[STUG] De 2 euro-petitie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 mar 2003, 13:36

Beste userbasers,
zoals jullie intussen waarschijnljk wel weten, wil Scarlet bij de omschakeling van de oude Scarlet-one klanten naar het 6Mbps-netwerk dat de klanten die de optie "hogere snelheid" ingeschakeld hebben, die optie blijven betalen ofwel zich tevreden moeten stellen met een lagere snelheid.
STUG kan zich onmogelijk akkoord verklaren met deze politiek.

Om de nodige steun te bekomen tegen deze plannen van Scarlet hebben we intussen (eindelijk) een petitie online gezet:
http://www.tik.be/stug/pagina/de_scarle ... te_scarlet

Vanzelfsprekend vragen we jullie om deze enquête in te vullen.
Om 'eerlijk' te blijven naar Scarlet toe, staat die enquête wel enkel open voor geregistreerde klanten. op die manier wordt ook vermeden dat de cijfers zouden kunnen vervalst worden (in eender welke richting).

We willen jullie ook vragen om die petitie binnen jullie omgeving (familie, vrienden, kennissen, collega's,...) zo veel mogelijk ruchtbaarheid te geven.

zie ook:
http://www.tik.be/stug/nieuws/de_2_euro ... _a_2_euros
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Voila ingevuld...
Een rare commerciële kronkel.. in ieder geval denk ik ook dat het mssn slim is om alsnog die extra snelheid af te vinken in mijn.scarlet.be . Als dit massaal gebeurd is dit voor scarlet mssn al een reden om die domme maatregel stop te zetten.
Ik zou het zelfs logischer vinden moesten de 1mbit die niet extra betalen gewoon op hun profiel blijven zitten.

Zelf heb ik geen probleem omdat mijn extra snelheid niet aangerekend wordt. Ik was reeds scarlet premium voor ik naar scarlet one ging.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Fluppeke schreef:Een rare commerciële kronkel.. in ieder geval denk ik ook dat het mssn slim is om alsnog die extra snelheid af te vinken in mijn.scarlet.be . Als dit massaal gebeurd is dit voor scarlet mssn al een reden om die domme maatregel stop te zetten.


Zijn er daadwerkelijk mensen die de extra snelheid al afgezet hebben? Wat raad jij aan Marcel? Is het verschil tussen 1.1 en pakweg 3.3 werkelijk merkbaar tijdens het surfen?

willy
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

Tijdens het huis-tuin-keuken surfen is dat normaal niet te merken. Filmpjes ed zullen uiteraard wel wat sneller laden op een 3.3 dan op de 1Mbit lijn.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Iets downloaden is dan wel een echte ramp, ik heb het even gedaan, maar snel terug mijn verhoging aangevinkt...

Gebelt naar de klantendienst om mijn ongenoegen te uiten en daar kreeg ik een bot antwoord dat scarlet mij niet die 2€ in vermindering wou brengen als ik die hogere snelheid wilde.

Ik moest maar wqachten tot mijn profiel werd aangepast naar 6 mb.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

stefke schreef:Iets downloaden is dan wel een echte ramp, ik heb het even gedaan, maar snel terug mijn verhoging aangevinkt...

Gebelt naar de klantendienst om mijn ongenoegen te uiten en daar kreeg ik een bot antwoord dat scarlet mij niet die 2€ in vermindering wou brengen als ik die hogere snelheid wilde.

Ik moest maar wqachten tot mijn profiel werd aangepast naar 6 mb.


En zelfs dan ga je die 2 euro blijven betalen als Scarlet zijn zin krijgt, duidelijk weer een lulverhaal van hun helpdesk.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

zelfs als je profiel verhoogt wordt naar 6Mbit en je betaalt niet voor de speedupgrade, zou je nog steeds aan 1Mbit surfen.
De reden hiervoor is dat je op 1Mbit gecapped wordt via radius accounting en dus niet via je dslam profiel
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

Dit is het antwoord dat ik kreeg van Scarlet op mijn vraag in verband met die 2 euro :

Het antwoord is:

U kan als bestaande klant genieten van de nieuwe prijs voor Scarlet One Unlimited, met name 49,95 euro per maand (excl. eventuele extra kosten) waarbij de extra snelheid gratis is.

Er zijn enkele voorwaarden waarmee u rekening dient te houden:


- Uw contract wordt verlengd met een periode van 12 maanden.

- In navolging van de prijswijziging dient u akkoord te gaan met de algemene & specifieke voorwaarden van het Scarlet ADSL Unlimited abonnement. U kan deze nalezen op onze website (www.scarlet.be)


Gelieve ons als antwoord op deze e-mail te bevestigen dat u akkoord gaat met bovenstaande voorwaarden alvorens wij de nodige wijzigingen in onze systemen aanbrengen.

Wat vind ik terug op een ander forum:

Il ne s'agit pas de vous faire payer plus cher le même produit, il
s'agit d'une promotion différente de celle dont vous avez bénéficiez.
Quoi qu'il en soit, les choses ont évolués, nous pouvons donc vous
accorder ce nouveau tarif à la condition que vous acceptiez la
reconduction de ce contrat pour une durée de 15 mois. Nous attendonc
votre accord pour modifier le contrat,
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=36015&start=20

Daar spreekt men over 15 maanden en ik zou er met 12 maanden vanaf komen, hoe kan je zo'n firma nu nog serieus nemen, ze vragen je de nieuwe voorwaarden te bevestigen en ze weten zelf niet eens wat de duur is van het nieuwe contract.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

In de algemene voorwaarden staat 15 maanden, maar aangezien onlangs een wet is goedgekeurd dat het contract na 12 maanden maandelijks opzegbaar is, zal die 12 maanden gelden en niet langer die 15 maanden. De algemene voorwaarden zullen dus moeten aangepast worden.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

lithion schreef:In de algemene voorwaarden staat 15 maanden, maar aangezien onlangs een wet is goedgekeurd dat het contract na 12 maanden maandelijks opzegbaar is, zal die 12 maanden gelden en niet langer die 15 maanden. De algemene voorwaarden zullen dus moeten aangepast worden.

Is die wet al gepubliceerd in het staatsblad? Zo ja op welke datum?
Zo lang een wet nog niet gepubliceerd is, geldt ze nog niet.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

lithion schreef:In de algemene voorwaarden staat 15 maanden, maar aangezien onlangs een wet is goedgekeurd dat het contract na 12 maanden maandelijks opzegbaar is, zal die 12 maanden gelden en niet langer die 15 maanden. De algemene voorwaarden zullen dus moeten aangepast worden.


Het antwoord van Scarlet aan STUG en de reactie van STUG hierop staat online

http://www.tik.be/stug/nieuws/de_2_euro ... de_scarlet

Hier haalt Scarlet ook 15 maanden aan als nieuwe termijn.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

ik vraag me nog steeds af waar STUG het haalt, dat oude klanten die hun optie extra snelheid uitzetten, gratis verhoogd worden.

Nogmaals, de snelheidsbeperking wordt gedaan via radius accounting en niet via aanpassing van het dslam profiel. Dit zou trouwens teveel kosten.

Oude klanten die de extra snelheid niet aangevraagd hebben, synchroniseren evengoed aan 3.3Mbit/4Mbit/6Mbit.
Schakel je als nieuwe klant de optie uit, word je evengoed gecapped op 1Mbit, maar blijft je sync snelheid van 3.3Mbit of meer wel behouden.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

Mr.T schreef:ik vraag me nog steeds af waar STUG het haalt, dat oude klanten die hun optie extra snelheid uitzetten, gratis verhoogd worden.

Nogmaals, de snelheidsbeperking wordt gedaan via radius accounting en niet via aanpassing van het dslam profiel. Dit zou trouwens teveel kosten.

Oude klanten die de extra snelheid niet aangevraagd hebben, synchroniseren evengoed aan 3.3Mbit/4Mbit/6Mbit.
Schakel je als nieuwe klant de optie uit, word je evengoed gecapped op 1Mbit, maar blijft je sync snelheid van 3.3Mbit of meer wel behouden.


De vraag is of oude klanten die een betalende optie hebben geactiveerd een ander contract hebben dan oude klanten die dat niet gedaan hebben, al de rest is mistspuiten van de kant van Scarlet om toch maar die 2 euro te kunnen vangen of klanten een nieuw contract te kunnen aansmeren.
Beiden hebben een basissnelheid van 1.1 Mbps, voor diegenen die niet gekozen hebben voor een betalende optie verhoogt Scarlet die basissnelheid zonder meerprijs, voor diegenen die wel gekozen hebben die betalende optie te activeren verhoogt Scarlet die basissnelheid mits een meerprijs van 2 euro op hun basiscontract of het aangaan van een nieuw contract, een nieuw contract waarvan ze zelfs niet eens weten wat de duur is gezien de ene Scarletmedewerker 12 maanden en de andere 15 maanden zegt, zo goed hebben ze hun smoes dus voorbereid bij Scarlet.

Hoe kan je als nieuwe klant trouwens een optie uitschakelen die je nooit als optie hebt kunnen inschakelen, lijkt me ook niet echt logisch.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Als oude klant heb je ingetekend op een Scarlet One abonnement.
De klanten met de extra snelheid, hebben dit als een OPTIE. Dus hetzelfde contract, maar andere optie.
Nieuwe klanten tekenen in op een Scarlet One Unlimited abonnement. Ander contract, andere voorwaarden.

Ik snap trouwens niet waar al de heisa om is.
Je hebt als klant ingetekend op een contract van 15 maanden. De voorwaarden van dit contract zijn niet veranderd.

Je krijgt zelfs als bestaande klant de mogelijkheid om over te schakelen naar een Scarlet One Unlimited abonnement, met dan ook die voorwaarden.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 mar 2003, 13:36

Mr.T schreef:ik vraag me nog steeds af waar STUG het haalt, dat oude klanten die hun optie extra snelheid uitzetten, gratis verhoogd worden.


Tenzij Scarlet ons moedwillig iets heeft laten publiceren dat pertinent niet waar zou zijn (en als conclusie hieruit: ons iets voorgelogen heeft op onze vergadering op 7/3/7):
http://www.tik.be/stug/nieuwsbrieven/st ... _3#enquete

Dit verslag werd nagelezen en goedgekeurd door de Scarlet-directie.

[edit]
BTW
scarlet heeft intussen gereageerd op onze petitie:
http://www.tik.be/stug/nieuws/de_2_euro ... de_scarlet
Laatst gewijzigd door MarcelVdm op 29 mar 2007, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Mr.T schreef:Ik snap trouwens niet waar al de heisa om is.
Je hebt als klant ingetekend op een contract van 15 maanden. De voorwaarden van dit contract zijn niet veranderd.
.


'k Ben maar gedeeltelijk akkoord. Moest Scarlet dit van meet af aan zo gecommuniceerd hebben naar bestaande klanten dan is deze heisa inderaad allemaal om niks. Typisch voor Scarlet is hun ondermaatse, onduidelijke communicatie naar de klant toe en hebben ze steeds laten uitschijnen dat het een GRATIS omschakeling wordt, voor alle bestaande klanten.

Kijk maar eens op "mijn Scarlet" onder Klantendienst. Daar staat nog steeds:
"Hebt u vandaag reeds een Scarlet One, dan voeren wij automatisch voor u deze aanpassing door vanaf voorjaar 2007.
Als bestaande klant geniet u zonder meerprijs van deze aanpassingen."

De vraag hier is of ik als bestaande Scarlet One klant kan genieten van die snelheidsverhoging. Als jij en ik zo'n antwoord lezen dan ga ik er standaard vanuit dat die 2euro wegvalt.

Maar zoals ik al zei zijn ze op gebied van communicatie ver (maar dan héél ver) weg van professioneel. Zelfs op hun website staat dikwijls verkeerde informatie (bv : kijk maar eens bij Scarlet ADSL Light. Ze beloven 6 Mbps en als je dan klikt op "Vergelijk ons aanbod met dat van de concurrentie" dan is het nog maar 4 Mbps.... ach ja "fouten zijn menselijk", maar op de één of andere manier slagen ze er steeds weer in onduidelijk te zijn ) :roll: :roll:
jsierens
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2007, 14:47

Mr.T schreef:Ik snap trouwens niet waar al de heisa om is.
Je hebt als klant ingetekend op een contract van 15 maanden. De voorwaarden van dit contract zijn niet veranderd.

Je krijgt zelfs als bestaande klant de mogelijkheid om over te schakelen naar een Scarlet One Unlimited abonnement, met dan ook die voorwaarden.


Dat is omdat Scarlet zegt dat de oude klanten niets moeten doen en wachten. De omschakeling zal automatisch gebeuren. En nu moet er ineens wel een nieuw contract getekend worden.

Ik heb alvast de optie extra snelheid uitgeschakeld in afwachting van verdere stappen.

J
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

jsierens schreef:
Dat is omdat Scarlet zegt dat de oude klanten niets moeten doen en wachten. De omschakeling zal automatisch gebeuren. En nu moet er ineens wel een nieuw contract getekend worden.

J


Voila, nog maar eens een voorbeeld van Scarlet 's verwarrende communicatie :cry:
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

Mr.T schreef:Als oude klant heb je ingetekend op een Scarlet One abonnement.
De klanten met de extra snelheid, hebben dit als een OPTIE. Dus hetzelfde contract, maar andere optie.
Nieuwe klanten tekenen in op een Scarlet One Unlimited abonnement. Ander contract, andere voorwaarden.

Ik snap trouwens niet waar al de heisa om is.
Je hebt als klant ingetekend op een contract van 15 maanden. De voorwaarden van dit contract zijn niet veranderd.

Je krijgt zelfs als bestaande klant de mogelijkheid om over te schakelen naar een Scarlet One Unlimited abonnement, met dan ook die voorwaarden.


Hebben zij die die optie hebben aangezet hetzelfde contract als zij die het niet gedaan hebben?
Al de rest is mistspuiten, om daar geen antwoord op te moeten geven.
Hetzelfde contract, de ene mag overschakelen zonder meerprijs, de andere niet, en dat Scarlet One Unlimited en Scarlet One verschillende formules zijn betwist trouwens niemand.
Scarlet zegt dat ze de mensen die Scarlet One hebben laten overstappen naar Scarlet One Unlimited, en dit zonder meerprijs.
Scarlet One kostte 49 euro als ik intekende, dus voor 49 euro krijg ik Scarlet One Unlimited, of ik een optie heb aanstaan of niet maakt niet uit (ten andere oproepdoorschakeling is ook een betalende optie, daar heeft Scarlet schijnbaar niet aan gedacht om die mensen ook proberen uit te kleden).
De basissnelheid van Scarlet One Unlimited (waar iedereen zonder meerprijs wordt naar omgeschaald) is 6 Mbps. Ik bedaalde 2 euro om een hogere snelheid te hebben dan de basissnelheid, dus wil Scarlet die 2 euro blijven vangen dat ze me dan een hogere snelheid dan 6 Mbps aanbieden.
En wat dat nieuwe contract van 15 maanden betreft, als ik een contract teken zal het niet meer bij Scarlet zijn, Scarlet dat denkt dat een optie een verworven recht is.
Ik meen mij vaag een slogan te herinneren "Laat je niet uitkleden", wel dat ben ik ook niet van plan.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

caswallawn
Ik kan u tientallen voorbeelden geven van contracten die steeds verlengd worden met de bestaande voorwaarden, hoewel die in tussentijd voor nieuwe klanten verbeterd/verslechterd zijn. Je snapt blijkbaar nog steeds niet wat een contract is, en wat je rechten/plichten zijn.

Je hebt trouwens steeds de mogelijkheid die optie uit te schakelen. Niemand verplicht je die optie aan te laten. Schakel ze uit, dan zal je een hoop minder zorgen hebben.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

Mr.T schreef:caswallawn
Ik kan u tientallen voorbeelden geven van contracten die steeds verlengd worden met de bestaande voorwaarden, hoewel die in tussentijd voor nieuwe klanten verbeterd/verslechterd zijn. Je snapt blijkbaar nog steeds niet wat een contract is, en wat je rechten/plichten zijn.

Je hebt trouwens steeds de mogelijkheid die optie uit te schakelen. Niemand verplicht je die optie aan te laten. Schakel ze uit, dan zal je een hoop minder zorgen hebben.


Tuurlijk kan je dat, ik pak Scarlet echter op hun belofte, gebruikers van Scarlet One worden gratis (wat ze nadien veranderd hebben in zonder meerprijs, jammer voor Scarlet is een optie een optie en niet het contract zelf) omgeschaald naar Scarlet One Unlimited.
Of ik die optie heb aan staan of niet, ik blijf een Scarlet One hebben, dus ik wordt zonder meerprijs omgeschaald naar Scarlet One Unlimited.
Hoeveel is de basissnelheid van Scarlet One Unlimited? 6 Mbps, goed dan krijg ik die na mijn omschaling en hoef ik helemaal die optie extra snelheid niet hebben aan te staan omdat ik in het verleden sneller wou surfen dan de basissnelheid. Na omschaling van Scarlet One naar Scarlet One Unlimited is de basissnelheid 6 Mbps, dus de facto zou Scarlet klanten willen laten betalen voor een service die Scarlet niet levert, namelijk een hogere snelheid dan de basissnelheid.
Scarlet zegt dat het een omschaling is zonder meerprijs, dat is dus geen verlenging zoals jij (en Scarlet) het probeert voor te stellen.
Scarlet heeft hier gewoon een domme zet gedaan en probeert nu door taalkundige spitsvondigheden zich eruit te draaien. In ieder geval ik heb niets aan mijn contract gewijzigd, dus als Scarlet beweert dat ik een ander contract heb dan iemand die de optie verhoogde snelheid niet had aanstaan wil dat zeggen dat Scarlet het contract verandert heeft, dat opent voor mij perspectieven natuurlijk.
Mijn plichten ken ik, jammer genoeg voor Scarlet ken ik mijn rechten ook.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Waar staat dat Scarlet One klanten omgeschakeld worden naar Scarlet One Unlimited ?

edit: er is trouwens niemand die beweert dat je een ander abonnement hebt dan iemand die de optie extra snelheid niet heeft aanstaan. Als ik een tekeningske maak zoals in de lagere school/kleuterklas ga je het dan snappen?
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Mr.T schreef:Waar staat dat Scarlet One klanten omgeschakeld worden naar Scarlet One Unlimited ?

Nergens, en daar gaat het ook niet over.

EDIT: nergens in de oorspronkelijke communicatie van Scarlet.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

ah voila ... het staat NERGENS dat Scarlet One Klanten overgeschakeld worden naar Scarlet One Unlimited ...

na de reactie van Scarlet op de STUG site, lijkt het me allemaal vrij duidelijk toch?
Enkel het feit dat STUG oproept om de extra snelheid uit te schakelen voor de omzetting naar 6Mbit, is gebaseerd op foutieve informatie. Deze klanten zullen dus steeds blijven surfen aan 1Mbit
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

Mr.T schreef:Waar staat dat Scarlet One klanten omgeschakeld worden naar Scarlet One Unlimited ?


Tot zover dus de beleefde discussie

edit: er is trouwens niemand die beweert dat je een ander abonnement hebt dan iemand die de optie extra snelheid niet heeft aanstaan. Als ik een tekeningske maak zoals in de lagere school/kleuterklas ga je het dan snappen?[/quote][/unquote]

Tekenen kan je misschien zeer goed in zijn, lezen duidelijk minder.
En wat die kleuterklas betreft, gezien de sprookjes die je gelooft, hoor jij daar eerder thuis dan ik.
Ik zou bijna gaan denken dat Scarlet niet kan overleven zonder die 2 euro.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

caswallawn
Je komt gewoon met argumenten die niet juist zijn.

2 euro is inderdaad niet zoveel. Maar 10000 klanten die maandelijks die 2 euro betalen, maakt wel al een mooi bedrag, welk zeker maandelijks welkom is op mijn rekening ;-)
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

Mr.T schreef:caswallawn
Je komt gewoon met argumenten die niet juist zijn.


Dat jij omschaling gelijk wil stellen met overschakeling is jouw keuze, maar het is niet hetzelfde.
Om te zeggen dat mijn opmerking die Scarlet gemaakt heeft over die omschaling een verkeerd argument is, vind ik dan ook wat kort door de bocht.

2 euro is inderdaad niet zoveel. Maar 10000 klanten die maandelijks die 2 euro betalen, maakt wel al een mooi bedrag, welk zeker maandelijks welkom is op mijn rekening ;-)


Daar zal ik je niet op tegenspreken, echter vroeger kreeg je voor die 2 euro iets, en zoals Scarlet de omschaling heeft voorgesteld krijg je voor die 2 euro niets meer en voelt de klant die het moet betalen zich bekocht.
Net zo min als Scarlet die 2 euro wil missen zal de klant die willen betalen voor een service die hij niet geleverd krijgt, en dit gewoon omdat Scarlet die omschaling op een dubbelzinnige manier heeft aangekondigd.

Dat zou dus mijns inziens de prioriteit van Scarlet moeten zijn : gedaan met die 'louche' manier van communiceren in plaats van tijd en moeite te verspillen om de domme zet die ze gedaan hebben proberen te verdoezelen.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Met mijn begrijpen en lezen zal weinig mis zijn, vermits het Van Dale woordenboek omschaling/omschalen NIET kent.

Stap eens af van het feit dat je zogezegd niks meer krijgt voor die 2 euro.
Je bent een abonnement aangegaan op Scarlet One met een contractsduur van 15 maanden. Dit heeft standaard een snelheid van 1Mbit, verhoogbaar naar 3.3Mbit. Als men de oude Scarlet One klanten ook een profiel verhoging gaat geven, surfen de oude klanten aan respectievelijk 1Mbit, voor zij die de optie niet geactiveerd hebben, en 6Mbit voor zij die de optie wel geactiveerd hebben.

Je moet niet vergelijken met het Scarlet One Unlimited abonnement, want dat is een ander abonnement aan andere voorwaarden. Jij hebt dus GEEN abonnement op Scarlet One Unlimited.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 mar 2003, 13:36

Mr T.

Tenzij de Scarlet-directie ons moedwillig voorgelogen heeft en ons bijgevolg een foutief rapport heeft laten opstellen, is er op de vergadering van 7 maart duidelijk gezegd geweest dat bij de omschakeling van de oude contracten naar het 6 Mbps-netwerk alle klanten (voor zover technisch mogelijk) konden genieten van de hoge snelheid. Dus ook de klanten die nooit de optie aangeschakeld hadden of diegenen die intussen die optie uitgeschakeld zouden hebben.
De klanten die bij de omschakeling naar het 6 Mbps-netwerk de optie niet uitgeschakeld hadden, moesten hun optie blijven betalen indien ze van de hoge snelheid zouden willen blijven genieten, zoniet zouden die klanten terugvallen op hun oude snelheid.

We blijven uitgaan van het feit dat Scarlet ons tijdens deze vergadering de waarheid verteld heeft en we baseren ons dus op datgene wat Scarlet gezegd en goedgekeurd heeft.
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

Mr.T schreef:Met mijn begrijpen en lezen zal weinig mis zijn, vermits het Van Dale woordenboek omschaling/omschalen NIET kent.


Zie mijn reply in het andere draadje.

Stap eens af van het feit dat je zogezegd niks meer krijgt voor die 2 euro.
Je bent een abonnement aangegaan op Scarlet One met een contractsduur van 15 maanden. Dit heeft standaard een snelheid van 1Mbit, verhoogbaar naar 3.3Mbit. Als men de oude Scarlet One klanten ook een profiel verhoging gaat geven, surfen de oude klanten aan respectievelijk 1Mbit, voor zij die de optie niet geactiveerd hebben, en 6Mbit voor zij die de optie wel geactiveerd hebben.


Dat is niet wat Scarlet laat uitschijnen, misschien die vraag eens via mail aan de helpdesk stellen en zien hoeveel verschillende antwoorden ik daar krijg

Je moet niet vergelijken met het Scarlet One Unlimited abonnement, want dat is een ander abonnement aan andere voorwaarden. Jij hebt dus GEEN abonnement op Scarlet One Unlimited.


Neen maar volgens de support pagina van Scarlet (of dat is althans de indruk die ze daar willen wekken) worden de specificaties van Scarlet One gelijk getrokken met Scarlet One Unlimited, ik ken geen Scarlet One Unlimited met specificatie 1.1 Mbps.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

@MarcelVdm
Er is geen 6Mbit netwerk. Jullie doen net alsof Scarlet beschikt over een oud en een nieuw netwerk. Dit is volledig onjuist.

Het enige dat er dient te gebeuren is een config aanpassing op de DSLAM, waarvoor Scarlet afhankelijk is van Belgacom.

Als je de reactie van Scarlet leest, dan lees je duidelijk dat ze nog steeds een onderscheid maken tussen Scarlet One en Scarlet One Unlimited. Ze bieden de mogelijkheid om over te schakelen van Scarlet One naar Scarlet One Unlimited, maar melden absoluut niet dat Scarlet One en Scarlet One Unlimited volledig gelijk getrokken gaan worden.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 mar 2003, 13:36

Mr.T schreef:@MarcelVdm

zeg maar gewoon Marcel hoor, die naam staat in mijn sig

Er is geen 6Mbit netwerk. Jullie doen net alsof Scarlet beschikt over een oud en een nieuw netwerk. Dit is volledig onjuist.

Dat is een manier van communiceren omdat minder geïnformeerde klanten anders het plaatje helemaal niet begrijpen.

Het enige dat er dient te gebeuren is een config aanpassing op de DSLAM, waarvoor Scarlet afhankelijk is van Belgacom.

Dat weten wij, en jij, maar probeer aan een willekeurige internaut maar eens uit te leggen wat "een config op de DSLAM" betekent of een LEX, of node of lineswap.
We weten ook dat Scarlet voor een deel nog steeds afhankelijk is van Belgacom, maar daar gaat de discussie helemaal niet over.

Als je de reactie van Scarlet leest, dan lees je duidelijk dat ze nog steeds een onderscheid maken tussen Scarlet One en Scarlet One Unlimited. Ze bieden de mogelijkheid om over te schakelen van Scarlet One naar Scarlet One Unlimited, maar melden absoluut niet dat Scarlet One en Scarlet One Unlimited volledig gelijk getrokken gaan worden.


Dat beweren wij evenmin.
We zeggen gewoon dat er bij de overschakeling naar 6 Mbps een onderscheid gemaakt wordt tussen klanten die hun optie wel hebben aanstaan en diegenen die hun optie niet hebben aanstaan:

Klanten die hun optie niet hebben opstaan, krijgen dezelfde hogere specificaties als de klanten die hun optie wel hebben opstaan, maar dan aan een lagere prijs.
En dat is hetgeen waar we tegen reclameren.


Het aanbod dat Scarlet momenteel stelt, zou verleidelijk zijn indien er zicht zou zijn op een substantiële verbetering van het product. Maar momenteel zijn de verschillen tussen de oude one en de nieuwe one-unlimited abonnementen te klein om echt aantrekkelijk te zijn.

PS.
Ik ben persoonlijk helemaal niet betrokken in de zaak.
Ik zit op bijna 6 km van de centrale en dus alleen al door de afstand tot de centrale kan men mij amper 1 Mbps leveren, en dan nog met de nodige storingen in zowel internet- als telefoonverbindingen.
2 euro gaan betalen voor die optie zou in mijn geval dus gewoon weggegooid geld zijn.
En van de omschakeling naar 6 Mbps zal ik bijgevolg meer dan waarschijnlijk ook niks gaan merken.
Als ik al aansluitbaar ben. :-(
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik ben nog véél minder betrokken partij... ik ben klant bij Telenet ;-)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

MarcelVdm schreef:Dat beweren wij evenmin.
We zeggen gewoon dat er bij de overschakeling naar 6 Mbps een onderscheid gemaakt wordt tussen klanten die hun optie wel hebben aanstaan en diegenen die hun optie niet hebben aanstaan:

Klanten die hun optie niet hebben opstaan, krijgen dezelfde hogere specificaties als de klanten die hun optie wel hebben opstaan, maar dan aan een lagere prijs.
En dat is hetgeen waar we tegen reclameren.



Laat ons even duidelijk zijn, we hebben het hier over de oudere Scarlet One klanten. Scarlet One Unlimited geldt hiervoor niet!

Huidige situatie:
zonder optie extra snelheid: 1Mbit
met optie extra snelheid: 3.3 of 4Mbit
prijs: 49 (?) + eventueel 2 euro voor de optie extra snelheid

Nieuwe situatie:
zonder optie extra snelheid: 1Mbit
Met optie extra snelheid: 3.3 , 4 of 6Mbit
prijs: 49 (?) + eventueel 2 euro voor de optie extra snelheid

Ik zie geen verschil met de huidige situatie.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 mar 2003, 13:36

Mr.T schreef:
MarcelVdm schreef:Dat beweren wij evenmin.
We zeggen gewoon dat er bij de overschakeling naar 6 Mbps een onderscheid gemaakt wordt tussen klanten die hun optie wel hebben aanstaan en diegenen die hun optie niet hebben aanstaan:

Klanten die hun optie niet hebben opstaan, krijgen dezelfde hogere specificaties als de klanten die hun optie wel hebben opstaan, maar dan aan een lagere prijs.
En dat is hetgeen waar we tegen reclameren.



Laat ons even duidelijk zijn, we hebben het hier over de oudere Scarlet One klanten. Scarlet One Unlimited geldt hiervoor niet!

Huidige situatie:
zonder optie extra snelheid: 1Mbit
met optie extra snelheid: 3.3 of 4Mbit
prijs: 49 (?) + eventueel 2 euro voor de optie extra snelheid

Nieuwe situatie:
zonder optie extra snelheid: 1Mbit
Met optie extra snelheid: 3.3 , 4 of 6Mbit
prijs: 49 (?) + eventueel 2 euro voor de optie extra snelheid

Ik zie geen verschil met de huidige situatie.


Dan beweer je dus dat Scarlet ons voorgelogen heeft?
Uit onze nieuwsbrief (nagelezen en goedgekeurd door de Scarelt-diretie)

Code: Selecteer alles

1.3 Scarlet One = Scarlet One Unlimited

De oude en nieuwe Scarlet One producten zijn ongeveer gelijk. Scarlet benadrukt echter dat voor de oudere klanten de betalende optie “hogere snelheid” blijft bestaan. Nieuwe klanten, en oude klanten die niet voor deze optie gekozen hebben, krijgen deze optie gratis aangeboden, terwijl dit betalend blijft voor de bestaande klanten, die expliciet voor deze optie gekozen hebben. Oude en nieuwe klanten die deze, al dan niet betalende, optie manueel uitzetten nadat ze ingeschaald werden naar de 6 Mbps formule, vallen terug op de lage standaardsnelheid van 1 Mbps.


Hier staat dus klaar en duidelijk dat de hogere snelheid voor de enen wel en voor de anderen niet betalend zal zijn.
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”