Scarlet schaalt de klanten zonder meerprijs om, dwz Scarlet One wordt Scarlet One Unlimited, oftewel basissnelheid 1.1 wordt 6 Mbps.
Dat Scarlet een domme zet doet en nu probeert met een dubbelzinnige uitleg zich eruit te draaien zegt geneog over het vertrouwen dat je in die firma kan hebben, en daar zou je dan een nieuw contract gaan tekenen, en dan ook nog eentje van 15 maanden, laat me niet lachen.
Er is een spreekwoord : wie het onderste uit de pot wil halen, kan het lid op de neus krijgen, laat het me zo stellen, Scarlet gokt dat veel klanten de administratieve molen die komt kijken bij het aanvragen van telefoon en ADSL bij een andere provider teveel is en dus ofwel die 2 euro betalen of een nieuw contract tekenen.
Ik ben bijna vrij van mijn initieel contract, dus een nieuw contract aangaan is gezien de huidige breuk in het vertrouwen geen optie, dit houdt in dat Scarlet gokt op 2 euro extra te verdienen of (in mijn geval) zo'n 100 euro per maand te verliezen.
Ik heb het geluk in een regio te wonen waar er een alternatief is voor Scarlet, dus wat denk je waar ik een contract ga tekenen als Scarlet voortdoet met zijn taalkundige spitsvondigheden, en ik vermoed dat ik niet de enige zal zijn die dan zo gaat reageren.
De bewering van STUG is dus wel juist.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

waar dan wel?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

caswallawn schreef: Lees even wat er op de support pagina van Scarlet staat:

Hebt u vandaag reeds een Scarlet One, dan voeren wij automatisch voor u deze aanpassing door vanaf voorjaar 2007.
Als bestaande klant geniet u zonder meerprijs van deze aanpassingen.
Ik zie hier nergens staan dat u overgeschakeld wordt naar Scarlet One Unlimited?
Ook vind ik niks hiervan terug in de nieuwsbrieven, en ook niet op de supportsite. Heb je een linkje?

Ik heb ook nergens beweerd dat je een contract aangegaan bent voor die hogere snelheid. Ik heb het altijd over een OPTIE gehad.

Het staat je uiteraard vrij om een andere provider te kiezen eens je 15 maanden om zijn. Ik denk niet dat iemand je dit zal kwalijk nemen.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Mr.T schreef:
caswallawn schreef: Lees even wat er op de support pagina van Scarlet staat:

Als bestaande klant geniet u zonder meerprijs van deze aanpassingen.
Ik zie hier nergens staan dat u overgeschakeld wordt naar Scarlet One Unlimited?
Ook vind ik niks hiervan terug in de nieuwsbrieven, en ook niet op de supportsite. Heb je een linkje?
Waar lees jij dat ik het over een overschakeling heb? Omschaling is iets heel anders dacht ik zo.
Ik heb ook nergens beweerd dat je een contract aangegaan bent voor die hogere snelheid. Ik heb het altijd over een OPTIE gehad.

Het staat je uiteraard vrij om een andere provider te kiezen eens je 15 maanden om zijn. Ik denk niet dat iemand je dit zal kwalijk nemen.
In feite is het niet de bedoeling dat je klanten weg gaan enkel en alleen omdat je als bedrijf zo slecht communiceert en zo in de hand werkt dat klanten zich bekocht voelen.
Dan kan je beter toegeven dat je een domme zet gedaan hebt dan krampachtig dat te proberen te verdoezelen, want dat verergert de situatie alleen maar.
Er zullen klanten zijn die categoriek foert zullen zeggen, er zullen er zijn die twijfelen en er zullen er zijn die gelaten die 2 euro betalen of een nieuw contract aangaan.
De eerste en de laatste categorie zal de communicatie niet meer voor uitmaken, die tweede categorie echter, daar heeft Scarlet alle belang bij om vanaf nu een open en eerlijke communicatie beginnen te voeren (en niet enkel Scarlet is in dat bedje ziek, dat weet ik ook wel).
Die 2 euro is in feite enkel datgene wat het emmertje, reeds volgedruppeld door dubbelzinnige communicatie, heeft doen overlopen.
Bekijk zelf maar wat het meeste kan opbrengen, het verdedigen van dubbelzinnige communicatie uit het verleden of een open en eerlijke communicatie naar de klant toe.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

hmmm
Kan je me even zeggen wat jij bedoelt met omschalen?
Ik ging er, misschien ten onrechte, vanuit dat dit hetzelfde is als overschakelen.
Blijkbaar kent Van Dale het ook niet dus ...
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Mr.T schreef:hmmm
Kan je me even zeggen wat jij bedoelt met omschalen?
Ik ging er, misschien ten onrechte, vanuit dat dit hetzelfde is als overschakelen.
Blijkbaar kent Van Dale het ook niet dus ...
Is een term die nochtans door iemand van Scarlet gebezigd werd toen hij de nieuwe specificaties voor Scarlet One uitlegde.

Scarlet One Unlimited heeft zijn specificaties, als je nu die specificaties toepast op Scarlet One schaal je Scarlet One dus om naar Scarlet One Unlimited.
Vandaar dat na een omschaling beide produkten dus een basissnelheid van 6 Mbps zouden hebben.
Daarom ook dat ik zeg dat Scarlet een slechte communicatie gevoerd heeft rond die omschaling.

Dit komt van de Scarlet support pagina

* Hebt u vandaag een ADSL-product bij Scarlet en wenst u nu reeds supersnel te surfen en daarbij onbeperkt te bellen naar alle vaste lijnen in België? Schakel dan nu over naar Scarlet One Unlimited! Meer info vindt u hier.
* Hebt u vandaag reeds een Scarlet One, dan voeren wij automatisch voor u deze aanpassing door vanaf voorjaar 2007.

Klanten die nog geen Scarlet One hebben kunnen overschakelen naar Scarlet One Unlimited, voor bestaande Scarlet One klanten, worden de specificaties gelijk getrokken met Scarlet One Unlimited, dat is toch wat hier staat (of de indruk die Scarlet wil wekken) of niet?
Eerst stond er trouwens gratis, men heeft dat veranderd in zonder meerprijs; omdat men zo dacht die optie verhoogde snelheid te kunnen blijven vragen?
Echter het aanpassen van de specificaties houdt in dat de basissnelheid van Scarlet One ook 6 Mbps wordt dus Scarlet zou die optie kunnen behouden maar dient dan aan diegenen die 2 euro betalen een verhoogde snelheid te leveren tegenover de basissnelheid die inmiddels 6 Mbps is.
Voor interpretatie vatbaar? Kan wel zijn, ik denk echter dat er niet veel mensen zijn die de interpretatie van Scarlet gaan volgen.
Heb ik daarom gelijk? Dat is iets voor rechters, echter over de foutieve manier van communiceren van Scarlet, daar ben ik zeker van dat ik gelijk heb.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

Je hebt gelijk dat Scarlet One Unlimited als basis 6Mbit heeft. Dat ben ik met je eens.
Toch zou ik graag de link op de scarlet site eens willen zien waar je
* Hebt u vandaag een ADSL-product bij Scarlet en wenst u nu reeds supersnel te surfen en daarbij onbeperkt te bellen naar alle vaste lijnen in België? Schakel dan nu over naar Scarlet One Unlimited! Meer info vindt u hier.
* Hebt u vandaag reeds een Scarlet One, dan voeren wij automatisch voor u deze aanpassing door vanaf voorjaar 2007.
gevonden hebt

Ik kan het niet volledig in de juiste context plaatsen, maar volgens mij gaat het daar enkel over de snelheidsverhoging, net zoals het datavolume voor bestaande One klanten ook reeds omhoog gebracht is.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Mr.T schreef:Je hebt gelijk dat Scarlet One Unlimited als basis 6Mbit heeft. Dat ben ik met je eens.
gevonden hebt

Ik kan het niet volledig in de juiste context plaatsen, maar volgens mij gaat het daar enkel over de snelheidsverhoging, net zoals het datavolume voor bestaande One klanten ook reeds omhoog gebracht is.
Inloggen op mijnscarlet, dan klantendienst klikken en daar vind je die vraag en dat antwoord.
Men wekt daar de indruk dat de nieuwe specificaties van Scarlet One gelijk zouden worden aan die van Scarlet One Unlimited, nergens iets dat je die verhoogde snelheid zou moet aanzetten om 6 Mbps te krijgen, dus de facto 1.1 wordt 6 Mbps.
Vandaar dat ik (en niet enkel ik aan de reacties te zien) vind dat Scarlet geen poot heeft om op te staan om die 2 euro te vragen voor die 6 Mbps voor zij die die de optie verhoogde snelheid hadden aanstaan.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Mr.T schreef:waar dan wel?
Ken je concurrenten is een van de belangrijkste lessen die een zelfstandige/bedrijf krijgt in het leven.
Sommige bedrijven zijn snelle leerlingen, anderen hebben er wat meer moeite mee, zeker in een markt die constant evolueert en waar je vandaag een topproduct aanbiedt en morgen maar een middenmaatje bent.
Mijn profielpagina geeft aan waar ik woon, de rest zal je zelf even mogen opzoeken, dat hoort in dit draadje niet thuis.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

caswallawn schreef:
Mr.T schreef:Je hebt gelijk dat Scarlet One Unlimited als basis 6Mbit heeft. Dat ben ik met je eens.
gevonden hebt

Inloggen op mijnscarlet, dan klantendienst klikken en daar vind je die vraag en dat antwoord.
Men wekt daar de indruk dat de nieuwe specificaties van Scarlet One gelijk zouden worden aan die van Scarlet One Unlimited, nergens iets dat je die verhoogde snelheid zou moet aanzetten om 6 Mbps te krijgen, dus de facto 1.1 wordt 6 Mbps.
Vandaar dat ik (en niet enkel ik aan de reacties te zien) vind dat Scarlet geen poot heeft om op te staan om die 2 euro te vragen voor die 6 Mbps voor zij die die de optie verhoogde snelheid hadden aanstaan.
Kan je me de EXACTE link geven? Ik vind het niet, en ja ik kan lezen ;-)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

http://www.elsene.irisnet.be/site/nl/02 ... er/fai.php

buiten de normale mogelijkheden als Dommel en edpnet, zie ik op brutélé na weinig andere alternatieven ;-)
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Mr.T schreef:http://www.elsene.irisnet.be/site/nl/02vivrexl/habiter/fai.php

buiten de normale mogelijkheden als Dommel en edpnet, zie ik op brutélé na weinig andere alternatieven ;-)
Beter zoeken dan, in een draad over Scarlet en zeker gezien deze discussie ga ik geen promotie maken voor een andere provider.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

pm is altijd welkom ;)
ik woon niet in Elsene dus kan er toch geen gebruik van maken
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Kan je me de EXACTE link geven? Ik vind het niet, en ja ik kan lezen ;-)
[/quote]

http://support.in.scarlet.be/(zg1reh45c ... odeID=9621

Stond nochtans onder puntje 4 bij de veelbekeken vragen (tenzij Scarlet de indeling verandert heeft bij de aanpassing van hun site)
Nu mocht jij daar vinden dat klanten 2 euro dienen blijven te betalen willen ze 6 Mbps krijgen.......
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

Ik vind daar nergens de melding dat bestaande klanten zonder de optie, ook gratis gaan kunnen genieten van de optie extra snelheid.

Bestaande scarlet one klanten die de optie niet actief hebben, zullen ook geupgrade worden naar een 6Mbit profiel, maar hun surfsnelheid zal beperkt blijven tot 1Mbit.

Ik snap dus nog steeds niet waar jij gelezen hebt dat de optie extra snelheid voor bestaande Scarlet One klanten zou wegvallen, en dat bepaalde klanten 2 euro per maand meer zouden betalen voor dezelfde snelheid.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Mr.T schreef:Ik vind daar nergens de melding dat bestaande klanten zonder de optie, ook gratis gaan kunnen genieten van de optie extra snelheid.
Dat hoeft daar ook niet, als er niet staat dat ze die optie verhoogde snelheid moeten hebben aanstaan om 6 Mbps te hebben, krijgen ze die 6 Mbps net zoals een Scarlet One Unlimited abonnement, dat is wat Scarlet de klanten voorspiegelt, nergens een vermelding van een beperking of een extra optie die moet aanstaan.
Bestaande scarlet one klanten die de optie niet actief hebben, zullen ook geupgrade worden naar een 6Mbit profiel, maar hun surfsnelheid zal beperkt blijven tot 1Mbit.
En waar vind jij dat terug dat hun snelheid beperkt zou blijven tot 1 Mbps, niet op die supportpagina waar ik je de link van gegeven heb.
Ik snap dus nog steeds niet waar jij gelezen hebt dat de optie extra snelheid voor bestaande Scarlet One klanten zou wegvallen, en dat bepaalde klanten 2 euro per maand meer zouden betalen voor dezelfde snelheid.
Ziende blind dus, staat daar nadat Scarlet eerst verwijst naar Scarlet One Unlimited niet dat Scarlet de aanpassingen voor de bestaande klanten zonder meerprijs zal uitvoeren?
Nergens staat daar dat de bestaande klant echter maar 1.1 Mbps als basissnelheid krijgt, Scarlet spiegelt de klant daar voor dat ie zonder meerprijs 6 Mbps krijgt, nergens een verwijzing naar optie verhoogde snelheid die dient aan te staan, dus de facto valt die optie weg.

Voor het overige zie het verslag van de vergadering die STUG met Scarlet had, een verslag dat door Scarlet is goedgekeurd en waar je op dit forum al naar verwezen bent maar waar je besloot niet op in te gaan omdat in dat verslag, nogmaals goedgekeurd door Scarlet) staat dat Scarlet een verschil maakt tussen oude klanten die de optie hadden aanstaan en zij die ze niet hadden aanstaan. Nu omdat je schijnbaar nogal vergeetachtig bent, de link naar dat verslag :
http://www.stug.be/stug/nieuwsbrieven/s ... uwsbrief_3
puntje 1.3 is het waar je moet zijn.
Gewoon dat feit door Scarlet bevestigd, haalt je hele argumentatie onderuit, je hebt trouwens zelf aangegeven dat de nieuwe basissnelheid 6 Mbps is, en dat mijn beste is de enige waarheid die jij op dit forum in verband met deze discussie verkondigd hebt.
Feit blijft dat Scarlet 2 euro wil vangen van klanten die een Scarlet One abo hebben en dat andere klanten met hetzelfde abo die 2 euro niet dienen te betalen voor dezelfde basissnelheid van 6 Mbps.
Al de rest is mistspuiten en taalkundige spitsvondigheden om dit verschil dat Scarlet maakt te verdoezelen.
Nu ga ik me weer bezig houden met nuttige dingen in plaats van mijn tijd te verdoen met iemand die bewust dingen uit hun context haalt om zijn gelijk te kunnen bewijzen.
Je zal je redenen wel hebben waarom je zo reageert maar voor mij heeft je geloofwaardigheid, net als die van Scarlet trouwens, een serieuze deuk gekregen.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kalmkes jongens... ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat het gaat om de interpretatie van taalkundige spitsvondigheden. Wie het gelijk aan zijn kant zal krijgen, dat zullen we de komende weken wel zien. Maar laten we elkaar niet persoonlijk aanvallen, dat heeft geen zin. Onze doelstelling moet zijn: een zo goed mogelijke internetervaring, voor alle consumenten én burgers. Ik denk niet dat iemand dát in twijfel zal trekken.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

caswallawn
Dat is nu net het feit. het staat nergens vermeld dat die optie moet aan staan of niet.
Jij gaat er vanuit dat dit niet het geval moet zijn, omdat dit voor jou goedkoper uitkomt.

Scarlet zegt dat de verschillen tussen Scarlet One en scarlet One unlimited ongeveer gelijk getrokken zullen worden.
Daar staat dus nergens vermeld dat de basissnelheid van Scarlet One 6Mbit gaat worden!
Zoals reeds gezegd, zal het dslam profiel inderdaad aangepast worden naar 6Mbit voor de Scarlet One klanten die hiervoor in aanmerking komen. Nergens staat dat de optie extra snelheid gaat wegvallen.

met jou discussiëren is echter onmogelijk. Je snapt het blijkbaar echt niet.
Wat betreft mijn ziende blind zijn, ik zal een afspraak maken met de oogarts voor een bril en zal me terug inschrijven in de lagere school om opnieuw te leren lezen. 't is blijkbaar nodig. misschien daarna ook nog eens langs de dokter om te kijken of ik niet dement aan het worden ben.

Wat betreft het verslag van STUG, vermoed ik dat Marcel dit best eens kan opnemen met Scarlet. Ik heb het hier ook al in PM met hem over gehad.

Als je het allemaal zo beu bent, zeg je abonnement op dan kunnen we hier tenminste terug een deftige discussie voeren.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mijn oproep tot kalmte was óók voor jou bedoeld, Mr. T... :-)
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Toch leuk zo een forum :lol:
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Als je het allemaal zo beu bent, zeg je abonnement op dan kunnen we hier tenminste terug een deftige discussie voeren.
Je bedoelt dat je liever niet hebt dat de klanten hetzelfde doen als Scarlet, teksten interpreteren in het eigen voordeel?
Dan had Scarlet maar moeten nadenken alvorens, bewust of niet bewust, dergelijke dubbelzinnige communicatie te voeren.

De hele discussie gaat in feite over het onderscheid dat Scarlet maakt tussen oude klanten die de optie verhoogde snelheid hebben aanstaan en zij die die niet hebben aanstaan.
Die discussie is toch gemakkelijk op te lossen lijkt me : een duidelijke verklaring van Scarlet naar alle klanten daaromtrent, dan was heel dat haarkloven tussen jou en mij niet nodig geweest, en hadden andere klanten er ook iets aan gehad.

Jij verkiest echter te zeggen zeg je abonnement op dan kunnen we een deftige discussie voeren, bespeur ik daar iets van irritatie omdat ik die dubbelzinnige communicatie en de ontkenning van Scarlet dat ze een onderscheid maken ondanks jou enigszins gekleurde uitleg niet pik?
Jammer voor jou dan, leer er maar mee leven dat klanten meer en meer van zich zullen afbijten in dergelijke gevallen.

Jij hebt jouw mening, ik de mijne, beide zijn uitgebreid aan bod gekomen en het is duidelijk dat we beiden niet geneigd zijn om van onze standpunten af te stappen, waardoor het verderzetten van deze uiteenzetting dan ook geen nut heeft.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

Ach we zullen zien in de komende weken hoe de vork aan de steel zit. Tot zolang ga ik er hier geen woorden meer aan vuil maken.
Soltek
Starter Plus
Starter Plus

Ik ben ook scarlet one klant (met de extra optie voor hoge snelheid + 2 euro) en wil nu ook eens weten wat ik moet doen om van die 2 euro af te geraken.

Maar na het lezen van dit topic zie ik de bomen niet meer door het bos. :oops:

Het enige juiste volgens mij (wat ik hier lees) is dat ik een nieuw contrakt moet aanvragen voor scarlet one unlimited.
Dit zal dan weer voor 15 maanden.

Klopt dit? En zijn hier dan ook weer kosten aan?
Zullen andere opties dan ook mee overgenomen worden (zoals nummerweergave en mobile abo) ?
Afbeelding
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

cfr. verslag STUG, ik had het gezegd he ;-)
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Mr.T schreef:cfr. verslag STUG, ik had het gezegd he ;-)
Als Scarlet slecht communiceert kunnen wij daar niet aan doen hé ...
Communicatie is nog een ZEER GROOT probleem bij Scarlet.
Hopelijk verbeterd dat in de toekomst.
Want de klanten en ook STUG vinden dat niet echt leuk.

En ik heb bij mijn persoonlijk account ook weer zo van die stunten meegemaakt.

Hopelijk blijft de interne nieuwsgroep op de nederlandse server en ze niet ineens zeggen: "Het ging niet, pech".
Maar ja, dat kunnen wij toch niet controleren hé ...

Serieus nu: begrijp je het nu Mr. T.???

BTW: een mens moet zijn frustaties uiten ...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster

Als jullie hier enkel komen om jullie frustraties te uiten, is het ver gekomen met userbase.
Dan vraag ik me zelfs af waarom jij een lid bent van TIK/STUG. Als je enkel er op uit bent je frustraties te uiten, kan je er beter mee stoppen want dan ga je toch niks bereiken.

Waar het hier over gaat, heeft niks te maken met slechte communicatie.
Het is gewoon niet vermeld geweest maar met wat logisch redeneren hadden jullie hier zelf kunnen uitkomen. Jullie bekeken dit vanuit het oogpunt "we willen meer voor minder geld". Een gebrek aan technische kennis zal ook wel partij spelen.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Mr.T schreef:Als jullie hier enkel komen om jullie frustraties te uiten, is het ver gekomen met userbase.
Dan vraag ik me zelfs af waarom jij een lid bent van TIK/STUG. Als je enkel er op uit bent je frustraties te uiten, kan je er beter mee stoppen want dan ga je toch niks bereiken.

Waar het hier over gaat, heeft niks te maken met slechte communicatie.
Het is gewoon niet vermeld geweest maar met wat logisch redeneren hadden jullie hier zelf kunnen uitkomen. Jullie bekeken dit vanuit het oogpunt "we willen meer voor minder geld". Een gebrek aan technische kennis zal ook wel partij spelen.
Zal het gaan met mijn technische kennis af te breken a.u.b.
En das niet waar i.v.m. "we willen meer voor minder geld".
Betere service voor hetzelfde geld.
Behouden van diensten die ze nu gewoon afschaffen waar klanten en betalende dienst voor moeten nemen die Scarlet niet betaald ...
Enz. ...
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mr.T schreef:Waar het hier over gaat, heeft niks te maken met slechte communicatie.
Het heeft te maken met een verslag dat naar Scarlet gestuurd is voor nalezing. Als Luc Vos van Scarlet geen opmerkingen terug stuurt, wil dat zeggen dat hij akkoord gaat. Het heeft ook te maken met een vraag die mondeling gesteld werd op die eerste vergadering. Jij kan niet weten wat er op die vergadering allemaal in detail gezegd is, Mr.T, want jij was daar persoonlijk niet bij. Tenzij je zelf Luc Vos of Gert Post bent.

Bij dit laatste verslag dat STUG gepubliceerd heeft, zijn er wél aanvullingen geweest van Luc Vos. Wat wil zeggen dat we nu zeker weten dat hij het heeft nagelezen. Mijn conclusie: tenminste toch op dit ene puntje begint de communicatie stilaan te verbeteren. Nu de rest nog en Scarlet is op de goede weg.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Communicatie allemaal goed en wel, maar toch even Mr T bijtreden: het is een feit dat ik wel vaker leden van TIK hun frustratie zie uiten, en dat komt me stilaan ook zo wat de strot uit. Het lijkt me noch de bedoeling van een forum, noch de bedoeling van een gebruikersvereniging. Dus met alle respect: wil je dat icoontje van TIK naast je naam, gedraag je er dan ook naar! Mocht ik hier in een of andere functie zitten, dan zou ik me evengoed er naar moeten gedragen. Dat heet een professionele mentaliteit aan de dag leggen...
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Dat Scarlet een verslag heeft goedgekeurd dat niet in overeenstemming is met de werkelijkheid vind ik nochtans nergens terug in je posting ;-)

Nu het is rechtgezet en iedereen weet waar ie aan toe is.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Goendi schreef:Communicatie allemaal goed en wel, maar toch even Mr T bijtreden: het is een feit dat ik wel vaker leden van TIK hun frustratie zie uiten, en dat komt me stilaan ook zo wat de strot uit. Het lijkt me noch de bedoeling van een forum, noch de bedoeling van een gebruikersvereniging. Dus met alle respect: wil je dat icoontje van TIK naast je naam, gedraag je er dan ook naar! Mocht ik hier in een of andere functie zitten, dan zou ik me evengoed er naar moeten gedragen. Dat heet een professionele mentaliteit aan de dag leggen...
Voor mij mag eenieder zijn frustratie uiten, het is niet omdat je lid bent van een klantenvereniging dat je dat plots niet meer zou mogen doen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goendi schreef:Communicatie allemaal goed en wel, maar toch even Mr T bijtreden: het is een feit dat ik wel vaker leden van TIK hun frustratie zie uiten, en dat komt me stilaan ook zo wat de strot uit. Het lijkt me noch de bedoeling van een forum, noch de bedoeling van een gebruikersvereniging. Dus met alle respect: wil je dat icoontje van TIK naast je naam, gedraag je er dan ook naar! Mocht ik hier in een of andere functie zitten, dan zou ik me evengoed er naar moeten gedragen. Dat heet een professionele mentaliteit aan de dag leggen...
Reageer dan niet meer op de gefrustreerde klanten/leden ? :)
Denk aan een leeg strand met eender welke fantasie die je hebt ;)
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

caswallawn schreef:
Dat Scarlet een verslag heeft goedgekeurd dat niet in overeenstemming is met de werkelijkheid vind ik nochtans nergens terug in je posting ;-)
Als een verslag van STUG goedgekeurd is door Scarlet, dan heeft dat dezelfde waarde als een officiële mededeling van Scarlet. Verslag STUG = verslag Scarlet.
caswallawn schreef:Nu het is rechtgezet en iedereen weet waar ie aan toe is.
En dat is het enige wat telt. Scarlet begint stilaan de goede richting uit te gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”