Dommel geen ADSL+2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
rubenpiepers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:07

Hallo,

Ik heb daarnet een mailtje gestuurd naar FreedomNet(zelfde netwerk als Dommel) en daaruit blijkt dat Dommel, FreedomNet en Belgacom nooit ADSL+2 gaan leveren.
Hier mijn mailtje:

Code: Selecteer alles

Geachte,

Belgacom heeft besloten om adsl+2 niet meer uit te werken maar vdsl2+. Dit
is natuurlijk beter en sneller maar dat wilt ook zeggen dat we nog even
moeten wachten tot ± september. Wetende dat als Belgacom september zegt ze
eigenlijk december bedoelen vrezen we nog of dat mogelijk gaat zijn dit
jaar.

Met Vriendelijke groeten,
Het FreedomNet Team
 

-----Original Message-----
From: Ruben Piepers [mailto:[email protected]]
Sent: maandag 26 maart 2007 17:53
To: [email protected]
Subject: adsl+2

Hallo,

Ik had een vraagje wanneer zal ADSL+2 beschikbaar zijn?
En weet u al met welk volume en welke prijs ?

Alvast bedankt.
Groeten Ruben


Zou dit kloppen ?
Groeten Ruben.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

rubenpiepers belgacom doet zoveel maar uiteindelijk doen ze niks , alleen veel geld afhandig maken van hun klanten :lol:

We zullen zien wat Dommel in de toekomst daarover zal zeggen.
rubenpiepers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:07

ketter schreef:rubenpiepers belgacom doet zoveel maar uiteindelijk doen ze niks , alleen veel geld afhandig maken van hun klanten :lol:

We zullen zien wat Dommel in de toekomst daarover zal zeggen.


Ik vind het jammer dat FreedomNet & Dommel afhankelijk zijn van een provider zoals Belgacom...
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

vdsl2+ :P
Daar wil ik best een jaarje op wachten :-)
Het is verder natuurlijk schandalig dat ze hun adsl2+ netwerk niet willen vrijgeven. Ze kunnen het gebruiken maar weigeren het aan te bieden voor internet. Blijkbaar is hun tv belangrijker.
rubenpiepers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:07

hellsnake schreef:vdsl2+ :P
Daar wil ik best een jaarje op wachten :-)
Het is verder natuurlijk schandalig dat ze hun adsl2+ netwerk niet willen vrijgeven. Ze kunnen het gebruiken maar weigeren het aan te bieden voor internet. Blijkbaar is hun tv belangrijker.



Je kan zo blijven wachten... typisch belgacom! :evil:
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

EDPNet, here i come als dat niet rap aangepast wordt. :eek:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

hellsnake schreef:vdsl2+ :P
Daar wil ik best een jaarje op wachten :-)


Dat is idd mss ook een andere toekomstvisie voor mij dan, zit toch te ver van de central om van adsl2+ te genieten… enfin zoals ketter zegt ff afwachten …..
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Coop denk je nu mischien dat edpnet plots met adsl2+ gaat komen :roll:

Ze hebben ergens vorig jaar het bericht al de wereld ingestuurd dat ze met adsl2+ zouden komen maar daar hoor je toch ook helemaal niks meer van.
Dus wachten is de boodschap.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

ketter schreef:Coop denk je nu mischien dat edpnet plots met adsl2+ gaat komen :roll:

Ze hebben ergens vorig jaar het bericht al de wereld ingestuurd dat ze met adsl2+ zouden komen maar daar hoor je toch ook helemaal niks meer van.
Dus wachten is de boodschap.


Toen heeft Scarlet voor vertraging gezorgd, maar nu Scarlet zelf met ADSL2+ begint binnenkort, zal EDPnet waarschijnlijk snel volgen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

rubenpiepers schreef:Hallo,

Ik heb daarnet een mailtje gestuurd naar FreedomNet(zelfde netwerk als Dommel) en daaruit blijkt dat Dommel, FreedomNet en Belgacom nooit ADSL+2 gaan leveren.
Hier mijn mailtje:

Code: Selecteer alles

Geachte,

Belgacom heeft besloten om adsl+2 niet meer uit te werken maar vdsl2+. Dit
is natuurlijk beter en sneller maar dat wilt ook zeggen dat we nog even
moeten wachten tot ± september. Wetende dat als Belgacom september zegt ze
eigenlijk december bedoelen vrezen we nog of dat mogelijk gaat zijn dit
jaar.

Met Vriendelijke groeten,
Het FreedomNet Team
 

-----Original Message-----
From: Ruben Piepers [mailto:[email protected]]
Sent: maandag 26 maart 2007 17:53
To: [email protected]
Subject: adsl+2

Hallo,

Ik had een vraagje wanneer zal ADSL+2 beschikbaar zijn?
En weet u al met welk volume en welke prijs ?

Alvast bedankt.
Groeten Ruben


Zou dit kloppen ?
Groeten Ruben.

Sorry maar ik geloof daar Niks van dat ze geen adsl2+ gaan gebruiken
ze gebruiken nu al adsl2+ voor BCtv ..... straks mss ook voor de gewone internetters
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

dat dacht je maar, je denkt toch nie dat ze voor niets al die miljoenen pompen/hebben gepompt in vdsl? adsl2+ is een oplap middel
vdsl is the future
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Belgacom is in mijn dorp bezig met kabel aan het leggen.
Volgens de werknemers is het voor digitale tv.
Mja, ik vermoed ook dat het ook voor internet is.

vdsl klinkt allemaal mooi. Maar limiet moet eindelijk eens gedaan zijn.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

hoy69 schreef:dat dacht je maar, je denkt toch nie dat ze voor niets al die miljoenen pompen/hebben gepompt in vdsl? adsl2+ is een oplap middel
vdsl is the future

Aangezien het Belgacom is verwacht hetzelfde verhaal binnen een jaar voor VDSL2+ ...

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

ik lig niet wakker van adsl2+
het gaat toch snel genoeg anders zit je nog sneller aan je 50 gig
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Coop schreef:EDPNet, here i come als dat niet rap aangepast wordt. :eek:

Ik vraag me net af dit bericht (indien correct) net niet Scarlets en EDPnet's ADSL2+ avontuur gaat abrupt stoppen.

Scarlet heeft immers niet overal eigen DSLAMs zitten he, Dus zullen ze voor ADSL2+ ook voor een (groot) deel afhankelijk zijn van BGC.
Als BGC ADSL2+ niet uitbreid, dan moet Scarlet zelf eigen ADSL2+ installeren, wat ze waarschijnlijk enorm zal kosten.
Of misschien gaan ze enkel ADSL2+ leveren aan de klanten op hun eigen DSLAMs?
Mischien blazen ze het zelfs af.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

rubenpiepers schreef:Hallo,

Ik heb daarnet een mailtje gestuurd naar FreedomNet(zelfde netwerk als Dommel) en daaruit blijkt dat Dommel, FreedomNet en Belgacom nooit ADSL+2 gaan leveren.
Hier mijn mailtje:

Code: Selecteer alles

Geachte,

Belgacom heeft besloten om adsl+2 niet meer uit te werken maar vdsl2+. Dit
is natuurlijk beter en sneller maar dat wilt ook zeggen dat we nog even
moeten wachten tot ± september. Wetende dat als Belgacom september zegt ze
eigenlijk december bedoelen vrezen we nog of dat mogelijk gaat zijn dit
jaar.

Met Vriendelijke groeten,
Het FreedomNet Team
 

-----Original Message-----
From: Ruben Piepers [mailto:[email protected]]
Sent: maandag 26 maart 2007 17:53
To: [email protected]
Subject: adsl+2

Hallo,

Ik had een vraagje wanneer zal ADSL+2 beschikbaar zijn?
En weet u al met welk volume en welke prijs ?

Alvast bedankt.
Groeten Ruben


Zou dit kloppen ?
Groeten Ruben.





Het is dus duidelijk dat Belgacom in hetzelfde bedje ziek is als zijn voorgangers de PTT en RTT.

Namelijk putje graven tentje zetten en tukske doen.

Ze zullen op het einde van het jaar wel nog een ander excuus verzinnen om na het niet verkopen van ADSL2+ ook VDSL2+ niet te moeten gaan verkopen aan hun klanten. Zo blijven we hier in België dankzij die klojo's van Belgacom zitten met lijnprofielen van maximum 4Mbits (in veel gevallen slechts 3.3 of 1.1 omdat men te ver van de centrale zit.

Belgacom privatiseren die handel zodat we terug een deftig internetlandschap krijgen.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Zambo schreef:Het is dus duidelijk dat Belgacom in hetzelfde bedje ziek is als zijn voorgangers de PTT en RTT.

Namelijk putje graven tentje zetten en tukske doen.

Ze zullen op het einde van het jaar wel nog een ander excuus verzinnen om na het niet verkopen van ADSL2+ ook VDSL2+ niet te moeten gaan verkopen aan hun klanten. Zo blijven we hier in België dankzij die klojo's van Belgacom zitten met lijnprofielen van maximum 4Mbits (in veel gevallen slechts 3.3 of 1.1 omdat men te ver van de centrale zit.

Belgacom privatiseren die handel zodat we terug een deftig internetlandschap krijgen.

Belgacom is reeds geprivatiseerd, de overheid is gewoon een aandeelhouder.
Het probleem is tweeledig:
1) BGC is een te groot blok, ook als private speler, en zou dus opgedeeld moeten worden in kleinere eenheden, of eventueel klanten en netwerk uitwisselen met buitenlandse bedrijven die hier willen beginnen.

2) het onderliggend netwerk (wat trouwens voor het grootste deel met belastinggelden is uitgebouwd) zou van de rest moeten afgesplitst worden en een eigen bedrijf vormen, zoals bij het Spoor en bij de elektriciteit is gebeurt. Over de aard van dat bedrijf kunt ge dan nog verder discussiëren: puur privaat, overheid, mengvorm ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wat ik nog het meest vreemde vind in de start-topic is dat wordt verwezen naar VDSL2+, een protocol dat niet bestaat ... (misschien ADSL2+ en VDSL2 met mekaar gemixed?)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb het altijd al gezegd: BGC gaat meteen naar VDSL2. Dat ze daarmee ADSL2+ afschieten is niet meer dan logisch, ze zouden hun eigen VDSL deployments kannibaliseren.

Tenzij Scarlet niet snel schakelt zullen we dus nog maar eens een jaar moeten wachten op deftige snelheden...

En dat het BIPT hier niks aan doet is verstaanbaar, het is blijkbaar een speeltuin juristen die onvoldoende technische kennis hebben. Jaja lang leve de politiek in België.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Draco888 schreef:Belgacom is reeds geprivatiseerd, de overheid is gewoon een aandeelhouder.

De overheid heeft wel nog steeds de meerderheid van de aandelen in handen, nl 50% + 1 aandeel.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

lithion schreef:
Draco888 schreef:Belgacom is reeds geprivatiseerd, de overheid is gewoon een aandeelhouder.

De overheid heeft wel nog steeds de meerderheid van de aandelen in handen, nl 50% + 1 aandeel.

Ja maar dat maakt het nog niet meteen een overheidsbedrijf he.
Die moeten andere regels volgen dan privé bedrijven, de structuur van BGc is privaat.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Meer dan de helft van Belgacom is in handen van de overheid waardoor het toch een overheidsbedrijf is zeker? Belgacom is een autonoom overheidsbedrijf.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

meon schreef:Wat ik nog het meest vreemde vind in de start-topic is dat wordt verwezen naar VDSL2+, een protocol dat niet bestaat ... (misschien ADSL2+ en VDSL2 met mekaar gemixed?)


Ik was net hetzelfde aan het denken.
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

de internet wet van Belgié zuigt dat weet ik :)
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Draco888 schreef:2) het onderliggend netwerk (wat trouwens voor het grootste deel met belastinggelden is uitgebouwd) zou van de rest moeten afgesplitst worden en een eigen bedrijf vormen, zoals bij het Spoor en bij de elektriciteit is gebeurt. Over de aard van dat bedrijf kunt ge dan nog verder discussiëren: puur privaat, overheid, mengvorm ?


En wat heeft ons dat allemaal opgeleverd? Drastisch stijgende electriciteitsprijzen, the sky is the limit.

Het opsplitsen van Belgacom zoals de liberalen willen lijkt me geen oplossing. Een opleggen van de maximale prijzen zou veel beter zijn - tenslotte is internet geen luxe meer maar een noodzakelijkheid - maar dat mag niet van EU.

Dus kan je beter je pijlen richten op het neoliberale beleid van de EU dan op Belgacom, die gewoon profiteert van de mogelijkheden die de "vrije" markt hun biedt.

Moomin
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Moomin schreef:En wat heeft ons dat allemaal opgeleverd? Drastisch stijgende electriciteitsprijzen, the sky is the limit.

Vandaar hun naam waarschijnlijk : SKY(electriciteits)NET :wink:

Recentelijk hebben ze in Torhout gebruik gemaakt van het nieuwe gemeente decreet om gehoord te worden.
Misschien is iets gelijkaardigs mogelijk voor deze kwestie.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Moomin schreef:
Draco888 schreef:2) het onderliggend netwerk (wat trouwens voor het grootste deel met belastinggelden is uitgebouwd) zou van de rest moeten afgesplitst worden en een eigen bedrijf vormen, zoals bij het Spoor en bij de elektriciteit is gebeurt. Over de aard van dat bedrijf kunt ge dan nog verder discussiëren: puur privaat, overheid, mengvorm ?


En wat heeft ons dat allemaal opgeleverd? Drastisch stijgende electriciteitsprijzen, the sky is the limit.

Het opsplitsen van Belgacom zoals de liberalen willen lijkt me geen oplossing. Een opleggen van de maximale prijzen zou veel beter zijn - tenslotte is internet geen luxe meer maar een noodzakelijkheid - maar dat mag niet van EU.

Dus kan je beter je pijlen richten op het neoliberale beleid van de EU dan op Belgacom, die gewoon profiteert van de mogelijkheden die de "vrije" markt hun biedt.

Moomin

Heeft te maken met een slechte, onvolledige liberalisering, die de EU trouwens al een aangekaart heeft bij onze overheid.
Electrabel heeft gewoon nog veel te veel productie capaciteit tov de andere spelers, vooral de kerncentrales (produceren meeste + goedkoopst). Nu zijn er plannen om een deel van die capaciteit gedwongen te verkopen aan enkele concurrenten.
Maar ja eer da uitgevoerd zal worden . . . en hoe . . das weer de vraag he.
Nee het netwerk van BGC zal appart moeten en BGC zelf of opgedeeld in kleinere eenheden of gedwongen een ruil met andere ISPs in andere landen (ruilen van Belgisch marktaandeel/klanten tegen marktaandeel/klanten).
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

meon schreef:Wat ik nog het meest vreemde vind in de start-topic is dat wordt verwezen naar VDSL2+, een protocol dat niet bestaat ... (misschien ADSL2+ en VDSL2 met mekaar gemixed?)

Welja dat heb ik ook al eens gehoord van een BC medewerker, dat ze mogelijk de mensen tot 2.5km van centrale adsl2+ zouden geven en de anderen die verder wonen op Vdsl omdat die toch om de 800m een Rop(mini centrale) hebben.
maar tegen dat iedereen zal voorzien zijn van vdsl? das een ander verhaal.
PS: Vdsl moet ook wel nog betaalbaar blijven he, nu kost deze rond de 60 € met een 30GB limiet (wie zal dat willen betalen?)
Denk maar niet dat de nu reeds 60.000 abonnees van BCTV (werkt nu op adsl2+) zomaar binnen het jaar gaan moeten veranderen van modem omdat men plots zou overschakelen op vdsl :eek: noway
Adsl2+ gaan ze normaal wel gebruiken hoor, de vraag is allleen wanneer en in welke vorm.....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Die Belgacomtv is toch een dikke flop zeker, dat als ze nog geld willen verdienen aan adsl2+ het maar rap open zetten voor een kleine meerprijs.
Of is hun capaciteit gewoon te klein om deftig te werken??
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Draco888 schreef:Belgacom is reeds geprivatiseerd, de overheid is gewoon een aandeelhouder.

Met alle respect hoor maar denk je dat Bruno Tuybens (S.PA) zo te keer zou gaan als Belgacom louter een privaat bedrijf zou zijn ? Of dat het toeval is dat de overheid 50% +1 aandelen bezit ? Als je toegang hebt trouwens ->
http://www.standaard.be/nieuws/economie ... =DST120220 .

Bedoel het is niet omdat je een wolf laat kwaken dat iedereen opeens gaat aannemen dat het een eend is.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ewel, da's nog goed van belgacom. :roll:

Ik wacht al meer dan anderhalf jaar op VDSL en nog steeds noppes.

Is er nu al sprake van de volgende generatie. Eeuwig wachten dan maar? :-(
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

TomG schreef:Ewel, da's nog goed van belgacom. :roll:

Ik wacht al meer dan anderhalf jaar op VDSL en nog steeds noppes.

Is er nu al sprake van de volgende generatie. Eeuwig wachten dan maar? :-(

Het probleem met vdsl is dat het maar over zeer korte afstanden bruikbaar is. Bij vdsl2 wordt die afstand maximum 5000m waardoor er ook meer mensen van kunnen gebruik maken. Waarschijnlijk zijn ze gewoon gestopt met het installeren van vdsl om direct over te gaan naar vdsl2 waar meer mensen gebruik van kunnen maken.
VDSL2 deteriorates quickly from a theoretical maximum of 250 Mbit/s at 'source' to 100 Mbit/s at 0.5 km and 50 Mbit/s at 1 km, but degrades at a much slower rate from there, and still outperforms VDSL. Starting from 1.6 km its performance is equal to ADSL2+.

ADSL-like long reach (LR) performance: ADSL-like long reach performance is one of the key advantages of VDSL2. LR-VDSL2 enabled systems are capable of supporting speeds of around 1-4 Mbit/s (downstream) over distances of 4 to 5 km, gradually increasing the bit rate up to symmetric 100Mbit/s as loop-length shortens. This means that VDSL2-based systems, unlike VDSL1 systems, are not limited to short loops or MTU/MDUs only, but can also be used for medium range applications.

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Very_High_ ... ber_Line_2
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

TomG schreef:Ewel, da's nog goed van belgacom. :roll:

Ik wacht al meer dan anderhalf jaar op VDSL en nog steeds noppes.

Is er nu al sprake van de volgende generatie. Eeuwig wachten dan maar? :-(



ik blijf het zeggen internet wet hier in belgie is dikke rommel zo weinig mogenlijk toelaten voor zo veel mogenlijk geld , maar goed dat dommel zich heeft bewezen van kijk het kan ook anders ...
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
samyboyseke
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 feb 2007, 23:22

hoop doet leven zegt men oma altijd
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04


Interessant:
Portugal Telecom is planning to provide VDSL2 in beginning of 2007, new tecnology of PTInovação (PT Labs) called mediaDSLAM can provide 100 Mbps in a long range, 4/5 km of main "source", against 0.5 km.

Vraag me wel af of het 1) wel waar is 2) of er trade offs zijn
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

TomG schreef:Ewel, da's nog goed van belgacom. :roll:

Ik wacht al meer dan anderhalf jaar op VDSL en nog steeds noppes.

Is er nu al sprake van de volgende generatie. Eeuwig wachten dan maar? :-(

yeps ook mijn gedacht zenne, als ze nu adsl2+ niet op de markt gooien, dan zitten we binnen 2 jaar nog met een 4M lijntje te wachten op vdsl :x
jongens jongens wat lopen we weer achter in belgië.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Silence schreef:
Draco888 schreef:Belgacom is reeds geprivatiseerd, de overheid is gewoon een aandeelhouder.

Met alle respect hoor maar denk je dat Bruno Tuybens (S.PA) zo te keer zou gaan als Belgacom louter een privaat bedrijf zou zijn ? Of dat het toeval is dat de overheid 50% +1 aandelen bezit ? Als je toegang hebt trouwens ->
http://www.standaard.be/nieuws/economie ... =DST120220 .

Bedoel het is niet omdat je een wolf laat kwaken dat iedereen opeens gaat aannemen dat het een eend is.


Economisch zelfstandig

definitie: een organisatie is economisch zelfstandig als de inkomende geldstroom hoger is dan de uitgaande. Oftewel als er winst wordt gemaakt. Veel maatschappelijke organisaties worden geheel of gedeeltelijk gefinancierd. Ook worden bij grotere bedrijven wel onderdelen in stand gehouden, omdat het geheel er beter door functioneert. Een bedrijfsonderdeel dat redelijk zelfstandig functioneert en een winst genereert die ook het geheel ondersteunt noemt men een "profit center".

Bij de overheid bestaat vaak het streven om marktconform te werken. Dit is een idee fixe om een mentaliteit en werkwijze te introduceren die gebruik maakt van alle moderne bedrijfs-, marketing- en beheers-technieken zoals die in het bedrijfsleven worden ontwikkeld. Uiteindelijk moet er belastinggeld bij, dus echte functioneren als een zelfstandig bedrijf is er niet bij.

Waar bij een zelfstandig bedrijf de doelstelling primair winst maken is, is dat voor een overheidsbedrijf "het vervullen van een maatschappelijke functie", een functie die niet goed of niet volledig in de vrije markt kan worden opgevangen. Waar beide doelstellingen wel meer en meer samenvallen, zoals in de energievoorziening en de omroep en de telecommunicatie, bestaat dus de tendens tot privatisering van de overheidsbedrijven. Dat wil zeggen dat de overheid de functie onder wettelijke garantiedoelstellingen en restricties in de markt verzelfstandigt, zijnde niet langer een kerntaak van de overheid. In de praktijk valt het serviceniveau wel eens tegen en dan komt snel de roep om de privatisering terug te draaien.

Wanneer een overheidsinstelling duidelijk niet en nooit economisch zelfstandig kan zijn noemen we dit volgens het boek geen overheidsbedrijf maar een overheidsdienst.

De ondernemingsdoelstelling is primair natuurlijk winst maken, maar deze doelstelling is natuurlijk weinig praktisch in het dagelijks handelen. Maximale winst is vaak ook een onhandig onsympathieke doelstelling, omdat dan op lange termijn de klandizie wegloopt. Een geurig melange van zelfstandigheid en continuïteit van het voortbestaan, redelijke CAO's en een redelijke winst voor de aandeelhouders ethisch handelen enzovoort. is op den duur toch evenwichtiger en profijtelijker.

Feitelijk is het een primair uitgangspunt: niet beginnen als er geen uitzicht is op winst. of winst is een slot toetst: niet doorgaan als er geen winst is behaald of , met het oog op de toekomst: als er geen uitzicht is op het goedmaken van de nog noodzakelijke investeringen. Het maken van geen winst oftewel verlies maakt alle overige doelstellingen onzeker. Redelijker is dus gewoon te zeggen dat de kosten betaald moeten kunnen worden ook de financieringskosten.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

elldiablo schreef:
TomG schreef:Ewel, da's nog goed van belgacom. :roll:

Ik wacht al meer dan anderhalf jaar op VDSL en nog steeds noppes.

Is er nu al sprake van de volgende generatie. Eeuwig wachten dan maar? :-(



ik blijf het zeggen internet wet hier in belgie is dikke rommel zo weinig mogenlijk toelaten voor zo veel mogenlijk geld , maar goed dat dommel zich heeft bewezen van kijk het kan ook anders ...


Dommel is veruit wat mij betreft de beste oplossing,maar het zou nog beter kunnen als je naar de omringende buurlanden ziet.
Als we dan toch vdsl2+ ineens krijgen wel dan wil ik gerust nog een paar maanden wachten alhoewel dat ik vrees dat ze weer gaan uitstellen
op het gebied van internet leven we in een pokkeland zo is het nu eenmaal.
Dommel is the way!
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Silence schreef:
Draco888 schreef:Belgacom is reeds geprivatiseerd, de overheid is gewoon een aandeelhouder.

Met alle respect hoor maar denk je dat Bruno Tuybens (S.PA) zo te keer zou gaan als Belgacom louter een privaat bedrijf zou zijn ? Of dat het toeval is dat de overheid 50% +1 aandelen bezit ? Als je toegang hebt trouwens ->
http://www.standaard.be/nieuws/economie ... =DST120220 .

Bedoel het is niet omdat je een wolf laat kwaken dat iedereen opeens gaat aannemen dat het een eend is.



Draai het of keer het maar Belgacom is nog altijd een overheidsbedrijf. Anders zou men geen minister of staatssecretaris hebben die verantwoordelijk is voor dat bedrijf.

Ik blijf erbij door de houding van Belgacom zijn we op internet gebied een achterlijk land geworden. En Belgacom zich maar verdedigen door te zeggen dat ze service aanbieden in de zin van itunes en foto's die eigenlijk moeten verbloemen dat ze dringend moeten zakken van prijs voor hun 4Mbits lijnjtes. Want dat is ondertussen geen 40 euro meer waard. Trouwens voor een snelheid die meer dan 2 keer zo hoog is betaal ik minder.

Ik begrijp echt de houding van Belgacom niet, de enige verklaring is dat ze niet meer willen omdat ze nog altijd een staatsbedrijf zijn. En dan doet mij dat terug denken aan de vroegere PTT (putje graven tentje zetten en tukske doen) en dat anno 2007 :eek:
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Ik begrijp echt de houding van Belgacom niet, de enige verklaring is dat ze niet meer willen omdat ze nog altijd een staatsbedrijf zijn. En dan doet mij dat terug denken aan de vroegere PTT (putje graven tentje zetten en tukske doen) en dat anno 2007 :eek:



Dat wil ik zeggen , ze Vragen veel voor het minimum wat ze kunne geven , ...en dit gaan ze doen , zolang dat ze het kunne :) .

Binne 4 jaar is er nog niets veranderd , belgacom en telenet , maken het leven hier in belgie qwa internet primitief , zoleg je zegt we zitten in Anno 2007 ,...digitaal dan nog wel , en dan zo ,mmmm denk dat als ze de snelhied hoger gaan zetten , ben ik er zeker van dat ge veel gaat betalen , en dan in hun voordeel weer :)
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”