yo allemaal
kwil in de toekomst wel het besturingssysteem linux installeren maar mijn huidige modem : speed touch Pc is daar ni geschikt voor
Nu is men vraag : welke modem zou ek moeten pakken voor zowel Xp als Linux
Je kan ook gewoon een router nemen. De SMC7404BRA is een echte aanrader. En werkt uiteraard op alle besturingssystemen. Hij is echt heel stabiel en misschien iets goedkoper als die Speedtouch Home.
Alle modems die je kan aansluiten op je netwerkkaart en die kunnen werken met PPPoE zouden absoluut geen probleem mogen zijn voor linux
Om maar eens een 'oeroud' voorbeeld te geven: de Alcatel Speed Touch Home
verder moet ik mij toch bij de rest aansluiten dat ge best geen usb modem pakt onder linux speedtouch usb doet het prima bij mij doch de beste resultaten krijg je idd mee ethernet => speedtouch home
mmhz ma ethernet is toch ook een kaart da ge prikt op een pci slot :s
en ik bn van plan mdk 9,2 te gebruike omda da een goei linux vo beginners versie is :s
Ja, ethernetkaarten zijn kaarten die je intern op een pci slot prikt. Dat noemt een netwerkkaart. Linux en netwerkaarten is zeker geen probleem. De SpeedToucHome is een ethernetmodem, dwz een dslmodem die aangesloten wordt via een ethernetkaart. Beetje te vglen met TN, daar wordt de kabel modem ook aangesloten op een ethernetkaart.
Alle ethernetmodems zijn een stuk stabieler.
Dat is dus niet te vergelijken met uw interne spt eh! Bij u is dat een modem, hier is dat een netwerkkaart met een modem eraan gekoppeld. Dat geeft zeker geen problemen.
Een andere goedkope doch zeer goede DSL-modem over ethernet is de
D-Link DSL300-G , deze is ook een stuk goedkoper dan de Speedtouch ethernet en laat u toe met verschillende profielen te werken (bv verschillende accounts, of via ppoe op PC, of ppoe vanuit de modem zelf)