toekomstige klant

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Hey,

'k mag eindelijk van mijn ouders overschakelen naar dommel, nu had ik toch nog enkele vraagskes:

1) Mijn moe zou graag nog efkes haar @skynet.be mailadres behouden. Als ik nu ne mailbox bij ne kameraad zijne skynet aanmaak, zal dit dan werken? (Of krijg ik problemen met restricties op poort 25?)

Later wil ze mss wel overstappen, dus hoe is het gestelt met de mail services? Dit omdat mijn moe elken dag moet mailen. Niet te veel problemen?

2) Ik zit zo'n 4,3Km van de centrale. (ooit getest op site edpnet).
Ik kan echter wel makkelijk 400KB/s. halen, en mijn verbinding is redelijk stabiel.

Nog wa gegevens over mijn huidige adsl bij skynet:
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 18.5
Attenuation (dB) up/down = 28.0 / 50.0
Noise Margin (dB) up/down = 25.0 / 5.5
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB


Statistics
Loss of signal (local/remote) = 1 / 1
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 2984 / 100
Loss of link (remote) = 1



Zal ik nu dezelfde snelheid kunnen behouden?

3) Bij mijn weten hebben zijn we laatste jaren ni ingegaan op ADSL promoties (hebben adsl al verschillende jaren). Kan ik direct bij skynet weggaan?

Merci he
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

DenDries schreef:1) Mijn moe zou graag nog efkes haar @skynet.be mailadres behouden. Als ik nu ne mailbox bij ne kameraad zijne skynet aanmaak, zal dit dan werken? (Of krijg ik problemen met restricties op poort 25?)

dommel blokkeert geen poorten. emails ontvangen zal zeker werken, maar mails versturen zal mss met de dommelserver moeten gaan (maakt uiteindelijk geen verschil: het 'van'-adres zal nog altijd het skynet adres zijn als ge da zo instelt in uw emailprogramma). dus zal geen probleem zijn
DenDries schreef:2) Ik zit zo'n 4,3Km van de centrale. (ooit getest op site edpnet).
Ik kan echter wel makkelijk 400KB/s. halen, en mijn verbinding is redelijk stabiel.

Nog wa gegevens over mijn huidige adsl bij skynet:
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 18.5
Attenuation (dB) up/down = 28.0 / 50.0
Noise Margin (dB) up/down = 25.0 / 5.5


Zal ik nu dezelfde snelheid kunnen behouden?

geen idee (normaalgezien wel) maar hier op het forum is er vaak sprake van dat bij 'randgevallen' zoals gij (uw attenuation lijkt mij heel hoog en uw noise margin laag) er bij verandering van provider toch teruggeschakeld moet worden naar 3.3 Mb

DenDries schreef:3) Bij mijn weten hebben zijn we laatste jaren ni ingegaan op ADSL promoties (hebben adsl al verschillende jaren). Kan ik direct bij skynet weggaan?

yep (als ge wel degelijk op geen promotie zijt ingegaan, desnoods eens bellen hoelang uw ADSL contract nog duurt)
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Ok, al merci voor den info

Heb nog wa meer info kunnen uit speedtouch halen:
Loss of signal (local/remote) = 1 / 1
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 3369 / 105
Loss of link (remote) = 1
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

DenDries schreef:1) Mijn moe zou graag nog efkes haar @skynet.be mailadres behouden. Als ik nu ne mailbox bij ne kameraad zijne skynet aanmaak, zal dit dan werken? (Of krijg ik problemen met restricties op poort 25?)

Later wil ze mss wel overstappen, dus hoe is het gestelt met de mail services? Dit omdat mijn moe elken dag moet mailen. Niet te veel problemen?


Je zal perfect mail kunnen ophalen van Skynet vanop je Dommel account. Het versturen van mail via de Skynet server zal waarschijnlijk niet gaan. Maak gewoon een account waarbij je de Dommel mailserver gebruikt voor uitgaande mail maar vul het Skynet adres in. Gebruik de Skynetserver voor inkomende mail.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

1) Ik zou je moe toch aanraden om een Gmail of ander niet-ISP gebonden email adres te nemen. Met mijn overstap van SKYNET naar Dommel in januari heb ik ook deze stap gezet.
Het grote voordeel is dat je nooit meer je email adres zal moeten veranderen als je nog eens van ISP verandert, en je kan steeds even makkelijk je mails versturen en ontvangen VB via outlook of thunderbird.

Als je wil kan ik je wel een invite sturen, of iemand anders hier of die je kent, er zijn veel mensen met Gmail, dus de kans is groot dat er iemand uit je vrienden of familiekring je een invite kan geven.

2) Dommel en Skynet gebruiken hetzelfde netwerk, dus dat zou geen enkel verschil mogen maken (misschien wel de modem). Ik kom zelf van Skynet en haal nu dezelfde en betere snelheden bij Dommel. (zit trouwens op 3.8km en haal nog goed de 400-430kbyte down ;) )
Wat kUmbro zei is wel waar, maar je kan altijd vragen of ze je op een hoger profiel zetten. En mochten er problemen zijn kun je ook steeds vragen om je op een lager te zetten, wat onwaarschijnlijk is aangezien je nu geen problemen lijkt te hebben op dit profiel.

3) Zoals kUmbro al zei, als je het laatste jaar niet op een promotie bent ingegaan is het geen probleem.
Ik ben zelfs net op het jaar weggegaan en geen probleem gehad, Dommel heeft dat goed opgelost, en was ook blij verrast dat Skynet me geen volle maand meer heeft aangerekend, enkel de dagen tot Dommel actief werd op mijn lijn.


Maar ik zou dus echt die Gmail of gelijkaardige account is bekijken, ze zijn gratis (Gmail,hotmail,Yahoo, en enkele anderen toch) en je emailadres zal je nooit meer hinderen om naar een andere ISP over te stappen.
Ik zou wel voor een van de grote namen gaan (zoals de drie die ik reeds heb vermeld).


Wel, nog veel succes bij je overstap naar een van de beste ISP's van het land ;).
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

IDD, Dommel rules Big Time !
Ik zou ook voor een Gmail acount gaan, ze zijn sinds kort zelfs uit de beta dus je hebt geen invite meer nodig maar kan er gewoon 1 aanmaken.
Voordeel is dat gmail net zo lekker werkt als google, hun moto is : verwijder je mail niet, maar zoek erin !
Ik heb mijn adres nu al paar jaar en is nog maar voor de helft gevult, de inhoud groeit ook mee, heb nu zo een 2.7 gieg aan ruimte, en nog nooit een mail gewist.
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Ok, allemaal vree neig bedankt!!! Dan kan ik vandaag al mijnen dommel bestellen ze!

Ja, da van die mail had ik mijn moe ook al gezegd. Ma da komt wel in orde...
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Ondertussen al gelukkige dommelaar :-D

Ik heb ne re-send van logins gedaan in da control panel, en ik kan daar al mee inloggen. Is het mogelijk dak nog gedisconnect kan worden, omda er staat:

"the activation of the dommel.com adsl signal has been requested"

Overigens, snelheid is zelfs paar kb rapper als skynet, haal met gemakt 415KB/s. nu (voor mijn afstand zelfs)

Noisemargin bij download ligt ook op 6.0 ipv op 5.5
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Je hebt het licht gezien, verspreidt het woord mijn broeder 8)
spider2
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 maa 2007, 18:01

Ben vanaf vandaag ook overgeschakeld van BGC naar dommel (heb gekozen voor netconnect plus ).
En ik merk inderdaad ook dat alhoewel bij dommel staat dat je snelheid 4mbps is ik een snellere verbinding heb met dommel dan met BGC.
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Jep, merk ik ook

Heb ondertussen al ne kameraad kunnen overtuigen :-)
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

via de webmail kan je de skynet email laten forwarden. ben van skynet naar versatel gegaan voor een 5tal maand en zit nu bij dommel voor een 6tal maand en ik krijg nog altijd mail geforward van mijn vroeger skynet adres.

en idd, pak een gmail en nooit meer problemen bij switchen van provider.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”