Wakeuponstandby

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Op aanraden van Fred_be9300 (zie draadje over nachtsurfen bij Edpnet) heb ik het programmaatje Wakeuponstandby eens geprobeerd. Dit programmaatje laat toe om de PC 'wakker te maken' om 02u00 zodat hij kan beginnen te downloaden aan nachttarief.

Ik draai dit programmaatje op het volgende systeem :
Asus A8S-X mobo
A64 3700+
1024 MB Ram

Wanneer ik het programmaatje uittest (systeem zichzelf laten uitschakelen en binnen 2 minuten heropstarten) dan werkt het programmaatje perfect. Wanneer ik het in realiteit wil gebruiken (PC gaat rond 23u00 in slaapstand en hij zou om 01u58 wakker moeten worden) dan werkt het programmaatje niet. Wanneer ik 's morgens ga kijken staat de PC gewoon nog in slaapstand (knipperend lichtje vooraan de PC). Er is dus met andere woorden niets gebeurd (voor zover ik kan zien). Wanneer ik dan op de powerknop drukt, wordt de PC gewoon wakker uit slaapstand. Ik heb het programmaatje al 2 nachten geprobeerd, zonder resultaat.

Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen ?


Alvast bedankt !
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Advanced Power Management staat toch aan?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Kenneth schreef:Advanced Power Management staat toch aan?



Errrm, moet je dat ergens expliciet activeren ?
Ik gebruik power scheme 'minimal power management' om Cool&n'quiet te laten functioneren. In de BIOS staat ACPI 2.0 support aan. Moet ik verder nog iets controleren ? Ik vind het raar dat wanneer ik een snelle test doe (slechts enkele minuten tussen slapen en weer activeren dat het wel lukt. Wanneer er een langere tijd is tussen slapen en activeren werkt het niet meer.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Staat er mss ergens ingesteld dat de computer na een uur in slaapstand/hibernate (ipv standby) moet gaan? (bij energieinstellingen)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

kUmbro schreef:Staat er mss ergens ingesteld dat de computer na een uur in slaapstand/hibernate (ipv standby) moet gaan? (bij energieinstellingen)


Nee, ik gebruik anders nooit standby of hybernate.
bouwiex
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 feb 2007, 08:42

kan je je pc niet in je bios opwekken? dan moet hij niet instandby maar kan hij gewoon uit.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

bouwiex schreef:kan je je pc niet in je bios opwekken? dan moet hij niet instandby maar kan hij gewoon uit.


Die optie is inderdaad beschikbaar in de BIOS. Mijn bedoeling is om Newsleecher op te starten en automatisch te laten verbinden met de nieuwsservers en te beginnen downloaden.

Newsleecher opstarten is nog geen probleem, maar heeft er iemand een idee hoe ik newsleecher automatisch kan laten connecteren ? Ik heb nog niet in newsleecher gekeken, dus misschien is daar wel een optie.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Staat tussen de Opties in Newsleecher maar zit nu op werk en dus geen Newsleecher bij de hand
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Kenneth schreef:... maar zit nu op werk ...


Ik ken dat gevoel ;-)

Alvast bedankt voor de tip !
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”