tele 2 toch !

Plaats reactie
viko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2006, 11:59

Wie heeft dit al meegemaakt :
gestart met een 4MB lijn - regelmatig kontakt verliezen met internet en telefoon - vervolgens start de modem vanzelf weer op.
Volgens tele 2 zijn we te ver van de centrale verwijderd.
Dan maar overschakelen op 512 Kb. Veeeeeel trager dus, maar, zo zegden ze, je zult een stabiele verbinding hebben.
O ja ?? Niks van dus, het kontakt valt nog steeds uit.
Internet af, telefoon af, gesprekken onderbroken .... leuk is anders !!
Maar de faktuur, die is op tijd.
Wat is de volgende stap ??
Helemaal geen internet en telefoon meer ??
Help, wie herkent dit ??
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Dan maar overschakelen op 512 Kb

Dat is wel heel weinig. De meeste adsl providers geven je zelfs geen aansluiting als ze geen 1 Mbit kunnen garanderen.
Hoeveel is je afstand eigenlijk? je zou dat eens kunnen navragen.
De problemen kunnen natuurlijk ook komen door slechte kabels in je huis of door de straat.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Vraag eens aan je buren hoe hun adsl daar werkt? Ook al zijn ze niet bij tele2.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

hellsnake schreef:
Dan maar overschakelen op 512 Kb

Dat is wel heel weinig. De meeste adsl providers geven je zelfs geen aansluiting als ze geen 1 Mbit kunnen garanderen.


Als je bij skynet maar een connectie hebt van 512 dan krijg je 10 Euro korting, maar ze sluiten je wel aan.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

yep, ik herken dat van bij m'n vader...

De fout lag bij Belgacom zei Tele 2, en ze verbraken de verbinding omdat het tè slecht was...en nazicht werd aangevraagd bij BGC.
Ondertussen stuurde Tele 2 elke 3 a 4 weken een technieker om te checken of er al iets was gebeurd door Belgacom...helaas

Zo heeft hij meer dan een half jaar moeten wachten tot Belgacom iemand stuurde die de kabels in de buurt ging nakijken...
Die belgacom technieker vond meerdere slechte verbindingen op het tracé, maar kreeg de lijn uiteindelijk 'redelijk' aan de praat.
Daarna activeerde Tele 2 de lijn terug, ditmaal op 1Mbps (sneller ging niet).
Sinds 5 maanden is hij een tevreden Tele2-er, maar hij heeft veel geduld moeten hebben...

De fout lag dus, zoals Tele2 zei, bij Belgacom.

Ik zou zeggen, pm 320i of The One van dit forum eens, misschien helpt het...

SUCCES !
viko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2006, 11:59

De afstand van mijn huis tot de centrale bedraagt 5450 m.
Dus zou iedereen in de straat hier een slechte verbinding moeten hebben.
Mijn buren hebben allebei Telenet en zijn daar best tevreden mee : stabiel en snel.
Slechte kabels in huis ? allemaal nieuw : huis pas 10 jaar gebouwd.
Zo ook in de straat : nieuwe wijk : allemaal nieuwe leidingen, het moet van verder komen dan.
En Filipi, als je ADSL van Belgacom zou nemen, zou je dan dus ook nog zo ' n slechte verbinding hebben ? Want die gebruiken toch dezelfde kabels he.
En nu moet ik ook wel zeggen : jullie hebben wel heel veel geduld gehad hoor. Wat moet je in dat halfjaar dan zonder telefoon en internet ??
Zij kunnen niet leveren wat ze beloven, dus denk ik dat je het kontrakt wel kunt verbreken zonder kosten.
Ik overweeg het toch.
Dat kan toch niet ! Een half jaar ! En je bent echt niet de eerste die klaagt over zo'n termijn hoor. Ik ken in de buurt nog zo iemand. Ook telefoon afgesloten.
Schande is dat !
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

5400 m is echt wel te ver voor adsl.
De enige oplossing zal telenet worden. Op de kabel maakt de afstand namelijk niet uit.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

viko schreef:En Filipi, als je ADSL van Belgacom zou nemen, zou je dan dus ook nog zo ' n slechte verbinding hebben ? Want die gebruiken toch dezelfde kabels he


Neen, het zou op enkele dagen in orde geweest zijn en hij zou nu waarschijnlijk een hogere snelheid hebben omdat er, ik vermoed dit toch, nog slechte aders meespelen.

viko schreef:Schande is dat !


En of! SCHANDE BELGACOM !! :evil: ONGELOOFLIJK !!

( sorry voor het roepen maar over dit verhaal mag dat wel eens)

En hij is heel zijn leven BGC klant geweest !!! (hij is nu 70 jaar, vandaar het geduld ? )

Nooit gaat hij nog naar Belgacom terug !
Laatst gewijzigd door filipi op 04 feb 2007, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
viko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2006, 11:59

Weten ze dan niet bij tele 2 dat die afstand te ver is ?
Eer ze iemand verplichten om een kontrakt voor een heel jaar te ondertekenen, zouden ze beter zien of ze HUN verplichtingen ook kunnen nakomen, denk ik.
En dus bij Belgacom heerst hetzelfde probleem ? Ik zal eens navraag doen bij de hele buurt.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

viko schreef:Weten ze dan niet bij tele 2 dat die afstand te ver is ?
Eer ze iemand verplichten om een kontrakt voor een heel jaar te ondertekenen, zouden ze beter zien of ze HUN verplichtingen ook kunnen nakomen, denk ik.
En dus bij Belgacom heerst hetzelfde probleem ? Ik zal eens navraag doen bij de hele buurt.


Voor die info is Tele2 afhankelijk van de netbeheerder, zijnde BGC. En die info is niet immer even correct; zelfs BGC loopt daar wel soms eens een lelijke verrassingen op, ondanks het feit dat BGC echt zijn best doet om daar zo goed mogelijke info te verzamelen.

"Iedereen op de straat" zal niet altijd duidelijkheid brengen. Hangt er vanaf hoe de boel in de grond zit. Voorbeeld : mijn buur heeft linespecs (BGC) die 50% slechter zijn als de mijne; volgens de responswaardes zou hij rond de 5500 meter van de centrale hangen, en ook hij zit met een 1.1mbps lijn want meer zat er niet in. Ik woon daar dus 10 meter van af, en ik krijg als responswaardes iets wat lijkt op 3400 meter van de centrale, en heb totaal geen problemen met 4 mbps. Er zijn hier nog al van dat soort ongelukkige situaties opgedoken bij verschillende providers (die allemaal op het einde van de rit afhangen van de kwaliteit van kabel die BGC ter beschikking kan stellen), en inderdaad : als het echt tegenzit, is Telenet de enige uitweg.
viko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2006, 11:59

Wel Kaween, ik moet je bedanken.
Eindelijk is het weer wat duidelijker geworden !
Dus : ik moet ook niet aan Belgacom ADSL denken, liefst Telenet.
Als de kabels hier zo belabberd zijn, zal er niets anders opzitten.
Maar irritant is het wel he, zo n toestanden.
Groetjes, Viko.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Yep, zeker weten.

Nu is Telenet kwalitatief gezien helemaal geen slechte provider, maar weet waaraan je begint : of Telenet iets voor jouw is hangt volledig van je gebruikersprofiel af (duidelijker gezegd : Telenet hanteert een heel strenge politiek qua overschrijden van limieten, hun "smalband" is eerder een "niksband", met snelheden die vaak zelfs onder die van een analoge modem zitten. En de zeer strenge upload-limiet, slechts 10% (als dat na al die jaren nog niet veranderde) van je totale maandelijkse datalimiet is bruikbaar als upload !!!)

Voor de "ik surf, download niet veel en upload praktisch niks" is Telenet een goede keuze. Andere mensen met andere wensen .... zijn minder goed af bij Telenet.
viko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2006, 11:59

Je maakt me nieuwsgierig Kaween.
De laatste maand had ik bij tele2 een verbruik van :
volume in : 3593 MB
volume out : 651 MB
Is dat volgens jou te doen bij Telenet ??
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

viko schreef:Je maakt me nieuwsgierig Kaween.
De laatste maand had ik bij tele2 een verbruik van :
volume in : 3593 MB
volume out : 651 MB
Is dat volgens jou te doen bij Telenet ??

De downloadlimiet bij telenet is 10GB + nachtsurfen telt maar voor de helft mee.
De upload limiet in 2GB.
Jij zou dus ruim toekomen met die limieten.
viko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2006, 11:59

Telenet ziet er dus OK uit denk ik.
Nu heb ik dus maar één probleem meer, maar wel een groot : van dat kontrakt bij tele 2 afgeraken ...
Ben benieuwd.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

van dat kontrakt bij tele 2 afgeraken ...


Hier op het forum vind je een aantal voorbeelden. Het komt hierop neer: met een aangetekend schrijven hen in gebreke stellen omdat ze de beloofde dienst(en) niet kunnen leveren. Met de nodige motivatie: te lage snelheid, disconnects, ... Mischien ook motiveren dat het probleem bij BGC ligt (in jouw geval) en dat Tele2 dus geen ADSL dienst kan leveren over de slechte BGC infrastructuur.

Succes!
viko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2006, 11:59

Poekie, aangetekende brief verstuurd naar tele 2 met de opzeg van het kontrakt.
Ook kopie naar de ombudsdienst voor telecommunicatie. Ik hoop dat de vis bijt ....
Op nu dus naar Telenet, met hopelijk betere tijden voor de boeg.
Bedankt aan allen in ieder geval voor jullie hulp.
viko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2006, 11:59

Kan Tele 2 ook per telefoon reageren op een opzeg per aangetekend schrijven ?? Is dit rechtsgeldig ??
Help .....
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Kan Tele 2 ook per telefoon reageren


In elk geval een schriftelijke verklaring eisen.
Poedelbrein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:46

Dat van dat Tele2 over dezelfde kabels als BGC loopt, is niet volledig correct. Ze gebruiken twee netwerken: dat van BGC and hun eigen netwerk. Ze hebben wel eerst toestemming van BGC nodig om iemand op hun eigen netwerk te zetten. De verschillen van infrastructuur kunnen jullie vast al wel raden.

Wat de afstand betreft, daar hebben ze blijkbaar een programma voor waar ze dat mee na kunnen kijken, zowel voor BGC als voor hun eigen netwerk. Elke provider heeft er zo een. Even googlen en je vindt er al een aantal.

Van Telenet heb ik ook verhalen gehoord die ongeveer hetzelfde zijn als van Tele2 (zoals deze), alleen in mindere mate.
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

gebruikte verlengkabels? ist oud huis met slecht bedrading, op het eerste punt waar bgc binnen komt?

zitten er nog condensators in de intropuntjes? ...
Poedelbrein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:46

viko schreef:(...)
Slechte kabels in huis ? allemaal nieuw : huis pas 10 jaar gebouwd.
Zo ook in de straat : nieuwe wijk : allemaal nieuwe leidingen, het moet van verder komen dan.
(...)
Bloodstorm
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2006, 14:57

Ik heb het EXACT zelfde meegemaakt !

tele2 zijn gewoon enorme klootzakken, ze kwamen ook op de proppen met de uitleg dat we te ver van de centrale verwijderd zijn.

leugens en bs noem ik dat ja!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Dat van dat Tele2 over dezelfde kabels als BGC loopt, is niet volledig correct. Ze gebruiken twee netwerken: dat van BGC and hun eigen netwerk. Ze hebben wel eerst toestemming van BGC nodig om iemand op hun eigen netwerk te zetten. De verschillen van infrastructuur kunnen jullie vast al wel raden.


Dat klopt best, maar de "last end copper", van de locale buurtcentrale tot je thuis, is voor zover ik het weet ALTIJD -tenminste bij normale consumer klanten- van BGC. En *die* afstand bepaalt hoe het zit met je lijnkwaliteit als het komt op dingen als S/N, Attenuation en Power, en het is die afstand die wordt aangegeven bij dat soort van "u zit op xx aantal meter van uw locale centrale, dus U kan een bandbreedte van zoveel en zoveel verwachten indien de lijnen van normale kwaliteit zijn". De exacte plaats of methode van interfacing tussen het BGC netwerk en het eventuele eigen stuk netwerk van een ISP heeft met *dat* specifieke deel geen verband. En dat is de reden waarom ik zeg : *dat* soort problemen kan enkel door BGC worden opgevangen, en je hangt voor *dat* soort problemen volledig af van de lijn die eigendom is van BGC.
Poedelbrein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:46

Tele2 heeft ook eigen LEXen, dus die lijnene van Tele2 zelf lopen tot ginder, niet tot een LEX van Belgacom. De reden waarom Tele2-klanten zoveel meer problemen hebben met afstand, is omdat Tele2 niet half genoeg centrales heeft. Hun infrastructuur is te klein om hun klanten te onderhouden.

Dit valt trouwens te merken in pannes die zich soms voordoen. Dan kunnen enkel Tele2-klanten niet meer bellen/surfen, terwijl hun buren die bij Belgacom (of een andere provider) zitten dat wel kunnen. Dan krijgen ze bij de helpdesk het bericht dat LEX zoveel zoveel plat ligt, zodat ze weten waar die klanten voor bellen.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Dat van dat Tele2 over dezelfde kabels als BGC loopt, is niet volledig correct. Ze gebruiken twee netwerken: dat van BGC and hun eigen netwerk. Ze hebben wel eerst toestemming van BGC nodig om iemand op hun eigen netwerk te zetten.


Kaweens uitleg klopt. Het koperpaar dat bij je binnenkomt is nog steeds eigendom van Belgacom. Tele2 'huurt' die lijn van Belgacom.
Je ADSL connectie loopt over dat koperpaar tot in de telefooncetrale, waar die uitkomt op een DSLAM (DSL Access Multiplexer). Daar worden verschillende ADSL connecties verbonden naar een internet-backbone, die in ons geval van Tele2 is.
Dus de lokale loop is nog steeds BGC, vanaf de telefooncetrale wordt het Tele2.
EXTELE2
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2007, 19:57

Had ook steeds problemen met mijn internet + telefonie.
Na heel wat telefoontjes zeggen ze nu opeens dat ik te ver van de centrale woon (6km)
Dat hadden ze mij in het begin moeten vertellen.
Ben nu overgestapt naar Telenet.

Als het te lang aansleept: 1 raad
stuur een klacht naar [email protected]
Je ontvangt vlug een reactie en indien het om een gegronde klacht gaat wordt deze naar Tele2 gestuurd. Tele2 heeft dan op zijn beurt 1 maand om te reageren.

Ik wacht ook nog op reactie maar ben niet van plan om de 2 maand opzeg te betalen !

gewoon doen zou ik zeggen.

P.S. Mijn telenet werkt perfect, zonder reclame te willen maken natuurlijk :-)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

@EXTELE2
Na 1 bericht weten we dit ook al hoor. 't heeft echt geen zin dit 5 keer te posten.
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

EXTELE2 schreef:P.S. Mijn telenet werkt perfect, zonder reclame te willen maken natuurlijk :-)

P.S. Mijn Tele2 Allin werkt ook perfect, zonder reclame te willen maken natuurlijk :-)
EXTELE2
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2007, 19:57

Je werkt toch niet voor TELE2 zeker ?
Als je solliciteert bij Tele2 en je krijgt de job, krijg je Tele2 All-in gratis, tenminste als het werkt natuurlijk...

De factuur was All-in, de service daarentegen niet.
mousty
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 jan 2006, 11:36
Locatie: Anderlecht bij Brussel

Bij mij werkt tele2allin ook perfect en ik ben zeker niet bij tele2 tewerkgesteld : daarvoor ben ik te oud !

Your DOWNLOAD Speed:
4365 kbps or 546 KB/sec
Your UPLOAD Speed:
407 kbps or 51 KB/sec
Iets positiefs mag soms ook wel eens gezegd worden
:-D
Groetjes.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

mousty schreef:Your DOWNLOAD Speed:
4365 kbps or 546 KB/sec
Your UPLOAD Speed:
407 kbps or 51 KB/sec

Hoe kan je nu zo'n waarden krijgen op een 4Mbit down en 256 kbit upload (=tele2allin)?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

rarara bruo klant
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

hoever zit tele2 nu met het overzetten op het nieuwe netwerk? gaan ze alle gebruikers overzetten op het nieuwe netwerk of enkel de regio's waar ze veel gebruikers hebben?

Ik zit hier nog steeds te wachten maar zit nog altijd op het oude netwerk. Maar toch heel tevreden hoor. :wink:
mousty
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 jan 2006, 11:36
Locatie: Anderlecht bij Brussel

lithion schreef:
mousty schreef:Your DOWNLOAD Speed:
4365 kbps or 546 KB/sec
Your UPLOAD Speed:
407 kbps or 51 KB/sec

Hoe kan je nu zo'n waarden krijgen op een 4Mbit down en 256 kbit upload (=tele2allin)?


Tele2allin bruo = Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 5.120 ! :-D
Groetjes
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

ikzelf zit ook nog altijd op het oude hoor...
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

@ 320i

da's geen antwoord op mijn vraag hé :lol: :wink: :-D
emvedeesje
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2007, 20:21

Net als Viko...
Nadat ik jaren op een Belgacomlijn feilloze gesprekken had via Tele2, schakelde ik in vertrouwen over naar Tele2Allin.
En dan begonnen de problemen!

De telefoongesprekken zijn erbarmelijk slecht:
1-onderbrekingen: je correspondent kwijt.
2-gesprekken zwemmen weg
3-gesprekken worden vervormd tot onverstaanbaar
4-gesprekken worden gekapt.
Daarnaast valt evenzo het internetverkeer uit, doch dat is minder erg want dat kost je niets om te herproberen, de telefoonproblemen zijn echter smerig!

Eerste ingreep van Tele2: modeminstellingen wijzigen, doch NOK.
Volgende vraag van Tele2: modem niet naast PC, maar waar de lijn binnenkomt in huis. Geprobeerd: NUTS.
Finale oplossing?: Tele2 wil de snelheid drastisch verlagen van 4MB naar 1 MB (NB zonder abonnementsprijsverlaging!)
Heb daar niet in toegestemd!
Blijkt dat ik te ver van een centrale zou wonen en daardoor soms de synchronisatie met de modem verloren gaat.

Ook de administratieve dienst is me wat: mijn domiciliëring was heel vlug in orde, doch Tele2 is ze pas na 3 maand beginnen gebruiken, nadat ik lang persoonlijk via telefoon onderhandelde.

Steeds maar weer zijn we zo dom ons te laten verleiden voor een lagere prijs. Uiteindelijk, na alle miserie, hebben we op het einde van de rit meer betaald aan telefoons enz, om dan nog te zwijgen over tijdverlies.

BESLUITEN:
1-Met wat ik tot nu reeds allemaal gelezen heb over te grote afstand tot een centrale en je hebt bij je huidige operator dat probleem, zal je met om het even welke operator op een vaste lijn problemen hebben.
Bij ons op de gemeente ken ik iemand welke bij SCARLET eveneens een snelheidsverlaging heeft tot 2.2MB om uit de miserie te geraken (en eveneens zonder prijsverlaging voor het abonnement)
2-Als je dan tóch te ver van een centrale zit is er volgens mij maar 1 oplossing: TELENET. die zetten tenminste op regelmatige plaatsen versterkers! Nu had ik nooit een boontje voor Telenet, maar ik heb de laatste jaren niemand meer horen klagen. In mijn familie zijn er reeds heel veel Telenet-gebruikers van ADSL+telefoon, allen zonder problemen.

EN?
Nog 6 maand miserie totdat het contract afloopt, en Tele2Allin vliegt buiten!
Op zoek naar beter!
euphonynet
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2007, 13:54

heb jij al eens geprobeerd de diensten op te zoeken van euphony.be
deze zijn betrouwbaar en snel
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ehm euphonynet... Ga es elders reclame maken :) En als je dan toch reclame maakt, zorg dan dat het objectief en gefundeerd is :p Euphonynet is verre van de beste adsl verbinding in België.

Ten tweede, elk xDSL signaal wordt maar gegarandeerd kwa snelheid tot op afstand x. In het geval van ADSL is dit 4km max. Je krijgt ook geen garantie op 4mbit, je krijgt een dsl verbinding. Tele2 levert die, als een snelheidsverlaging noodzakelijk is om kwalitatieve redenen is dit verre van uitzonderlijk, en absoluut geen reden om iets van de prijs af te doen. Je hebt namelijk nog steeds een snelle internetverbinding, enkel minder bandbreedte.

Tot slot, sneren op DSL verbindingen dat Telenet zo slim is om versterkers te zetten... En jij denkt dat dat bij DSL ook mogelijk is signaalversterkers? :) DSL heeft beperkingen, net als kabel overigens. Elk heeft zo zijn voordelen. Per definitie kun je ze daarom heel moeilijk vergelijken. En wat betreft die EX-TELE2... Die opmerking van die factuur had ik nog al eens gezien. Heb je nogmaals een nieuwe login geregistreerd om hen de duvel aan te doen?
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”