nieuwe driver voor santis adsl 50/500

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
marcusd
Starter
Starter

hallo, ik heb omstreeks half juli 2003 de wireless adsl modem van siemens santis aangekocht
op de driverpagina van skynet kan je een nieuwe driver downloaden
heb ik gedaan maar in de bijgevoegde pdf-file staat er dat de firmware dient de upgrade te ondergaan als de versie 4.2.2. of lager is
als ik klik op het icoon op mijn PC verschijnt volgende informatie :
driver version : 2.8.7.283
firmware version : 0.100.2.37
application version : 3.3.4.40c
het is me allemaal niet echt duidelijk of ik inderdaad moet opgraden of niet.
kan er iemand reeds zijn ervaring hiermede mededelen ?

thanks,

Marc

Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Volgens mij bedoelen ze me die "application version" die versie van jouw firmware. Ik denk niet dat een upgrade noodzakelijk is. Je moet trouwens goed opletten als je een firmware upgrade gaat doorvoeren. Want heb al veel mensen geweten die zo hun machientje kapot hebben gekregen. :cry:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Euhm, als ik het goed begrijp heb je gekeken bij het icoontje op je PC voor de versie. Dat is de versie van de driver van je USB-adapter. Je moet inloggen in de webinterface van je router en daar naar de firmware-versie kijken.

Cheers
Afbeelding
marcusd
Starter
Starter

dit was een supersnel antwoord
intussen de firmware versie van de siemens router gecheckt, het is nummer 5.0.0.11, dus de upgrade is absoluut niet vereist te installeren.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

het is aan te raden de modem driver te upgraden,,,dan krijg je nog een betere verbinding en een betere snelheid(zowel up & download)
greets patje
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Patje in dit geval betreft het de firmware, die zal er niet zo héél veel toe doen aan de snelheid hoor. Je driver kan bij usbmodems zoals asus en eicon wel wat invloed hebben, maar de firmware van deze router zal daar niet zo veel aan doen.

In dit geval is het dus niet nodig de firmware up te graden. Dit houd immers steeds een risico in.
I love it when a plan comes together!
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Oeps niet opgelet dat het ging om de firmware, maar in andere gevallen heb ik ervaring meedat snelheid enzo heel wa beter is . sorry voor de misplaatste interpretatie :cry: :P
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”