Paar vraagjes ivm Adsl2fit

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
blackbeast
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 sep 2003, 01:16

Hallo

Ik heb overlaatst van die adsl2fit gehoord van iemand en ik heb al de review en de posts op het forum gelezen. Maar ik zit nog met enkele vraagjes en misschien kunnnen jullie me daar mee helpen :).
Ik zou graag mijn telenet lijn in het begin nog effe behouden totdat ik die adsl2fit echt vertrouw of ze alletwee houden. Maar wat heb ik allemaal nodig voor zo een adsl2fit abo, krijg ik daar een modem bij, moet ik eerst iets laten leggen door belgacom enzo. Dit is zowa de main vraag: wat moet ik doen en wat heb ik nodig om zo een snelle zonder limieten (een zalig iets) adsl lijn te krijgen :).
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

u hebt een adsl modem modem nodig die u (meestal) moet kopen afhankelijk van welke modem u kiest kan het ook zijn dat u een netwerkkaart nodig hebt (zo duur is dit ook weer niet) dan het belangrijkste om van adsl te kunnen genieten hebt u een BGC (Belgacom) telefoonlijn nodig(as ge der nog geen hebt natuurlijk).Dit alles kan u bekomen via een BGC teleboetiek.Om het int kort uit te leggen komt het hierop neer.U moet bij BGC een adsl installatiepakketje kopen daar zit alles in wat u nodig hebt (behalve eventueel benodigde netwerkkaarten) Een van onze modorators surft al via adsl22fit hij zal u vast meer kunnen vertellen ;)

Verder ook nog even vermelden dat u niet verplicht bent om via skynet te surfen.U wil via adsl2fit surfen vermeld dat of BGC gaat u skynet aansmeren ;)
Registered Linux user #286313
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Beste manier:

U neemt een telefoonlijn bij BGC, eens u aangesloten bent (en dus bereikbaar bent met uw telefoonnummer) dan contacteert u adsl2fit voor een aansluiting. Bel hen regelmatig om er wat druk op te zetten, anders gaat het niet zo goed vooruit precies (lees ook elders op het forum). U koopt een adsl speed touch home modem, een splitter en een netwerkkaart. (in een gewone computerwinkel ofzo) En klaar is kees. (natuurlijk eerst nog alles installeren)

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Toch nog even vermelden, je het altijd een telefoonlijn nodig, maar enkel voor de eerste 2 abo types (Small, Medium) heb je een Belgacom telefoonlijn nodig.

De stappen bij het nemen van Adsl zouden eigenlijk als volgt kunnen zijn:
- Je vraagt ADSL aan bij adsl2fit
- zij zorgen ervoor dat Belgacom of Scarlet jouw telefoonlijn beschikbaar maakt voor adsl
- Als beschikbaar => Gebruik login en paswoord van ADSL2fit verkregen om in te loggen.

Qua hardware neem je best een externe modem die aangesloten kan worden via een netwerkaart en die PPPoE ondersteund.
Daarnaast zal je nog enkele splitters nodig hebben (naar gelang het aantal telefoons in huis en de structuur). Deze splitters kan je vinden in elke BGC Teleboetiek.
Zoals aangegeven op de ADSL2fit site zal je voor bepaalde abo's een modem/router 'krijgen' van hun.

Verder zou het perfect moeten mogelijk zijn je Telenet verbinding naast je Adsl verbinding te houden.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Yep, er bestaan goedkope routers al die aan load-balancing doen dus kan je eventueel met twee isp's tegelijk zitten.

Natuurlijk, als het slechts tijdelijk houden is, kan je best gewoon iedere keer het rj45 fichke van telenet uittrekken en adslmodem inpluggen. En omgekeerd.

OPmerking voor alle duidelijkheid: je dient een splitter te steken op alle telefooncontacten in je woning waarop een telefoongebruikt wordt!!! De uitgang onderaan de telefoon is enkel voor adsl-devices, voor telefoon of fax, analoge modem etc etc, steek je een 5-pollige stekker bovenop de splitter.

Indien je isdn-lijn hebt, dien je een splitter bij het isdn kastje te plaatsten. Kijk hierover zeker begin volgende week onze page over modems(drivers - manuals) en installatiegidsen na in tutorials.
I love it when a plan comes together!
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Wat m'n zegt over op elke lijn een splitter te plaatsen klopt niet echt hoor, wij thuis hebben hier 18 telefooncontacten, echt niet voor te lachen hoor als je hier op elk contact een splitter moet steken. Daarom hebben we gewoon een aantal contacten zonder splitter gelaten en m'n lijn werkt perfect. Dus klopt niet echt, zit wel degelijk een verkoperstechniek achter hoor. :-D
Gebruikersavatar
008
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 jun 2003, 08:03
Locatie: Ophasselt
Contacteer:

Wow, 18 telefoon contactdozen, dat halen wij niet :eek:
Maar om het verhaal te bevestigen; ik heb alleen een splitter op de contacten waar echt een telefoon/fax aan hangt, de rest is gewoon 'kaal' en ik heb er nog geen problemen mee ondervonden.

Grtz.
Gebruikersavatar
FDR115
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jul 2003, 20:24
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

wat betreft gebruik splitters...
Ik heb gewoon één splitter geplaatst aan de ingang,
Van daaruit vertrek ik met een lijn naar 4 Tf stopcontacten,
en een lijn naar 2 ADSL stopcontacten.
Ik gebruik daarvoor één kabel Cat5.
Totale lengte van TF zowel als ADSL lijn achter de splitter ça 18m.
Er is steeds slechts één ADSL aansluiting actief.
En het werkt prima.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Heatryn,

op iedere telefoonconact waar je een telefoon op gebruikt, of fax, modem, antwoordapparaat of wat dan ook, moet een splitter zitten. Indien niet heb je gegarandeerd het disconnect_on_ring syndroom.

Indien je natuurlijk 16 contacten in huis hebt van de 18, waar geen activiteit op is, dus geen telefoon op aangsloten, ja dan moet je daar geen splitter steken! Dan moet je er maar 2 steken, daar waar er wel devices staan.

Wat je ook kan doen zoals FDR115 zegt is,

idd op de root ingang van je bgc aansluiting een splitter zetten, aftakken van bovenop de vijfpolige splitter voor je telefoons, modems, etc etc...
en vanaf de adsl-uitgang aftakken met kabeltje naar modem. In dit geval heb je slechts 1 splitter. Dit is ook het principe ongeveer van isdn.
Indien je die splitting goed doet kan je dat dus ook aan de root zetten.

Een feit is, een actief ongesplit contact zal een disconnect geven op je adsl-connectie indien er gebeld wordt.

Ps: verkooptechniek: ik zen ten eerste geen verkoper en dat stond trouwens al degelijk in mijn post en op de site van belgacom.

op alle telefooncontacten in je woning waarop een telefoongebruikt wordt!!!


Belgacom-snelgids schreef:Evenveel splitters als aan te sluiten apparaten

Nu, is ni 100%duidelijk (kan dubbelzinning zijn) maar op gebied van aantal splitters is het wel duidelijk.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:Yep, er bestaan goedkope routers al die aan load-balancing doen dus kan je eventueel met twee isp's tegelijk zitten.

Goedkoop zijn die dingen niet hoor ;)
NuKeM
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

ik heb ze al zien staan voor 260€ voor een allnet exemplaar...
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Sandman schreef:ik heb ze al zien staan voor 260€ voor een allnet exemplaar...


Ik dacht eerder aan zoiets als dit:
http://www.diskidee.be/internet/testen/index.htms/4098
Ik wist niet dat er nog andere (betaalbare) alternatieven waren. Ik heb even naar die allnet gezocht en vond hem idd terug :)
http://www.allnet.de/cgi-php/produkte_t ... 7&katnr=10
Maar ja, lijkt mij niet zo'n bekend merk (net zoals de Nexland trouwens) en ik heb nog geen shop van hier gezien die hem op zijn site heeft staan (misschien kunnen ze hem wel bestellen, maar op hun site staat hij niet).
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Nukem, i know, de grote merken die routers maken die aan load-balancing doen, die zijn idd niet echt betaalbaar voor een thuisinstallatie. Maar ik heb hier in een topic een router voor een € 100 leren kennen die dat wel al kon. Na eens zoeken heb ik er dan nog een aantal gevonden die dat al kunnen. Daarmee dat ik erover sprak.

Nu de meeste zijn idd geen bekende merken, allez die die goedkoop zijn :), ma kom daarom is het niet slecht eh :)
I love it when a plan comes together!
blackbeast
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 sep 2003, 01:16

al zeker bedankt voor de informatie maar als ik nu zo een adsl speed touch home neem is dat voldoende of kannek nog een betere nemen ofzo?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Zo'n speedtouch home ondersteund geen loadbalancing. Maar is voldoende om a2f te kunnen gebruiken. Het enige wat je dan zal moeten doen om te switchen tussen TN en a2f is de utp kabel van TN switchen met de UTP kabel die in je SpeedTouch Home modem zit. En natuurlijk de connectiesoftware voor Spth installen.
I love it when a plan comes together!
blackbeast
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 sep 2003, 01:16

jah kweet ik had eerst als gedacht om telenet en die adsl2fit tesamen te pakken mor onze pa ziet da echt ni zitten om zoveel te betalen alee ja tkost ook redelijk wa voor de twee dusja :)
blackbeast
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 sep 2003, 01:16

yo ik ben naar een belgacom shop geweest en ze waren precies ni zo tevreden :) ze dus een vrouw vroeg waarom adsl2fit en ik zei ja voor de ongelimiteerdheid en dat het iets sneller is. Maar zij zei dat er nog altijd een limiet op zat en dat de snelheid toch niet sneller kan zijn omdat het over een belgacom lijn gaat. Maar het is toch zo dat adsl2fit de telefoonlijn van belgacom gebruikt en dat dan naar adsl2fit gaat en die bepalen dan de bandwidth enzo dat ze kopen bij dat ene bedrijf?
Dan de adsl speed touch home met ethernet van thomson kost 79€ en er is een promotie dat als je voor de 15 october dacht ik een aansluiting besteld dat de installatie gratis is op maandag dus dat ziet er al goed uit.
Ik hoop dat die vrouw niet gelijk had over die limieten dus daar had ik graag nog een bevestiging over gehad :)

greetzzz blackie
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Voor aan a2f aansluiting moet je niet gaan aanvragen in een teleboetiek. Die mensen kennen er hoegenaamd niks van!

Er zit geen limieten op en snelheid wordt bepaald door A2f, niet BGC. Die dame zal het op de non-scarlet isp's gehad hebben die via bgc dslams gaan, en niet via net4all.

Don't worry. As2-> no limits, plus a2f bepaald speed.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Belgacom legt wel een max snelheid op waaraan gesynct kan worden voor hun BROBA 2. Deze is dacht ik ongeveer 4Mbit/s.
Daarom dat 8Mbit/ abo's niet overal te verkrijgen zijn omdat hiervoor geen BROBA wordt gebruikt maar BRUO welke niet overal te verkrijgen is.
Dat is dus de sync snelheid die kan gehaald worden, deze staat los van de snelheid op internet. Je wordt op het internet gezet door net4all.
Je moet het maar zien als een netwerkt dat op internet wordt gezet (misschien niet een super vergelijking maar het moet wel een goed beeld geven). Het netwerk is van Belgacom, jij als adsl2fit klant mag je op dat netwerk aansluiten omdat adsl2fit wat huurt van Belgacom. Het netwerk is nog altijd van Belgacom en zij stellen in dat huurders niet hoger kunnen dan 4Mbit/s. Jij zit nu op dat netwerk en je wil op internet. Ergens wordt het netwerk van Belgacom aangesloten op de internetaansluiting van Net4all (adsl2fit) en kan je via het belgacom netwerk dus zo op internet.
De Net4all internetverbinding kan (stel) wel veel meer trekken dan die 4Mbit/s maar kan je niet meer laten trekken omdat je nog via Belgacom gaat en die zetten het maar op 4Mbit/s.
Er zijn plaatsen waar er naast huren bij Belgacom ook bij iemand anders kan gehuurd worden (scarlet), en zij hebben dan weer andere regels dan Belgacom en laten meer toe dan 4Mbit/s...
NuKeM
Gast

hm je kan toch gewoon zo een shop binnengaan en een adsl modem vragen ? of doen die moeilijk als ge alleen een modem koopt ?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Neen, je kan perfect een modem zonder abonnement kopen. En indien ze moeilijk doen, effe zeggen dat ge de modem ook evengoed bij de een andere it winkel kan kopen...

Nee normaal kan je zonder probleem die modem kopen. Zeg gewoon dat je al een adsl aansluiting hebt... das geen probleem.

En wat betreft die snelheden van a2f, als zij zeggen dat je die snelheid zal hebben zal je wel die snelheid hebben hoor...Ze zullen u niet aansluiten waar ze niet kunnen leveren ;)
I love it when a plan comes together!
Andy

Ik heb ook nog een vraag: Ik ben ook van plan om over te stappen van telenet naar adsl2fit, maar ik heb gezien dat je setupkosten moet betalen als je een small abonnement neemt dus zit daar dan geen modem in ?

En kan ik ergens een schema vinden hoe zo een adsl verbinding aangesloten kan worden ? En als ik een speedtouch modem neem kan die dan samenwerken met een router (benq esg103) ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Die setup kosten zijn voor de aansluiting op hun dslam of op een dslam van BGC. Daar zit geen modem in.

Over welke Speedtouch modem heb je het? Als je de ST Home bedoelt, dan zal deze werken met je router. Als je een ST USB bedoelt, dan zal je deze niet kunnen aansluiten op je router. Het moet een ethernetmodem zijn om op je router aan te sluiten.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Wat betreft een schema hoe de modem en splitters aan te sluiten kan je hier vinden. Zowel 5pollig, rj11 en isdn.
I love it when a plan comes together!
Andy

Ja de home bedoelde ik dan (die met een ethernetaansluiting), maar ze zeggen toch dat je een server kan draaien op je lijn en ik heb gelezen dat na x aantal uur je verbinding automatisch wordt verbroken dus dan valt die server ook uit ?

En hoeveel kost zo een ST home modem ?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Je kan servers draaien op een a2f aansluiting. Ze disconnecten wel eens.. maar niet om de 36h of niet volgens een vast patroon. eerder random.. maar dan een zéér ruime random. Nob heeft daar nog niet over geklaagd, dus ik denk niet dat die disconnect zo erg is.

Tuurlijk valt die server uit. Als je disconnected wordt.. dan zit jouw pc zonder wan connectie, maw je server is niet op internet.. kortsondige onderbreking dus. Kan herleid worden naar enkele seconden mits deftige config om te reconnecten.

Die spth kost dacht ik nu iets van een €79 euro, dacht ik promotie.
I love it when a plan comes together!
Andy

Op de website staat toch €30.25 http://www.adsl2fit.be/NL/prijzen.asp

En als je bij telenet wil weggaan moet je dan een aangetekende brief sturen ? of kan dit simpeler ?
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Die 30 euro da's voor administratieve kosten (zij moeten je lijn immers in gereedheid brengen en de Dslam gaan aanpassen voor jou). Da's dus NIET de prijs van je modem. Je modem daar moet je maar zelf zien aan te geraken. (computerwinkels genoeg)

Hou er rekening mee dat je GEEN e-mail adres krijgt bij adsl2fit en ook GEEN webspace van 50 MB zoals dit bij telenet het geval is.

greetz,

Nob
Bodhy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2003, 16:48

Ik ben ook hard aan het overwegen om adsl2fit te nemen, maar zou graag eerst alle klachten eens op een rijtje willen zien.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Bodhy schreef:Ik ben ook hard aan het overwegen om adsl2fit te nemen, maar zou graag eerst alle klachten eens op een rijtje willen zien.


Voordat je zoiets post zou je:

- deze topic kunnen lezen.
- de topic omtrent de review kunnen lezen
- de review op de portal kunnen lezen
- andere topics omtrent a2f lezen

En dan zal je een vrij goed beeld van Adsl2fit hebben. Er staat hier al meer dan genoeg info. Er is bijna geen enkele vraag waar er nog geen antwoord is, omtrent a2f. maw: veel lezen :-P


Klachten, zou dat zo niet formuleren, zoveel zijn er niet geweest en zijn er ook niet meer. Meer voordelen en nadelen. Klachten is te zwaar ;-)

Edit: kleinigheid rechtgezet, te snel willen zijn.
Laatst gewijzigd door The Oddity 25 sep 2003, 18:58, in totaal 1 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
Bodhy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2003, 16:48

Ja, natuurlijk heb ik alles al wel gelezen , maar lees bijna geen opmerkingen van gebruikers zelf die adsl2fit hebben, zij kunne het natuurlijk het best weten. Ik weet dat het bijna ongeloofelijk is wat adsl2fit aanbied, maar ik vraag me daarom ook af of er geen angeltjes achter zitten? Toch voor de zekerheid proberen dacht ik
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Geen reacties van gebruikers zelf????

Nob heeft A2F, alle info die wij verspreiden over A2F is door hetgeen we van Nob en A2F weten. De review is geschreven door een A2F gebruiker!

Wat wil je nog meer?

Er valt niets meer te zeggen.

Enige minpunten:
- lageupload een tijd terug, probleem is opgelost
- lange wachtijd voor activatie -> probleem door slechte communicatie tss BGC en A2F.
- uischakeling 2 pppoe sessies naar 1 sessie.
- A2F stuurt geen waarschuwingsmails bij illegaal gedoe. (hier moeten ze nog dringend wat ervaring op doen). Bij problemen suspenden ze uw account. Bellen activeert je account weer.

Dit is een korte samenvatting van wat je gelezen zou moeten hebben ;-).
Dit staat hier al allemaal eens.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”