d-link DSL-G684T adsl probleem

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
rogerke
Starter
Starter

dag iedereen,

eerst en vooral, als dit topic in het foute onderdeel staat, verplaats gerust, ik vond gewoon geen beter aansluitend onderdeel. ik het fulladsl maar wou het niet bij andere providers zetten omdat het niet provider-gerelateerd is. ik beschik ook over een scarlet login (op legale manier verkregen, hehe), en daarmee werkt het dus ook niet.

maar goed, zoveel mogelijk info geven zodat jullie me misschien kunnen helpen.
lijn: klassieke telefoonlijn, geen isdn.
modem: DSL-G684T, adsl2+ compatibel, wireless router met dsl modem ingebouwd, vanuit duitsland geimporteerd.
normaal gezien laatste firmware, vond niks nieuwers in ieder geval.

WAN instellingen:
Afbeelding
firewall:
Afbeelding
verder:
  • UPnP uitgeschakeld
    bridge filters stond standaard ingeschakeld, zo gelaten, er staan geen filters ingesteld, maakt wsl ook niet uit ivm adsl
    routing: niks ingesteld
    dmz: disabled
    RIP: disabled
    adsl modulation type: staat nu op adsl2+ multimode, het wijzigen maakt precies niet veel uit als ik zo wat info opzoek op het net
    bij atm vcc staan zowat dezelfde settings als bij adsl als ik het zo es goed bekijk.
    qos: igmp proxy/snooping disabled, qos disabled
bij status staat bij adsl steeds not connected, niks aan te doen aan dat spel :(
line state: disconnected, modulation: no mode, annex mode: B,...

ik wou es proberen met mijn mac adres te wijzigen, maar dat vind ik nergens terug. normaal zou dat ook niet mogen uitmaken, maar op school hadden we ooit een klas vol pc's met hetzelfde mac adres, en dat gaf toen wel wat euh, probleempjes, hehe.

soit, als iemand raad weet, graag. eeuwige dankbaarheid zal uw deel zijn!
Bijlagen
settings.png
settings
(46.91 KiB) 39 keer gedownload
firewall.png
(13.61 KiB) 47 keer gedownload
rogerke
Starter
Starter

maak daar maar eeuwige dankbaarheid en een pintje van. of iets anders natuurlijk.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Uw MAC-adres wijzigen zal niet helpen helaas. Heb je de modem wel juist aangesloten?
rogerke
Starter
Starter

Ik denk van wel. het is hetzelfde gebleven als met de speedtouch:
van adsl splitter naar modem, het poortje waar mooi "adsl" boven staat, je kan moeilijk missen lijkt me...
rogerke
Starter
Starter

hm bij nader inzien zou dat lampje toch moeten branden. terugsturen dus. stom :( weet iemand of ik dat in belgie kan inwisselen in plaats van die op te sturen naar duitsland? :(
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

als connection type al eens PPPoA geprobeerd?
rogerke
Starter
Starter

ja, lijkt niks te helpen :(
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”