Hallo,
Sinds een jaar heb ik al een internet aansluiting via een gewone alcatel speed touch moden (je weet wel zo'n groene platte schijf) nu had ik graag mijn nieuwe computer aangesloten op het internet via deze modem. Mijn probleem is eigenlijk mijn nieuwe computer werkt met xp en van het moment ik de modem wil instaleren zegt windows mij dat de software niet comptabel is met windows xp en dat ik grote fouten riskeer als ik toch doorga. Ik heb op verschillende plaatsen naar drivers voor die moden onder xp gezocht doch ik kan dat nergens vinden
wie kan mij hepen?
(pittig detail ik heb vorig jaar mijn modem speciaal bij belgacom gaan kopen om dat die ook comtabel was met xp en nu da had ik mijn modem ook beter gaan kopen bij de bigs of de carrefour)
Wie wil mij even helpen ?
Dank bij vootbaat.
Adsl op xp
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Bert F,
90% kans dat die drivers wel compatible zijn. Windows Xp geeft die melding gewoon bij alle drivers wanneer die niet gesigned zijn door microsoft, maw goedgekeurd door microsoft.
Gewoon ff doorgaan, kans is groot dat het wel werkt. Zeker met de drivers die je vindt op Weetrgaag zijn link.
(ps, heb die ff in url-bbcode gezet,layout was weird).
Btw eerst software installen van de driver vooraleer modem connecten, meestal lukt dat vrij goed
90% kans dat die drivers wel compatible zijn. Windows Xp geeft die melding gewoon bij alle drivers wanneer die niet gesigned zijn door microsoft, maw goedgekeurd door microsoft.
Gewoon ff doorgaan, kans is groot dat het wel werkt. Zeker met de drivers die je vindt op Weetrgaag zijn link.
(ps, heb die ff in url-bbcode gezet,layout was weird).
Btw eerst software installen van de driver vooraleer modem connecten, meestal lukt dat vrij goed
I love it when a plan comes together!
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Zoals The Oddity zegt, bij de meeste drivers voor de modems krijg je de melding dat de drivers niet goedgekeurd zijn door Microsoft. Normaal staat dit in je handleiding dat je je er niets moet van aantrekken. Je kan met een gerust hart doorgaan. Als de fabrikant zegt dat het kan, dan mag je hen meestal wel geloven hoor.
Cheers
Cheers
Ik heb het nu zo dan maar gedaan ik heb van de belgacom website een driver gedowload waar xp bij stond hij vroeg wel weer opnieuw maar ik heb dat dan maar genegeerd maar ik had zo'n schrik omdat een vriend iets gelijkaardigs aan de hand had en deze op een morgen naar belgacom belde en na zijn uitleg zei men daar gewoon 'we kenen het probleem maar je moet heel je schijf formateren en dan daar een nieuwe driver gaan dowloaden' en dit wouw ik zeker voorkomen het is natuurlijk ook mogelijk dat die jong nog juist iets ander aan de hand had natuurlijk.
hij had namelijk ook jaren met die modem en xp kunnen werken maar op een morgen was het gedaan.
maar kom eind goed al goed ik hoop dat het zo prima blijft bollen en dank jullie dan ook voor jullie massale reactie's.
dank.
hij had namelijk ook jaren met die modem en xp kunnen werken maar op een morgen was het gedaan.
maar kom eind goed al goed ik hoop dat het zo prima blijft bollen en dank jullie dan ook voor jullie massale reactie's.
dank.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Mja, niet naar een boetiek bellen, naar helpdesk bellen. Die mensen in de boetiek zijn ni opgeleid om zulke dingen te beoordelen.
Die driver gaat zeker goed werken, zonder format.
Die driver gaat zeker goed werken, zonder format.
I love it when a plan comes together!